Kirjoitettu Helmikuu 22, 2007 Hesarista muutama uutinen: Intialaisten ja kiinalaisten matkailijoiden määrä Suomessa kasvaa nopeasti http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Intialaisten+ja+kiinalaisten+matkailijoiden+m%C3%A4%C3%A4r%C3%A4+Suomessa+kasvaa+nopeasti/1135225305470 Finnairin Aasian-liikenne kiihtyy http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Finnairin+Aasian-liikenne+kiihtyy/1135225305490 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 22, 2007 Tere! Saapas nähdä,että milloin Kiinalaiset "valtaa" Suomen oikein toden teolla.Kun ajattelee kuinka heidän luontonsa on saastunut. Ja sitten kun tosissaan tajuavat tämän meidän luontomme hienouden.Ja puhtauden ennen kaikkea! -Jukka Enkä tarkoittanut että koko Kiina on saastunut,ainakaan pahasti!(pitää täsmennellä,ettei tule 10 sivun väittelyitä) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 22, 2007 "The Board of Directors proposes to the Annual General Shareholders' Meeting that no dividend be paid to shareholders in SAS AB for fiscal year 2006. This is motivated by the SAS Group's relatively weak financial position and cash flow, as a result of which, financial flexibility will be of major importance in managing future restructuring measures and investments." Jep jep, ja eipäs kun juupas. Tuo yllä lainattu lausunto lienee tänä päivänä varsin yleispätevä melkein minkä tahansa lentoyhtiön kohdalla, tiettyjä halpiksia lukuunottamatta, mutta Finnairinkin mukaan lukien. Ei niistä Finskin alle kymmenestä hirveästi sitä osinkoa irtoa. Valitettavasti näin osakkeenomistajan näkökulmasta. Kunhan saavat ne säästökuurit puremaan niin sitä taas sitten kohta osingoilla mässäillään. Kapitalismi on Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Finnair Oyj - Pörssitiedote ILMOITUS YHTIÖKOKOUKSELLE TEHTÄVÄSTÄ EHDOTUKSESTA Islantilainen FL Group hf., jonka osuus yhtiön osakkeista 29.12.2006 tehdyn liputusilmoituksen mukaan on yli 20 %, on ilmoittanut yhtiölle ehdottavansa yhtiökokouksessa 22.3.2007 Hannes Smarasonin valitsemista yhtiön hallituksen jäseneksi. Finnair Oyj Viestintä 23.2.2007 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Wieniinkin näyttäisi tulevan ensi talviaikataulukaudella 3 viikottaista vuoroa lisää eli iltalennot päivittäin ja lisäksi aamulennot ma, ti, la. Ensi kesänä tulevat uudet Euroopan kohteet LIS, LJU, GDN, NUE ja BUH näyttävät kaikki jatkavan myös talvikautena. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Näitä alkaa sitten varmaan olemaan enemmänkin aikatauluissa: LENTO: AY2165 Liikennöi FLYNORDIC Konetyyppi: MD-83 AIRCRAFT OWNER FLYNORDIC OPERATED BY FLYNORDIC Tuo taitaa selittää Aurinkomatkojen "Kevät-Kesä-Syksy 2007"-esittettä selaillessa ihmetystä aiheuttaneet useat "Finnair lomalento, konetyyppi MD-83"-merkinnät. Hassua sinäänsä, sillä sama esite väittää: "Savuttomat lomalentomme lennetään aina Finnairilla." Ilmeisesti Flynordic on aurinkomatkalaiselle riittävän lähellä Finnairia? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Tuo taitaa selittää Aurinkomatkojen "Kevät-Kesä-Syksy 2007"-esittettä selaillessa ihmetystä aiheuttaneet useat "Finnair lomalento, konetyyppi MD-83"-merkinnät. Hassua sinäänsä, sillä sama esite väittää: "Savuttomat lomalentomme lennetään aina Finnairilla." Ilmeisesti Flynordic on aurinkomatkalaiselle riittävän lähellä Finnairia? Tere! No mutta eihän sitä vielä tiedä onko se riittävästi kaikille...Ovatkohan minkälaista kyselyä tehneet,Asiakkaiden keskuudessa tuon suhteen?? -Jukka ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Eikös se Flynordic kuulu Finnairin konserniin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Eikös se Flynordic kuulu Finnairin konserniin? Kuuluu. http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_6_1.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 No,kuuluuhan se... ..Mutta kuinka moni sen Finnairiksi mieltää,kun tavallaanhan se ei ole Finnair..Toisaalta ei Aerokaan ole... -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 24, 2007 Homma elää koko ajan. Mikähän sitten lienee lopullinen aikataulu ja mikä jää pysyväksi.... Tuo se onkin "hieno" lentoaika. 08:30 lähtö eli juuri heränneenä (tähän lähtöön ei kovin monesta Euroopan kohteesta ole liityntää) perillä Bangkokissa illalla eli suoraan nukkumaan. Ei kait tällainen menoaikataulu ihan oikeasti jää olemaan. Tai sitten pedataan kolmannelle päivittäiselle 16-18 ikkunaan aikaa. Näyttää Bangkokin päivälento AY89HEL-BKK olevan ihan oikeasti totta. Nyt on kehitettu uusia lentoja Arlandan suunnasta: Samaan aikaan kun AY89 aloittaa marraskuun lopussa, alkaa AY 632 ARN-HEL 05:55-07:50 eli tässä liityntälento Tukholmasta aamulähdölle Bagkokiin. ja 13.8.07 aloittaa AY 629 HEL-ARN 23:40-23:40 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 25, 2007 Lentoyhtiö Finnairista runsaat 20 prosenttia omistava islantilainen FL Group on tuohtunut Suomen valtiolle siitä, ettei sen edustajalle ole tarjolla hallituspaikkaa Finnairin uudesta hallituksesta. taloussanomat Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 25, 2007 alkaa AY 632 ARN-HEL 05:55-07:50 eli tässä liityntälento Tukholmasta aamulähdölle Bagkokiin. Jos yhtään voi valita matkojensa suhteen, niin jäänee suht vähäiselle käytölle tuo lento. Pitkä vitonen on kertakaikkisen epäinhimillinen aika lähteä lennolle, ainakin jos on kyse työmatkasta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2007 Finnairin Ruotsin päällikkö Riku Helminen hehkuttaa sitä, että Ruotsista Finnairilla Aasiaan lentävien matkustajien määrä on noussut tammikuussa 67 %, ja Tokio kohteena jopa 220 %, jne: http://www.boarding.no/art.asp?id=25458 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2007 "Savuttomat lomalentomme lennetään aina Finnairilla." ei ne Airbussit enää sillälailla savuta kuin MD83 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2007 Mikä on se päällimmäinen syy, että Finnairilla on enemmän lentoja Nagoyaan ja Osakaan kuin Tokioon? Onko Tokio kallis / eikö siellä ole slotteja enää vapaana? Väittäisin että Japanin kohdalla se suurin mielenkiinto kohdistuu kuitenkin siihen Tokion lahden ympäristöön. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2007 Mikä on se päällimmäinen syy, että Finnairilla on enemmän lentoja Nagoyaan ja Osakaan kuin Tokioon? NGO 3x viikko, NRT 4x viikko. Kesästä alkaen NGO 4x viikko, NRT 4x viikko. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2007 NGO 3x viikko, NRT 4x viikko. Kesästä alkaen NGO 4x viikko, NRT 4x viikko. 19.6. alkaen Osakaan päivittäin. Eli siis Tokioon 3 kertaa vähemmän viikossa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2007 Eivät myönnä slotteja. Voisikos OW partneri JAL auttaa asiassa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2007 Voisikos OW partneri JAL auttaa asiassa? Ainakin JAL auttaa jatkoyhteyksien kanssa noilta Japanin Osakan ja Nagoyan kentiltä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2007 Väittäisin että Japanin kohdalla se suurin mielenkiinto kohdistuu kuitenkin siihen Tokion lahden ympäristöön. Kenen mielenkiinto? Finnairin Japanin-lennoilla valtaosa matkustajista on japanilaisia, joista enemmistö ei varmaankaan asu Tokionlahden ympäristössä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2007 Kenen mielenkiinto? Finnairin Japanin-lennoilla valtaosa matkustajista on japanilaisia, joista enemmistö ei varmaankaan asu Tokionlahden ympäristössä. No aika suuri osa. Japanissa 128 miljoonaa asukasta, josta Tokyo Metropolitan Arealla (NRT, HND) asuu 35,3 miljoonaa, Osaka-Kobe-Kyoton (KIX, ITM, UKB) alueella 18,6 miljoonaa ja Chukyon (NGO, NKM) alueella vain 8,7 miljoonaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2007 Finnair muuttaa matkatavaran kuljetussääntöjä 28.02.2007 21:55 Finnair siirtyy uuteen käytäntöön kuukauden kuluttua. Suunnitelmista on jo jätetty kantelu Kilpailuvirastolle. Finnair aikoo lopettaa matkatavaroiden selvittämisen lopulliseen määränpäähän, jos asiakas lentää jatkolennoilla muiden kuin Finnairin tai sen kumppanuusyhtiöiden koneilla. Uuteen käytäntöön siirrytään kuukauden kuluttua. - Tässä on kyseessä toimialalla yleistyvä käytäntö, jolla lentoyhtiöt pyrkivät hillitsemään kasvavaa vastuutaan, kun kansainväliset vastuusäännökset ovat merkittävästi tiukentuneet viime aikoina. Finnair noudattaa muiden lentoyhtiöiden tavoin linjaa, jossa matkatavarat selvitetään vain niiden lentoyhtiöiden lennoille, joiden kanssa sillä on kaupallinen yhteistyösopimus, kertoo viestintäpäällikkö Taneli Hassinen Finnairilta Finnairin suunnitelmista on jätetty kantelu Kilpailuvirastolle. Siinä epäillään, että Finnair rikkoo kilpailulakeja ja käyttää väärin määräävää markkina-asemaansa. Kantelun mukaan Finnair yrittää pakottaa matkustajat käyttämään myös jatkolennoilla Finnairin tai sen kumppanuusyhtiöiden vuoroja.. (MTV3) http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/02/508218 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 1, 2007 Kantelun mukaan Finnair yrittää pakottaa matkustajat käyttämään myös jatkolennoilla Finnairin tai sen kumppanuusyhtiöiden vuoroja.. Mitä tässä tarkoitetaan kumppanuusyhtiöillä? Saman allianssin jäseniä? Tarkoittaako tämä, että jos lennän LH:lla rapakon takaa Frankfurtiin ja sieltä Helsinkiin, niin ei enää onnistu matkatavaroiden tsekkaus Helsinkiin asti? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 1, 2007 Mitä tässä tarkoitetaan kumppanuusyhtiöillä? Saman allianssin jäseniä? Tarkoittaako tämä, että jos lennän LH:lla rapakon takaa Frankfurtiin ja sieltä Helsinkiin, niin ei enää onnistu matkatavaroiden tsekkaus Helsinkiin asti? Kumppanuusyhtiö = Oneworld + ne muutamat yhtiöt joiden kanssa on codeshare OW:n ulkopuolella. Eli laukkujen selvitys pelaa vain niiden kesken. http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/1135225468836 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla