Kirjoitettu Syyskuu 13, 2007 Soul on ojo varma kohde kun lisää busseja tulee. Sitten uusi Aasian kohde vois olla Sinkkula tai Taipei. Kaveriporukassa pohdimme taannoin elämää Soulin jälkeen ja esille tulivat Kuala Lumbur, Singapore ja joku uusi kohde Kiinassa. Miten Kuala Lumburin kävikään, eikö sinne pitänyt lentää jo tänä vuonna? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 13, 2007 Miten Kuala Lumburin kävikään, eikö sinne pitänyt lentää jo tänä vuonna? 11 viestiä ylempänä: KLIA meni puhin siinä vaiheessa viime keväänä kun keulat käännettiin Intiaan eli Delhistä tehtiin päivittäinen, Mumbai päätettiin aloittaa ja myöskin kun Hong Kongista tehtiin kesäksi päivittäinen, ympärivuotinen ja suora. Uusi strategia on "vain suoria lentoja" ja KLIA olisi ollut Bangkokin kautta. Ehkä vielä joskus Kuala Lumpur ja Singapore on ohjelmistossa kun Intian nälkä on saatu tyydytettyä. Nythän on vaan sellanen homma, että bussit korvaavat M11- koneet eli laajarunkokoneiden määrä ei lisäänny ja kohteitakin on vaikea lisätä. Eli ensi vuonna saapuva toinen 340 ei tuo lisäkohteita sillä yksi MD-11 poistuu samalla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 13, 2007 Taiwanin lentoja voidaan odottaa siihen asti kunnes Finnair perustaa tytäryhtiön Finnair asian airlines Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 13, 2007 Eli ensi vuonna saapuva toinen 340 ei tuo lisäkohteita sillä yksi MD-11 poistuu samalla. Tarkoitit kai että ensi vuonna saapuvat neljäs ja viides ? Niitähän on jo nyt kolme liikenteessä ja ensi kesänä pitäisi tulla kaks lisää. MD-11: ei kai poistu kuitenkaan neljää ens vuonna vielä rivistä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 13, 2007 Niin, tarkoitin ensi vuonna sitä toista bussia joka saapuu. Eli kun ensi vuoden ensimmäisen saapuvan 343:n myötä päästään avaamaan Incheon niin toisen tulo ei lisää kapasiteettia kun marraskuussa 2008 lähtee LGC tai LGD Aeroflotille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 13, 2007 Taiwanin lentoja voidaan odottaa siihen asti kunnes Finnair perustaa tytäryhtiön Finnair asian airlines Eihän tuota ole tarvinnut tehdä enää vuosiin! Nykyään länkkäritkin lentää sinne ihan normikoneilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 13, 2007 Eihän tuota ole tarvinnut tehdä enää vuosiin! Nykyään länkkäritkin lentää sinne ihan normikoneilla. Mikä länkkäriyhtiö lentää Taipeihin Kiinan ilmatilan yli ja samalla nimellä Kiinan kohteisiin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 13, 2007 Mikä länkkäriyhtiö lentää Taipeihin Kiinan ilmatilan yli ja samalla nimellä Kiinan kohteisiin? Miks Finskin pitäis lentää Taipeihin Kiinan ilmatilan yli? Eiks mielummin vaik BKK-TPE tai SIN-TPE? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 13, 2007 Miks Finskin pitäis lentää Taipeihin Kiinan ilmatilan yli? Eiks mielummin vaik BKK-TPE tai SIN-TPE? Tuolla menolla se reitti olisi ihan yhtä ankea kuin jo kuopattu HEL-BKK-HKG. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 13, 2007 Miks Finskin pitäis lentää Taipeihin Kiinan ilmatilan yli? Eiks mielummin vaik BKK-TPE tai SIN-TPE? Siksi kun nykyään lennetään vain suoria. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 14, 2007 Tästä olisi kiva saada lisätietoja: http://blogg.travelstart.se/2007/09/finnair-present.html Oiskohan Ho Chi Minh "oma lento" ja loput code share Cathayn ja Dragonairin kanssa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 14, 2007 Oiskohan Ho Chi Minh "oma lento" ja loput code share Cathayn ja Dragonairin kanssa. Cathay eikä Dragon lennä Sukothaihin eikä Samuille. PG on lähinnä joka sopii noihin kaupunkeihin mutta ei sekään kaikkiin. Ho Chi Minhin avaaminen ei onnistu nykyisellä kone/reittimäärällä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 14, 2007 Siksi kun nykyään lennetään vain suoria. No sit Taipeihin ei lennetä. Ainoa länsi-eurooppalainen yhtiö joka sinne lentää on KL, ja sekin BKK:n kautta. LH ja BA ovat lopettaneet jo jonkin aikaa sitten. Kysyntää ei sitten ilmeisesti ole? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 14, 2007 Itse laittaisin pelimerkit uudesta seuraavasta kohteesta kohtaan "Chennai", "Bangalore" ja sitten pieni panos kohtaan "joku Kiinan pikkupitäjä". Tästä linkistä on hyvä arvuutella seuraava Finnairin kohde. PS. ei muuten paljoa kalpene pienen Finnairin kohdeluettelo Aasiassa (Intia, Kiina ja Japani) suuren LH:n rinnalla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 14, 2007 Tästä linkistä on hyvä arvuutella seuraava Finnairin kohde. Kuala Lumpur vois olla seuraava? 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 14, 2007 No sit Taipeihin ei lennetä. Ainoa länsi-eurooppalainen yhtiö joka sinne lentää on KL, ja sekin BKK:n kautta. LH ja BA ovat lopettaneet jo jonkin aikaa sitten. Kysyntää ei sitten ilmeisesti ole? Varmaankin löytyy kysyntää.Syynä luultavammin Kiinan politiikka. Jos en väärin muista, kone joka lentää Taipeihin, ei voi lentää Manner-Kiinaan. K.o syyllä sekä BA että LH joutuis perustaan oman yhtiön Taiwanin lentoja varten. KLM:llä on oma jumbo ja yhtiö sitä varten. Itse lennot onnistuis myös non stop via Venäjä ja Japani käymättä Kiinan ilmatilassa, joka ei ole mahdollista. Oiskaiskoon joku, jos olen väärässä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2007 Lehdistötiedote 17.09.2007 Kaksimoottoriset Airbus-koneet korvaavat Finnairin nykyisen MD-11-laivaston Finnair korvaa nykyiset seitsemän Boeing MD-11 -kaukoliikennekonetta Airbus A330 -laajarunkokoneilla vuosina 2009-10. Finnair hyödyntää mahdollisuuden vaihtaa alkuperäisen tilauksen nelimoottorisesta A340-tyypistä kaksimoottoriseen A330-malliin. Finnairilla on nyt vahvistetut tilaukset kuuteen A330-300E -mallin koneeseen sekä neljä tilausvarausta, joista yksi on nyt vahvistettu. Hankinta on osa vuoden alussa Airbusin kanssa sovittua laivaston uudistamisohjelmaa. - Haluamme päivittää kaukoliikennekalustomme mahdollisimman nopeasti, jotta voimme palvella asiakkaitamme paremmin. Samalla hyödynnämme kaksimoottoriteknologiaa, joka säästää polttoainetta ja ympäristöä. Uudistuksen jälkeen meillä on yksi Euroopan moderneimpia ja ympäristömyötäisimpiä laivastoja, Finnairin toimitusjohtaja Jukka Hienonen sanoo. Finnairilla on tällä hetkellä käytössään seitsemän MD-11-tyypin konetta, joiden leasing- ja myyntisopimukset päättyvät siten, että koneet korvautuvat vuorollaan aina uudella Airbus-koneella. Ensimmäinen MD-11-kone poistuu Finnairilta jo ensi vuoden lopulla. Ensi vuonna Finnairin laivasto kasvaa vielä kahdella Airbus A340-300E -koneella viiteen ja ensimmäinen A330-kone tulee keväällä 2009. - Meillä on ensi vuonna 12 kaukoliikennekonetta, joilla pystymme toteuttamaan suunnittelemamme kasvun. Vuosikymmenen lopussa meillä on mahdollisuus liikennöidä 15 laajarunkokoneen laivastolla, mikäli hyödynnämme loputkin tilausvarauksemme, Hienonen toteaa. Molemmissa Airbusin konemalleissa on samanlainen matkustamo. Kokonaispaikkaluku on noin 270, joista 42 paikkaa on business-luokassa. Konetyypit eroavat lentokantamassa ja rahdin kuljetuskapasiteetissa. - A330-kone toimii hyvin lyhyemmillä kaukoreiteillä sekä reiteillä, joilla rahtikysyntä on vähäisempää. A340-tyyppi pystyy lentämään täydellä kuormalla kaukaisimpiinkin kohteisiimme. Tämä tuo joustavuutta kapasiteetin hallintaan. A330-konetyyppi kuluttaa noin 20 prosenttia vähemmän polttoainetta kuin nykyiset MD-11-koneet. Ero A340-koneeseenkin on kymmenen prosenttia. A330-koneisiin on valittu General Electricin CF6-80E1A4/B-moottorit, jotka ovat jatkokehiteltyjä MD-11-koneen moottoreista. - Pystymme hyödyntämään Finnair Tekniikan pitkäaikaista kokemusta General Electricin moottoreiden huollossa, Hienonen perustelee. Finnair lentää päivittäin Helsingistä New Yorkiin sekä Aasiassa Bangkokiin, Delhiin, Hongkongiin, Pekingiin, Osakaan ja Shanghaihin. Kantoniin, Mumbaihin, Nagoyaan ja Tokioon lennetään 4-5 kertaa viikossa. Finnairin Aasian-liikenne kasvaa tänä vuonna 30 prosenttia ja ensi vuonna runsaat 20 prosenttia. Ensi vuonna avataan reitti Etelä-Korean Souliin. Finnair Oyj Viestintä 17.9.2007 Lisätietoja: Lasse Heinonen, talousjohtaja, p. 09 818 4950 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2007 Yeah, no more lussus 330-300 tervetuloa! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2007 Yeah, no more lussus 330-300 tervetuloa! Ja vielä GE:n moottoreilla. Hieno homma! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2007 Sitten pientä spekulointia: itselläni ei nyt matematiikka pidä. Jos nyt on laajarunkoja 7+3 =10 kpl. Ensi vuonna tulee 2x 343 eli määrä on lisäyksen jälkeen 12 kpl (7+5). Kuitenkin yksi M11 poistuu ensi vuonna niin eikö koneiden lukumäärä ole ensi vuonna 11 kpl 6+5? Täh? Ensimmäinen MD-11-kone poistuu Finnairilta jo ensi vuoden lopulla. Ensi vuonna Finnairin laivasto kasvaa vielä kahdella Airbus A340-300E -koneella viiteen ja ensimmäinen A330-kone tulee keväällä 2009. - Meillä on ensi vuonna 12 kaukoliikennekonetta, joilla pystymme toteuttamaan suunnittelemamme kasvun. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2007 Pärjäävät hyvin 11:llä koneella syys- ja talviliikennekauden, jolloin useille reiteille Bangkokia lukuunottamatta tulee supistuksia. Uskoisin, että uusi Incheonin reittikin supistuu neljään viikkovuoroon talvikaudella 2008/2009. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2007 No mistäs se Hienosen mainitsema kahdestoista kone, jolla toteutetaan suunniteltu kasvu, tulee ensi vuonna? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2007 Jos ymmärsin oikein niin Finnairilla on 12 laajarunkokonetta ensi vuoden loppuun asti, jolloin ensimmäinen MD-11 poistuu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2007 Jos ymmärsin oikein niin Finnairilla on 12 laajarunkokonetta ensi vuoden loppuun asti, jolloin ensimmäinen MD-11 poistuu. Marraskuu 2008 on ainakin tähän saakka ollut LGC:n tai LGD:n poistumiskuukausi. Ja Aeroflot juuri ilmoitti, että marrakuussa 2008 alkaa muutostyöt matkustajasta rahtiversioksi. Finnair Oyj Pörssitiedote 15.5.2007 FINNAIR MYY KAKSI BOEING MD-11 -KONETTA Finnair myy viimeiset kaksi omistuksessaan olevaa Boeing MD-11 -laajarunkokonetta venäläiselle Aeroflotille. Finnairin kaukoliikenteessä palvelevat lentokoneet luovutetaan uudelle omistajalle marraskuussa 2008 ja heinäkuussa 2009. Kaupan arvo on useita kymmeniä miljoonia euroja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla