Kirjoitettu Helmikuu 12, 2007 Mitenkähän nämä viinavalittajat tulevat toimeen bussissa tai autossa? Taskumatti vaiko kädet täristen perille? Tuolla toisessa viestiketjussa oli keskustelua selviytymisestä bingolaivalla Tallinnaan... Btw, onko kukaan selvittänyt sitä, estääkö viski turistiluokan syndrooman syntymistä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2007 Oliko tuo retorinen kysymys koska tunnut tietävän jo vastauksen? Varmasti se aivopesu on tapahtunut ennen 80-lukua, varmaan siitä lähtien kun sellaisia julkisia liikennevälineitä on ollut joihin keittiö+muut tarjoiluun tarvittavat tilat voidaan asentaa. Jo höyrylaivoissa (myös julkinen liikenneväline) aikoinaan on ollut ykkösluokat, sekä ruoka- ja alkoholitarjoilua, "luksusta" - onko siinäkin sitten jotain outoa? On se sen verran outoa, että eletään vuotta 2007 ja joillekin lentäen matkustaminen on edelleen luksusta tai ainakin koneeseen mennään niin, että ollaan jollain elämysmatkalla ja kaiken pitää aina pelata viimeisen päälle vaikka kyse on normaalista joukkoliikennemuodosta. Kun lentoemo on matkustajan mielestä vanha, ei omaa makua miellyttävä tai hän ei hymyillyt, niin on valitus heti päällä. Samaten jos ruoka ei sovi omaan makutottumukseen tai viinaa ei saa maksutta/paljoa niin sekin on valituksen aihe. Menee varmaan vielä jonkun aikaa että saadaan kaikki luksushöpötys ja -roska karistettua mielestä ja yhtiöt kuten Ryanair tai SAS on hyviä edelläkävijöitä tässä karistamisessa. Ajat muuttuvat ja se on erittäin vaikea joillekin omaksua. Pahimmat valittajat löytyvät näistä kerran vuodessa Kanarialle lentävistä. Kun odotukset on niin kovat ja tuleekin pettymyksiä, niin niistä saa kuulla moni. Koneen myöhästyminen on esimerkiksi kerran vuodessa lentäville elämää suurempi asia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2007 Nyt näyttää tulleen Geneven aamuvuoro myyntiin.. eli 1.10. alkaen olisi 2 päivittäistä vuoroa tarjolla reitillä HEL-GVA.. aamulento AY867/8 E90 ja iltaisempi AY869/870 E70. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2007 On se sen verran outoa, että eletään vuotta 2007 ja joillekin lentäen matkustaminen on edelleen luksusta tai ainakin koneeseen mennään niin, että ollaan jollain elämysmatkalla ja kaiken pitää aina pelata viimeisen päälle vaikka kyse on normaalista joukkoliikennemuodosta. Kun lentoemo on matkustajan mielestä vanha, ei omaa makua miellyttävä tai hän ei hymyillyt, niin on valitus heti päällä. Samaten jos ruoka ei sovi omaan makutottumukseen tai viinaa ei saa maksutta/paljoa niin sekin on valituksen aihe. Menee varmaan vielä jonkun aikaa että saadaan kaikki luksushöpötys ja -roska karistettua mielestä ja yhtiöt kuten Ryanair tai SAS on hyviä edelläkävijöitä tässä karistamisessa. Ajat muuttuvat ja se on erittäin vaikea joillekin omaksua. Pahimmat valittajat löytyvät näistä kerran vuodessa Kanarialle lentävistä. Kun odotukset on niin kovat ja tuleekin pettymyksiä, niin niistä saa kuulla moni. Koneen myöhästyminen on esimerkiksi kerran vuodessa lentäville elämää suurempi asia. Taitaa olla vähän väärä topiikki meillä tälle keskustelulle, mutta - en edelleenkään ymmärrä miksi se on niin "outoa", jos haluaa nauttia matkastaan? Minulla ei ole tarkkoja tietoja matkustajarakenteesta, mutta eiköhän merkittävä, ellei jopa suurin osa lentomatkustajista ole juuri vapaa-ajan matkalla. Matka on heille jo osa lomaa, ja usein siitä on maksettu huomattavan suuri määrä rahaa. Miksei siis voisi nauttia jo matkalla, erityisesti jos matkustamiseen menee lähemmäs vuorokausi yhteensä. Pitää muuten erityisen paljon paikkansa juuri charter-lentojen kohdalla. Siksi toisekseen, en usko että edes murto-osa vapaa-ajan matkustajista pystyy vertaamaan satojen tai jopa tuhansien eurojen lentomatkaansa parin euron bussikyytiin. Ei nyt eikä tulevaisuudessa. Ehkä sitten kun lentomatka maksaa sen pari euroa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2007 Nämä viinasta valitukset on niitä huvittavimipia mitä voi olla lentomatkustuksessa. Parempi kun olisi pelkkää vettä ja mehua tarjolla vaan, viinaa saa ravintolasta ja se on parempi paikkakin sen nauttimiseen kuin flygari. Mitenkähän nämä viinavalittajat tulevat toimeen bussissa tai autossa? Taskumatti vaiko kädet täristen perille? A.netissä oli muuten hyvin kerran todettu, että jos viina on ongelma lentomatkalla niin ongelma ei ehkä ole lennättävässä yhtiössä. Ilkka taitaa olla alkoholiongelmainen kun näkee tuon viinan tuolla tavalla ongelmallisena. Huomatkaa, että alkoholi voi olla ongelma muutenkin kuin siksi että sitä tulee juotua enemmän kuin olisi suotavaa. Itse on tullut lennettyä kymmenisen vuotta suht säännöllisesti työn merkeissä, ja siinä ajassa on ehtinyt luoda kuvan viinan käytöstä lentokoneissa. Ne joille se käyttö on ongelma, eli jotka juopuvat ja sen jälkeen alkavat häiritä muita, jouvat sitä lähinnä omista pulloistaan tai sekoittavat siihen muitakin päihteitä. Me muut nautiskelemme niistä matkoista, joilla kurkkunsa voi kostuttaa esim. hyvällä wiskillä tai 30-vuotiaalla Port-viinillä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2007 Ilkka taitaa olla alkoholiongelmainen kun näkee tuon viinan tuolla tavalla ongelmallisena. Matti taitaa olla lukutaidoton sillä kirjotiin aiemmin näin: Parempi kun olisi pelkkää vettä ja mehua tarjolla vaan, viinaa saa ravintolasta ja se on parempi paikkakin sen nauttimiseen kuin flygari. Ongelma se viina tuntuu monelle suomalaiselle tosiaan olevan kun siitä eri palstoilla kysellään, että saako sillä ja sillä reitillä sitä viinaa maksutta ja sitten kitistään kun siitä pitää maksaa. Jos kaikki maailman lennot olisivat raittiita niin ei tuntuisi missään. Joillain näköjään tuntuisi ja mitäs se suomalainen matkailu olisi ilman viinaksia. Taitaa olla vähän väärä topiikki meillä tälle keskustelulle, mutta - en edelleenkään ymmärrä miksi se on niin "outoa", jos haluaa nauttia matkastaan? Minulla ei ole tarkkoja tietoja matkustajarakenteesta, mutta eiköhän merkittävä, ellei jopa suurin osa lentomatkustajista ole juuri vapaa-ajan matkalla. Matka on heille jo osa lomaa, ja usein siitä on maksettu huomattavan suuri määrä rahaa. Miksei siis voisi nauttia jo matkalla, erityisesti jos matkustamiseen menee lähemmäs vuorokausi yhteensä. Pitää muuten erityisen paljon paikkansa juuri charter-lentojen kohdalla. Nauttiminen lentomatkastako on sitten sitä, että koneessa pitää juoda viinaa ja lentoemäntien pitää olla missin mitoissa, missin ikäisiä ja missin näköisiä sekä koko henkilökunnalla pitää olla hymy korvissa ihan koko matkan? Ja auta armias jos nämä vaatimukset ei toteudu niin käydään kaikki valituskanavat läpi, alkaen internetin keskustelupalstoista. Ja lentomatkasta nautintoa etsivä ei todellakaan varaa mitään charterlentoa ahtaasta marsuhäkistä. Tai jos varaa niin tulee niitä pahoja pettymyksiä. Ja miten tämä asia sinua liikuttaa? Mikäli jotkut haluavat pitää sen ajatusmaailman, että lentäminen on luxusta, niin mikseivät sitä saisi tehdä? Ei ole varmaan sulta pois. Toiset lähtee työreissulle, toiset ryyppyreissulle jne. Ei liikuta sen enempää kun näitä keskuteluja ja valituksia lukiessa kun koneessa ei saanut viinaa ja ruoka oli pahaa. Nämä luksuksen etsijät ovat vaan vähän väärässä paikassa jos etsivät luksusta lentokoneista. Joku ravitsemusliike voisi olla oikea paikka etsiä luksusta jos sitä hakee ruoasta ja juomasta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2007 En tiedä oletko jäärä vai tyhmä Jos noista pitää valita niin kait se on jälkimmäinen otettava. Antamasi vaihtoehdot olivat aika vähissä, olisin voinut valita myös mahdollisuuden "asioista kiinnostunut" jos olisi ollut tarjolla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2007 Ja lentomatkasta nautintoa etsivä ei todellakaan varaa mitään charterlentoa ahtaasta marsuhäkistä. On olemassa myös ihmisiä, jotka nauttivat lentämisestä charter-757:lla. Ahtaus on suhteellista, ei minua ole koskaan niissä mikään kroppaa puristanut, ihan hyvin on ilmaa joka suuntaan. Perseen alla ja selän takana ei ole tilaa, eikä kuulukaan. On tietenkin surullista, että Manninkainen lentämisen suurkuluttajana on menettänyt kyvyn nauttia matkoistaan, mutta toivon, että hän antaa meidän vähemmän lentävien nauttia meille harvinaisesta herkusta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 13, 2007 Toki lentomatkat on nautintoa, eihän niitä muuten tulisi varailtuakaan. Muuten, tämä nautinnollisuus oli jonkun muun keksimä agenda, ei minun. Ja nauttiakseni lennosta en tarvitse väkinäinen hymy korvissa olevia nuoria missiemoja, en tiukkaa viinaa enkä kellota kauanko kossupaukussa kesti tilauksesta. Luksusta jos etsisin, menisin johonkin aasialaiseen viiden tähden hotelliin, en kulkuvälineisiin. Mutta kaikki tyylillään ja tästä kait turha vääntää kun mielipiteitä on monia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2007 Tere! Pakko laittaa kortensa tähänkin kekoon. Eli mielestäni alkoholi ei sovi lennolle,ainakaan siinä määrin mitä joskus jollain lomalennoilla(valitettavasti) on sitä nähnyt käytettävän. Jopa vanhemmat ihmiset jotka pelkäävät tuota veritulppaa(voi tulla kelle vaan pitkällä lennolla),saattavat tissutella viinin kanssa kun eivät kai tajua,että sen vaikutus elimistöön on osapuilleen 3 kertainen,kun vertaa maan päällä tapahtuvaan juomiseen. Sorry,OT. -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2007 Toteanpahan vain tähän "viinakeskusteluun" että valtaosalle maailman sivistyneistä lentoyhtiöistä ruoka ja juoma ovat Business- ja First luokissa mitä suurimpia kilpailutekijöitä, istuimen ohella, joita yhtiöt itse korostavat ja tuovat matkustajille esiin todella voimakkaasti (Finnair ei tätä kyllä osaa/välitä kuin istuimen osalta, ehkä). Jotkut kun viettää vuodessa enemmän aikaa lentokoneessa kuin omassa sängyssä, niin sitä osaa varmasti hiukan arvostaa mitä siellä saa suuhunsa ja millä asenteella se eteesi tuodaan? Asiaa !!! Täytyy sanoa, että Finnairin business-luokka on oman kymmenvuotisen "lentourani" aikana palvelun osalta taantunut. Vaakaan menevät istuimet ovat hieno uudistus, mutta kyllä itse ainakin odotan busineksessa sitä palvelua. Tehkääpä itse kukin sellaisia kenttäkokeita, että busineksessa lentäessänne kun tuntuu siltä, että haluatte jotain, painatte sitä kutsunappia ja jäätte odottamaan. Itse toimin tällä tavalla nimenomaan busineksessa, en economyssa (jossa ne muutama emo ovat kovin kiireisen näköisiä ilman lisäkutsujakin). Jos menee yli 20 min siihen, että joku tulee häirityn näköisenä kysymään, että "oliko jotain asiaa", ja jos sitä tapahtuu useammillakin reissuilla, niin voi jo alkaa valittaa. Minä olen maksanut sen yli 3000 euron lippuni saadakseni 18 vuotiasta "Shivasregalia" kun sormiani napsautan (älkää neidit provosoituko), en odottaakseni kymmeniä minuutteja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 14, 2007 Tätä aihetta vois varmaan pikkasen jakaa... on toi parin viime sivun keskustelu jotain ihan muuta kuin mitä aihe antaa ymmärtää... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 15, 2007 Finncomm to launch Tallinn-Helsinki flights Finnish Finncomm Airlines has announced that it would launch Tallinn- Helsinki flights later this spring, offering rivalry and possible replacement to Finnair's own Aero Airlines that currently exclusively serves the connection. The Tallinn-Helsinki air link is almost exclusively a feeder line for Finnair's flights to European and Asian destinations and Finncomm is also included in the Finnair sales system, just like Aero. "We will start with 5-6 daily flights at first and will boost them to 10-12 flights if Aero will be withdrawn from the Tallinn- Helsinki link by Finnair," says Tuure Holkko, the marketing manager of Finncomm, to news2biz ESTONIA. Finncomm is taking its commitment to the Tallinn link very seriously. It will buy 11 brand new ATR turboprop aircraft and says that the flights to Tallinn would take place in any case, even if Aero continues. "The first five aircraft will be delivered at the end of March and the last of the 11 by January 2009," says Mr Holkko. Finncomm's brand new ATR aircraft will have 48-72 seats, depending on the model. Photo: Finncomm This will be enough to serve the Tallinn link and boost domestic capacity in Finland considerably. Finncomm carried 400,000 passengers in 2005 and wants to double the number within a couple of years. The airline is privately owned. Lähde: news2biz ESTONIA - no 226 - 14 February 2007 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 16, 2007 Enpäs ole ennen tätäkään nähnyt, että Tallinnan reitti lennetään Finnairin koneella mutta "Aeron" koodilla eli AY3107. Koneena siellä on parasta aikaa OH-LVE. Ennen jos kone on ollut emoyhtiön väreissä niin koodikin on ollu tyyppiä esim. AY107. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 16, 2007 Enpäs ole ennen tätäkään nähnyt, että Tallinnan reitti lennetään Finnairin koneella mutta "Aeron" koodilla eli AY3107. Koneena siellä on parasta aikaa OH-LVE. Noita vaihtoja voi tapahtua suuntaan jos toiseen, esim. konerikon tai muun vastaavan takia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 16, 2007 Business Traveller on 13.2.07 tehnyt rankingin viinikellareista taivaalla. Finnair sai sijan kolmella osa-alueella: Best Business Class Fortified or Sweet 3. (Joint) Finnair Chateau Guiraud 1er Cru 2000, France Korean Air Tio Pepe Sherry NV, Spain Emirates Warres Port LBV 2000, Portugal Best Business Class Wild Card 1. Finnair Niepoort 20 years Tawny, Portugal Most Original Business Class Wine List Runners Up SN Brussels Finnair Ja yleispalkinnot jaettiin seuraavasti: Best Business Class Cellar Winner Air New Zealand Best First Class Cellar Winner American Airlines Best Airline Alliance OneWorld Star Alliance Sky Team Kaikki tulokset: http://www.businesstraveller.com/default.asp?Page=3&PUB=67&ISS=23391&SID=676012 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 16, 2007 Finnair lanseerasi 17 min sitten uuden tarjoustuotteensa: Viikonlopputarjouksen. Pelin aloittaa erittäin halpa Tokyo 399e. Matkustusaika: 19.02.2007-31.12.2007. Myynnissä: 18.02.2007 asti. www.finnair.fi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 16, 2007 luulin jo että uunotusta koko homma kun etsin halpoja hintoja Porista... niitä kait ei oo... mut Hesasta ainakin toukokuussa pääsee... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 17, 2007 Mikähän tuossa Finnairin Kaikki Aikataulut sivuilla on, kun eivät ole toimineet muutamaan viikkoon? Kun yrittää hakea esim. Pori-Helsinki aikatauluja, niin se aloittaa kyllä hakemisen ja hetken päästä tulee ilmoitus punaisella tekstillä: Yhteysvirhe, yritä myöhemmin uudelleen. Edit: Myös muilla tietokoneilla tuolla käydessä sama ongelma.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 17, 2007 Mikähän tuossa Finnairin Kaikki Aikataulut sivuilla on, kun eivät ole toimineet muutamaan viikkoon? Kun yrittää hakea esim. Pori-Helsinki aikatauluja, niin se aloittaa kyllä hakemisen ja hetken päästä tulee ilmoitus punaisella tekstillä: Yhteysvirhe, yritä myöhemmin uudelleen. Edit: Myös muilla tietokoneilla tuolla käydessä sama ongelma.. Asia on selvityksessä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 18, 2007 Hesarissa on nyt kivasti ollut juttua siitä, miten Finnair hoitaa vammautuneita tai mm. erilaisista sairauksista kärsiviä ihmisiä. Tuossa viikko sitten (?) oli juttua siitä, kuinka Finnair oli hukannut matkustajan hengityskoneeseen tarvittavan muuntajan jo useampaan kertaan. Tällä kertaa hengityskojetta tarvitseva henkilö oli muistuttanut lentoyhtiötä muutama päivä ennen lentoa, että varmasti saa muuntajan paikalle. Eipä ollut muuntajaa näkynyt koneessa. Kirjoituksen mukaan Finnair pahoitteli sattunutta erhettä ja että muuntajia on lentoyhtiön käytössä vain muutama kappale. Tämän päivän helsingin sanomissa oli taas pieni kirjoitus hengityskojetta tarvitsevan henkilön paluulennosta New Yorkista Helsinkiin. Muuntaja oli taas tilattu lennolle, mutta edes hesarijutun tuoma "kehno julkisuus" ei saanut lentoyhtiötä hoitamaan ks. muuntajaa paluulennolle. Näin siis myös herran paluulento viivästyi muuntajan puututtua taas. Toki kaikki "erityiskohtelua" tai erityislaitteistoa tarvitsevat matkustajat ovat aina jonkinnäköisiä erikoismatkustajia ja heidän eteen on välttämätöntä tehdä jotain jotta matka onnistuu ja tästä tietysti tulee helposti ongelmia. Silti ihmettelen sitä ettei kyseistä muuntajaa saatu edes mukaan paluulennolle vaikka siitä oli jo pieni kohu noussut. Nyt tulee varmaan kauhea negatiivinen valitustulva minulle, kun täydellinen lentoyhtiömme ei kaikissa kohdissa olekkaan niin täydellinen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 18, 2007 Taisi olla Könkkölän tapaus... Valitettavaahan tuo on ja tuollaisista pitää ottaa opiksi.Noin ei saisi käydä... -Jukka ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 19, 2007 Nyt on ensi talven Bangkokilaisen 2. vuoro taas vaihtanut aikataulua ja oikein kunnolla. Lähtö Helsingistä kello 0830-2315, paluu Bangkokista 0100-0650. Eli paluu on toiveiden mukainen aika monelle, mutta meno on aika mielenkiintoinen... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 19, 2007 Nyt on ensi talven Bangkokilaisen 2. vuoro taas vaihtanut aikataulua ja oikein kunnolla. Lähtö Helsingistä kello 0830-2315, paluu Bangkokista 0100-0650. Eli paluu on toiveiden mukainen aika monelle, mutta meno on aika mielenkiintoinen... Homma elää koko ajan. Mikähän sitten lienee lopullinen aikataulu ja mikä jää pysyväksi.... Tuo se onkin "hieno" lentoaika. 08:30 lähtö eli juuri heränneenä (tähän lähtöön ei kovin monesta Euroopan kohteesta ole liityntää) perillä Bangkokissa illalla eli suoraan nukkumaan. Ei kait tällainen menoaikataulu ihan oikeasti jää olemaan. Tai sitten pedataan kolmannelle päivittäiselle 16-18 ikkunaan aikaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 19, 2007 Homma elää koko ajan. Mikähän sitten lienee lopullinen aikataulu ja mikä jää pysyväksi.... Tuo se onkin "hieno" lentoaika. 08:30 lähtö eli juuri heränneenä (tähän lähtöön ei kovin monesta Euroopan kohteesta ole liityntää) perillä Bangkokissa illalla eli suoraan nukkumaan. Sehän voi olla että laittavat charter-matkustajia tuohon aiempaan lähtöön ja euroopasta tuleville myydään sitten tuota myöhäisempää. Meillä ainakin ensi kuussa tuo aiempi lähtö.Tosin on kyse ensi talvesta ja sehän muuttuu vielä monta kertaa... Paitsi että monien matkatoimistojen myynti alkaa piakkoin ja taitaa olla joku(Finnmatkat) jo alkanutkin! Tuo 20 pintaan täältä lähtö on kyllä aika huippu,kun Bangkokissakin jää lähes koko päivä aikaa... -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla