Kirjoitettu Kesäkuu 10, 2007 Meinasin ihan samaa Silloin kentän nimi palvelisi koko Suomea; kyllähän tuo kenttäkin palvelee tavallaan koko Suomea Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 10, 2007 Ku noin vaikeeta on se kentän nimi,kui ois jos nimeksi laitettaisiin International Airport of Finland. Suomessa vain on useampia lentoasemia, joista lennetään ulkomaille. -Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2007 Myös Air India on soittanut mielenkiintoa Serbian JAT-lentoyhtiötä kohtaan Aeroflotin lisäksi. atw Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2007 Täällä varmaan tiedetään, minkähän takia HKI-STO lennettiin tiistaiaamuna 12.6 Airbussin sijaan 757:lla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2007 Lehdistötiedote 14.6.2007 Jo 20 vuoroa viikossa Pietariin lennetään kolmesti päivässä Helsingin ja Pietarin välillä lennetään kesästä alkaen 20 kertaa viikossa, kun Finnair ja venäläinen Rossiya ovat saaneet luvan lisätä yhteis- eli codeshare-lentojaan reitillä kolmella viikkovuorolla. Pietariin on joka päivä maanantaita lukuun ottamatta näin kolme vuoroa päivässä. Maanantaisinkin lentoja on kaksi. – Suomen ja Pietarin alueen välisten yhteyksien kysyntä kasvaa koko ajan, ja uudet vuorot vahvistavat edelleen myös Aasian-strategiaamme, sillä ne luovat hyvät jatkoyhteydet Japanin ja Kiinan kohteista Pietariin ja päinvastoin. Lisäksi voimme tarjota uusia nopeita yhteyksiä Skandinavian kohteista ja muualta Euroopasta Pietariin, sanoo myyntipäällikkö Vesa Vilkkula Finnairista. Finnairin koneella lennettävä uusi iltapäivävuoro lennetään keskiviikkoisin ja Rossiyan eli entisen Pulkovo Arlinesin Boeing 737 -koneilla tehtävät lennot torstaisin ja lauantaisin. Lentojen lähtöaika Helsingistä on Aasian-vuorojen saavuttua klo 16.20 ja Pietariin saapuminen vain 55 minuutin lennon jälkeen klo 18.15. Finnair lentää Venäjällä myös Moskovaan. Yhtiöllä on nykyisin Moskovaan seitsemän viikkovuoroa. Aeroflotin kanssa tehtävän codeshare-yhteistyön ansiosta voidaan suomalaisille ja venäläisille liikematkustajille sekä turisteille tarjota kätevät aamu- ja iltayhteydet myös maitten pääkaupunkien välillä. F I N N A I R Oyj Viestintä 14.6.2007 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2007 Tekniikka & Taloudessa juttu Finnairin istuintenvaihdoista ja wingleteistä... http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_id=1190303&s=r Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2007 Finnair kokeilee kesällä 2008 lentämistä Kittilään myös supistuskaudella juhannuksesta elokuun puoliväliin. Levin lentoseminaarissa torstaina asiasta kertonut Finnairin reittistrategiasta ja liikennesuunnittelusta vastaava johtaja Petteri Kostermaa sanoo, että lentojen aikataulut on tehty yhteistyössä Lapin matkailuyrittäjistä koostuvan työryhmän kanssa. Lennoilta on hyvät yhteydet useaan Finnairin ulkomaankohteeseen juuri yrittäjien pyynnöstä. Lennot lennetään yhtiön uusilla 76-paikkaisilla Embraer 170 -suihkukoneilla välilaskuttomina lentoina. Vuoroja tulee olemaan viisi viikossa, kaikkina muina viikonpäivinä paitsi tiistaisin ja lauantaisin. Finnair tulee seuraamaan lentojen myyntiä ja kannattavuutta yhdessä Lapin matkailuyrittäjien kanssa. – Tulosten perusteella päätetään jatketaanko lentämistä seuraavana vuonna. Finnair asettaa nämä kesän lennot tarjontaan ja myyntiin poikkeuksellisesti jo ensi kuussa, jolloin Lapin matkailuyrittäjille tarjoutuu mahdollisuus käyttää niitä välittömästi hyväkseen ulkomaisten matkanjärjestäjien kanssa kesälle 2008 neuvoteltavien Lapin matkojen markkinoinnin yhteydessä, kertoo johtaja Kostermaa. Maanantaisin, keskiviikkoisin, torstaisin ja sunnuntaisin lennot lähtevät Helsingistä 15.30, saapuminen Kittilään on 16.55 ja paluulennon lähtö Kittilästä 17.20, saapuminen Helsinkiin 18.40. Perjantaisin lennetään Helsingistä 13.30 ja saapuminen Kittilään on 14.55. Paluulennon lähtö Kittilästä on 15.20 ja saapuminen Helsinkiin 16.40. Lennoille on ulkomaan yhteydet Kittilään Tukholmasta, Münchenistä, Wienistä, Frankfurtista, Pekingistä, Prahasta, Zürichistä, Berliinistä, Stuttgartista, Shanghaista, Lontoosta sekä Tallinnasta. Yhteydet Kittilästä ulkomaille tulevat olemaan Lontooseen, Pariisiin, Kööpenhaminaan, Osloon, Düsseldorfiin, Tukholmaan, Tallinnaan, Amsterdamiin sekä Müncheniin. Perjantain erikoisaikataulu on ajoitettu erityisesti hyvien yhteyksien mahdollistamiseen Lontoosta Kittilään. Finnair ei ole kannattavuussyistä voinut itse lentää Kittilään kesäloma-ajan supistuskaudella viime eikä tänä kesänä. Finnair Oyj Viestintä 14.6.2007 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2007 Täällä varmaan tiedetään, minkähän takia HKI-STO lennettiin tiistaiaamuna 12.6 Airbussin sijaan 757:lla? 757-ruletti pyörii; OH-LBT lähti Muncheniin vajaa tunti sitten (AY807). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2007 757-ruletti pyörii; OH-LBT lähti Muncheniin vajaa tunti sitten (AY807). Näyttää olevan arkipäivisin (tällä hetkellä) melkein päivittäin 757 ainakin Kööpentanskaan,Tukholmaan,Roomaan ja Unkariaan. Onkohan ne versioltaan turisti227? -?- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2007 Näyttää olevan arkipäivisin (tällä hetkellä) melkein päivittäin 757 ainakin Kööpentanskaan,Tukholmaan,Roomaan ja Unkariaan. Onkohan ne versioltaan turisti227? -?- Ja Barcaan. Mihis niitä penkkejä olisi kannettu välillä kun niillä koneilla heitetään ryhmämatkakeikkaakin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 14, 2007 757-ruletti pyörii; OH-LBT lähti Muncheniin vajaa tunti sitten (AY807). Oikeesti? Täällä sitä odotellaan Munchenissä portilla josko saapuisi Ja tulihan se sieltä, puoli tuntia myöhässä. Ja lähtökin myöhästyi puoli tuntia lisää kun Tsekillä oli työvoimapula lennonjohtajista. Siellä sitä istua kökötettiin koneessa portilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 15, 2007 Lehdistötiedote 15.6.2007 Kova kysyntä Aasiaan lisää myös Ruotsin-lentoja Finnairin Aasian-lentojen kesälläkin voimakkaasti kasvanut kysyntä Ruotsissa lisää myös yhtiön Tukholman-vuorojen määrää. Finnair lentää heinäkuun alusta elokuun loppuun Helsingistä Tukholmaan sunnuntaisinkin viisi kertaa päivässä. – Uudelta iltapäivävuorolta on entistäkin joustavammat yhteydet kymmenelle suoralle Aasian-lennollemme, jotka lähtevät Helsingistä pääsääntöisesti loppuiltapäivästä ja alkuillasta kello kolmen ja kuuden välillä, iloitsee yhtiön Ruotsin maajohtaja Riku Helminen. Uusi vuoro lähtee Helsingistä klo 11.45 ja on Tukholmassa jo viisi minuuttia aikaisemmin paikallista aikaa eli klo 11.40. Lähtö Tukholmasta on klo 12.50, ja saapuminen Helsinkiin ennen Aasian-lentojen lähtöaaltoa klo 14.45. Lennot tehdään uusilla Embraer 170 ja 190 -koneilla. Finnair Oyj Viestintä 15.6.2007 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 16, 2007 Täällä varmaan tiedetään, minkähän takia HKI-STO lennettiin tiistaiaamuna 12.6 Airbussin sijaan 757:lla? Olin itse ko. koneessa. Koska olen tällainen 168 cm jättiläinen, 45 min lennosta tulleet mustemat leukaperiin ja polviin alkavat jo pikkuhiljaa helpottaa. Koko koneellinen oli siis pukutyyppejä liikematkalla. Ihmettelin että koneessa oli olevinaan jopa bisnesluokka (joka saikin ihan eri sapuskat kuin me turistin puolen sämpylä ja kahvi -tyypit), luulisi jo 1500 euron lipulla saavan sellaisen koneen jossa ei tarvitse istua polvet suussa? Kaikkien hämäämiseksi tuo kone (LZB?) oli maalattu Finskin reittiväritykseen, jolloin amatöörit eivät huomanneet lentävänsä marsuhäkillä ennen penkkeihinsä istumistaan. Mahtaa nyt Finnair olla tästä tempauksestaan kovasti ylpeä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 16, 2007 Kaikkien hämäämiseksi tuo kone (LZB?) oli maalattu Finskin reittiväritykseen, jolloin amatöörit eivät huomanneet lentävänsä marsuhäkillä ennen penkkeihinsä istumistaan. Kaikki Finnairin Boeingit maalataan Finnairin uuteen väritykseen. Erityistä reitti- ja charterväritystä ei ole, Boeingeissa on vain ollut vanha (hienompi) maalaus käytössä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 16, 2007 Olin itse ko. koneessa. Koska olen tällainen 168 cm jättiläinen, 45 min lennosta tulleet mustemat leukaperiin ja polviin alkavat jo pikkuhiljaa helpottaa. En oikein ymmärrä tätä valitusta Finnairin B757:ta, itse myös 168cm "jättiläisenä" mahduin ihan hyvin Kanarian koneeseen eikä tehnyt edes tiukkaa. Olihan se vähän ahtaampi kuin muut koneet mutta ei se ongelma ollut. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 17, 2007 En oikein ymmärrä tätä valitusta Finnairin B757:ta, itse myös 168cm "jättiläisenä" mahduin ihan hyvin Kanarian koneeseen eikä tehnyt edes tiukkaa. Olihan se vähän ahtaampi kuin muut koneet mutta ei se ongelma ollut. 168 pitkä "tumppi" ei taida ymmärtää 190 senttistä, pitkillä jaloilla varustettua ihmistä. 757 on mielettömän ahdas pitkälle tai leveälle ihmiselle. Nimim. Kuubaan lentänyt. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 17, 2007 Olin itse ko. koneessa. Koska olen tällainen 168 cm jättiläinen, 45 min lennosta tulleet mustemat leukaperiin ja polviin alkavat jo pikkuhiljaa helpottaa. Itse olin viimeksi pejpellä (viike syksynä) lennettäessä 163 cm, kyseessä oli kuuden tunnin lento, eikä tehnyt yhtään tiukkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 17, 2007 Kaikkien hämäämiseksi tuo kone (LZB?) oli maalattu Finskin reittiväritykseen, Mistä lähtien busseja on alettu varustamaan "marsu pitchillä" vai olenko missannut jotain"? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 17, 2007 Sami ilmeisesti viilaa. OH-LBS oli tuo yksilö, muistin väärin. Ihan marsuhäkki se oli. Ja tuo kommenttini mustelmista ja polvista leukaperissä oli tarkoitettu sarkasmiksi - kyllähän siihen penkkiin näin pieni mies mahtuu. Vaan jos on itsestäni isompia niin tuskaista voi olla istua marsussa. Itselläni eniten häiritsee se että pöytätaso tulee niin lähelle että joutuu vetämään vatsan sisään. Hyötypuolena tuosta on tosin se, ettei tarvitse erikseen serviettiä syliin, kun kuola aivan varmasti osuu tarjottimelle Muutama pidempi matkaseuralainen ei ole saanut koko pöytää edes vaakatasoon asti - syö siinä sitten. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 17, 2007 Sami ilmeisesti viilaa. OH-LBS oli tuo yksilö, muistin väärin. Ihan marsuhäkki se oli. Osittain joo viilaan linssiin mutta nykyään koneissa tapahtuu niin nopeasti muutoksia ettei perässä pysy. Siksi tuo oli myös pieni kysely olenko missannut jotain. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 17, 2007 LQC, tuleeko ensi viikolla, niinkuin huhut kertoilleet? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 17, 2007 168 pitkä "tumppi" ei taida ymmärtää 190 senttistä, pitkillä jaloilla varustettua ihmistä. 757 on mielettömän ahdas pitkälle tai leveälle ihmiselle. Nimim. Kuubaan lentänyt. En taida ymmärtää niin. Kerrankin jotain hyötyä lyhyydestä. Ja tuo kommenttini mustelmista ja polvista leukaperissä oli tarkoitettu sarkasmiksi - kyllähän siihen penkkiin näin pieni mies mahtuu. Joo sitä vähän mietinkin. Tulipahan nyt ihmeteltyä näin yleisesti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 18, 2007 Itse olen 186 cm pitkä ja lomalennot marsuhäkissä on ihan tuskaa. Molempiin poviin oli pari vuotta sitten tullut jääkiekkomaalivahtina 12 vuotta ollessani rasitusvammat ja ne kipeytyvät, jos ovat monta tuntia koukussa, kun niitä ei suoraksikaan saa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 18, 2007 Finnairille ja Finncomm Airlinesille yhteistyöreittejä Finnair ja toinen kotimainen lentoyhtiö Finncomm Airlines kehittävät yhteistyötään lisäämällä heinäkuun alusta Finnairin reittitunnuksen Finncommin kotimaanreiteille Helsingistä Turkuun, Tampereelle, Jyväskylään, Kuopioon, Joensuuhun, Vaasaan, Kokkolaan ja Kuusamoon sekä Helsingistä Tallinnaan. Järjestely parantaa Finncommin lentojen näkyvyyttä kansainvälisissä paikanvarausjärjestelmissä. – Yhteistyöreitit lisäävät jatkoyhteyksien tarjontaa kotimaisille ja ulkomaisille asiakkaillemme., sanoo Finnairin osastonjohtaja Hannu Sundberg. Finnish Commuter (Finncomm) Airlines on yksityinen suomalainen lentoyhtiö, joka on perustettu vuonna 1993. Viime vuonna yhtiö kuljetti 400 000 matkustajaa. Finnair Oyj Viestintä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 18, 2007 Finnairille ja Finncomm Airlinesille yhteistyöreittejä Finnair ja toinen kotimainen lentoyhtiö Finncomm Airlines kehittävät yhteistyötään lisäämällä heinäkuun alusta Finnairin reittitunnuksen Finncommin kotimaanreiteille Helsingistä Turkuun, Tampereelle, Jyväskylään, Kuopioon, Joensuuhun, Vaasaan, Kokkolaan ja Kuusamoon sekä Helsingistä Tallinnaan. Järjestely parantaa Finncommin lentojen näkyvyyttä kansainvälisissä paikanvarausjärjestelmissä. – Yhteistyöreitit lisäävät jatkoyhteyksien tarjontaa kotimaisille ja ulkomaisille asiakkaillemme., sanoo Finnairin osastonjohtaja Hannu Sundberg. Finnish Commuter (Finncomm) Airlines on yksityinen suomalainen lentoyhtiö, joka on perustettu vuonna 1993. Viime vuonna yhtiö kuljetti 400 000 matkustajaa. Finnair Oyj Viestintä Niiiii...onhan noi olleet koko ajan noin.Eihän Finncomia olisikaan ellei se olisi Vinnairin kätyri ??? Tsemppiä vaan yhtistyöhön... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla