Kirjoitettu Heinäkuu 27, 2007 Tämä nyt ei varmaan ole uutinen, mutta kunhan kysyn kun on tarkoitus "polttaa" pisteitä kuukauden kuluttua upgradena parilla matkalla, niin onko Emppu-lennoilla Keski-Eurooppaan kohteisiin jotka eivät ole one-class konseptissa, busineksessa lämmin ateria, kun puskaradio kertoo että ei ole? Tuliko siis poltettua 2 x 20.000 pistettä sen shampanjatarjoilun vuoksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 27, 2007 Eipä taida olla, koska ainakaan 170:ssa ei kait ole uuneja? Viisaammat korjatkoon onko pidemmässäkään? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 27, 2007 Itseasiassa on Embraer 170 sarjan koneissa uuni, tosin vain yksi kpl sellaisia ja se sijaitsee takakeittiössä. t: nimimerkki kerran kuin toisenkin Embraerin uunia jynssännyt henkilö Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 28, 2007 Tämä nyt ei varmaan ole uutinen, mutta kunhan kysyn kun on tarkoitus "polttaa" pisteitä kuukauden kuluttua upgradena parilla matkalla, niin onko Emppu-lennoilla Keski-Eurooppaan kohteisiin jotka eivät ole one-class konseptissa, busineksessa lämmin ateria, kun puskaradio kertoo että ei ole? Tuliko siis poltettua 2 x 20.000 pistettä sen shampanjatarjoilun vuoksi. Kyllä on lämmin ateria; lensin viime lauantaina HEL-OTP bisneksessä (ainoana matkustajana ), ja sain oikein maittavan aterian, jonka pääruokana oli prässättyä häränrintaa. Ja lämminta oli! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2007 Kyllä on lämmin ateria; lensin viime lauantaina HEL-OTP bisneksessä (ainoana matkustajana ), ja sain oikein maittavan aterian, jonka pääruokana oli prässättyä häränrintaa. Ja lämminta oli! Voin vahvistaa asian. Lensimme vaimon kanssa viime viikonloppuna lomalle Geneveen, ja saimme molempiin suuntiin busineksessa lämpimät ja itseasiassa oikein hyvät ateriat. Samalla tuli testattua uudet lautaset... Menolennolla koneena oli OH-LEE ja paluulennolla pääsikin sitten ekaa kertaa 190:llä (OH-LKF). Myös Geneven lennolla oli menolennolla häränrintaa. Turistissa kuitenkin on tarjolla vain kylmä voileipäateria. Matkustamopalvelussa on vain kaksi henkilöä, eli esimerkiksi purseri palvelee lennon aikana myös turistin puolta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2007 Tuo olikin ihan uusi juttu että OTP:hen on edes businessluokka. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 29, 2007 Jooh, vaikka omasta mielestäni Heathrow'lla nopeus on ihan siedettävää luokkaa. Ainakin jos sitä vertaa jokusen vuoden takaisin odotteluihin Schipholissa, jossa tuli seisottua ainakin 30 minuuttia ennen kuin hihna lähti liikkumaan mihinkään. Helsingissä toiminta on usein varsin nopeaa, tosin kokemukseni iltapäivällä saapumisesta ovat aika harvinaiset. Viime aikoina ja vuosina on usein tullut saavuttua siinä kello 22:n jälkeen, joten ei ole ollut ihmeellistä, että olen ollut tulohallissa laukkuni kanssa noin 15-20 minuuttia koneen laskeutumisesta. Viimeksi jopa niin, että kone parkkeerasi ihan kotimaan terminaalin päädyn viereen ja bussilla mentiin sitten passintarkastuspuolelle jne. Mutta tuo E170 tyhjeneekin varsin nopeasti. Se siitä lievästä off-topikista. Ciampinolla laukkuja odoteltiin tunti joten aika pieniä nuo ongelmat vielä ovat Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 Finnair hakee code-share-kumppania ja kolmatta kohdetta Intiasta: http://economictimes.indiatimes.com/Finnair_seeks_Indian_frequent_flyer_partner_third_destination/rssarticleshow/2241861.cms Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 Finnair hakee code-share-kumppania ja kolmatta kohdetta Intiasta: http://economictimes.indiatimes.com/Finnair_seeks_Indian_frequent_flyer_partner_third_destination/rssarticleshow/2241861.cms Tämän jutun mukaan Finnairin tulee lentää päivittäin Delhiin ja Mumbaihin ennenkuin se voi anoa kolmatta kohdetta Intiassa. Lieneekö tämä kolmas kohde sitten Chennai? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 Tämän jutun mukaan Finnairin tulee lentää päivittäin Delhiin ja Mumbaihin ennenkuin se voi anoa kolmatta kohdetta Intiassa. Lieneekö tämä kolmas kohde sitten Chennai? Tietoa Suomen ja Intian välisestä lentoliikennesopimuksesta löytyy Ilmailuhallinnon sivulta http://www.ilmailuhallinto.fi/agreement_india. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 Tämän jutun mukaan Finnairin tulee lentää päivittäin Delhiin ja Mumbaihin ennenkuin se voi anoa kolmatta kohdetta Intiassa. Lieneekö tämä kolmas kohde sitten Chennai? Ja jos oikein luin niin Finski haluaa valtion muuttavan sopimusta?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 30, 2007 Mumbai will become seven by summer next year and we are looking at a third destination in south India," Tornstrom said. No niin, siinä sitten OH-LQD:n kapasiteetti onkin jo korvamerkitty kun ICN 5x viikko ja BOM saa 2 vuoroa lisää per viikko. Kohde etelässä on sitten Chennai tai Bangalore. Ja Delhin myynti tänä kesänä onkin ollut sellainen, että tuplavuoroa olisi tarvittu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2007 Lehdistötiedote 1.8.2007 Finnairille kaksi päivittäistä lentoa Thaimaahan Thaimaan suosion kasvu näkyy Finnairin reittivalinnoissa kapasiteetin lisäyksenä. Bangkokiin tulee talvikaudella edellistalven tapaan toinen päivittäinen suora vuoro joulukuun 3. päivänä. Huippusesonki Thaimaahan ulottuu joulukuusta pääsiäisen yli. – Thaimaan takuuvarma lämmin sää ja uimavesi vetävät matkailijoita puoleensa ympäri vuoden, mutta kysyntä huipentuu talvikaudeksi, kertoo Finnairin reittistrategiasta ja liikennesuunnittelusta vastaava johtaja Petteri Kostermaa. Vuoden ympäri lennettävän iltavuoron lisäksi Finnair lentää joulukuun alusta maaliskuun loppuun uuden päivävuoron, jonka lähtöaika Helsingistä on aamulla. Lento on perillä Bangkokissa vielä samana iltana. Tämä uusi vuoro lähtee Bangkokista takaisin yöllä ja saapuu Helsinkiin aikaisin aamulla. – Näin tarjoamme asiakkaille mahdollisuuden valita heille sopivan lähtöajan reitin molemmista päistä, sillä jotkut asiakkaistamme haluavat lentää päivällä ja toiset taas suosivat yölentoja. Finnair on talvikaudella toiseksi suurin Bangkokin lentoasemalle liikennöivä eurooppalainen reittilentoyhtiö. Finnair Oyj Viestintä 1.8.2007 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2007 Finnair on talvikaudella toiseksi suurin Bangkokin lentoasemalle liikennöivä eurooppalainen reittilentoyhtiö. Tämän laskentatapa olisi kiva tietää, onko se matkustajat vai lentojen lukumäärä. Se suurempi taitaa olla LH. Muutenhan tuo tiedote oli taas vanhaakin vanhempaa peruskauraa. Olisiko neljäs talvi kun tuplavuoro pyörii. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2007 Täytyyhän sitä aina välillä muistuttaa, mitä tuleman pitää. Ja kohta tullee varmaan tiedotetta, miten kesän uutuuskohteet ovat olleet suosittuja... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2007 Finnairin vanhentuva kaukokalusto aiheuttaa ongelmia http://www.yle.fi/uutiset/24h/id66313.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2007 Wanha : http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,34510.msg766791.html#msg766791 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2007 Tämän laskentatapa olisi kiva tietää, onko se matkustajat vai lentojen lukumäärä. Se suurempi taitaa olla LH. Muutenhan tuo tiedote oli taas vanhaakin vanhempaa peruskauraa. Olisiko neljäs talvi kun tuplavuoro pyörii. Moi Ilkka. Laskentatapa on sekä lentojen määrä että matkustajamäärä. LH operoi 2x B744, AY 2x MD11 päivässä. Kaikilla muilla eurooppalaisilla yhtiöillä on max 1 lento päivässä Bangkokiin. EDIT: Lentojen määrässä Finski on kakkonen Bangkokiin myös vuositasolla. Matkustajamäärässä se riippuu vuositasolla vähän täyttöasteesta. Jos Finskillä on pikkaisenkaan vajaata ja esim. BA:n 744 saadaan joka päivä täyteen, niin vuositasolla Finski ei ole kakkosena. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2007 LH operoi 2x B744, AY 2x MD11 päivässä. Moi K! Mistä LH operoi tuon toisen lentonsa kun Frankfurtista on 7 lentoa per viikko Bangkokiin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2007 Olin löytävinäni seuraavan lennon LH:n aikataulusta: MUC - BKK, LH 9716, daily, nonstop tiedä sitten. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2007 Olin löytävinäni seuraavan lennon LH:n aikataulusta: MUC - BKK, LH 9716, daily, nonstop tiedä sitten. Operated by Thai. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2007 Huono topic, tiedän, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Modet voivat siirtää, jos katsovat sen aiheelliseksi. Eli toimiiko muilla Finnairin nettivarausjärjestelmä? Mulle tulee aina virheilmoitus: Huomioi. Yhteys tietokantaan ei tällä hetkellä toimi. Yritä hetken kuluttua uudelleen. Mikäli ongelma jatkuu, ota yhteys Finnairin ePalvelujen tukeen puh. 0203 140 200 (4002 - 10002) Olen yrittänyt jo vajaan puolen tunnin ajan, mutta ei. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2007 Mulla toimi juuri 1min sitten erittäin hyvin aina tietojen keruu sivulle asti. siitä eteenpäin en yrittänytkään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2007 Mulla toimi juuri 1min sitten erittäin hyvin aina tietojen keruu sivulle asti. siitä eteenpäin en yrittänytkään. Nyt taas toimii. Kiitti kuitenkin kun vaivauduit Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 1, 2007 Moi Ilkka. Laskentatapa on sekä lentojen määrä että matkustajamäärä. LH operoi 2x B744, AY 2x MD11 päivässä. Kaikilla muilla eurooppalaisilla yhtiöillä on max 1 lento päivässä Bangkokiin. EDIT: Lentojen määrässä Finski on kakkonen Bangkokiin myös vuositasolla. Matkustajamäärässä se riippuu vuositasolla vähän täyttöasteesta. Jos Finskillä on pikkaisenkaan vajaata ja esim. BA:n 744 saadaan joka päivä täyteen, niin vuositasolla Finski ei ole kakkosena. Eikö BA lennä päivittäin nimenomaan reittiä LHR-BKK-SYD? Tällöin BA:lla on päivittäin 2 lähtöä, vaikka Lontooseen lennettäisiinkin vain kerran vuorokaudessa. Myös LH:n lennot jakavat päivittäin Bangkokista eteenäin -- joko Kuala Lumpuriin tai Vietnamiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla