Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

A330:llä operoi(siis -300:lla) ihan helposti max. payloadilla myös Pekingin, Delhin ja Mumbain lennot. Ja NYCin lentoihinhan riittää yksikin kone helposti.

 

Eli 4-5 A330-300 konetta  :thmbup: toivottavasti ottavat RR:n moteilla ne :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onneksi on noin 3,5 vuotta aikaa vielä ykstoistasille. Valitettavasti nyt jo törmää ongelmaan, että reitillä onkin lussu.  ??? Kohta ei pääse Nagoyaankaan enää nopeasti.

 

Tosi kiirehän sinulla sinne viimeksi olikin, kun heti piti päästä takaisin.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onneksi on noin 3,5 vuotta aikaa vielä ykstoistasille. Valitettavasti nyt jo törmää ongelmaan, että reitillä onkin lussu.  ??? Kohta ei pääse Nagoyaankaan enää nopeasti.

Kohta pääsee keskimäärin nopeammin perille kun ei enään joka viikko joku MD-11 ole 2-12 tuntia myöhässä :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kohta pääsee keskimäärin nopeammin perille kun ei enään joka viikko joku MD-11 ole 2-12 tuntia myöhässä :P

 

Ei varmaankaan kun ne on kohta noita lussuja kaikki jotka ovat 2-12 h myöhässä.

 

Tosi kiirehän sinulla sinne viimeksi olikin, kun heti piti päästä takaisin. ;)

 

Laiskalla bussilla perilläoloaikaa olisi jäänyt vieläkin vähemmän. Katsotaan viikonloppuna miten lussusti se lussu puuskuttaa Tokyoon ja takaisin. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laiskalla bussilla perilläoloaikaa olisi jäänyt vieläkin vähemmän.

 

Ja hyvä niin. Kalliimmaksi se tulee konetta maassa seisottaa. Taitavat MD11:t olla niin hitaita sen lastauksen ja purkamisenkin suhteen että tarvitsevat pidemmät käännöt. ;) Myös maassa muutenkin A340 on nopeampi operoida kuin MD11, siitä hitaudesta kun oli puhetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Myös maassa muutenkin A340 on nopeampi operoida kuin MD11, siitä hitaudesta kun oli puhetta.

Minkälaisia speksejä sulla on tästä faktasta olemassa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkälaisia speksejä sulla on tästä faktasta olemassa?

 

Mieti että montako moottoria A340:ssä on ja miten ne käynnistetään vs. MD11. MD11:ssä on alhaisempi suositeltu maksimirullausnopeus kuin A340:ssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joopa joo, tulee ihan varmaan jopa tunteja vuorokaudessa säästöä...ei millään pahalla mutta on vähän kaukaa haettuja juttuja.

Kuten aiemmin kirjoitin samasta aiheesta niin ihan saman ajan se lussu rullaa porteilta 30-33 22R:n päätyyn kun MD-11:kin ja odottaa ihan yhtä kauan liikkeelle lähtöä päädyssä jos niin käsketään.

Onhan se hyvä että se on edes maassa nopea kone, voi JFK:llakin ohitella taxissa nopeana koneena monta muuta. ;D parin vuoden päästä JFK-HEL kestää enää 6h kun 340 rullaa Kennedyllä niin nopsaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No eipä nuo sinunkaan MD11:n puolesta olevat argumentit ole mitenkään loistavia olleet. ;)

 

Ja ainiin, onhan A340 huomattavasti taloudellisempi ja ympäristöystävällisempi kone kuin MD11.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni Finnair on lopettamassa MD-11 operoinnin mukana myös MD-11 huollot....   Eli tuskimpa nähdään MD-11sia Vantaalla enään 2010 jälkeen, ainakaan kovin useasti.

 

Tama selva. Perustinkin heittoni lähinnä olettamukseen. Sitten pitääpi tyytyä siihen, kun niitä Aeroflotin väreissä käy.

Mikäs ihmeen vitsi tämä oli, minkä työkaverini tänään heitti, että kaikki seitsemän päätyisivät lopulta itä-naapurin? Tietääkö joku, onko siinä mitään tolkkua?

Ja te muut, jotka kinastelette kumpi on parempi... Karrikoidusti -> Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, mutta joskus pitää tyytyä siihen toiseen, kun toista ei ole tarjolla. Eli Ilkka nautipa MD-11 kyydeistä nyt, kun vielä voi ja sen jälkeen keskity siihen 333:een. Eihän se ole kumminkaan lussu  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan se hyvä että se on edes maassa nopea kone, voi JFK:llakin ohitella taxissa nopeana koneena monta muuta. ;D parin vuoden päästä JFK-HEL kestää enää 6h kun 340 rullaa Kennedyllä niin nopsaa.

 

Jos kuitenkin sinne noita A330-300 lähetettäs  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noita? Missä vaiheessa on tilattu 330:aa?   ???

8. Maaliskuuta 2007 kun Finnair vahvisti 11 A350XWB tilausta ja 4 optiota, 7kpl A330/A340 (jo 4n tilatun A340-300E lisäksi) ja niille lisäksi 4 optiota. Ja ilmoitti aikaistavansa MD-11 koneiden poistamista jo vuoteen 2010.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin tilaus oli ehdollinen joko/tai 340/330. Kuitenkaan yhtään kolmekolmekymppistä ei ole vielä laitettu tilaukseen. Optio ei lennä HEL-JFK reitillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin tilaus oli ehdollinen joko/tai 340/330. Kuitenkaan yhtään kolmekolmekymppistä ei ole vielä laitettu tilaukseen. Optio ei lennä HEL-JFK reitillä.

 

Odotas vaan kun ens kuussa ilmoittelevat muuttavasta sen tilaukseksi ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

16.5.2007

 

Finnair lentää jatkossa päivittäin suoraan Hongkongiin

 

Finnairin suorien Aasian-lentojen määrä kasvaa, kun yhtiö alkaa lentää Hongkongiin viidesti viikossa ilman Bangkokin-välilaskua ensi lauantaista 19. toukokuuta alkaen. Lisäksi Hongkongin-lennot muuttuvat päivittäisiksi 4. kesäkuuta. Vielä talvella vuoroja lennettiin viikossa kolme.

 

Bangkokin välilaskun jäädessä pois, lentoaika lyhentyy neljällä tunnilla, mikä parantaa merkittävästi Hongkongiin lentävien matkustusmukavuutta. Myös lentojen määrä viikossa lähes kaksinkertaistuu. Suorat lennot jatkuvat myös tulevalla talvikaudella.

 

Aasian-reitteihin on Finnairilla panostettu massiivisesti kovan kysynnän vuoksi. Hongkongin-reitin suoristaminen ja lentovuorojen tihentyminen on jatkoa yhtiön Aasian-strategialle, jonka myötä Aasiaan tarjotaan nyt suorempia lentoja entistä useammin. Uusia vuoroja Kiinaan on lisätty reippaasti. Finnair lentää Hongkongin lisäksi päivittäin myös Pekingiin ja Shanghaihin, ja Kiinan-verkostoa vahvistetaan lisäämällä vielä Kantonin-reitille neljäs viikkovuoro. Yhteensä viikkovuoroja Kiinaan on lisäysten jälkeen 25 kesän huippuliikennekaudella.

 

Päivittäisten Hongkongin lentojen myötä Finnairin jatkolennot Bangkokista Singaporeen jäävät pois. Näin myös Bangkokin-lentojen tarjonta kasvaa samalla.

 

Finnairin kaukoliikenneverkostossa on tulevasta kesästä alkaen kymmenen Aasian-kohdetta, joista kuuteen lennetään päivittäin. Finnairin Aasian-liikenteen arvioidaan kasvavan tänä vuonna yli 30 prosenttia.

 

Finnair Oyj

Viestintä

16.5.2007

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieman harhaanjohtavasti kerrottu, että jatkossa päivittäin Hong Kongiin sillä kun talvikausi alkaa niin ne tippuvat parhaimmillan 3 per viikko.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Torstaista 17.5. alkaen bangkokilainen AY95 lähtee Aasian aallossa nro 2 eli klo 20:00 ja heti perään AY51 Beijingiin klo 20:10. Aaltoon liittyy 26.6. AY29 HEL-BOM jonka lähtöaika on 20:00.

 

 

Bangkokin aikataulussa palattiinkin lähes vanhaan.  :P

 

20:00 Bangkok

AY095 Gate 33 23:00

 

Ja nyt käy niin kun huomenna on MD-11 -lähtöjä 7 kpl niin tämäniltainen kone ei kolmen tunnin myöhästymisen vuoksi ehdi huomiseksi takaisin kun pitäisi lähteä 20:00 BKK tai 20:10 PEK. Eli huomennakin on delayta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin suorien Aasian-lentojen määrä kasvaa, kun yhtiö alkaa lentää Hongkongiin viidesti viikossa ilman Bangkokin-välilaskua ensi lauantaista 19. toukokuuta alkaen.

 

Olisikohan kohta odotettavissa ilmoitusta uudesta kaukokohteesta kesälle 2008? Myynnissähän on jo huhtikuu 2008. Jos ilmoitusta ei tule ennen kuin Mumbai alkaa, ollaan pitkästä aikaa tilanteessa, jolloin ei ole yhtään jo ilmoitettua mutta vielä avaamatonta kaukokohdetta tiedossa. Milloin muuten oli viimeksi sama tilanne? 10.08.2005 ennen ilmoitusta Nagoyasta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

18.5.2007

 

Kansainvälistä menestystä

Finnairin matkustamoviihdeohjelma sai kolmospalkinnon Hollywoodissa

 

Finnairin matkustamoviihdeohjelmat ovat olleet tänäkin vuonna voitokkaita kansainvälisissä tuotantokilpailuissa. Ohjelma ”Northern Images – pohjoisia kuvia” saavutti hopeasijan Hampurin ”WorldMediaFestival” -kisassa, ja Suomen Lappia esittelevä ”Finnish Lapland ” sai kolmannen palkinnon Hollywoodissa USA:n videofestivaaleilla.

 

Kotimaisen lentoyhtiön matkustamoviihdeohjelmat ovat napanneet jo seitsemänä vuonna peräkkäin yhteensä kymmenen kansainvälistä tuotantopalkintoa. Nyt palkitut ohjelmat, kuten aikaisemmatkin, on käsikirjoittanut Maija Lehtonen hämeenlinnalaisesta Suomen Visiotalo Oy:stä.  Hän on vastannut myös ohjelmien taiteellisesta suunnittelusta. 

 

Hampurin kilpailuun osallistui lähes 500 ohjelmaa 22 maasta. ”Northern Images – pohjoisia kuvia” palkittiin kansainvälisellä ”Intermedia – Globe  Silver Award” –palkinnolla yhteiskuntasuhteiden ja yleisen tiedotuksen sarjassa. Lyhytelokuva lähestyy aihettaan Eino Leinon luontorunouden kautta. Runot on kääntänyt Toronton yliopiston suomenkielen professori Börje Vähämäki. 

 

”US International Film and Videofestival”- kilpailussa Los Angelesissa matkustamoviihteen sarjassa pronssille sijoittunut ja ”Certificate for Creative Excellence –palkinnon saanut ”Finnish Lapland” on puolestaan dokumentaristisviihteellinen kuvaus Suomen Lapista, saamelaisuudesta ja nykysaamelaisista. Kilpailuun osallistui tänä vuonna yli 1200 tuotantoa 24:stä eri maasta.

 

Molemmat ohjelmat on Finnairille tuottanut Suomen Visiotalo Oy. Yhtiön lentokoneissa on parhaillaan esityksessä uusi, leppoisan kesäinen viihdeohjelma ”Welcome to Lakeland”.

 

 

F I N N A I R Oyj

Viestintä

18.5.2007

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

18.5.2007

 

Finnairin lennoilla voi tukea heimoveteraaneja

 

Finnairin lennoilla on jo toista kertaa käynnissä hyväntekeväisyyskeräys sotiemme heimoveteraanien hyväksi. Keräys kestää 15.6. asti, ja se toteutetaan Helsinkiin palattaessa kaikilla Finnairin Airbus 320- ja Boeing MD-11 -koneilla lennettävillä reittilennoilla, sekä Boeing 757 -koneilla tehtävillä lomalennoilla.

 

Sodan ankarina vuosina 1939 -1945 Suomen rinnalla taisteli noin 7000 Viron, Karjalan ja Inkerin heimosoturia, joista muodostettiin kolme erillistä heimopataljoonaa sekä useita huolto- ja linnoitusyksikköjä. Ne oli alistettu suomalaisille joukoille aina siellä, missä apua tarvittiin.

 

– Heimoveteraanit turvasivat aikanaan isänmaatamme. Nyt on meidän vuoromme muistaa heitä. Keräyksen käytännössä toteuttavan matkustamohenkilöstön mukaan matkustajat ovat aiheesta varsin kiinnostuneita. Erityisen ilahduttavaa on ollut huomata nuorison osallistuminen, kertoo keräystä koordinoiva liikennelentäjä Pasi Koskenranta.

 

Keräyksen tuotto käytetään Itä-Karjalassa ja Inkerissä asuvien veteraanien ja heidän leskiensä asuntojen kunnostukseen, lääketieteelliseen apuun, materiaaliapuun ja vaateapuun. Myös Suomeen muuttaneita heimoveteraaneja ja heidän leskiään autetaan tarpeen mukaan. Keräyksen tuottoa ei käytetä keräyskustannuksiin, joten jokainen euro menee kokonaisuudessaan avustustyöhön.

 

Keräys on Suomen Liikennelentäjäliiton toimeenpanema.

 

Finnair Oyj

Viestintä

18.5.2007

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienosen Jukasta  - "muutosjohtajasta" - artikkeli T&T:ssä:

 

Muutosjohtamisen kimuranttisuus on tullut Finnairin toimitusjohtajalle Jukka Hienoselle tutuksi viimeistäänkin viimeisen vuoden aikana.

Tekniikka & Talous

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.