Kirjoitettu Lokakuu 7, 2007 Myös 18 jälkeen Aasiasta saapuville koneille on järjestetty lisää vaihtoyhteyksiä Eurooppaan. Esim. Rooman iltalento lähtee Hesasta kesäkuusta 2008 alkaen vasta klo 19:00. Jatkoyhteydet Osakasta Eurooppaan kyllä heikkenevät tuon aikataulumuutoksen myötä. Suuri osa Finnairin kohteista jää Osakasta saavuttamatta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2007 En muista oliko se tässä ketjussa, jossa käsittelimme Finnairin business-luokan jo pidempään jatkunutta alennustilaa... Matkustaja saattaa joutua pyytämään boarding-vaiheessa tervetulojuomaa, matkustaja saattaa joutua pyytämään samassa vaiheessa, että takki korjattaisiin selkänojalta parempaan talteen. Matkan aikana kutsuvaloa saattaa joutua painamaan useita kertoja, ennenkuin kukaan joutaa tulemaan, jne., jne. Siihen liittyen, makkaraperunat ovat edelleen ruokalistalla busineksessa. Jo keväällä ensimmäisen kerran kritisoin sitä, että business-luokan illallislistasta puuttui kokolihapihvi. Uskoin että asia olisi korjattu pikimmiten, onhan se vakavuudeltaan saman tasoinen moka kuin jos business-luokassa ei olisi shampanjaa saatavilla laisinkaan. Viimeisimmällä business-luokan MD-11-lennolla ihan vastikään mainitsin emolle kohteliaasti, että oletteko saaneet palautetta matkustajilta siitä, että listalla ei ole pihvivaihtoehtoa. Emo totesi, että kyllä meillä aina on pihvi listalla, ja nyt se on tuo Stroganoff. Stroganoff on siis tässä makkaraperunamenuussa kalan lisäksi vaihtoehtoina makkaraperunoille. Olin sen verran leppoisella tuulella, että totesin vain, että "ahaa". Stroganoff on siis Finnairille sama kuin pihvi. Ei voi kuin ihmetellä -- Muokkaus - turhat provosoimiset eivät kuulu tänne / SP Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2007 Totuus on kuitenkin se, että asioista kannattaisi valittaa suoraan Finnairille. Se ei Finnairin business-luokan ruokalistaa paranna, että bioanalyytikko-opiskelija (esim.) lukee valituksesi. Sen kuitenkin sanon, että vaikka joskus business-luokassa matkustaisinkin, niin kyllä sen verran osaava nuori nainen olen, että osaan itse takkini henkariin ja komeroon laittaa. Vauvoja paapotaan, kun eivät vielä itse osaa. Mutta sinällään olen Ollin kanssa samoilla linjoilla, että Finnairin business-luokan kiittäminen tai haukkuminen ei sinällään kuulu ketjuun, jossa pitäisi käsitellä Finnairia koskevia uutisia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2007 Sen kuitenkin sanon, että vaikka joskus business-luokassa matkustaisinkin, niin kyllä sen verran osaava nuori nainen olen, että osaan itse takkini henkariin ja komeroon laittaa. Vauvoja paapotaan, kun eivät vielä itse osaa. Laura, kun joskus siellä busineksessa sitten matkustat, niin kokeile mennä itse laittamaan se pusakkasi sinne kaappiin ja hyvin mahdollisesti ymmärrät sen jälkeen, ettei sinun itse kuulu sitä tehdä. Ei vaikka kuinka olisit tiedostava ja jopa osaavakin nuori nainen. Et kai sinä, Laura, tosissasi ajattele sillä tavalla, että ne ketkä maksavat palvelusta, tekevät sen siksi, etteivät osaisi itse tehdä sitä mistä maksavat ? Jos ketjun valinta oli väärä, sen voi sanoa ihan suoraan. Vielä parempi vaihtoehto on laittaa viesti adminille, ja he sitten tekevät poiston/siirron ihan "viran puolesta". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2007 Minunkin mielestäni olisi korrektia lähestyä ensiksi palveluntarjojaa. Esim: "Nimeni on Matti Möttönen, olen Finnarin hyvä asiakas, lennän aina omilla rahoillani, ja haluan, että lentoemäntä vie minun takkini koneen kaappiin puolestani, ja että joka lennolla tarjotaan menulta pihvilihaa. Lentoemännän myös on tultava välittömästi ensimmäisestä kutsusta paikalle minua palvelemaan. Onko yhtiön hallitus lainkaan tietoinen epäkohdista?" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2007 En muista oliko se tässä ketjussa, jossa käsittelimme Finnairin business-luokan jo pidempään jatkunutta alennustilaa... Matkustaja saattaa joutua pyytämään boarding-vaiheessa tervetulojuomaa, matkustaja saattaa joutua pyytämään samassa vaiheessa, että takki korjattaisiin selkänojalta parempaan talteen. Matkan aikana kutsuvaloa saattaa joutua painamaan useita kertoja, ennenkuin kukaan joutaa tulemaan, jne., jne. Siihen liittyen, makkaraperunat ovat edelleen ruokalistalla busineksessa. Jo keväällä ensimmäisen kerran kritisoin sitä, että business-luokan illallislistasta puuttui kokolihapihvi. Uskoin että asia olisi korjattu pikimmiten, onhan se vakavuudeltaan saman tasoinen moka kuin jos business-luokassa ei olisi shampanjaa saatavilla laisinkaan. Viimeisimmällä business-luokan MD-11-lennolla ihan vastikään mainitsin emolle kohteliaasti, että oletteko saaneet palautetta matkustajilta siitä, että listalla ei ole pihvivaihtoehtoa. Emo totesi, että kyllä meillä aina on pihvi listalla, ja nyt se on tuo Stroganoff. Stroganoff on siis tässä makkaraperunamenuussa kalan lisäksi vaihtoehtoina makkaraperunoille. Olin sen verran leppoisella tuulella, että totesin vain, että "ahaa". Stroganoff on siis Finnairille sama kuin pihvi. Ei voi kuin ihmetellä -- Muokkaus - turhat provosoimiset eivät kuulu tänne / SP Viimeksi lentaessani AY5:lla keskustelin yhden Service Chefin kanssa ruokalistasta, ja han kylla myonsi, etta kyselyita tason laskusta on tullut. Otin ihan piruuttani tuon "makkaraa talonpojan tapaan", kun siita on kerran taalla keskusteltu. Nalkahan siita jai, mutta onneksi ennen Nykkiin laskeutumista sain pummattua ylimaaraisen cheeseburgerin. Kylla kyseinen lentoemantakin oli hieman ihmeissaan ateriatason laskusta... Kaiholla muistelimme Finnairin suklaakakkua, jota tarjoiltiin jalkiruoaksi siina circa 2002... Ja, kuvia noista hetkista loytyy jopa viela Finnairin Blue Wings -lehdesta. Nyt jalkiruokasi tarjoillaan Ingmannin tai Movenpickin jaateloa pahvikupeista, kun muilla lentoyhtioilla niin tehtaisiin turistin puolella. Toisaalta, palatessani Nykista turistin puolella, niin ateriat olivat kohentuneet himpun verran, mutta edelleen ongelmana on, etta Finnair ei tarjoa ateriavaihtoehtoja (kuten ei myoskaan SK ja LH) kaukoreiteilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2007 Viimeksi lentaessani AY5:lla keskustelin yhden Service Chefin kanssa ruokalistasta, ja han kylla myonsi, etta kyselyita tason laskusta on tullut. Otin ihan piruuttani tuon "makkaraa talonpojan tapaan", kun siita on kerran taalla keskusteltu. Nalkahan siita jai, mutta onneksi ennen Nykkiin laskeutumista sain pummattua ylimaaraisen cheeseburgerin. Kylla kyseinen lentoemantakin oli hieman ihmeissaan ateriatason laskusta... Kaiholla muistelimme Finnairin suklaakakkua, jota tarjoiltiin jalkiruoaksi siina circa 2002... Ja, kuvia noista hetkista loytyy jopa viela Finnairin Blue Wings -lehdesta. Nyt jalkiruokasi tarjoillaan Ingmannin tai Movenpickin jaateloa pahvikupeista, kun muilla lentoyhtioilla niin tehtaisiin turistin puolella. Toisaalta, palatessani Nykista turistin puolella, niin ateriat olivat kohentuneet himpun verran, mutta edelleen ongelmana on, etta Finnair ei tarjoa ateriavaihtoehtoja (kuten ei myoskaan SK ja LH) kaukoreiteilla. On myonnettava, etta Finnair ei tunnu panostavan business-luokkaan. Mainitsemasi Service Chef-positio lopetettiin tana vuonna (lentaessani Delhista Helsinkiin kaksi viikkoa sitten sanoi cheeffi sen lennon olleen viimeinen chef-lento hanelle), ja nyt voi niin Euroopan kuin kaukolentojen busineksessa tyoskennella juuri aloittanut emanta/stuertti. Ennenhan todella Busineksen palvelukonseptin hoiti lentoemanta, jolla oli Service Chef-koulutus, johon saattoi hakea tietyn virkaian omaava emanta/stuertti. Tama oli vaihtoehtona niille, jotka halusivat kouluttautua ammatissaan lisaa, mutta eivat halunneet purserikoulutukseen. Service Chef -koulutukseen kuului syventava palvelukoulutus, seka laajan juoma-ja ruokatietouden oppiminen. En yhtaan ihmettele, etta takit jaavat ottamatta, kun edessa haarii juuri aloittanut emanta ja purseri on kiireinen omien toidensa kanssa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2007 Toisaalta, palatessani Nykista turistin puolella, niin ateriat olivat kohentuneet himpun verran, mutta edelleen ongelmana on, etta Finnair ei tarjoa ateriavaihtoehtoja (kuten ei myoskaan SK ja LH) kaukoreiteilla. Intian-reiteiltä ateriavaihtoehto löytyy: sekä mennessä (HEL-BOM) että tullessa (DEL-HEL) sai valita vegen ja non-vegen väliltä - siis myös economyssä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2007 Intian-reiteiltä ateriavaihtoehto löytyy: sekä mennessä (HEL-BOM) että tullessa (DEL-HEL) sai valita vegen ja non-vegen väliltä - siis myös economyssä. Se on pakollinen juttu, siis tuo vege-ateria, jos haluaa kuljettaa intialaisia matkustajia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2007 Se on pakollinen juttu, siis tuo vege-ateria, jos haluaa kuljettaa intialaisia matkustajia. Ainahan vegen saa etukäteen tilaamalla reitille kuin reitille. Ja toisaalta se yksi ainoa ateriavaihtoehto voisi olla se vege, kun yli puoli konetta on kuitenkin vegejä. Eli parempaa palveluahan se on, että vaihtoehtoja on kaksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2007 Sanoisin, että Matilla ja muilla on toivoa, koska Finnairin pakko panostaa palvelukokemukseen paljon nykyistä enemmän, jos aikovat pärjätä Aasian kilpailussa. Sanon saman minkä olen sanonut monesti: Nopeammat isoympyräreitit eivät kiinnosta ketään ellei tuote ole itsessään kunnossa. Jos revenue/pax on tärkeä mittari niin palvelun laatu on keskeinen kilpailutekijä - koneiden täyteen saaminen lienee paljon helpompaa, koska hintasensitiivistä matkaajaa lienee pallo väärällään. Finnair on nyt alallaan keskitason luotettava peesailija, joka ei kyllä oikeen loista millään osa-alueella jos vertaa alan kärkiyhtiöihin (esim BA, VS, CX, QF jopa LH...). Aasian strategia on varmaan toteuttamiskelpoinen (toisin kun 90-luvun Tukholman hubi tai Aero tai Flynordic...) ja maantieteellinen asemamme on aikamoinen enableri - mutta missä ovat palveluinnovaatiot ja -konseptit jolla hommaan saisi ihan uutta iskua ja substanssia. Se, että pärjää pikkuisen paremmin kun läpeensä mätä naapurin SAS ei vielä paljon lämmitä. Fakta lienee sekin, että kaukoliikenteessä Finnair on haastaja ja haastajan pitää olla aina himpun verran parempi kun incumbentin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2007 Niinpä. Jos olisi käytössä esim. tällainen "Book the Cook"-ateriatilausjärjestelmä, niin ei tarvitsisi Virtasen Matinkaan huudella turhaan "Where´s the beef"? http://www.singaporeair.com/saa/en_UK/content/exp/dining/bookcook.jsp Esimerkiksi Frankfurtista lähdettäessä listalta löytyy pan-fried fillet of beef, joka voisi kelvata Matillekin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2007 vielapa Airbusilla, jolloin putkipaikat ovat tiukassa. Toisaalta, Finnair on selvasti ryhtynyt rakentamaan uutta lahtoaaltoa kello 20.00 pintaan, jota tukee useista Euroopan kohteista saapuvat lennot. Jo aiemminhan AY oli paattanyt siirtaa Mumbain lennon lahtoajan sinne puolenyon pintaan. Tulevana kesana kello 18.00 aikaan Helsinkiin saapuvat sitten BKK:n, BOM:n ja KIX:n lennot, jotka puolestaan tayttavat mukavasti Euroopassa yopyvia uusia vuoroja. Ei siihen putkia tarvita kun koneita pakataan. Ohnan nytkin iltapäiväisin usein joku Japanin kone 31x portilta. Mumbain aikataulu näyttää pysyvän myös ensi kesänä samana kuin nyt eli 20:00 lähto Helsingistä ja paluu 13:45. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2007 Finnair on jo varoitellut, että ennen vuoden 2009 laajennusta putkia ei tule riittämään joka kaukolennolle - saavat transit-matkustajat kenties maistaa arktista talveakin Dubaissa on ilmasto toinen, mutta tilanne liikenteen suhteen ollut sama: bussikuljetuksien todennäköisyys suuri, kenttä ei ole pysynyt transit-liikenteen kasvun tahdissa. Eipä tuo tosin itseä haitannut, pääsipä kodeiden luo kuvausetäisyydelle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2007 Lehdistötiedote 9.10.2007 Finnairin reittiliikenne kasvoi 22,1 prosenttia Finnairin reittiliikenne kasvoi 22,1 % edellisvuoteen verrattuna. Kasvun veturina on Aasian-liikenne, joka kasvoi 28,8 prosenttia. Kysyntä kasvoi selvästi myös Euroopan-reiteillä, joilla myytyjä henkilökilometrejä oli 23,3 prosenttia edellisvuotta enemmän. Matkustajakäyttöaste reittiliikenteessä oli 73,9 %, joka on 0,8 %-yksikköä matalampi kuin viime vuoden syyskuussa. Euroopan-lentojen matkustajakäyttöaste laski 3,1 %-yksikköä, mikä johtui tarjonnan lisäyksestä pitkillä Etelä-Euroopan reiteillä. Kotimaanliikenteen matkustajakäyttöaste nousi 2,8 %-yksikköä tarjonnan leikkauksesta johtuen. Reittiliikenteen matkustajamäärä oli 632 864, nousua 9,2 %. Reittiliikenteen yksikkötuotto henkilökilometriä kohden laski heinä–syyskuussa 6,5 prosenttia johtuen pääasiassa voimakkaasta tarjonnan lisäyksestä kaukoliikenteessä sekä Euroopan pitkillä reiteillä. Vastaavana aikana yksikkökustannukset laskivat kuitenkin yksikkötuottoja enemmän. Finnairin koko liikenteen kysyntä kasvoi syyskuussa 16,8 % ja tarjonta 18,6 %. Matkustajakäyttöaste oli siten 1,1 %-yksikköä matalampi kuin viime vuonna eli 75,0 %. Konsernin lentoyhtiöt kuljettivat syyskuussa yhteensä 738 714 matkustajaa, joka on 7,2 % enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Finnairin konserniyhtiö Aero kuljetti syyskuussa 27 556 matkustajaa (- 55,0 %) Helsingin ja Baltian pääkaupunkien välisillä sekä Etelä-Suomen reiteillä. Aeron suoritteet sisältyvät Finnair-konsernin liikennelajikohtaisiin lukuihin. Finnair myi ruotsalaisen FlyNordic-tytäryhtiön viime kesäkuun lopussa eikä FlyNordicin suoritteita raportoida enää osana Finnair-konsernin liikennetilastoja. Vertailukelpoisuuden vuoksi myös vertailuvuoden luvuista on poistettu FlyNordicin suoritteet 1.7. alkaen. Finnairin reittiliikenteen lennoista 81,9 % saapui 15 minuutin sisällä aikataulun mukaisesta saapumisajasta, muutos edellisvuoteen oli -6,5 %-yksikköä. Lomalennot mukaan lukien täsmällisyysprosentti oli 80,3 % (-7,0 %-yks.). Reittiliikenne 1. Reittiliikenteen (kansainvälinen + kotimaa) kysyntä (myydyt henkilökilometrit) nousi 22,1 %. Tarjonnan muutos oli 23,5 %. Matkustajakäyttöaste oli 73,9 % eli 0,8 %-yksikköä matalampi kuin viime vuonna. 2. Kansainvälisessä reittiliikenteessä koko matkustajamäärä kasvoi 20,1 %. Tarjonta henkilökilometreillä mitattuna nousi 27,4 %, ja kysyntä (myydyt hkm) kasvoi 24,6 %. o Euroopan reittiliikenteessä tarjonta nousii 29,0 %, ja kun kysyntä lisääntyi 23,3 %, matkustajakäyttöasteeksi muodostui 67,2 %, 3,1 %-yksikköä matalampi kuin vuotta aiemmin. o Pohjois-Amerikan reittiliikenteessä tarjonta laski 0,7 %. Myydyt henkilökilometrit nousivat 4,5 %, ja täten käyttöaste oli 93,0 %, nousua viime vuodesta 4,6 %-yksikköä. o Aasian reittiliikenteen henkilökilometritarjonta kasvoi 30,3 %. Kysyntä nousi 28,8 %. Matkustajakäyttöaste laski 0,9 prosenttiyksikköä 78,6 %:in. 3. Kotimaan reittiliikenteen kysyntä laski 11,5 %, tarjonnan muutoksen ollessa -15,7 %. Matkustajakäyttöaste nousi 2,8 %-yksikköä 59,6 %:in. Lomaliikenne 1. Lomaliikenteen tarjonta laski syyskuussa 2,4 %, ja kysyntä puolestaan laski 3,9 %. Matkustajakäyttöaste oli 80,8 %, 1,3 prosenttiyksikköä matalampi kuin viime vuonna. Rahti 1. Kuljetetun rahdin määrä tonneissa mitattuna kasvoi 6,5 %. Reittiliikenteessä kasvu oli 15,8 %. Aasian reittiliikenteessä muutos oli 23,3 %. Euroopassa volyymit nousivat 8,3 % ja Pohjois-Amerikassa muutos oli 2,7 %. Rahtikoneilla kuljetetun rahdin määrä laski 66,5 %. Rahtiliikenteen kokonaiskäyttöaste oli 65,7 %. Rahtiliikenteen käyttöaste Aasian liikenteessä oli 74,2 % ja Pohjois-Amerikan liikenteessä 80,6 %. Täydelliset liikenneluvut http://www.finnairgroup.com/linked/fi/sijoittajat/Monthly_traffic_dataSEP2007FI.pdf Finnair Oyj Viestintä 9.10.2007 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2007 Finnairin Osakan lennon aikataulu muuttuu ensi kesakaudella. Uusi lahtoaika on 20.20 ja paluu Helsinkiin kello 18.15. Jotain on ilmeisesti tekeillä kun Rooman ja Venetsian lentojen aikataulut muuttuvat myös 2.6.08 alkaen niin, että osakalaisesta on yhteys AY 783 HEL-FCO 19:00-21:20 sekä AY 773 HEL-VCE 19:15-21:15. Sitten jäädään odottamaan miten Espanjan yhteydet MAD ja BCN hoidetaan Osakan paluussa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2007 Ei siihen putkia tarvita kun koneita pakataan. Ohnan nytkin iltapäiväisin usein joku Japanin kone 31x portilta. Mumbain aikataulu näyttää pysyvän myös ensi kesänä samana kuin nyt eli 20:00 lähto Helsingistä ja paluu 13:45. Mumbain paluu aikaistuu 5 minuutilla siten, että siitä on vaihtoyhteys 14:20 lähtevälle New Yorkin lennolle. Intiasta New Yorkiin matkustavat ovat varmasti merkittävä lisä sekä Intian että New Yorkin lennoille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2007 Mumbain paluu aikaistuu 5 minuutilla siten, että siitä on vaihtoyhteys 14:20 lähtevälle New Yorkin lennolle. Intiasta New Yorkiin matkustavat ovat varmasti merkittävä lisä sekä Intian että New Yorkin lennoille. Herää vain kysymys miksi joku haluaisi lentää Mumbaista EFHKn kautta New Yorkiin, kun kolmekin yhtiötä (Delta, Air India ja Continental) tarjoavat suoria lentoja BOM-JFK/EWR Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2007 Herää vain kysymys miksi joku haluaisi lentää Mumbaista EFHKn kautta New Yorkiin, kun kolmekin yhtiötä (Delta, Air India ja Continental) tarjoavat suoria lentoja BOM-JFK/EWR Niin tai haluaisi lentää New Yorkista Mumbaihin Finnairilla kun Helsinki-Vantaalla on vaihtoaika 08:50-20:00. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2007 Herää vain kysymys miksi joku haluaisi lentää Mumbaista EFHKn kautta New Yorkiin, kun kolmekin yhtiötä (Delta, Air India ja Continental) tarjoavat suoria lentoja BOM-JFK/EWR a) Halvempi hinta b) Eurooppalainen yhtiö c) Oneworld d) Pitkänmatkan ahdistus Niin tai haluaisi lentää New Yorkista Mumbaihin Finnairilla kun Helsinki-Vantaalla on vaihtoaika 08:50-20:00. a) "Ilmainen" käynti eksoottisessa maassa b) Tauko pitkällä matkalla c) Shoppailu d) Yölento+yölento vs. yö+päivälento Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2007 Norwegian-yhtiön Oslon kentän maapalvelutoimittaja vaihtuu 8. marraskuuta. Norjalaiset eivät ole uutisen mukaan olleet tyytyväisiä Finnairin omistaman Northportin toiminnan laatuun ja täsmällisyyteen. Uusi toimittaja on norjalainen yhtiö, joka toimii usealla muulla norjalaisella kentällä. http://www.moss-avis.no/article/20071009/OKONOMI/710090056 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2007 Norwegian-yhtiön Oslon kentän maapalvelutoimittaja vaihtuu 8. marraskuuta. Norjalaiset eivät ole uutisen mukaan olleet tyytyväisiä Finnairin omistaman Northportin toiminnan laatuun ja täsmällisyyteen. Onko Northport Norway AS enää Finnairin omistama? Finnair tiedotti 12. syyskuuta esisopimuksesta kaupasta, jolla Northportin tytäryhtiöt Finnhandling AB ja Northport Norway AS sekä Arlandan lentoaseman lounge- ja lipunmyyntipalvelut siirtyvät maapalveluyhtiö Menzies Aviation Plc:lle. Kauppa pyrittiin saattamaan päätökseen 30.9.2007 mennessä. Onkohan näin tapahtunut? http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_11_2_1.html?&Id=1189592596.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2007 Niin tai haluaisi lentää New Yorkista Mumbaihin Finnairilla kun Helsinki-Vantaalla on vaihtoaika 08:50-20:00. Suora lento JFK-BOM on n. 15 tuntia. Lentoaika JFL-HEL-BOM on suunnilleen sama + tuo 11 tuntia ... Eikä Finnair suinkaan ole ainoa eurooppalainen yhtiö, joka tarjoaa lentoja Mumbaista Euroopan kautta Jenkkeihin. Löysin muuten Deltan hinnan BOM-JFK-BOM marraskuun lopulla n. 950 € . Finnairin omat sivut eivät löytäneet hintaa BOM-HEL-JFK-HEL-BOM Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2007 Finnairin omat sivut eivät löytäneet hintaa BOM-HEL-JFK-HEL-BOM Finnairilla Z-luokka marraskuussa 866e tuolla reitityksellä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2007 Ei ole vielä mikään media tiedottanut, että AY1774 Prevezasta on divertannut tänään Ateenaan ja on siellä vieläkin vaikka 16:30 piti jo saapua Vantaalle. Missä otsikot "matkustajat tulikuumassa Ateenassa"... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla