Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Ylen uutisissa kerrotaan samasta asiasta: http://www.yle.fi/uutiset/24h/id66945.html

 

 

 

Tämä on ollut tiedossa meillä matkustajilla jo "eka Empusta" lähtien Jkylän reitillä.Kun ns korpimetro avattiin Jämsästä Jkylään oli matkustajien kokemukset silloin:

VR kulkee noin aikoina ja Finnair lennättää kun ennättää.Sama edelleen vaikkei noita Emppuja meillä näy ku 1-2 krt päivä.Vaan ku se jatkolento Empulla tökkii ja paluu samoin.Mukavuudeltaan kui Caravellet.  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kukahan tuolla Finnairin viestinnässä jaksaa keksiä näitä uudissanoja : epäsäännöllisyystilanne esimerkiksi.

Kuulostaa kovasti käännökseltä englannin sanasta irregularity, jota tällaisissa yhteyksissä kuulee. Etenkin pitkässä juoksussa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta ei silti maininnut, että johto olisi tehnyt virhearvioinnin kaluston hankinnassa (vaihtoehtonahan olisi varmaan ollut CRJ:n pidemmät versiot, -700 ja -900).

 

Juuri siksi kun nämä olivat ainoat vaihtoehdot, Embraerit olivat selvästi oikea hankinta. Matkustusmukavuudeltaan paljon parempia, ja tuskinpa tekniset ongelmat (tässä mittakaavassa) loputtomiin jatkuvat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juuri siksi kun nämä olivat ainoat vaihtoehdot, Embraerit olivat selvästi oikea hankinta. Matkustusmukavuudeltaan paljon parempia, ja tuskinpa tekniset ongelmat (tässä mittakaavassa) loputtomiin jatkuvat.

 

Embraeriin kai päädyttiin koska Embraer teki tarjouksen josta

ei voinut kieltäytyä eli alunperin tilatut koneet oli menossa

jollekin muulle asiakkaalle joka perui tilauksensa.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Embraeriin kai päädyttiin koska Embraer teki tarjouksen josta

ei voinut kieltäytyä eli alunperin tilatut koneet oli menossa

jollekin muulle asiakkaalle joka perui tilauksensa.

 

Alkuperäisen hankintapäätöksen perusteita voin vain arvailla, mutta tuskinpa jatkotilauksen yhteydessä niitä on enää kovin halvalla tarjottu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ruotsin Osakan maailmanmestaruuskilpailuihin menossa oleva yleisurheilujoukkue valitsi lentoyhtiöksi Finnairin. "Isänmaallisuus" ei paljoa painanut vaa´assa. No, onhan Finnairilla tod näk suorin yhteys.

 

http://www.newsdesk.se/view/pressrelease/161354

 

Lehdistötiedote

13.8.2007

 

Suomen ja Ruotsin MM-kisajoukkueet valitsivat Finnairin

 

Suomen ja Ruotsin yleisurheilun MM-kisajoukkueet matkustavat Finnairilla Osakaan, jossa järjestetään tänä vuonna yleisurheilun maailmanmestaruuskilpailut.

 

– Finnair on kotimainen lentoyhtiö ja pitkän ajan luotettava yhteistyökumppanimme, jolla on suora yhteys Japanin Osakaan.  Ei olisi mitään järkeä lähteä kiertämään muualta, sanoo Suomen yleisurheiluliiton viestintäpäällikkö Mika Noronen.

 

 

– Finnair on tunnettu siitä, että sillä on ilmasilta Euroopan ja Aasian välillä. Tämä on meille luonnollinen vaihtoehto.

 

Suomen MM-kisajoukkueen ensimmäinen ryhmä lentää Osakaan tänään klo 17.20. Toinen ryhmä lentää torstaina 16.8. klo 17.20.

 

Johan Forsberg Ruotsin yleisurheiluliiton virallisesta matkatoimistosta toteaa: 

– Me valitsimme Finnairin, sillä se tarjoaa suorimman ja nopeimman tien Pohjolan ja Osakan välillä, vain yksi pysähdys Ruotsista ja sen jälkeen suora yhteys Japaniin. Meidän asiakkaillemme on tärkeätä saada ilman uudelleenlastauksia kaikki varusteet mukaan, kuten esimerkiksi seiväshypyn seipäät.

 

Osakan yleisurheilun MM-kisat alkavat 25. elokuuta ja kestävät syyskuun 2.päivään asti.

Tämän vuoden heinäkuussa ennätykselliset 117 000 henkilöä matkusti Finnairilla Helsingistä Aasiaan.

 

Finnair Oyj

Viestintä

13.8.2007

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koskee koko yhtiötä taloussanomien mukaan . Finnair korottaa vakuutusmaksua.

 

Viime yönä nousi sitten yleisesti lippujen hinnat.

 

Samalla kummasti hävisi tältä sykysyltä Delhin halvimman luokan eli Z-luokan hinnat jotka olivat 399e Helsingistä.  ::)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähes 2000 haki Finnairin lentoemäntä- ja stuerttikoulutukseen

 

Finnairin lentoemännän ja stuertin työn vetovoima nähtiin jälleen, kun yhtiössä laskettiin viikko sitten päättyneen matkustamohenkilökunnan peruskurssirekrytoinnin hakemukset. Hakijoita peruskurssille oli lähes 2000.

 

– Tietojeni mukaan tämä on historiamme toiseksi suurin hakijamäärä peruskurssille, iloitsee Finnairin matkustamopalveluosaston apulaisjohtaja Jaani Suominen. 

 

Haku oli avoinna kesäkuun puolivälistä elokuun alkuun. Tämän vuoden lopulla ja ensi keväänä alkavilla kursseilla koulutetaan noin 300 henkilöä.

 

Valinta matkustamohenkilöstön peruskurssille on monivaiheinen prosessi kielitaitotesteineen, terveystarkastuksineen ja ryhmä- ja yksilöhaastatteluineen. Itse peruskurssi kestää seitsemän ja puoli viikkoa. Valmiit lentoemännät ja stuertit eivät automaattisesti työllisty suoraan kurssin jälkeen, vaan heidät otetaan ensin määräaikaisiin työsuhteisiin kausiapulaisiksi. Työsuhteet vakinaistetaan tarpeen mukaan.

 

– Finnairin kasvu heijastuu vahvasti matkustamohenkilöstötarpeeseen. Tämän syksyn aikana vakinaistamme jälleen 120 nyt määräaikaisessa työsuhteessa työskentelevää lentoemäntää ja stuerttia, Suominen kertoo.

 

Matkustamohenkilöstöä tarvitaan lisää, koska yhtiö kasvaa voimakkaasti erityisesti Aasiaan. Muun muassa Aasian kauttakulkuliikenteen ansiosta myös yhtiön Euroopan-liikenne on entisestään kasvanut.

 

Finnair Oyj

Viestintä

15.8.2007

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

20.8.2007

 

Finnair ilmoittaa lentojen peruutukset ja myöhästymiset tekstiviestillä

 

Finnair on alkanut lähettää asiakkailleen tekstiviestejä lähdön tai matkatavaran viivästymisestä sekä lennon peruutuksesta. Viestejä voidaan lähettää asiakkaille, joiden matkapuhelinnumero on varaustiedoissa. Viestien kieli on suomi tai englanti.

 

– Asiakkaan kannalta on hyvää ja tärkeätä palvelua, että asiakas saa tiedon lyhyen aikavälin muutoksesta tai mahdollisesta epäsäännöllisyydestä mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, jotta hän kykenee muokkaamaan omat aikataulunsa sopivammin. Uskon, että palvelua tullaan arvostamaan suuresti, sanoo Finnairin asiakkuuskonsepti- ja markkinointijohtaja Paavo Virkkunen.

 

Finnairin lennon lähdön viivästymisestä ilmoitetaan tekstiviestillä, jos lähtöön on aikaa alle 48 tuntia ja lähdön arvioidaan viivästyvän yli 15 minuuttia. Myös peruutuksista lähetetään asiakkaalle viesti.

 

Viestejä ei kuitenkaan lähetetä, jos on mahdollista, että lähtö viivästyy arvioitua vähemmän tai jos myöhästymisen pituutta ei voida tarkkaan määritellä.

 

– Tässä muodossa uusi Finnairin tekstiviestipalvelu on ainutlaatuinen.  Nyt otetaan käyttöön ensimmäinen vaihe, jota laajennetaan syksymmällä aikataulumuutoksista informoivalla lisäominaisuudella, kertoo Virkkunen.

 

Asiakkaalle ilmoitetaan myös tekstiviestillä, jos hänen matkatavaransa eivät ole saapuneet samalla lennolla. Se edellyttää sitä, että viimeinen lento-osuus on lennetty Finnairilla.

 

Viesti matkatavaran viivästymisestä lähetetään, kun lento laskeutuu määränpäähän, jolloin asiakas voi heti matkatavara-aulaan saavuttuaan ottaa yhteyttä tulopalveluun. Viestin lähettämisen edellytyksenä on, että matkatavaran viivästymisestä on tullut ilmoitus edelliseltä lentoasemalta.

 

Tärkeää on, että asiakkaan matkapuhelimennumeroon on kirjattu varauksessa myös maannumero matkustajakohtaisesti, jotta viesti menee varmasti perille asiakkaalle. Kotimaiset numerot toimivat myös ilman kansainvälistä tunnusta.

 

Finnair Oyj

Viestintä

20.8.2007

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

 

21.8.2007

Finnair Tekniikka jatkaa World Airways’in runkohuoltoja

 

Finnair Tekniikka ja yhdysvaltalainen World Airways ovat sopineet kahdesta DC10-30 -rahtikoneen runkohuollosta. Huoltoihin liittyy myös mittava koneiden järjestelmiin tehtävä muutostyö, jonka laajuus on noin 2 500 henkilötuntia konetta kohden. Ensimmäinen huolloista tehdään syyskuussa ja toinen helmi-maaliskuun vaihteessa vuonna 2008. Sopimuksen arvo on yli miljoona euroa. World Airways on Tekniikalle tuttu sopimuskumppani vuosien ajan ja sen rahtikonelaivastoa on huollettu vuodesta 2005 alkaen. World Airways on perustettu vuonna 1948 ja sen kotipaikka on Peachtree City, Georgia. Se harjoittaa sekä tilauslentoja että kansainvälistä matkustaja- ja rahtiliikennettä. Sen laivastoon kuluu 14 Boeing MD-11 ja kolme DC-10 -konetta. Yhtiön suurin asiakas on Yhdysvaltain Ilmavoimat.

 

Finnair Tekniikan noin 200 MEUR:n liikevaihdosta noin kolmasosa tulee Finnair-konsernin ulkopuolisilta asiakkailta. Finnair Tekniikka on solminut Boeing MD11 ja DC10 -huoltosopimuksia mm. KLM-Air Francen, hollantilaisen Martinairin ja venäläisen Aeroflot Cargon kanssa.

 

 

 

Finnair Oyj

Viestintä

21.8.2007

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Sikäli ainutlaatuinen yhtiö, että kaikki sen koneet ovat kauniita.  :)

 

Hieman offtopic mutta SQ pääsee aika lähelle siinä, että koko laivasto koostuu vain kauniista koneista:

 

340-500 5 kpl

747 35 kpl

777 68 kpl

 

SQ:lla myös se hieno puoli, että ei yhtään kapearunkoa laivastossa. Mitäs niillä tekeekään.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos tuo uutisen "World Airways"  sama kuin Trans Word Airways (TWA) vaiko joku muu pulju?

 

Muu pulju se on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieman offtopic mutta SQ pääsee aika lähelle siinä, että koko laivasto koostuu vain kauniista koneista:

 

340-500 5 kpl

747 35 kpl

777 68 kpl

 

SQ:lla myös se hieno puoli, että ei yhtään kapearunkoa laivastossa. Mitäs niillä tekeekään.  :laugh:

 

Täh. Listallehan mahtuu jopa A340 , mutta taitaa olla tuo 500 , kun tuossa painaa tuossa tyypissä.

No, Ilkastakin kehittyy hyvää vauhtia 340 fani  :thmbup: !

 

-Jukka :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täh. Listallehan mahtuu jopa A340 , mutta taitaa olla tuo 500 , kun tuossa painaa tuossa tyypissä.

No, Ilkastakin kehittyy hyvää vauhtia 340 fani  :thmbup: !

 

-Jukka :D

 

Eikös siinä lukenu lähes... Tosin laivastossa on sikäli suuri osa 777:ja, ettei tuo nyt kovin korkealle pysty sijoittumaan.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juups,

 

Niinhän tuossa luki, juu...

 

Noh, kuten joskus olen todennut, niin itse olen "hörhö", joka rakastaa lähes kaikkea mikä lentää. Ja esim. Cathayn 777 on niin upeassa confiksessa ja muutenkin yhtiö on lähes täydellinen...Ja Cathayn värityskin on hyvä. Varsinkin B-HOY:n.

 

-Jukka :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja N278WA:ssa mukavan väljä cabiini , muistan laskeneeni 103 tuolia!

 

Olikos se se kone, missä oli pelkästään niitä mustalla nahkalla verhoiltuja - ja tavallista leveämpiä business-luokan (itseasiassa 90-luvun ykkösluokan?) tuoleja? Konfis oli muistaakseni 2+2+2 joten ihan mukavaa kyytiä...

 

Tuli tuosta tekniikan jutusta mieleen, että kun puhe on mittavasta muutostyöstä koneen järjestelmiin, jiin ovatko vanhat DC:t päivittymässä MD koneiksi niin kuin FedEx on muutamille tehnyt??? Vai onko sellainen tekninen päivittely ainoastaan Bojon boolagin erityisoikeus?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.