Kirjoitettu Maaliskuu 4, 2007 Mikähän tuossa Finnairin Kaikki Aikataulut sivuilla on, kun eivät ole toimineet muutamaan viikkoon? Asia on selvityksessä Onko selvityksissä ilmennyt mitään millä homma saataisiin toimimaan tai onko mitään toista reaaliaikaista aikataulua tarjota? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 4, 2007 Onko selvityksissä ilmennyt mitään millä homma saataisiin toimimaan tai onko mitään toista reaaliaikaista aikataulua tarjota? Eipä ole Laitoin eilen uutta kyselyä asiasta toisaalle kuin aiemmin ja odotankin vastausta ensi viikon aikana.. kurja kun kestää mutta asiaa ei siis ole unohdettu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 4, 2007 Ei selvitetä jatkolennolle. BA:lla on siis ollut jo jonkin aikaa käytössä tämä sama politiikka, jonka Finnair on nyt ottamassa käyttöön. --Timo Korjataan omaa vastaustani, eli BA:kin selvittää jatkolennoille laukut erillisillä lipuilla, jos lennot ovat BA -> BA tai BA -> OW. Jos jatko on muulla kuin OW-yhtiöllä, ei selvitetä. --Timo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 5, 2007 Finnairin islantilainen omistajataho arvostelee Finnairia ulkomaalaisvihasta päivän Kauppalehdessä. - Finnair linjallaan osoittaa, ettei pörssiyhtiö halua hallitukseensa ulkomaisia asiantuntijoita. Oikea länsimainen sivistysvaltio ei lähetä markkinoille tällaista viestiä, sillä se karkottaa ulkomaisia sijoittajia, Smarason sanoo. .... - Finnair ei halua hallitukseensa lentoyhtiöosaamista, jota meillä todellakin on. Nykyinen hallitus haluaa puhua keskenään suomea, juoda kahvia ja nauttia ilmaisista lennoista, arvelee selvästi harmistunut Smarason. -Tero- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 5, 2007 Toisaalta iso omistaja kyllä ansaitsee hallituspaikan, mutta he jättävät jatkuvassa vinkumisessaan täysin huomioimatta, että esim. EasyJet teki kaikkensa ollakseen joutumatta heidän kynsiinsä, eikä se edes ole valtionyhtiö. Yrittävät vain painostaa valtiota myymään ilman Suomea hyödyttäviä syitä. Kuuluukohan tuohon "lentoyhtiöosaamiseen" Sterlingin sotkeminen FlyMe:n konkurssiin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 5, 2007 Fons omisti hetken aikaa myös FlyMetä. corren Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 5, 2007 Toisaalta iso omistaja kyllä ansaitsee hallituspaikan, mutta he jättävät jatkuvassa vinkumisessaan täysin huomioimatta, että esim. EasyJet teki kaikkensa ollakseen joutumatta heidän kynsiinsä, eikä se edes ole valtionyhtiö. Yrittävät vain painostaa valtiota myymään ilman Suomea hyödyttäviä syitä. Kuuluukohan tuohon "lentoyhtiöosaamiseen" Sterlingin sotkeminen FlyMe:n konkurssiin? No joo... Harmissaan vain ovat,eivätkä keksi asiaan muuta sanottavaa,kuin sen että Finnair tarvitsisi olevinaan heitä.... -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 5, 2007 Esalle iso kiitos upeasta yleisönosastokirjoituksesta Hesariin Finnairin matkalaukkujupakassa. Joensuun kaverille voisi vääntää rautalangasta, että tilanne on ihan sama, jos vaikka Opeliin tulee vika, niin sen voisi viedä ilmaiseen takuukorjaukseen Toyotan liikkeeseen... Kuinkahan paljon mahdat itse matkustella Jenkkien suuntaan...? Kaveri totesi matkustavansa sinne kerran pari kuussa, eikä välttämättä mihinkään OW-kohteisiin. Ja koska Finnair on ainoa yhtiö, joka liikennöi Joensuuhun, on hänen sillä lennettävä Hesaan, josta jatko sitten tarpeen mukaan OW:llä tai jollain muulla. Ja se oli hänen pointtinsa, ts. että Finnairilla on Joensuussa määräävä markkina-asema, jota he pyrkivät käyttämään hyväkseen hankaloittamalla vaihtoa toisen allianssin lennoille, ja siten saamaan asiakas ostamaan liput jollekin OW-lennolle (joka ei välttämättä ole aikataulullisesti parempi tai halvempi). Yleisesti ottaen firmoissa on matkustuspolitiikkana se, että otetaan halvimmat liput mitä saadaan, mikä ei kuitenkaan tarkoita halpalentoyhtiöitä, unohtamatta sopivia aikatauluja. Mikäli itse joutuisit työn puolesta tekemään paljon mannertenvälisiä reissuja, oppisit myös arvostamaan sopivia aikatauluja ja etenkin vaihtojen vähyyttä etkä sitä, että 'pääsee' lentämään sinivalkoisin siivin. Profiilisi mukaan olet matkatoimistossa töissä, joten luulisi, ettei sinulle tarvitsisi näitä juttuja taivutella rautalangasta... Ja mitä tulee Karangon Esan juttuun Hesarissa, niin, niin paljon kuin olenkin nauttinut ja nauranut hänen jutuilleen täällä foorumilla, niin tässä kohtaa hän ei myöskään mielestäni ymmärtänyt asian ydintä, ja löi kirveensä kiveen. Tuomo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2007 Lieneekö Joensuuhunkin tulossa Finskille oikea kilpailija? http://www.karjalainen.fi/cgi-bin/vk?Newsp=karj&Depa=kotimaa&Date=070306&Model=juttusivu.html&Story=3231904.txt&StDate=070306&StTime=00%3A00%3A00 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2007 Kuinkahan paljon mahdat itse matkustella Jenkkien suuntaan...? Kaveri totesi matkustavansa sinne kerran pari kuussa, eikä välttämättä mihinkään OW-kohteisiin. Ja koska Finnair on ainoa yhtiö, joka liikennöi Joensuuhun, on hänen sillä lennettävä Hesaan, josta jatko sitten tarpeen mukaan OW:llä tai jollain muulla. Ja se oli hänen pointtinsa, ts. että Finnairilla on Joensuussa määräävä markkina-asema, jota he pyrkivät käyttämään hyväkseen hankaloittamalla vaihtoa toisen allianssin lennoille, ja siten saamaan asiakas ostamaan liput jollekin OW-lennolle (joka ei välttämättä ole aikataulullisesti parempi tai halvempi). Yleisesti ottaen firmoissa on matkustuspolitiikkana se, että otetaan halvimmat liput mitä saadaan, mikä ei kuitenkaan tarkoita halpalentoyhtiöitä, unohtamatta sopivia aikatauluja. Mikäli itse joutuisit työn puolesta tekemään paljon mannertenvälisiä reissuja, oppisit myös arvostamaan sopivia aikatauluja ja etenkin vaihtojen vähyyttä etkä sitä, että 'pääsee' lentämään sinivalkoisin siivin. Siis hankkivatko firmat jotka lähettävät työntekijöitään maailmalle, erillisillä varauksilla lippuja malliin HEL-ARN(AY) ja ARN-ORD(SK) ? Jos näin, niin kyllä siinä jo itse firmakin hankaloittaa matkustusta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2007 Profiilisi mukaan olet matkatoimistossa töissä, joten luulisi, ettei sinulle tarvitsisi näitä juttuja taivutella rautalangasta... Kyllä vain. Mutta varmasti on sama juttu, jos haluat lentää vaikka Oulusta halvalla one-way Helsinkiin Blue1:llä ja jatkaisit one-way halvalla British Airwaysillä Lontooseen. En usko, että myöskään Blue 1 checkkarit selvittävät laukkuja Lontooseen asti... Allianssit ovat tulleet jäädäkseen. Jos on eri porukan yhtiöllä jatkolento, niin pitää vain jättää itselle enemmän vaihtoaikaa (ja jos ei muuten aamulla riitä, niin tulla jo edellisenä iltana esim. Helsinkiin). Hyväntekeväisyyden aika on ohi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2007 Siis hankkivatko firmat jotka lähettävät työntekijöitään maailmalle, erillisillä varauksilla lippuja malliin HEL-ARN(AY) ja ARN-ORD(SK) ? Jos näin, niin kyllä siinä jo itse firmakin hankaloittaa matkustusta. Itse myyn joskus näitä - mutta VÄHINTÄÄN 3 tunnin vaihtoajalla. Ja asiakas tulee etukäteen tietämään, että laukut joutuu ottamaan pois ja menemään normaaliin checkkaukseen muiden Tukholmalaisten tapaan Arlandassa. Asiakkaat haluavat vaihtoehtoja, ja jos tällainen vaihtoehto sopii asiakkaille (yleensä hinta ratkaiseva tekijä), niin sitten myydään. Mutta myös ehdot ja pidempi odotusaika kerrotaan samalla. Hieman sama juttu, kuin myy asiakkaat kaupunkilomalle viikonlopuksi. Asuako keskustassa lähellä kaikkia nähtävyyksiä 3 tähden hotellissa vai samaan hintaan 5 tähden hotellissa 5 km päässä keskustasta... Tällöin asiakkaan oma intressi on päättävänä tekijänä, mihin haluaa panostaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2007 hankkivatko firmat jotka lähettävät työntekijöitään maailmalle, erillisillä varauksilla lippuja Hei Ilkka, Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Monet firmat toimivat samoin kuin yksityiset ihmiset. Ne yksinkertaisesti metsästävät halvimpia lippuja. Siksi minäkin olen useasti saannut kouraani nipun eri lentoyhtiöiden lippuja. Isot lentoasemat ovat tulleet tutuiksi ulos ja sisään checkaillessa. Minun mielestäni tämä matkustusepämukavuus ei ole lentoyhtiöiden syytä. Vastuu on lippujen ostajalla. Yhden allianssin lipuilla pääsee aika kauas ja allianssia vaihtaessa tulee hankaluutta. Esa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2007 Finnairin operoimista kaukoreiteistä tämän hetken aikataulujen mukaan vain reitit HEL-JFK ja JFK-HEL operoidaan tulevaisuudessa myös jonkun muun yhtiön koodeilla, New Yorkin tapauksessa siis AA6181 HEL-JFK ja AA6182 JFK-HEL. Pekingin, Shanghain ja Guangzhoun reiteiltä loppuu CA:n code sharet 24.3.2007, Qantaksen code-share -numerot QF 3931, 3932, 3933,3934 HEL-BKK-SIN/HKG-BKK-HEL -reiteillä päättyvät toukokuun puolessavälissä kun Bangkokin reitti järjestellään uudestaan. Finnairin code share -reitit AY 5891/5892 BKK-SYD-BKK ja AY5895/5896 SIN-BNE-SIN päättyvät myöskin toukokuussa. Tilanne voi myös vielä muuttua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2007 Lehdistötiedote 07.03.2007 Finnairin Aasian-liikenne jatkuu vahvana Finnairin Aasian-liikenne jatkui helmikuussa erittäin vahvana kasvun ollessa peräti 36,8 prosenttia. Koko reittiliikenne kasvoi 18,8 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Matkustajakäyttöaste nousi kolme prosentti-yksikköä 70,2 prosenttiin viime vuoden lukuihin verrattuna. Matkustajamäärä oli 586 851 eli kasvua 2,1 prosenttia. Koko konsernin kysyntä kasvoi helmikuussa 11,1 prosenttia ja tarjonta nousi 9,0 prosenttia. Matkustajakäyttöaste oli siten 1,4 prosentti-yksikköä korkeampi kuin viime vuonna eli 76,1 prosenttia. Konsernin lentoyhtiöt kuljettivat helmikuussa yhteensä 678 692 matkustajaa, joka on 1,3 % enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Finnairin konserniyhtiö Aero kuljetti helmikuussa 32 201 matkustajaa (- 48,9 %) Helsingin ja Baltian pääkaupunkien välisillä sekä Etelä-Suomen reiteillä. FlyNordic kuljetti helmikuussa 76 814 matkustajaa (- 15,0 %). Aeron ja FlyNordicin suoritteet sisältyvät Finnair konsernin liikennelajikohtaisiin lukuihin. Finnairin reittiliikenteen lennoista 76,5 % saapui 15 minuutin sisällä aikataulun mukaisesta saapumisajasta, muutos edellisvuoteen oli -6,6 %- yksikköä. Lomalennot mukaan lukien täsmällisyysprosentti oli 74,3 % (-6,4 % -yksikköä). Reittiliikenne Reittiliikenteen (kansainvälinen + kotimaa) kysyntä (myydyt henkilökilometrit) nousi 18,8 %. Tarjonnan muutos oli 13,7 %. Matkustajakäyttöaste oli 70,2 % eli 3,0 % -yksikköä korkeampi kuin viime vuonna. Kansainvälisessä reittiliikenteessä koko matkustajamäärä kasvoi 7,9 %. Tarjonta henkilökilometreillä mitattuna nousi 17,9 %, ja kysyntä (myydyt hkm) kasvoi 21,9 %. Euroopan reittiliikenteessä tarjonta nousi 5,3 %, ja kun kysyntä lisääntyi 9,7 %, matkustajakäyttöasteeksi muodostui 63,1 %, mikä on 2,5 %-yksikköä korkeampi kuin vuotta aiemmin. Pohjois-Amerikan reittiliikenteessä tarjonta laski 13,1 %. Myydyt henkilökilometrit laskivat 9,3 %, ja täten käyttöaste oli 73,9 %. Laskua viime vuodesta on 3,1 %-yksikköä. Aasian reittiliikenteen henkilökilometritarjonta kasvoi 36,8 %. Kysyntä nousi 36,8 %. Matkustajakäyttöaste oli 78,2 %, sama kuin viime vuonna. Kotimaan reittiliikenteen kysyntä laski -6,9 %, tarjonnan muutoksen ollessa -14,4 %. Matkustajakäyttöaste nousi 4,9 %-yksikköä 60,4 %:in. Lomaliikenne Lomaliikenteen tarjonta laski helmikuussa -3,4 %, ja kysyntä puolestaan laski -3,4 %. Matkustajakäyttöaste oli 94,0 %, sama kuin vuotta aiemmin. Rahti Kuljetetun rahdin määrä tonneissa mitattuna kasvoi 4,5 %. Reittiliikenteessä kasvu oli 8,6 %. Aasian reittiliikenteessä muutos oli 25,3 %. Euroopassa volyymit laskivat -7,9% ja Pohjois-Amerikassa muutos oli -21,6 %. Rahtikoneilla kuljetetun rahdin määrä laski 27,3 %. Rahtiliikenteen kokonaiskäyttöaste oli 42,5 %. Rahtiliikenteen käyttöaste Aasian liikenteessä oli 51,9 % ja Pohjois-Amerikan liikenteessä 74,5 %. Täydelliset liikenneluvut http://www.finnairgroup.com/linked/fi/sijoittajat/Monthly_traffic_dataFEB_2007FI.pdf Finnair Oyj Viestintä 07.03.2007 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2007 Lehdistötiedote 7.3.2007 Finnairin jälleen suosituin Ruotsissa Ruotsin matkailualan ”Oscarit” jaettiin alkuviikosta Grand Travel Award -gaalassa Tukholmassa. Finnair valittiin jo neljättä vuotta peräkkäin parhaaksi lentoyhtiöksi Euroopassa. Finnair päihitti ruotsalaisten matkailualan ammattilaisten äänestyksessä jälleen kaikki suuret kilpailijansa mm. Lufthansan ja SASin. Kaukolentojen sarjassa Finnair oli paras eurooppalainen lentoyhtiö kolmannella sijalla. Finnair-konserniin kuuluva, Ruotsissa liikennöivä halpalentoyhtiö FlyNordic oli kolmantena Ruotsin sisäisen liikenteen lentoyhtiövertailussa. Travel News -lehden kilpailu järjestettiin jo 15. kertaa. Äänestykseen osallistui 600 matkatoimistovirkailijaa ympäri Ruotsia. Finnair Oyj Viestintä 7.3.2007 EDIT: Travel News -lehden artikkeli: http://www.travelnews.se/nyheter.asp?c1=77 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2007 Vihdoinkin Finnairin uudet sivut ovat käytössä. www.finnair.fi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2007 uudistukset taitaa olla vähäisiä kun en huomaa mitään?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2007 uudistukset taitaa olla vähäisiä kun en huomaa mitään?? Ehkä ne ei näy ihan kaikille. Mutta hienoa, että sivujen yläbanneri on varustettu aidolla kolmimoottorisella koneella eikä pilattu viiden APUn ritsalla ninkuin kävi Panda-mainoksessa. Hyvä, että hakukoneeseen on saatu lisää varausvaihtoehtoja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2007 höh, nyt alkoi näkyyn... vaikka kuinka painelin lataus knappia jo aiemmin... ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2007 Vihdoinkin Finnairin uudet sivut ovat käytössä. www.finnair.fi Mahtavaa! Kaikki kauan (mielessäni) toivomat muutokset on toteutettu: - "Paluu toisesta kaupungista"- ja "Kiertomatka"-vaihtoehdot suoraan näkyvillä etusivulla varauskoneessa - Palkintomatkan varaukseen suora linkki etusivulla - Ei enää erillistä "Avaa Finnair Plus tästä" vaan integroitu samaan kaiken muun kanssa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2007 Mahtavaa! Kaikki kauan (mielessäni) toivomat muutokset on toteutettu: - "Paluu toisesta kaupungista"- ja "Kiertomatka"-vaihtoehdot suoraan näkyvillä etusivulla varauskoneessa Ainoa huono puoli on se näin puolen tunnin räppäämisellä, että paluu toisesta kaupungista on oltava samasta maasta jonne ensimmäisen legin varasit. Ja kiertomatkassa ainoa vaihtoehto on halvin lippuluokka eikä istumapaikkoja voi varata. Mutta ehkä nämä ovat korjattavia asioita. Edelleen reaaliaikaisen aikataulun puuttuminen on selkeä miinus. Eikä aikataulu uusillakaan sivuilla tunne HEL-PVG -reittiä ollenkaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 8, 2007 Ei ihan toimi vielä, koitin katsoa "Varaukseni" -kohdan alta matkakuvausta: Forbidden You don't have permission to access /finnaircom/wps/myportal/finnair/kcxml/04_Sj9SPykssy0xPLMnMz0vM0Y_QjzKL9473DALJgFguPvqRqCLOnqgiLvHO3uhqXIJBIsHxhp5G-r4e-bmp-kFpmfFunvre-gH6BbmhoaER5Y4AuJBykw!!/delta/base64xml/L3dJdyEvd0ZNQUFzQUMvNElVRS82X0tfNkhF on this server. Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to............. Aikaisemmin tuo "toimi", tosin varaustunnuksen syötön jälkeen ei mitään kyllä tullut ruudulle, kyseli uudestaan taas tunnusta ja nimeä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 8, 2007 Vihdoinkin Finnairin uudet sivut ovat käytössä. www.finnair.fi Tänään puoli yhdentoista maissa ainakin näyttää suhteellisen huonolta: Internal Server Error The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request. Please contact the server administrator, you@your.address and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error. More information about this error may be available in the server error log. -------------------------------------------------------------------------------- IBM_HTTP_Server/2.0.47.1-PK13230 Apache/2.0.47 (Unix) Server at rg503 Port 80 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 8, 2007 Tänään puoli yhdentoista maissa ainakin näyttää suhteellisen huonolta: Nurin on edelleen: Our web-service is currently down. Please try reloading address www.finnair.com after a while. We apologize for any inconvience this may cause. Internet-palvelumme ei ole juuri nyt käytettävissä. Yritä ladata hetken kuluttua uudestaan osoite: www.finnair.fi Pahoittelemme häiriötä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla