Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Finnmatkoilla onkin hauskaa, kun ensi talven myynti on alkanut ja matka myyty iltalentona ja nyt soittaa asiakkaille, että lento lähteekin aamusta jo. Mitäs aloittavat myymään noin aikaisin matkoja, kun tulee paljon muutoksia...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Homma elää koko ajan. Mikähän sitten lienee lopullinen aikataulu ja mikä jää pysyväksi....

 

Tuo se onkin "hieno" lentoaika. 08:30 lähtö eli juuri heränneenä (tähän lähtöön ei kovin monesta Euroopan kohteesta ole liityntää) perillä Bangkokissa illalla eli suoraan nukkumaan.  ::)

 

Ei kait tällainen menoaikataulu ihan oikeasti jää olemaan. Tai sitten pedataan kolmannelle päivittäiselle 16-18 ikkunaan aikaa.

 

 

 

Tuo 01:00 lähtevä paluu kuitenkin mahdollistaisi hyvät liityntäyhteydet, mm. Australiasta. Nehän olisivat aika huonot, jos kaikki Aasian paluut hoidettaisiin aamulähtöinä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnmatkoilla onkin hauskaa, kun ensi talven myynti on alkanut ja matka myyty iltalentona ja nyt soittaa asiakkaille, että lento lähteekin aamusta jo. Mitäs aloittavat myymään noin aikaisin matkoja, kun tulee paljon muutoksia...

 

Joo...

 

Alkaa olla aika varhaista toi kaukomatkojen myyminen...Kohta varmaan 2 vuotta aiemmin..OT1:No,se jumbo pitää tietysti myydä täyteen.Itseasiassa Koh Taon kohdalla ei ollut edes lentoyhtiön tietoja vielä.Lentoaikana oli lähes 15 tuntia,eli välilaskulla!

 

OT2:na haluan mainita Finnmatkojen esitteessä olevan Koh Taon Charm Churee Villan.Suosittelen toodella lämpimästi.Viime joulukuussa olimme siellä 2 yötä ja se kannatti.Sori OT...

 

-Jukka :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo aamulähtö kyllä kummastuttaa. Ennen kahdeksaa aamulla kun ei tule yhtään (pl. Tallinna 06:50 ja 06:55) lentoa jolta olisi liityntä AY89:lle.

Tai tuleehan sieltä Delhi mutta tuskin tässä nyt sitä reittiä haetaan. :)

 

Tämä aamulähtö on nyt puhtaasti joku aurinkomatkalähtö. Mutta kumma että heille jotain reittivuoroja ajoitetaan, heillehän lentää ne omat marsuhäkit.

Ja jos Aurinkomatkat ym. ovat tuossa aamuvuorossa niin ovat hotellilla noin klo 02:00 paikallista aikaa ja Pattayan asiakkaat noin klo 04:00. :o

Samuille ja muualle lentäen jatkavat nukkuvat ensimmäisen yön hotellissa.

 

Tässä menoaikataulussa ei ole järkeä.

EDIT: lisätty TLL

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt Riiasta Bangkokiin ja takaisin reissaaminen ei enää onnistu Finnairin omalla varauskoneella 18.5. alkaen kun bangkokilainen saapuu Helsinkiin vasta 18:15 ja RIX:n viimeinen lähtö Helsingistä on AY:llä 16:15.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyse on siis invertteristä joka muuttaa 115vac 400hz -> 230vac 50hz

 

Eikös tuota 230 Vac 50 Hz ole muutenkin saatavilla koneessa? Läppäreitähän tuolla sähköllä voi latailla busineksessa...

 

Eikö tommonen laite voi nyt maksaa niin mahdottomia ettei semmoisia ole enempää. Tommonen vehjeshän on varsin yksinkertainen kapistus kuitenkin.

 

P.S. Invertteri muuttaa tasasähköä vaihtosähköksi. Toi 115Vac on jo vaihtosähköä... (nusnus)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ihan tämän päivän uutinen, mutta kuitenkin. Japanilainen Chikyuno Arukikata ("How to Walk the Globe") -matkaopaskirjasarja, jolla kotimaassaan on samantapainen aseman kuin Lonely Planetilla englanninkielisessä maailmassa, on tehnyt taas asiakastutkimuksen lentoyhtiöistä seuraavilla kriteereillä:

 

* cost performance

* safety/liability

* flight attendants

* inflight meals

* aircraft

* conveniency

* entertainment

* passengers' priviledge/promotion

 

Ja vuoden 2006 tulokset ovat seuraavat (suluissa vuoden 2005 sijoitus):

 

1 Virgin Atlantic (2)

2 Finnair (4)

3 Singapore Airlines (1)

4 ANA (10)

5 Swiss International (23)

6 Emirates (32)

7 Lufthansa (8 )

8 KLM (3)

9 Thai (21)

10 Asiana Airlines (17)

11 Austrian Airlines (11)

12 Qantas (12)

13 JAL (14)

14 Air France (20)

15 Scandinavian (5)

16 Korean Air (13)

17 Cathay Pacific (9)

18 Eva Air (7)

19 Malaysia Airlines (6)

20 Continental (24)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei jotenkin nyt mene oikeen siihen malliin tuo japanilaisten tutkimus mitä tällä(kin) palstalla saa lukea huonosta palvelusta ja ikäloppukoneista joissa ei ole sitä aivan mahtavaa, palvottua ja syövästäkin parantavaa OMAA RUUTUA.  ;D

 

Maailma ei sittenkään taida alkaa ihan kaikille siitä omasta ruudusta vaikka tällä palstalla se alkaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo tutkimus on tehty selkeästi alamittaisten persaukisten repputuristien näkökulmasta puhtaasti turistiluokan osalta ;)

 

Mitenkään muutoin ei voi selittää Cathayn sijoitusta ja BA:n puuttumista top20 listalta kokonaan. Noh pitäähän sitä avoimesti tutkia kaikista näkökulmista noita kuvioita...

 

Japanilaiset repputuristit ovat maailmassa semmoinen oma luokkansa, että hyvin harvoin ovat persaukisia. ;)

 

Tiettyihin Finnairin lippuihin kuuluvat muuten Muumit hintaan Japanissa: http://www.finnair.co.jp/campaign/index.html  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tuota 230 Vac 50 Hz ole muutenkin saatavilla koneessa? Läppäreitähän tuolla sähköllä voi latailla busineksessa...

 

Eikö tommonen laite voi nyt maksaa niin mahdottomia ettei semmoisia ole enempää. Tommonen vehjeshän on varsin yksinkertainen kapistus kuitenkin.

 

P.S. Invertteri muuttaa tasasähköä vaihtosähköksi. Toi 115Vac on jo vaihtosähköä... (nusnus)

 

Voi olla että se muuttaa sitten 28vdc ->230vac. Nimi sillä purkilla on medical inverter. Niitä ei tosiaan ole kuin yksi koko M11 laivastoon. ja kaikkiin koneyksilöihin sitä ei saa asennettua. Hintaan pitää lisätä kuitenkin se lentokonelisä...

 

Läppäripistoikkeista tulee muistaakseni kyllä 115vac. Läppäreiden laturit on yleensä speksattu aika laajalle jännitealueelle (omani tossa pöydällä 100-240vac 50-60hz)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo tutkimus on tehty selkeästi alamittaisten persaukisten repputuristien näkökulmasta puhtaasti turistiluokan osalta ;)

 

Mä en oo alamittainen, enkä mielestäni edes persaukinen, vaikka reppuselässä matkustan ja turistissa lennänkin. Matkustan (omilla rahoilla, enkä firman piikkiin) useita reissuja vuodessa ja aina turistissa. Jotkut ihmiset vaan tulevat toimeen hieman vähemmällä kuin toiset!

 

Koneen etuosasta löytyy ne pahimmat öykkärit  ;)

 

Ts. Älä yleistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi olla että se muuttaa sitten 28vdc ->230vac. Nimi sillä purkilla on medical inverter. Niitä ei tosiaan ole kuin yksi koko M11 laivastoon. ja kaikkiin koneyksilöihin sitä ei saa asennettua. Hintaan pitää lisätä kuitenkin se lentokonelisä...

 

Läppäripistoikkeista tulee muistaakseni kyllä 115vac. Läppäreiden laturit on yleensä speksattu aika laajalle jännitealueelle (omani tossa pöydällä 100-240vac 50-60hz)

 

Saattaapi hyvinkin olla, että purkin hintaan tulee myös "medical instrument/electric shock avoidance"-lisä tjsp  ;)

 

British Airwaysin sivuilta muuten luin, että läppäripistoikkeista voi ottaa ulos tehoa 75 W ja jos tehontarve ylittää sen, läppärisähkö sammuttaa itsensä. Paljonkohan tehoa tuollainen kyseinen hengityskone vaatii? Tämä juttu on niin harvinainen, että siitä kuulisi mielellään lisää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OK, no korvataan persaukinen sitten sanoilla "mistään tietämättömien"

 

Johan menee asenteelliseksi... :thmbdn:

 

aina kamalammalta kuulostaa, että ihminen jolla ei ole rahasta pulaa lentäisi yhtiöillä tuossa järjestyksessä, LH ja KL esim kaukana CX:n edellä..?!  ;D  ;D

 

Listasta huomaa, että eurooppalaisten arvostamat itäaasialaiset Cathay ja Korean Air eivät sijoitu korkealle. Oma arvaukseni on selittää asiaa historialla: japanilaisia vihataan naapurimaissaan edelleen valloitussotiensa takia, varsinkin Kiinassa ja Etelä-Koreassa. En yhtään epäile, etteikö tämä voisi vaikuttaa palvelualttiuteen tietyillä lentoyhtiöillä. Eurooppalaisissa yhtiöissä japanilaisia asiakkaita sen sijaan arvostetaan hyvin käyttäytyvinä ja varsin maksukykyisinä asiakkaina.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja et varmasti myöskään aseta lentoyhtiöitä ym. järjestykseen?

 

Toiseksi, mä en yleistä mitään, olen vain suorapuheinen ja rehellinen, käsittääkseni en myöskään henkilökohtaisesti ketään kommentillani loukannut/arvostellut.  Olen aika paljon nähnyt erilaisia yhtiöitä, asiakkaita ja tutkimuksia, tuo nyt mainittu on ehkä yksi erikoisimpia tuloksiltaan. Tiedoksesi myös, että vaikka lennän vuodessa satojatuhansia maileja niin erittäin ison osan maksan niistä itse. Älä myöskään itse syyllisty siihen mistä toisia arvostelet, yleistämiseen ja olettamiseen.

 

Se yleistäminen ja olettaminen oli tarkoitettu nimenomaan takaisin piikiksi ja näytti vielä purevankin kun kerran älähdys kuului  ;)

 

Mitä tulee minun turistin arvosteluun, niin paras turisti vähään aikaan on löytynyt Samara Airlinesin TU-134A-3 koneesta RA-65105.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäähän sitä jollakin olla asennetta, jossei täällä kukaan sanoisi mielipidettään rehellisesti niin palsta olisi yhtä kuin linkkejä eri ilmailuaiheisiin uutisiin yms. pitkin verkkoa...sehän se onkin mielenkiintoista.

 

Anteeksi nyt vaan kamalasti jos olen loukannut japanilaisia repputuristeja ja heidän näkemyksiään lentoyhtiöistä kommenteillani.

 

Toki mielipiteen saa sanoa. Mutta kannattaa ajatella asiaa myös muiden kuin valkoisten eurooppalaisten miesten kannalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusimmassa Finnairin Okay-lehdessä oli Lomalentojen uuden johtajan, Erno Hildénin haastattelu. Hänen mukaansa Finnair tutkii mahdollisuuksia vastata TUIn haasteeseen tarjota välilaskuttomia lentoja laajarunkokoneella Phuketiin.

 

Toisaalla peilattiin vuoden 2006 kuulumisia asiakasrintamalta. Aiempaan keskusteluun sopii hyvin seuraava toteamus: "Kaukoreittien turistiluokan asiakastyytyväisyys jäi aterioiden sekä viihdetarjonnan osalta kauimmaksi eurooppalaisesta kärjestä".

 

Tähän viimeiseen toteamukseen ei ole lisättävää, paitsi että viimeisin kokemukseni turistista on NRT-HEL-lennolta, ja se yllätti positiivisesti... Sen sijaan, Nykin reitin turistia aion tästä huolimatta välttää tulevaisuudessakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

yksikään täysipäinen ei LH:n karjaa valitse CX/BA:n ohi ellei kysymys ole puhtaasta rahasta.

Kas niin minut juuri poistettiin täysipäisten joukosta. Kiitos vain.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ja vaikka asiaa miettisin mustanaamaisena ja intiaanin hameeseen sonnustautuneena niin edelleen seison sanojeni takana, että yksikään täysipäinen ei LH:n karjaa valitse CX/BA:n ohi ellei kysymys ole puhtaasta rahasta. Tutkimus on minulle täysi nollatutkimus vaikka miten koetatte perustella ja vängätä eettisistä ja maailmankatsomuksellisista näkökannoista  ;D

 

 

Eli kaikki tutkimukset/kyselyt jotka eivät tue omaa näkökantaasi ovat ehdottoman väärässä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

yksikään täysipäinen ei LH:n karjaa valitse CX/BA:n ohi ellei kysymys ole puhtaasta rahasta.

 

Mitenköhän käytännössä osakalaisten ja nagoyalaisten olisi edes mahdollista valita British Airways LH:n sijaan? Ei nimittäin BA lennä kuin Tokioon... Vaihdollisena toki, mutta se ei ainakaan sitä matkustusmukavuutta ja kätevyyttä lisää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistä muuten tiedät minun ihonvärini?  :o

 

Nimesi ainakin viittaa vienosti Pohjois-Eurooppalaiseen valkoihoiseen mieheen. Puheesi vievät Sinut vielä syvemmälle suomalaiseen ketoon jossa oma näkemys on totuus ja tutkimuksista viisveisaten.

 

täysipäinen ei LH:n karjaa valitse CX/BA:n ohi ellei kysymys ole puhtaasta rahasta. Tutkimus on minulle täysi nollatutkimus vaikka miten koetatte perustella ja vängätä eettisistä ja maailmankatsomuksellisista näkökannoista  ;D

 

Mikäli itse ymmärsin, oli tutkimus tehty nimenomaan turistin näkökulmasta ja silloin rahalla on jonkunlainen merkitys - aika suurikin sellainen. Ja jos katsotaan kahta ensimmäistä kriteeriä:

 

* cost performance

* safety/liability

 

Eli raha ratkaisee. Suurimpana kriteerinä tuskin on ollut business-luokan palvelu tai tarjoilut.

 

Eli kysymys on puhtaasta rahasta, ja kyseessä ei ole nollatutkimus vain sen takia ettet itse pidä kyseisen tutkimuksen tuloksista. Sitäpaitsi viitaten tuonne ihonväripuolelle, on muistettava että Aasialaisten matkustajien toiveet ja kriteerit poikkeavat varmasti varsin paljon Eurooppalaisten kriteereistä. Jos sama tutkimus - turistiluokka edellä - tehtäisiin Euroopassa tulos olisi todennäköisesti aivan toinen.

 

-tuomo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

21.2.2007

 

Lentämään edullisemmin kuin koskaan

Finnairin uusi villi viikonloppuhinta

 

Finnair on lanseerannut uuden hullunhalvan viikonloppuhinnan. Joka viikonloppu on myynnissä yksi kohde, joka on esillä yhtiön nettisivuilla lauantain ja sunnuntain ajan.

 

– Viikonlopputarjous avaa matkailijalle kautta aikojen edullisimmat lentohinnat. Tarjolla on vaihdellen kaukolentoja ja Euroopan kohteita, jotka myydään jopa halvemmalla, kuin tämän hetken edullisimmat lennot eli viikkotarjoukset, kertoo Finnairin hinnoittelusta vastaava Sakari Romu.

 

Viikonloppuhinta julkaistaan lauantai-aamuisin Finnairin nettisivuilla osoitteessa www.finnair.fi. Myyntiaika on tarjousviikonlopun kaksi päivää. Perillä on oltava vähintään lauantain ja sunnuntain välinen yö ja enintään yksi kuukausi, muuten matka-aika on joustava ja myynnissä on useita eri lähtö- ja paluuvaihtoehtoja.

 

Tarjoushinta on voimassa Finnairin ja Aeron liikennöimillä menopaluu-lennoilla. Hinnat liittymälentoineen ovat saatavilla Helsingin lisäksi myös muista kotimaan kohteista.

 

Ensimmäisenä viikonloppuna 17.–18.2. oli myynnissä Tokio hintaan 399. Ensi viikonlopun kohde ja hinta tulevat esiin lauantaina 24.2. osoitteessa www.finnair.fi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.