Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Joku täällä varmaan tietää että Finnairin Ruåtsalaistyttärellellä ei mene ollenkaan hyvin kun koneetkin on liisattu Germanwingkseille ?

 

-Wai mitä ? -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

HEL-PEK,matkustusaika 16.5-30.6.ja hinta mielestäni todella edullinen 349 euroa,tietty tuo 15e päälle(vai mikä se nyt onkaan nykyään se hinta).Halpa silti!

-Jukka

 

Kyllähän tuo hinta sisältää myös tuon 15 euron toimitusmaksun.

 

Myynti 6. - 9.4.2007

Matkustusaika Osloon ja Manchesteriin 16.4. - 30.6.2007, Pekingiin 16.5. - 30.6.

Hinta sisältää Finnairin suorat meno/paluut Helsingistä, matkustajamaksut ja verot sekä toimitusmaksun 15€ Finnairin Internet -sivuilta ostettaessa ja verkkopankkimaksua käytettäessä.

Minimiperilläoloaika Oslossa ja Manchesterissa 3 vrk, Pekingissä lauantain ja sunnuntain välinen yö

Maksimiperilläolo 1 kk

Viimeinen paluupäivä 30.6.2007

Paikkoja rajoitetusti

Ei muutoksia eikä takaisinmaksua

Ei lapsialennusta

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuo hinta sisältää myös tuon 15 euron toimitusmaksun.

 

Myynti 6. - 9.4.2007

Hinta sisältää Finnairin suorat meno/paluut Helsingistä, matkustajamaksut ja verot sekä toimitusmaksun 15€ Finnairin Internet -sivuilta ostettaessa ja verkkopankkimaksua käytettäessä.

 

Joku jossain on unohtanu, että se on nykyään 20 e. :-\

 

Viikkotarjousta Ouluunkin mainostetaan hintaan 99 e mut en kyl Finskin sivuilta saanut hintaa alle 103 e...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku jossain on unohtanu, että se on nykyään 20 e. :-\

 

Viikkotarjousta Ouluunkin mainostetaan hintaan 99 e mut en kyl Finskin sivuilta saanut hintaa alle 103 e...

 

Itseasiassa kyllä ton lennon saa tolla 99e jos maksaa verkkopankin välityksellä eikä luotolla, eli siis toimitusmaksu on 15e eikä 20e kuten aluksi siinä seisoo. Selviää vasta maksusivulla jossa lukee seuraavaa: Maksaessasi verkkopankin kautta saat toimitusmaksusta 5 euron alennuksen per matkustaja.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itseasiassa kyllä ton lennon saa tolla 99e jos maksaa verkkopankin välityksellä eikä luotolla, eli siis toimitusmaksu on 15e eikä 20e kuten aluksi siinä seisoo. Selviää vasta maksusivulla jossa lukee seuraavaa: Maksaessasi verkkopankin kautta saat toimitusmaksusta 5 euron alennuksen per matkustaja.

 

 

Moikka!

 

Kahden hengen liput Osloon jäivät kaikkineen sinne 196 e pintaan... :thmbup:!

 

-Jukka

 

EDIT:Niin ja tietysti takaisin päästään samaan hintaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itseasiassa kyllä ton lennon saa tolla 99e jos maksaa verkkopankin välityksellä eikä luotolla, eli siis toimitusmaksu on 15e eikä 20e kuten aluksi siinä seisoo. Selviää vasta maksusivulla jossa lukee seuraavaa: Maksaessasi verkkopankin kautta saat toimitusmaksusta 5 euron alennuksen per matkustaja.

 

No tuo selittää sen jota hiukan ihmettelin tuolla "seuraava lentomatka"- topicissa. Tosin en kyllä valita, vaikka olisen sen 103,24E:kin maksanut, kun en noita kaikkia pikkupränttejä tullut lukeneeksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair avaa kolmannen kohteensa Puolassa

 

Finnairin avauslento Gdanskiin on huhtikuun 11. päivänä. Uusi reitti palvelee sekä suomalaisia että puolalaisia liikematkustajia ja lomailijoita. Lennoilta on myös hyvät yhteydet Finnairin Aasian-reiteille ja New Yorkin -vuoroille.

 

Reitti on osa Finnairin laajentumisstrategiaa Puolassa. Maan pääkaupungin Varsovan lisäksi Finnair kattaa Puolan eteläisen alueen Krakovan kautta ja nyt voidaan palvella myös Pohjois-Puolan asiakaskuntaa.

 

Alueella on kolme kaupunkia rinnakkain yhteen kasvaneena. Niiden väkiluku on yhteensä yli miljoona. Gdanskin alueella on suuri teollisuus- ja kauppakeskittymä, missä on toimintaa monilla aasialaisilla ja amerikkalaisilla liikeyrityksillä.

 

Itämeren etelärannalla Gdanskissa kesäkulttuuri rantakohteineen ja menopaikkoineen on nostanut kohteen eurooppalaisten suosikiksi vaihtoehtona Välimerelle.

 

Gdanskin naapurikaupunki Sopot on suomalaisten keskuudessa hyvin tunnettu iskelmäkilpailukaupunkina. Se on hyvätasoinen ja edullinen kylpyläkaupunki sekä rantalomakohde hiekkarantoineen, kahviloineen ja mielenkiintoisine putiikkeineen. .

 

Reittiä lennetään neljä kertaa viikossa; maanantaisin, keskiviikkoisin, perjantaisin ja lauantaisin.

 

Finnair Oyj

Viestintä

10.4.2007

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FINNAIR alkaa lentää reittareita  757,kohteina ARN,CPH,BCN +toinen päivittäinen lento,FCO+toinen päivittäinen lento.

 

Niin Budapest myös kohteena. Juuri lähti OH-LBR Budaan tultuaan Roomasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin Aasian-liikenne kasvoi 40 prosenttia

 

Finnairin reittiliikenne kasvoi maaliskuussa 20,9 prosenttia edellisvuoteen verrattuna ja Aasian-liikenne peräti 40,1 prosenttia. Matkustajakäyttöaste reittiliikenteessä oli 74,4 prosenttia, eli 4,4 prosentti-yksikköä korkeampi kuin viime vuoden maaliskuussa. Matkustajamäärä nousi 3,5 prosentilla ja oli 727 066.

 

Vuoden ensimmäisellä neljänneksellä reittiliikenteen henkilökilometriperusteinen keskituotto laski noin kaksi prosenttia kaukoliikenteen kasvaessa nopeammin kuin kotimaan ja Euroopan liikenne.

 

 

 

Finnair konsernin kokonaiskysyntä kasvoi maaliskuussa 13,7 prosenttia ja tarjonta nousi 9,3 prosenttia. Matkustajakäyttöaste oli siten 3,0 prosentti-yksikköä korkeampi kuin viime vuonna eli 77,8 prosenttia. Konsernin lentoyhtiöt kuljettivat maaliskuussa yhteensä 833 205 matkustajaa, eli 2,9 prosenttia enemmän kuin vuotta aikaisemmin.

 

Finnairin konserniyhtiö Aero kuljetti maaliskuussa 20 766 matkustajaa (- 72,4 %) Helsingin ja Baltian pääkaupunkien välisillä sekä Etelä-Suomen reiteillä. FlyNordic kuljetti maaliskuussa 98 079 matkustajaa (- 8,0 %). Aeron ja FlyNordicin suoritteet sisältyvät Finnair konsernin liikennelajikohtaisiin lukuihin.

 

Finnairin reittiliikenteen lennoista 82,5 prosenttia saapui 15 minuutin sisällä aikataulun mukaisesta saapumisajasta, muutos edellisvuoteen oli 0,3 prosenttia-yksikköä. Lomalennot mukaan lukien täsmällisyysprosentti oli 80,8 % (0,9 %-yks.).

 

Reittiliikenne

 

Reittiliikenteen (kansainvälinen + kotimaa) kysyntä (myydyt henkilökilometrit) nousi 20,9 %. Tarjonnan muutos oli 13,7 %. Matkustajakäyttöaste oli 74,4 % eli 4,4 %-yksikköä korkeampi kuin viime vuonna.

 

Kansainvälisessä reittiliikenteessä koko matkustajamäärä kasvoi 10,8 %. Tarjonta henkilökilometreillä mitattuna nousi 18,2 %, ja kysyntä (myydyt hkm) kasvoi 24,6 %.

 

Euroopan reittiliikenteessä tarjonta nousi 8,0 %, ja kun kysyntä lisääntyi 13,5 %, matkustajakäyttöasteeksi muodostui 67,5 %, 3,3 %-yksikköä korkeampi kuin vuotta aiemmin.

 

Pohjois-Amerikan reittiliikenteessä tarjonta laski 11,2 % . Myydyt henkilökilometrit laskivat  6,6 %, ja täten käyttöaste oli 86,1 %, nousua viime vuodesta 4,2 %-yksikköä.

 

Aasian reittiliikenteen henkilökilometritarjonta kasvoi 34,5 %. Kysyntä nousi 40,1 %. Matkustajakäyttöaste nousi 3,3 prosenttiyksikköä 81,9 %:in.

 

Kotimaan reittiliikenteen kysyntä laski 5,3 %, tarjonnan muutoksen ollessa -12,8 %. Matkustajakäyttöaste nousi 5,2 %-yksikköä 65,1 %:in.

 

Lomaliikenne

 

Lomaliikenteen tarjonta laski maaliskuussa 2,1 %, ja kysyntä puolestaan laski 1,5 %. Matkustajakäyttöaste oli 88,4 %, 0,6 prosenttiyksikköä korkeampi kuin viime vuonna.

 

Rahti

 

Kuljetetun rahdin määrä tonneissa mitattuna laski 5,6 %. Reittiliikenteessä lasku oli 0,7 %. Aasian reittiliikenteessä kasvua oli 13,8 %. Euroopassa volyymit laskivat 20,0% ja Pohjois-Amerikassa muutos oli -10,2 %. Rahtikoneilla kuljetetun rahdin määrä laski 37,3 %. Rahtiliikenteen kokonaiskäyttöaste oli 45,7 %. Rahtiliikenteen käyttöaste Aasian liikenteessä oli 56,6 % ja Pohjois-Amerikan liikenteessä 80,4 %.

 

 

Täydelliset liikenneluvut http://www.finnairgroup.com/linked/fi/sijoittajat/Monthly_traffic_data_MAR2007FI.pdf

 

 

 

Finnair Oyj

Viestintä

11.04.2007

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tytäryhtiö Flynordic on aloittanut Ruotsissa TV- (ja juliste)mainoskampanjan, jossa on useita sketsejä joiden pääosassa on tunnettu paikallinen naiskoomikko Christine Meltzer. Jos ruotsinkieli sujuu, niin niitä voi halutessaan katsella Flynordicin nettisivuilla.

 

Esim. yhdessä sketsissä "hos psykologen" ökyrikas nainen valittaa psykologin sohvalla, että hän huomasi istuvansa koneessa "matalapalkkaisen miehen vieressä", mistä tuli paha trauma  ;)

 

vai kuinka nyt käännetään suomeksi "låginkomsttagare"?

 

http://www.flynordic.com/kampanj2007/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair ja Diners Club yhteistyöhön

 

Finnair ja Diners Club Finland ovat aloittaneet yhteistyön, jonka kautta tarjotaan työkaluja yritysten matkahallinnon tehostamiseen.

 

 

Finnairin Corporate Solutions – yritysohjelmaan liittyneet yritykset voivat tulevaisuudessa valita maksutavaksi myös Diners Club Matkapalvelutilin.

 

 

Diners Club Matkapalvelutiliä käyttäviä yrityksiä on Suomessa jo yli 800. Matkapalvelutili on matka- ja taloushallinnon ratkaisu, joka kerää yritysten eri palveluntuottajilta tekemät matkaostot keskitetysti yhdelle laskulle erikseen sovittavan maksuajan puitteissa. Matkakulujen kirjaus helpottuu huomattavasti, kun tapahtumat toimitetaan taloushallinnolle valmiiksi ryhmiteltyinä yrityksen kirjanpitoperusteiden mukaisesti ja matkalipputiedot ovat käytettävissä yrityksen matkalaskujärjestelmässä.

 

 

Finnairin Corporate Solutions – ohjelma tarjoaa yrityksille kustannussäästöjä tuovan keskitetyn matkustusratkaisun sekä kokonaisvaltaisen matkahallinnon varauspaikasta ja -ajasta riippumatta. Finnairin Corporate Solutions – yritysasiakkaat voivat jatkossa hyödyntää myös Diners Club – maksuratkaisua jakelukanavasta riippumatta, jolloin sekä matkatoimistosta että Finnairin Internet-lippukaupasta ostetut lentoliput on mahdollista maksaa yhdellä laskulla - Diners Club Matkapalvelutilin kautta.

 

 

Finnair Oyj

Viestintä

15.4.2007

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin Corporate Solutions – yritysasiakkaat voivat jatkossa hyödyntää myös Diners Club – maksuratkaisua jakelukanavasta riippumatta, jolloin sekä matkatoimistosta että Finnairin Internet-lippukaupasta ostetut lentoliput on mahdollista maksaa yhdellä laskulla - Diners Club Matkapalvelutilin kautta.

 

Kuulostaapas fiksulta! :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoemännälle potkut turhasta humalaepäilystä – Finnair korvauksiin

 

Julkaistu: 21:44

 

Jukka Harju

 

helsingin sanomat

 

Finnair joutuu korvaamaan kymmeniä tuhansia euroja lentoemännälle, jonka työsopimuksen se purki aiheettomaksi osoittautuneen humalaepäilyn vuoksi.

 

Nousuhumalainen ja sittemmin tuntemattomaksi jäänyt matkustaja ilmoitti toiselle lentoemännälle, että tämän kollega oli tuoksahtanut alkoholille.

 

Tästä seurasi tapahtumasarja, joka kaksi päivää myöhemmin päätti lentoemännän kahdeksantoista vuotta kestäneen työsuhteen Finnairilla, koska Finnair purki välittömästi naisen työsopimuksen päättymään.

 

Lentoemäntä vei jutun Vantaan käräjäoikeuteen ja voitti sen siellä kaikilta osin keskiviikkona. Finnair ei pystynyt osoittamaan, että nainen olisi työvuorossaan ollut humalassa.

 

Tapaus sattui viime kesänä Kuopion ja Rhodoksen välisellä lennolla, joka lähti iltaseitsemältä.

 

Nainen saapui kentälle taksilla, jossa oli mukana muun muassa lennon kapteeni. Tämä ei havainnut naisen olevan humalassa. Nainen tosin kertoi oikeudessa juoneensa edellisiltana alkoholia, mutta oli lopettanut sen ennen puoltayötä.

 

Lennon aikana nousuhumalainen matkustaja kertoi havainnostaan toiselle lentoemännälle. Tämä kertoi oikeudessa itsekin epäilleen haistaneensa saman, mutta ei ollut varma, kenestä alkoholin haju tuli.

 

Epäily tuli myös koneen purserin tietoon, joka pyysi lentoemäntää henkäisemään päin. Purseri ei pystynyt sanomaan, oliko alkoholia nautittu.

 

Ilmoituksen alun perin tehnyttä matkustajaa Finnair ei tuonut oikeudenkäyntiin todistamaan, vaikka tämän paikkanumero oli tiedossa.

 

Käräjäoikeuden mukaan todistelussa kerrottiin ristiriitaisia havaintoja eikä tuntemattoman humalaisen matkustajan lausumaan voi luottaa.

 

Rhodoksen kentällä tilanne jatkui vielä noin kuusi tuntia myöhemmin. Kreikan poliisi puhallutti kapteenin läsnä ollessa naisen, mutta mitään todistusta ei saatu.

 

Lentoemännän mukaan yksi poliisi kätteli häntä onnittelumaisesti, mitä hän piti osoituksena puhtaasta tuloksesta.

 

Kapteeni puolestaan kertoi nähneensä mittarin värähtäneen, mutta oikeus ei pitänyt sitä riittävänä osoituksena humalasta.

 

Todistajana kuultiin myös poliisin asiantuntijaa, joka kertoi alkoholimittareiden epävarmuustekijöistä.

 

Lopputulos käräjäoikeuden mukaan oli, että riittävää näyttöä naisen humalasta ei löytynyt. Siksi Finnairilla ei ollut oikeutta purkaa naisen työsopimusta.

 

Oikeus velvoitti Finnairin maksamaan korvauksena aiheettomista potkuista nyt 41-vuotiaalle, työttömälle naiselle neljäntoista kuukauden palkan eli vajaat 50 00 euroa.

 

Sen päälle tulee muita palkkakorvauksia vielä noin 25 000 euroa sekä naisen oikeudenkäyntikulut.

 

oliskohan kyseisen matkustajan kannattanut ensin miettiä olisiko viinan lemu mahtanut tulla hänestä itsestään?  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millähän perusteella joku on tällännyt suomenkieliseen wikiin Finnairin Amerikan kohteeksi Miamin? En löytänyt muokkaushistoriasta selitystä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoemännälle potkut turhasta humalaepäilystä – Finnair korvauksiin

 

Finnair joutuu korvaamaan kymmeniä tuhansia euroja lentoemännälle, jonka työsopimuksen se purki aiheettomaksi osoittautuneen humalaepäilyn vuoksi.

 

 

Muutama viikko sitten Finnair tuomitttiin maksamaan 100 000 euron korvaukset niinikään lentoemännän laittomasta irtisanomisesta.

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,51194.msg710359.html#msg710359

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutama viikko sitten Finnair tuomitttiin maksamaan 100 000 euron korvaukset niinikään lentoemännän laittomasta irtisanomisesta.

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,51194.msg710359.html#msg710359

 

Ja eipä siitä kauaa ole kuin saivat työnantajalle harvinaisen tuomion työrauhavelvoitteen rikkomisesta. Lakon taloudelliset vaikutukset kuitattiin ISOLLA kassalla, mutta tämä tuomio jäi aikakirjoihin.

 

http://www.talouselama.fi/docview.do?f_id=1051262

 

Pistää kyllä oikeasti miettimään miten henkilöstön kanssa toimiminen voi olla näin vaikeata Finnairissa? Eihän Finnair kuitenkaan ole ensimmäinen yhtiö taloushistoriassa, joka kohtaa kilpailun kirot tai oikeammin mahdollisuudet ja välttämätön muutos on väistämätön. En tiedä paljonko yhtiössä on sakkia oikeasti kilpailluilta aloilta avainpaikoilla ja paljonko pitkän monopolin taustan omaavaa päätösentekijää, mutta jälkimmäisiä voi toisinaan hirvittää tulevaisuuden haasteet.  Ja se sitten saattaa ilmetä ylilyönteinä ja väärinä tilannearvioina, johtamismielessä siis aika hankalasti hallittavina ongelmina. Ennen kun kaikki oli paremmin ja helpompaa...

 

Luulisi ilmapiirin muuttuvan aika heikoksi ja tämän täytyy näkyä yhtiön palvelusuorituksissa. Lisäksi esim TES-neuvottelut/pienemmät yhteistyötä vaativat neuvonpidot menevät varmaan todella vaikeaksi jo lähtökohdiltaan, kun moraali ja kohtuus - ainakin viimeaikaisten lainvoimaisten päätösten perusteella - tuntuvat olevan lähes tuntematon käsite. Enkä nyt väitä, että syy on vain Finnairin, mutta työnantaja on työntekijöitä vahvempi toimija lähtökohtaisesti jolloin toimintatavat ja etiikka pitää olla kestävällä pohjalla. Jos näin ei ole voi olla vaikeata houkutella ihmisiä mukaan taloustalkoisiin ja muutoksen tielle, koska keskinäistä luottamusta ei ole.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

 

13.04.2007

 

Sydänviikolla herkutellaan sydämellisesti

 

Valtakunnallista Sydänviikkoa vietetään jälleen huhtikuussa. Finnair on ollut näkyvästi mukana Sydänliiton kampanjassa jo vuodesta 2000 lähtien. Tänä vuonna sydänystävällisistä lounaista ja päivällisistä on mahdollisuus nauttia sekä bisnes- että turistiluokassa Helsingistä lähtevillä yli kahden tunnin Euroopan-lennoilla 13.-19.4.

 

Aterioiden suunnittelussa on otettu huomioon Sydänliiton suosituksia mm. rasvan laadusta. Kova rasva on korvattu pehmeällä, suola yrteillä ja mausteilla. Lisäksi ruoissa on käytetty runsaasti raikkaita kasviksia, marjoja ja hedelmiä.

Bisnesluokassa tarjotaan alkupalana limettimarinoitua graavisiikaa, pääruokana karitsan paahtopaistia punasipulikastikkeella ja jälkiruokana marjatimbaalia.

 

Terveellinen ruokavalio on otettu huomioon myös turistiluokassa, jossa ateriaan kuuluu naudanpaistia punasipulikastikkeella sekä perunasosetta ja pikkuporkkanoita.

 

Aterioiden yhteydessä tarjolla on luonnollisesti myös suomalaista ruisleipää ja margariinia. Sydänviikon teemasta kerrotaan bisnesluokan menyykorteissa ja turistiluokassa pienillä tarjotinkorteilla.

 

Finnair Oyj

Viestintä

13.4.2007

 

 

 

 

Piti pistää sama suomeksi ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

24.4.2007

 

Finnair myy FlyNordicin Norwegian Air Shuttle -lentoyhtiölle

 

Finnair myy ruotsalaisen tytäryhtiönsä FlyNordicin norjalaiselle Norwegian Air Shuttle -lentoyhtiölle ja nämä muodostavat yhdessä suuren, pohjoismaisen lentoyhtiön. Norwegian kuljettaa vuosittain yli viisi miljoonaa matkustajaa ja FlyNordic 1,2 miljoonaa matkustajaa.

 

– Norwegian on vuodesta 2002 lähtien kasvanut Skandinavian suurimmaksi halpalentoyhtiöksi. Tämä yritysosto vahvistaa asemaamme Pohjoismaissa ja Euroopan markkinoilla, ja Tukholmasta tulee sen myötä uusi Ruotsin-toimintojemme keskus, Norwegian Air Shuttlen toimitusjohtaja Björn Kjus toteaa.

 

– Olemme kehittäneet vuodesta 2003 lähtien vahvaa brändiä Skandinavian markkinoille. FlyNordic on haastajana ottanut merkittävää jalansijaa Arlandan toiseksi suurimpana lentoyhtiönä. Finnairin kannalta FlyNordic on täyttänyt sille alun perin asetetut strategiset tavoitteet. Nyt haluamme edetä Skandinavian markkinoilla seuraavaan vaiheeseen. Yhteistyön kautta laajennamme ennestään vahvaa asemaamme Skandinavian ja Aasian välisessä liikenteessä, Finnairin toimitusjohtaja Jukka Hienonen sanoo.

 

Finnair ja Norwegian Air Shuttle ovat solmineet esisopimuksen FlyNordic-tytäryhtiön siirtymisestä osaksi norjalaisyhtiötä tämän vuoden toisella vuosineljänneksellä. Kaupan toteutuminen edellyttää viranomaisten hyväksyntää.

 

Vastikkeena Finnair saa Norwegian Air Shuttlen osakkeita. Kaupan myötä Finnairin omistusosuus norjalaisyhtiöstä nousee yli viiden prosentin. Sopimukseen sisältyviä optioita käyttämällä Finnairin osuus Norwegian Air Shuttlesta voi nousta noin kymmeneen prosenttiin. Optiot voidaan lunastaa vuoden 2008 loppuun mennessä ja keskimääräinen lunastushinta on 115 Norjan kruunua (NOK) kappaleelta.

 

Finnairin ja Norwegian Air Shuttlen välillä on sovittu myös yhteistyön syventämisestä. Norwegian Air Shuttlen Skandinavian-reittiverkosto kytkeytyy Finnairin lisääntyviin Aasian-yhteyksiin, jolloin esimerkiksi Aasiassa kasvavaa kysyntää kiertomatkailuun Pohjoismaissa ja Keski-Euroopassa voidaan tyydyttää paremmin.

 

– Yhteistyö tuo molemminpuolisia hyötyjä. Norwegian Air Shuttle syöttää Aasian-lennoillemme matkustajia eri puolilta Skandinaviaa, jolloin meidän ei tarvitse itse lentää jokaiseen osoitteeseen Pohjolassa. Samalla meidän reittiverkostomme tuo myös Norwegian Air Shuttlelle matkustajia, Hienonen toteaa.

 

– FlyNordic säilyy brändinä. Vahvistamme ja kehitämme sen asemaa Ruotsissa. Painopisteemme on jatkossakin edullisten lentolippujen tarjoaminen liike- ja vapaa-ajanmatkustajille. Lisäksi kehitämme edelleen IT-sovelluksiamme, erityisesti nettipalveluja, automaattisia lähtöselvityspalveluja ja ”suoraan portille” –palveluamme tehokkaan toiminnan ylläpitämiseksi, toimitusjohtaja Kjos sanoo.

 

Finnair hankki FlyNordicin vuonna 2003. Yhtiö on lentänyt siitä lähtien Tukholman Arlandasta käsin Kööpenhaminaan, Osloon sekä Ruotsin kotimaan kohteisiin. Reittiverkostoa on laajennettu Keski-Eurooppaan sekä omilla reittiavauksilla että yhteistyön kautta. FlyNordic ja Norwegian Air Shuttle ovat lentäneet Tukholman ja Oslon väliä muutaman vuoden yhteistyössä.

 

FlyNordicin kannattavuutta on parannettu viime kesästä lähtien lisäämällä tilauslentoliikennettä ja sitä jatketaan yhteistyössä myös omistusjärjestelyjen jälkeen. Vuoden 2006 jälkimmäisellä puoliskolla FlyNordicin tulos oli voitollinen.

 

Norwegian Air Shuttle on Skandinavian johtava halpalentoyhtiö, joka aloitti toimintansa 1.9.2002 neljällä kotimaan reitillä Norjassa kuudella Boeing 737-300 -koneella. Tänään Norwegianilla on 24 lentokonetta ja se operoi kymmentä kotimaanreittiä ja 83 kansainvälistä reittiä 59 kohteeseen. Yhtiöllä on 850 työntekijää ja sen pääkonttori on Fornebussa, Oslossa. Norwegianilla on neljä keskusta: Oslo, Bergen, Stavanger ja Varsova.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

– Yhteistyö tuo molemminpuolisia hyötyjä. Norwegian Air Shuttle syöttää Aasian-lennoillemme matkustajia eri puolilta Skandinaviaa, jolloin meidän ei tarvitse itse lentää jokaiseen osoitteeseen Pohjolassa. Samalla meidän reittiverkostomme tuo myös Norwegian Air Shuttlelle matkustajia, Hienonen toteaa.

 

Tämä vaikuttaakin mielenkiintoiselta. Tarkoittaakohan Aasian yhteyksiin kytkeminen vain kahden vaihdon yhteyksiä Norjasta ja Ruotsista Helsingin kautta Aasian lennoille vai jopa jotain uutta? Eli Norwegianin/Fly Nordicin lentoja Helsinkiin tai vaihtoehtoisesti jopa Finnairin Aasian lentoja myös Tukholmasta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.