Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Elikkä käytännössä reitti kulkee Refice-Kap Verde-Teneriffa-Bordeaux-Helsinki

 

se tehdas taisi olla Sao Jose dos Campos- Refice-Kap Verde-Teneriffa-Bordeaux-Helsinki

 

näistä saattoi olla juttua joskus Ilmailussa tai Siivet lehdessä?!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lyly Rajala: Finnarin matkatavarapalvelu on epäluotettava

 

 

Oululainen kansanedustaja Lyly Rajala (kok.) on omakohtaisesti huolestunut siitä, kuinka paljon Finnarin matkustajien matkatavaroita joutuu hukkaan tai myöhästyy.

 

Kansanedustajan mukaan matkatavarapalvelut ovat heikentyneet selvästi sen jälkeen, kun Finnair ulkoisti matkatavaroiden kuljetuksen RTG Ground Handlingille. Rajala ehtikin tiistaina tehdä kirjallisen kysymyksen hallitukselle asiasta, mutta hän veti sen takaisin, koska kukaan hallituksen ministereistä ei vastaa kansalaisten matkatavaroista.

 

Nyt kansanedustaja lupaa olla asiasta yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. Hän haluaa saada vastauksen siihen, miksi palvelu ei enää toimi.

 

Rajala pitää kohtuuttomana myös sitä, ettei paikalla ole ketään, kuka kontrolloi sitä, minkä laukun matkustaja ottaa hallista mukaansa.

 

Kaleva

 

http://www.kaleva.fi/plus/juttu670198_page0.htm

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair itsekin tiedottaa yhteistyölupa-anomuksestaan:

 

Lehdistötiedote

25.7.2007

 

oneworld-yhtiöt hakevat lupaa laajentaa yhteistyötään USA:ssa

 

American Airlines, Finnair ja kolme muuta oneworld-lentoyhtiötä, Iberia, Malev ja Royal Jordanian hakevat kilpailuoikeudellista puuttumattomuussuojaa, ns. antitrust immunityä (ATI), Yhdysvaltain liikenneministeriöltä (DOT).

 

oneworld-kumppanit haluaisivat tiistaina jätetyssä hakemuksessaan laajentaa yhteistyötään lukuisilla alueilla, mm. liikenteen ja reittien suunnittelussa, markkinoinnissa, hinnoittelussa, kanta-asiakasohjelmissa, rahdin kuljetuksessa sekä informaatio- ja jakelujärjestelmissä.

 

– Ensisijaisesti kyse on yhteistyöstä Yhdysvalloissa. Jatkossa voisimme myydä USA:ssa esimerkiksi yritysasiakkaillemme koko Eurooppaa yhdistelemällä kaikkien kyseisten lentoyhtiöiden verkostoja, kun tällä hetkellä jokainen voi yksin tarjota omaa Euroopan-verkostaan, sanoo Finnairin kansainvälisistä suhteista vastaava johtaja Kari Koli.

 

Puuttumattomuussuoja lisäisi lentomatkustajien valinnanmahdollisuuksia ja kilpailua eri lentoyhtiöliittoutumien välillä. oneworldille suoja on myös allianssin kilpailukyvyn kannalta strategisestikin tärkeä. Star- ja Sky Team -alliansseilla sellainen jo on. Suoja astuisi voimaan vuoden 2008 maaliskuun lopussa.

 

Finnairilla ja American Airlinesilla on kahdenkeskisessä yhteistyössään ”antitrust immunity” -sopimus ollut voimassa jo vuodesta 2002 alkaen. Lentomatkustajille se on näkynyt mm. lisääntyneinä ja toimivina jatkoyhteyksinä Suomen ja Yhdysvaltojen välillä New Yorkin sekä Euroopan kautta ja tehostuneina lentokenttäpalveluina sekä yhteishintoina.

 

Finnair Oyj

Viestintä

25.7.2008

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

 

26.7.2007

 

 

Sytyttimet ja äidinmaito sallittujen listalle

 

Yhdysvallat helpottaa käsimatkatavaroita koskevia rajoituksia

 

 

Yhdysvaltain liikenneturvallisuusvirasto (Transportation Security Administration, TSA) on ilmoittanut supistavansa kiellettyjen aineiden ja esineiden listaa Yhdysvaltojen-lennoilla. Helpotusten myötä sallitaan tupakansytyttimien sekä äidinmaidon kuljetus lentokoneen matkustamossa. Uudet säännökset astuvat voimaan lauantaina 4. elokuuta.

 

Yhdysvaltain viranomaiset ovat todenneet halunneensa tuoda uudistuksella ”maalaisjärkeä” lentoliikenteen turvallisuusmääräyksiin. TSA:n mukaan tupakansytyttimien ja äidinmaidon takavarikointi käsimatkatavaroista voi viedä turvatarkastajien huomion pois olennaisesta, kuten räjähteiden etsinnästä. Uudistus on varsin merkittävä, sillä Yhdysvaltain lentoasemilla on kiellon astuttua voimaan takavarikoitu päivässä yli 22 000 sytytintä.

 

TSA:n mukaan uudistuksen tarkoituksena onkin nimenomaan järkevöittää turvatarkastajien ajankäyttöä ja äidinmaidon osalta helpottaa erityisesti lasten kanssa lentävien matkantekoa. Lisäksi helpotuksilla on haluttu yhdenmukaistaa USA:n ja muiden valtioiden turvallisuusmääräyksiä.

 

– Yhdysvaltain tekemä linjaus on erittäin tervetullut. Päätös on yksi askel kohti turvamääräysten globaalia harmonisointia, millä edesautetaan lentomatkustuksen sujuvuutta turvallisuudesta tinkimättä, toteaa Finnairin turvapäällikkö Kaarlo Karvonen.

 

Sytyttimet ja äidinmaito ovat olleet tähänkin asti sallittuja Euroopan-lennoilla, eikä tilanteeseen ole tulossa muutoksia.

 

Elokuun 4. päivästä lähtien USA:n-lennoille saa viedä useimmat kertakäyttöiset sekä täytettävät butaanisytyttimet, kuten Bic- ja Zippo-sytyttimet. Äidinmaitoa taas saa jatkossa ottaa lennoille mukaan rajoittamattoman määrän entisen kolmen unssin eli vajaan desilitran sijaan.

 

Sääntöjen muutos koskee äidinmaitoa, äidinmaidonkorvikkeita sekä mehua silloin, kun matkustetaan vauva- tai taaperoikäisen lapsen kanssa. Muulloin äidinmaitoa ja korvikkeita koskevat samat säännökset kuin muita nesteitä.

 

Uudistukset astuvat voimaan aiempiin vuosiin verrattuna erityisen kiireisen kesäsesongin huipulla, jonka aikana Yhdysvaltain lentokenttien kautta odotetaan kulkevan jopa 209 miljoonaa lentomatkustajaa.

 

 

Finnair Oyj

Viestintä

26.7.2007

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Äidinmaitoa taas saa jatkossa ottaa lennoille mukaan rajoittamattoman määrän entisen kolmen unssin eli vajaan desilitran sijaan.

 

Koskikohan vanha määräys myös alkuperäisiä aitonahkapäällystettyjä pakkauksia?  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lyly Rajala: Finnarin matkatavarapalvelu on epäluotettava

 

<clip>

Rajala pitää kohtuuttomana myös sitä, ettei paikalla ole ketään, kuka kontrolloi sitä, minkä laukun matkustaja ottaa hallista mukaansa.

 

Kaleva

 

http://www.kaleva.fi/plus/juttu670198_page0.htm

 

 

Lylyllä riittääkin sarkaa kynnettäväksi, ennenkuin sinne matkatavarahihnalle saadaan se "kontrolli" tuon laukkujen mukaan ottamisen suhteen.

Eikä varmaan nopeuttaisi toimintaa, kun laukut sitten annettaisiin kädestä käteen henkkareiden perusteella :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä varmaan nopeuttaisi toimintaa, kun laukut sitten annettaisiin kädestä käteen henkkareiden perusteella :(

 

Tuossa varmaan nopeuttaisi jos viivakoodilukulaitteella otettaisiin koodi matkalaukun viivakoodista sekä vastakappaleesta, joka on asiakkaalla. Lukulaitehan näyttäisi hetkessä täsmääkö kaksi viivakoodia keskenään.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa varmaan nopeuttaisi jos viivakoodilukulaitteella otettaisiin koodi matkalaukun viivakoodista sekä vastakappaleesta, joka on asiakkaalla. Lukulaitehan näyttäisi hetkessä täsmääkö kaksi viivakoodia keskenään.

Ja edelleen olisi hitaampaa kuin mitä se tänään on. Ja tarvittaisiin niitä "käsipareja" sinne tuloaulaan sitä koodinlukulaitetta käyttämään.

Ja jos sen asiakkaan henkilöllisyyttä ei tarkasteta, jolla se vastakappale on, niin kuinka voidaan varmistua siitä, että laukku on sillä, jolle se kuuluu ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan Japanissa ja myös Balilla tullut vastaan sydeemi jossa laukkua ei saa vietyä pois "hihnahallista" jollei ole luovuttaa sitä klipuketta jonka saa lähtöselvityksessä, ja tää kans verrataan laukussa olevaan että numerot täsmää...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan Japanissa ja myös Balilla tullut vastaan sydeemi jossa laukkua ei saa vietyä pois "hihnahallista" jollei ole luovuttaa sitä klipuketta jonka saa lähtöselvityksessä, ja tää kans verrataan laukussa olevaan että numerot täsmää...

Muistan itsekin törmänneeni moiseen juurikin jossain Kauko-Idässä. Muistan senkin kerran, kun joko Japanissa tai Kiinassa oli matkatavarahihnan vieressä pieniä miehiä, jotka nostivat laukun hihnalta kun matkustaja vain osoitti oman laukkunsa. Sitten siinä samalla verrattiin sitä boordarin kantaa matkalaukun tarraan. Todellista palvelua, kun ei tarvinnut omaa selkää rasittaa siinä laukun nostamisen yhteydessä. Mutta nopeuden kanssa oli vähän niin ja näin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistan itsekin törmänneeni moiseen juurikin jossain Kauko-Idässä. Muistan senkin kerran, kun joko Japanissa tai Kiinassa oli matkatavarahihnan vieressä pieniä miehiä, jotka nostivat laukun hihnalta kun matkustaja vain osoitti oman laukkunsa. Sitten siinä samalla verrattiin sitä boordarin kantaa matkalaukun tarraan. Todellista palvelua, kun ei tarvinnut omaa selkää rasittaa siinä laukun nostamisen yhteydessä. Mutta nopeuden kanssa oli vähän niin ja näin.

Mieluummin otan oman laukun minuutin hitaammin kuin se, että en saa omaa laukkua ollenkaan  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

se tehdas taisi olla Sao Jose dos Campos- Refice-Kap Verde-Teneriffa-Bordeaux-Helsinki

 

  Kuka nuo koneet lentää tehtaalta "kotiin"? Yhtiön vaiko tehtaan lentäjät? Joka tapauksessahan jonkun on matkustettava sama matka toisella koneella tehtaalle?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

  Kuka nuo koneet lentää tehtaalta "kotiin"? Yhtiön vaiko tehtaan lentäjät? Joka tapauksessahan jonkun on matkustettava sama matka toisella koneella tehtaalle?

 

Kyllä ne ihan Finnarin pilottien toimesta yleensä lennetään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ja vielä liittyen aiheeseen, niin miksi kaikki puhuvat Finnairin matkatavarankäsittelystä? Vai eikö muilla sitten takkua?

Johtuisiko siitä, että tässä keskustellaan juurikin siitä Finnairin / Helsinki-Vantaan tilanteesta matkatavaran käsittelyn suhteen ???

 

Omat kokemukseni lähinnä oman ja kolleegoideni matkustelun kautta puhuvat sen puolesta, että matkatavroiden suoranainen katoaminen ei niinkään olisi se ongelma Finnairin tapauksessa, vaan lähinnä se ongelma olisi matkatavaran käsittelyn hitaus varsinkin ruuhka-aikoina.

 

Mutta sitten kun lukee tätä keskustelua ja siinä lainattuja lausuntoja esim. juuri em. kansanedustajan taholta, saa sen kuvan, että niitä matkatavaroita myös katoaa ihan mainitsemisen arvoisesti. En heti muista, että keneltäkään kolleegalta olisi koskaan jäänyt laukku kokonaan saamatta.

Siihen matkatavaran käsittelyn hitauteen tämä luovutuksen yhteydessä lisättävä kontrolli ei kyllä juurikaan vaikuta, ainakaan positiivisesti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan Japanissa ja myös Balilla tullut vastaan sydeemi jossa laukkua ei saa vietyä pois "hihnahallista" jollei ole luovuttaa sitä klipuketta jonka saa lähtöselvityksessä, ja tää kans verrataan laukussa olevaan että numerot täsmää...

 

80-luvulla muistan LAXissa olleen saman systeemin. Nykysysteemistä jenkeissä ei tietoa kun en reissaa laukun kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Off topiccina kysymys Ilkalle: sulla näyttää olevan noita long haul-kokemuksia aina putkessa vaikka muille jakaa. Mikä saa sinut lentämään niin usein kaukoreiteillä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Off topiccina kysymys Ilkalle: sulla näyttää olevan noita long haul-kokemuksia aina putkessa vaikka muille jakaa. Mikä saa sinut lentämään niin usein kaukoreiteillä?

 

MD-11

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

5.7.2007

 

Liikenteen ennätyskasvu ruuhkauttaa Finnairin matkatavarankäsittelyä Helsinki-Vantaalla

 

Finnairin kasvava liikenne aiheuttaa ruuhkia matkatavarankäsittelyssä. Yhtiössä käsitellään tänä kesänä 26 prosenttia enemmän laukkuja, ruuhkaisimpina tunteina yli 6 000 laukkua tunnissa.

 

Matkatavarankäsittelyn viivästykset ovat monien tekijöiden summa, joihin on haettu ratkaisua yhteistyössä eri toimijoiden kanssa. Lopullisesti tilanne ratkeaa 2009, kun Helsinki-Vantaan terminaalilaajennus ja kokonaan uusi matkatavarankäsittelyjärjestelmä valmistuvat.

 

– Yhtiön liikenne on tänä kesänä ennätyksellisen vilkasta. Finnair on muuttumassa alueellisesta lentoyhtiöstä laajaa kansainvälistä reittiverkostoa liikennöiväksi yhtiöksi, mikä puolestaan on lisännyt läpikulkuliikenteen matkatavaran määrää. Emme myös enää merkittävästi supista kesäliikennettä, vaan Euroopan ja Aasian välisen liikenteen määrä on sama ympäri vuoden, sanoo lentotoimintaryhmän johtaja Hannes Bjurström.

 

Finnairin matkatavaranluovutusajat ovat viiveistä huolimatta kansainvälisessä vertailussa erittäin kilpailukykyisiä. Keskimääräiset matkatavaranluovutusajat ovat pitkittyneet noin 10 minuuttia entisestä. Kotimaanlentojen matkatavaroiden keskimääräinen luovutusaika on nyt noin 15 minuuttia, Euroopan-lentojen 25 minuuttia ja kaukolentojen 35 minuuttia. Eniten haasteita on kuitenkin ruuhka-aikaan klo 15-16, jolloin matkatavaroiden luovutus on saattanut yksittäisten lentojen kohdalla kestää jopa yli tunnin.

 

Lentomatkustajia kehotetaankin varautumaan tavallista pidempiin matkatavaranluovutusaikoihin. Ruuhkat ovat johtaneet myös siihen, että edelleen lähetettävien matkatavaroiden määrä on kasvanut.

 

– Käsimatkatavaroihin on aina syytä laittaa kaikki matkalla tarvittava välttämätön varustus, kuten lääkkeet, avaimet, lompakko ja matkapuhelin, muistuttaa Hannes Bjurström.

 

Tilanteisiin, joissa matkatavaran toimitus viivästyy, on opastusta osoitteessa www.finnair.fi > Matkustusinfo > Lennon jälkeen > Tulopalvelu. Jälkeen jääneiden matkatavaroiden palautusta voi reaaliaikaisesti seurata internetissä osoitteessa http://www.worldtracer.aero/filedsp/ay.htm.

 

Käsimatkatavaraa koskevaa opastusta puolestaan löytyy osoitteista http://www.finavia.fi/ennenmatkaa ja http://www.ilmailuhallinto.fi/Mukaan_matkustamoon.

 

Finnair Oyj

Viestintä

5.7.2007

 

Finnair otti aikalisän maapalveluyhtiö Northportin myynnissä:

 

"Finnairin käytäväkeskusteluissa on arveltu Northportin myynnin viivästymisen johtuvan siitä, että lentoyhtiö aikoo perääntyä yritysjärjestelyistä. Matkalaukkujen myöhästely on pahentunut lentokentällä sen jälkeen, kun Finnair siirsi tavaroiden käsittelyn RTG:lle.

 

Johtaja Jukka Rahko kiistää arvelut. Kauppojen venyminen ei ole kytköksissä matkapalvelujen takkuamiseen. "

 

Northportin kohtalo selvinnee syksyllä.

 

 

 

Taloussanomat

 

Lyly Rajala: Finnarin matkatavarapalvelu on epäluotettava

 

 

Oululainen kansanedustaja Lyly Rajala (kok.) on omakohtaisesti huolestunut siitä, kuinka paljon Finnarin matkustajien matkatavaroita joutuu hukkaan tai myöhästyy.

 

Kansanedustajan mukaan matkatavarapalvelut ovat heikentyneet selvästi sen jälkeen, kun Finnair ulkoisti matkatavaroiden kuljetuksen RTG Ground Handlingille. Rajala ehtikin tiistaina tehdä kirjallisen kysymyksen hallitukselle asiasta, mutta hän veti sen takaisin, koska kukaan hallituksen ministereistä ei vastaa kansalaisten matkatavaroista.

 

Nyt kansanedustaja lupaa olla asiasta yhteydessä kuluttaja-asiamieheen. Hän haluaa saada vastauksen siihen, miksi palvelu ei enää toimi.

 

Rajala pitää kohtuuttomana myös sitä, ettei paikalla ole ketään, kuka kontrolloi sitä, minkä laukun matkustaja ottaa hallista mukaansa.

 

Kaleva

 

http://www.kaleva.fi/plus/juttu670198_page0.htm

 

 

Oli siellä varmaan muitakin, mutta tässä päällimmäiset tai ainakin osa niistä :-\

Ihan vain että keskustelun konteksti säilyisi kommentoijien mielessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Off topiccina kysymys Ilkalle: sulla näyttää olevan noita long haul-kokemuksia aina putkessa vaikka muille jakaa. Mikä saa sinut lentämään niin usein kaukoreiteillä?

 

Off topicina vastataan seuraavaa:

 

Kaikkihan aina johtaa juurensa lapsuudesta.

Vuonna 1987 vanhempani veivät allekirjoittaneen neljän viikon matkalle Ameriikan Yhdysvaltiohin. Meillä oli silloisen Northwest Orientin kiertolippu jolla sai lentää halvalla USA:n sisäisiä lentoja mutta se edellytti aina poikkeamista Minneapoliksen kentällä koska se oli NW:n hubi (ainakin tulloin). Eli kun siirryimme esimerkiksi Phoenixista Denveriin, oli koukattava Minneapoliksen kautta eli legejä tuli pienellekin miehelle paljon. Tuolla matkalla ihastuin lentomatkustamiseen niin paljon ja kotiin palattuamme päätin (olin tuolloin noin 13-v) että jos joskus olen töissä ja saan siitä palkkaa, niin alan matkustelemaan ja se on minun juttu.

Eli nyt pyrin toteuttamaan tuota unelmaa ja onneksi sitä olen saanut tehdä. Valitettavasti matkaustamiseen tulee niin paha himo, että joutuu tekemään jo melkein mielipuolisia ratkaisuja kuten matkustaa kahdeksi tunniksi Tokyoon.  :)

 

Asiaa ei tietenkään helpota se, että kahdessa vuodessa on kerättävä tasokorttiin tietty määrä kilsoja jos mielii kortin taskussa pitää. Kaukoreitit ovat parhaat reitit kerätä pisteitä sekä nauttia kortin suomista eduista.

 

Seurannaisvaikutuksena on sitten se, että alkaa tulemaan päähän mitä ihmeellisimpiä mieltymyksiä, nyt parhaillaan mietin miten pitkän reissun voisin tehdä Delhiin.  :o

 

Ja tietenkin pyrin aina valitsemaan reitiksi MD-11 -reitin. Lennetään niillä kun niitä vielä on. Tarkoitus on lentää kuitenkin kaikki Finnairin kaukoreitit läpi konetyypistä riippumatta.

Lentämättä vielä on Osaka, Mumbai, Guangzhou, Shanghai sekä Peking mutta eiköhän ne vielä järjesty. :laugh:

 

Sorry off-topic. :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No jopas, ne eivät siis (edes) ole työmatkoja.

Rahaa palaa, mutta käärinliinoissa ei kuulemma ole taskuja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Mikä ihmeen hitaus? Yleensä ne laukut tulevat kyllä nopeiten Helsinki-Vantaalla kuin muualla... Vertaa esim. Heathrow, JFK, DFW, CDG jne. Ainakin kokemuksien perusteella  :-\ Vai ovatko suomalaiset niin tasoa vaativia? (lue: perusjuntteja, jotka käyvät kerran vuodessa lomalennolla Kanarialla, jossa laukut tulevat nopeasti koska muuta liikennettä ei samaan aikaan ole?)

Jooh, vaikka omasta mielestäni Heathrow'lla nopeus on ihan siedettävää luokkaa. Ainakin jos sitä vertaa jokusen vuoden takaisin odotteluihin Schipholissa, jossa tuli seisottua ainakin 30 minuuttia ennen kuin hihna lähti liikkumaan mihinkään. Helsingissä toiminta on usein varsin nopeaa, tosin kokemukseni iltapäivällä saapumisesta ovat aika harvinaiset. Viime aikoina ja vuosina on usein tullut saavuttua siinä kello 22:n jälkeen, joten ei ole ollut ihmeellistä, että olen ollut tulohallissa laukkuni kanssa noin 15-20 minuuttia koneen laskeutumisesta. Viimeksi jopa niin, että kone parkkeerasi ihan kotimaan terminaalin päädyn viereen ja bussilla mentiin sitten passintarkastuspuolelle jne. Mutta tuo E170 tyhjeneekin varsin nopeasti. ;D

 

Se siitä lievästä off-topikista. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

;D

 

Mikä ihmeen hitaus? Yleensä ne laukut tulevat kyllä nopeiten Helsinki-Vantaalla kuin muualla... Vertaa esim. Heathrow, JFK, DFW, CDG jne. Ainakin kokemuksien perusteella  :-\ Vai ovatko suomalaiset niin tasoa vaativia? (lue: perusjuntteja, jotka käyvät kerran vuodessa lomalennolla Kanarialla, jossa laukut tulevat nopeasti koska muuta liikennettä ei samaan aikaan ole?)

 

Huoh.

 

En hitaudesta tiedä varsinaisesti mutta tuossa toissapäivänä EFHK:n Non-Schengen -puolen laukkuhihnojen vieressä oli lippusimoilla erotettuja saarekkeita, jotka olivat täynnä ilmeisesti kadonneita tai radikaalisti myöhästyneitä laukkuja, jotka odottivat noutajaansa. Samaten matkalaukkupalvelutiskin ympäristössä oli laukkuja ympäriinsä kuin sieniä sateella. Jokin lienee siis pielessä tällä hetkellä matkalaukkupuolella.

 

Ville

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jatketaan OT:ta ja kerrotaan yksi esimerkki siitä kuinka Helsinki-Vantaallakin joutuu joskus odottamaan laukkuja.

 

Keväällä lensin Pariisista kotiin Blue1:lla, ja lentohan on perillä Helsingissä noin kolmen pintaan yöllä. Kone saapui CDG:lle tunnin myöhässä, koska EFHK:lla oli ollut liian vähän ramppityöntekijöitä. Samasta syystä sitten odotettiin laukkuja tunti, kun pääsimme Helsinki-Vantaalle. "Onnekkaimmat" saivat laukkunsa 40 minuutissa, jolloin noin puolet laukuista tuli hihnalle. Itse en tosiaan kuulunut niihin "onnekkaisiin", vaan tunti siinä tosiaan meni. No eipä siinä, lentokentällähän on kivaa ja sillee.  :) Toivottavasti vaan työntekijäpula ei ollut kovin pitkäaikainen, koska jos yöaikaan odotettiin tunti, niin kuinkakohan kauan iltapäivällä saapuneet olivat joutuneet odottamaan..?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair kertoo Ruotsissa Mumbain tulevasta kentästä näin:

 

Mumbai får Asien modernaste flygplats 2010

 

2007 07 25 Om tre år ska Mumbais nya internationella flygplats stå klar efter en mångmiljardsatsning på renovering och nybyggnation. Då blir anläggningen den mest moderna i Asien med en kapacitet på 40 miljoner passagerare per år. Spaden sätts i jorden inom sex månader. Det första som sker är en totalrenovering av nuvarande Terminal 2B, som får nya lounger för bl.a. Finnairs passagerare, bättre shopping och fler restauranger. Steg två heter terminal T1. Den renoveras från grunden. Fler check-in diskar och gater till flygplanen. Sist men inte minst ska en helt nya Terminal T2 byggas. Lägg till detta omfattande expansion av fraktutrymmen och ett nytt kontrolltorn. Finnair flyger nonstop fem gånger i veckan mellan Helsingsfors och Mumbai med perfekta förbindelser från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn.

 

Ja tiedotteessa linkki Youtubeen:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.