Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 Finnairin täsmällisyys romahtanut Tällainen uutinen kerrottiin juuri MTV3:n uutisissa. Kolmannes lennoista myöhässä tammikuussa. Alkaa olla ihan banaanivaltiomeininkiä Finnairilla. Virallinen syy on sää. Jos ei ala päitä putoamaan siellä yläpäässä, niin on kumma [ahdistusta ja ajojahtia] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 No juu... Virtanen ampuu taas hiukan ylitse,mutta se on kai hänen periaatteensa. Olihan tuossa pirun sumuisia kelejä tammikuussa.Ainakin mitä minä muistan...Nehän heti aiheuttaa viiveitä.Lisäksi jatkuvasti on ollut noita jäätäviä kelejä. Olikos noita liikennerajoituksia keskisessä euroopassa tavallista enemmän tammikuussa.Ja mitenkäs nuo kilpailevien yhtiöiden tilastot? Sami P.varmaan muistaa paremmin...Ja eikös euroopan kentilläkin ole ollut milloin lumi,milloin tuuliolojen vuoksi hankalia päiviä tammikuussa... -Jukka Pitää kaivella tilastoja esille! Tulipahan tämä seiskan toimittajablondi ko(vai tehty blondi) myöhästyi koneesta.Kuinka usein näitä blondeja odotellaan? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2007 No tulihan se uutinen sieltä vihdoinkin... Elikkä 17.6 alkaa tuo Mumbai 5x/vko.Delhi muuttuu päivittäiseksi toukokuusta alkaen,Hong kong myös päivittäinen suora lento ja Kantoniin neljäs viikkovuoro... Elikkä BKK linjalta putoaa hännät pois.Ja niin Singapore kuin myös Kuala Lumpur hoidetaan yhteistyökumppaneiden koneilla. Hienoa ! -Jukka Ja nuo siis kokonaisuudessaan www.finnair.fi ja sieltä uutiset! http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,61938.0.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Finnairin täsmällisyys romahtanut Tällainen uutinen kerrottiin juuri MTV3:n uutisissa. Kolmannes lennoista myöhässä tammikuussa. Alkaa olla ihan banaanivaltiomeininkiä Finnairilla. Virallinen syy on sää. Jos ei ala päitä putoamaan siellä yläpäässä, niin on kumma [ahdistusta ja ajojahtia] Täältä alapäässä vois tiputtaa pari päätä hieman skandaalin hakuisista uutisista, näin aluksi Miksiköhän uutisissa ei hypetetä VR:n myöhästymisistä esim. viimeisen pari päivää aamuiset paikallisjunat ovat olleet 1,5 -2h myöhässä, kysymys on kuitenkin hieman eri kokoluokan matkustajamääristä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 No tulihan se uutinen sieltä vihdoinkin... Tuli vihdoinkin? Olitko odottanut jo kauan? Julkaistu 22.1.07 ja neljän sivun verran asiasta keskustelua täälläkin alkaen 2min pörssitiedotteen julkaisusta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Miksiköhän uutisissa ei hypetetä VR:n myöhästymisistä esim. viimeisen pari päivää aamuiset paikallisjunat ovat olleet 1,5 -2h myöhässä, kysymys on kuitenkin hieman eri kokoluokan matkustajamääristä. Jos esim. pk-seudulla kuuntelee vaikkapa Ylen Aikaista, niin ei siellä paljon muusta puhutakaan kuin junaliikenteen ongelmista. Juurikin siksi, että niin moni siitä sitten kärsii. Tuo Finnairin täsmällisyyden romahtaminen tammikuussa uutisoitiin MTV3:n uutisissa eilen. Sen koommin en ole kuullut pihaustakaan asiasta, eivätkä muut uutistahot ole katsoneet sitä mainitsemisen arvoiseksi. Finnair on valtionyhtiö ja niin on YLE:kin, eikä se STT:kään mitenkään kaukana ole. "... valtiovallan erityisessä suojeluksessa ..." Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 eikä se STT:kään mitenkään kaukana ole. Voitko tarkentaa tuota? Onko valtio ostanut mm. Alma Median? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Tuli vihdoinkin? Olitko odottanut jo kauan? Julkaistu 22.1.07 ja neljän sivun verran asiasta keskustelua täälläkin alkaen 2min pörssitiedotteen julkaisusta Shame on me.... Olihan tuo viikkotiedotteessa jo aiikoja sitten,mutta ajattelin että ei ollut täällä vielä,kun ei ollut noissa Finskin uutisissa.Johon se kai olisi kuulunut.... Mutta hyvä näin . -Jukka Taidanpa ottaa tuon pois saman tien.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Finnair on valtionyhtiö ja niin on YLE:kin, eikä se STT:kään mitenkään kaukana ole. "... valtiovallan erityisessä suojeluksessa ..." Matti näkee taas salaliittoja siellä missä niitä ei ole. Mikäs näistä on valtion ... "STTn osakkeet jakautuvat 45 yhtiön kesken. Suurimmat omistajat ovat Alma Media (28,2 %), Sanoma Osakeyhtiö (23,1 %) ja TS-Yhtymä (21,0 %). No,onhan YLEllä 2 % STTn osakkeista,mutta ei se tee siitä edes lähelle valtionyhtiötä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Kukahan teistä arvon foorumilaisista tietäisi MD-11-koneiden business-luokan viihdejärjestelmän toimintavarmuudesta. Olen nyt kaksi kertaa upgradannut vaimoni Nykin reitillä bisnekseen ja kummallakin kerralla henkilökohtainen viihdejärjestelmä on ollut rikki. Tämä jälkimmäinen oli nyt OH-LGD:ssä. Vaimo palaa busineksessä runsaan viikon kuluttua Nykkiin. Olisiko parempi hankkia plugi oman läppärin latausta varten, ja onko muuten läppärit ladattavissa myös LGE-LGG -koneissa? Muuten, itse en koskaan vaivaudu ruutua kaivamaan esiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Kukahan teistä arvon foorumilaisista tietäisi MD-11-koneiden business-luokan viihdejärjestelmän toimintavarmuudesta. Olen nyt kaksi kertaa upgradannut vaimoni Nykin reitillä bisnekseen ja kummallakin kerralla henkilökohtainen viihdejärjestelmä on ollut rikki. Tämä jälkimmäinen oli nyt OH-LGD:ssä. Vaimo palaa busineksessä runsaan viikon kuluttua Nykkiin. Olisiko parempi hankkia plugi oman läppärin latausta varten, ja onko muuten läppärit ladattavissa myös LGE-LGG -koneissa? Muuten, itse en koskaan vaivaudu ruutua kaivamaan esiin. Joskus saattavat aiheuttaa savunhajua: http://www.iasa.com.au/folders/sr111/index.htm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2007 Matti näkee taas salaliittoja siellä missä niitä ei ole. Taas salaliittoja ? Ole ystävällinen ja kerro lisää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2007 Ensi talven Bangkokin lennot hoidetaan seuraavanlaisella aikataululla: AY 093 89 HELSINKI BANGKOK 16:10 06:55+1 M11 AY 095 HELSINKI BANGKOK 20:00 10:45+1 M11 AY 094 90 BANGKOK HELSINKI 08:40 14:30 M11 AY 096 BANGKOK HELSINKI 12:35 18:25 M11 AY93 aloittaa 15.12.2007 päivittäisenä AY95 päivittäin Molemmat vuorot varattavissa heti. Muutos ylläolevaan: AY093 on muutettu ---> AY89 AY094 on muutettu --->AY90 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2007 Moips! Tuo on kyllä hienoa että jää tuo yölähtö hesasta päin pois.Lisäksi BKK:ssa on "ehjä" tuo sinne saapumispäivä... Bangkok postissa oli muuten yöllä kun katsoin juttua tuosta uuden kentän korjauksesta.Nyt vielä harkinnassa on korjataanko tuo kenttä niin,että se on käytössä vai suljetaanko se kokonaan,jolloin olisi vain Don Muang käytössä. Ja ensi keskiviikkona tulee ilmeisesti päätös tuon kenttäasian suhteen. Olisipa mukava päästä AY:llä Don Muangille 6.3. .Näkyy olevan lähes 2 tunnin matka tuolta uudelta kentältä keskustaan ! Sorry.Aika OT,mutta kyse kuitenkin myös AY lennoista BKK:iin. -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2007 Moips! Tuo on kyllä hienoa että jää tuo yölähtö hesasta päin pois.Lisäksi BKK:ssa on "ehjä" tuo sinne saapumispäivä... Paluuaikataulu Bangkokista heikkeni uudistuksessa aika lailla. Vielä nykyään pääsee heti töihin aamusta kun kone on perillä 06:45 mutta jatkossa menee yksi päivä matkaan. Menoaikataulu on hyvä sekä lisävuorolla että vakivuorolla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 11, 2007 Olisipa mukava päästä AY:llä Don Muangille 6.3. .Näkyy olevan lähes 2 tunnin matka tuolta uudelta kentältä keskustaan ! Sorry.Aika OT,mutta kyse kuitenkin myös AY lennoista BKK:iin. -Jukka Terve, Ei se nyt ihan kahta tuntia kestä uudelta kentältä keskustaan. Tulin juuri tällä viikolla sieltä ja aina kun mentiin tai tultiin kentältä niin puolessa tunnissa kulki tuon matkan jos käytti maksullisia teitä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 12, 2007 <OT alkaa> Juuri BA:n 777:lla Atlantin yli, ja economy plussassa kaikilla tai ainakin omassa rivissäni (2+4+2) audio totaalisen säröytynyt siinä heidän viihdejärjestelmässään. Kuva aika ajoin kuvakin hyvin huono, mutta se näytti olevan vain minulla se kuvaongelma. Eikä ole ensimmäinen eikä varmasti viimeinenkään kerta, kun tällaisen tapauksen kanssa joutuu reissua tekemään, muuallakin kuin Finnairin koneissa. Hyviä lehtiä, kirjoja ja MP3:sia mukaan, niin voi itse luoda oman viihdejärjestelmänsä. Niin ja noin yleisesti lentää sellaisilla yhtiöillä, joissa alkoholitarjoilu, ml. tiukka viina, on maksutonta myös economyssä. Juuri BA loistaa siinä asiassa; economyssä Johnny Walker Black Label ja Glenlivet single malt, paremmat wiskit kuin Finnairilla busineksessa. Finnair oli ennen jollain tavalla kuuluisi hyvistä viinivalikoimistaan busineksen puolella, mutta on jo pitkään ollut kuuluisa huonosta wiskivalikoimastaan samassa luokassa. Kun New Yorkin koneesta ei löydy mitään Bourbonia edes busineksesta, niin voidaan kyllä puhua totaalisesta ymmärtämättömyydestä juoma-asioissa. Jokos olisi aika alkaa päitä putoilla siellä, missä näistä asioista päätetään :o Palstan neidit, ettehän kommentoi, jos ei ole mitään itse asiaan. Kiitos. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 12, 2007 <OT alkaa> Juuri BA:n 777:lla Atlantin yli, ja economy plussassa kaikilla tai ainakin omassa rivissäni (2+4+2) audio totaalisen säröytynyt siinä heidän viihdejärjestelmässään. Kuva aika ajoin kuvakin hyvin huono, mutta se näytti olevan vain minulla se kuvaongelma. Eikä ole ensimmäinen eikä varmasti viimeinenkään kerta, kun tällaisen tapauksen kanssa joutuu reissua tekemään, muuallakin kuin Finnairin koneissa. Hyviä lehtiä, kirjoja ja MP3:sia mukaan, niin voi itse luoda oman viihdejärjestelmänsä. Niin ja noin yleisesti lentää sellaisilla yhtiöillä, joissa alkoholitarjoilu, ml. tiukka viina, on maksutonta myös economyssä. Juuri BA loistaa siinä asiassa; economyssä Johnny Walker Black Label ja Glenlivet single malt, paremmat wiskit kuin Finnairilla busineksessa. Finnair oli ennen jollain tavalla kuuluisi hyvistä viinivalikoimistaan busineksen puolella, mutta on jo pitkään ollut kuuluisa huonosta wiskivalikoimastaan samassa luokassa. Kun New Yorkin koneesta ei löydy mitään Bourbonia edes busineksesta, niin voidaan kyllä puhua totaalisesta ymmärtämättömyydestä juoma-asioissa. Jokos olisi aika alkaa päitä putoilla siellä, missä näistä asioista päätetään :o Palstan neidit, ettehän kommentoi, jos ei ole mitään itse asiaan. Kiitos. Joo, olen samaa mieltä. Pahimpia juttuja mitä lennolla voi tapahtua on paska alkoholitarjoilu. Tiukka viina etenkin on aivan must. Selkeä valintaperuste, kun lentoyhtiötä valitaan! On muuten ensimmäinen kerta, kun kuulen kenenkään jupisevan Finnairin viinatarjoilun laadusta. On nähdäkseni ollut yhtiön selkeä panostusalue aina, mutta eipä kai mikään ole pysyvää. \\ Perttu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 12, 2007 Nämä viinasta valitukset on niitä huvittavimipia mitä voi olla lentomatkustuksessa. Parempi kun olisi pelkkää vettä ja mehua tarjolla vaan, viinaa saa ravintolasta ja se on parempi paikkakin sen nauttimiseen kuin flygari. Mitenkähän nämä viinavalittajat tulevat toimeen bussissa tai autossa? Taskumatti vaiko kädet täristen perille? A.netissä oli muuten hyvin kerran todettu, että jos viina on ongelma lentomatkalla niin ongelma ei ehkä ole lennättävässä yhtiössä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 12, 2007 Jokos olisi aika alkaa päitä putoilla siellä, missä näistä asioista päätetään :o Eikös silloin ole vain odotettavissa päättömiä päätöksiä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 12, 2007 Kun täällä aina mussutetaan siitä kuinka huonosti Finnairilla on ja kuinka hyvin muilla, niin pyytäisin vilkaisemaan LH:n kabiinikuvia ja etsimään niitä kuuluisia ptv näyttöjä economysta.. Esim. A346 http://www.airliners.net/open.file/0997834/M/ Kaikki a.net LH Cabin pictures kuvat Minä yllätyin.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 12, 2007 Nämä viinasta valitukset on niitä huvittavimipia mitä voi olla lentomatkustuksessa. Parempi kun olisi pelkkää vettä ja mehua tarjolla vaan, viinaa saa ravintolasta ja se on parempi paikkakin sen nauttimiseen kuin flygari. Mitenkähän nämä viinavalittajat tulevat toimeen bussissa tai autossa? Taskumatti vaiko kädet täristen perille? A.netissä oli muuten hyvin kerran todettu, että jos viina on ongelma lentomatkalla niin ongelma ei ehkä ole lennättävässä yhtiössä. No tässähän mennään vanhoihin perinteisiin joiden mukaan lentomatkailussa kuuluu olla vähän luksuksen tuntua mukana. Se, mitä se enemmistölle matkustajista lentokoneolosuhteissa merkitsee, on hyvä ruoka- ja juomatarjoilu ja silmänilo (henkilökunta). Sitä paitsi, 12 tunnin istunnoilla ahtaassa putkessa on viihdykkeet vähissä. Eikä se luksusviinojen saatavuus sitä aina tarkoita että niitä tulisi kitata pullotolkulla (vaikka jotkut sitäkin harrastavat) tai että kädet tärisisivät ilman. No, samalla tavalla kai shampanjaa juovat voivat ihmetellä kovaan ääneen omaa ihanaa limpparimerkkiä peräänkuuluttavaa.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 12, 2007 No tässähän mennään vanhoihin perinteisiin joiden mukaan lentomatkailussa kuuluu olla vähän luksuksen tuntua mukana. Koskahan tämä vanhan luksusajattelutavan omaava kansa on aivopesty? Kuitenkin kun lentokone on julkinen liikenneväline jolla siirrytään paikasta A paikkaan B ja jotkut luksukset oli ehkä 80-luvulla se tapa miten ajateltiin. Kyllä nykyäänkin on suurella osalla mielipde, että matkustamohenkilökunnan naisten pitää olla missejä, ruoan ja juoman pitää olla kaikille ensiluokkaista halvimmallakin turistiluokan lipulla ja viinaa pitää saada maksutta ja aivan mielettömiä määriä. Ja kaikki nämä julkisessa liikennevälineessä. Mutta kukaan ei narise bussien tai junien tarjoilusta, henkilökunnan ulkomuodosta tai iästä tai siitä kun ei saa viinaa niin paljon kun jaksaa vetää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 12, 2007 Mutta kukaan ei narise bussien tai junien tarjoilusta, henkilökunnan ulkomuodosta tai iästä tai siitä kun ei saa viinaa niin paljon kun jaksaa vetää. Ai ei vai? http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000617&subcat=59 Muuten olen kanssasi samaa mieltä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 12, 2007 Koskahan tämä vanhan luksusajattelutavan omaava kansa on aivopesty? Oliko tuo retorinen kysymys koska tunnut tietävän jo vastauksen? Varmasti se aivopesu on tapahtunut ennen 80-lukua, varmaan siitä lähtien kun sellaisia julkisia liikennevälineitä on ollut joihin keittiö+muut tarjoiluun tarvittavat tilat voidaan asentaa. Jo höyrylaivoissa (myös julkinen liikenneväline) aikoinaan on ollut ykkösluokat, sekä ruoka- ja alkoholitarjoilua, "luksusta" - onko siinäkin sitten jotain outoa? Ja lentoliikennehän oli eräänlainen jatkumo laivaliikenteelle. Kyllä nykyäänkin on suurella osalla mielipde, että matkustamohenkilökunnan naisten pitää olla missejä, ruoan ja juoman pitää olla kaikille ensiluokkaista halvimmallakin turistiluokan lipulla ja viinaa pitää saada maksutta ja aivan mielettömiä määriä. Ja kaikki nämä julkisessa liikennevälineessä. Mutta kukaan ei narise bussien tai junien tarjoilusta, henkilökunnan ulkomuodosta tai iästä tai siitä kun ei saa viinaa niin paljon kun jaksaa vetää. .. sama kuin Pauli sanoi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla