Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Finnair putosi:

 

Finnairin pudotuksen selitys: kupongin irtoaminen

 

22.11.2007 14:41 (muokattu 22.11.2007 14:44) - Finnairin kurssi on tänään laskenut reippaasti, mutta laskun selittää osakeantikupongin irtoaminen. Laskennallisesti osake on noussut.

 

Glitnirin laskelman mukaan Finnairin (osake, uutiset) eilisellä 9,00 euron kurssilla yhtiön uusi osakekohtainen hinta alemman merkintähinnan vaikutuksen myötä on 8,17 euroa. Näin ollen merkintäoikeuden arvo on 0,83 euroa.

http://www.arvopaperi.fi/article/id=25320

 

 

 

Epäonnen Airbusit kelpaavat Finnairille:

 

Finnair on aikeissa päästää pitkään palvelleet Boeing MD-11-koneensa eläkkeelle. Parin vuoden sisällä on tarkoitus korvata seitsemän Boeingia Airbus 330- ja 340-malleilla.

 

- Totta kai olemme kuulleet tapauksista, kertoo Finnairin viestintäpäällikkö Usko Määttä.

 

-Testilennot ovat kuitenkin normaalia toimintaa ja tekevälle sattuu.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/5481-epaonnen-airbusit-kelpaavat-finnairille

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Epäonnen Airbusit kelpaavat Finnairille:

 

Jopa on taas otsikko. Konetyyppi, joka on ollut toistakymmentä vuotta menestyksekkäästi liikenteessä onkin nyt parin haverin jälkeen epäonnen bussi. Kas kun eivät seuraavaksi tituleeraa kaikkia 737:a surmanloukuiksi tai jotain yhtä älyperäistä...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Epäonnen Airbusseja  :laugh: ja pas*at sille!! Parin onnettomuuden takia, joissa kukaan ei menettänyt henkeään, aletaan koneita, jotka ovat olleet jo pitkään käytössä ilman suurempia ongelmia, sanomaan "epäonnen Airbuseiksi", kuten Olli edellisessä totesi. 737:lla on kyllä ollut huono tuuri viime aikoina, sitä ei voi kieltää... Propagandaa tälläinen Airbusien leimaaminen on  :P hmp....

 

Olettaisin ettei tuossa viitattu kolmesiskojen _viimeaikaisiiin_ onnettomuuksiin vaan joihin vanhempiin jolloin niitä kait nimitettiin "death trap":ksi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin aamulento lähti Rovaniemeltä Helsinkiin lähti tänä aamuna myöhässä. Lentokoneen kapteenin mukaan lähtöä viivytti koneen toisen moottorin käynnistymisvaikeudet. Moottori saatiin lopulta käyntiin ja kapteeni ilmoitti matkustajille, ettei moottorista löytynyt ulkoista vikaa. Kone pääsi matkaan noin tunnin aiottua myöhemmin.

 

http://www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv.cgi/html?PAGE=103

 

------

 

Uutisaiheet vähissä, vai onko tuossa jotain kauhean erikoista?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin ja Unicefin perinteinen joulun ajan Change for Good -keräys kerää varoja aidsin vastaiseen työhön vietnamilaislasten hyväksi. Keräykseen voi osallistua useimmilla Finnairin kansainvälisistä lennoista maanantaista 26. marraskuuta lähtien. Keräys jatkuu loppiaiseen asti.

 

Lahjoitettava rahasumma laitetaan keräyskuoreen, joka sijaitsee tuolin istuintaskussa. Kuori suljetaan ja annetaan matkustamohenkilökunnalle. Lahjoituksen voi antaa myös UNICEFin verkkosivuilla. Valitsemalla kohteeksi Lapset ja aids Vietnamissa kartutetaan Change for Good -kampanjan keräystulosta.

 

taloussanomat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin aamulento lähti Rovaniemeltä Helsinkiin lähti tänä aamuna myöhässä. Lentokoneen kapteenin mukaan lähtöä viivytti koneen toisen moottorin käynnistymisvaikeudet. Moottori saatiin lopulta käyntiin ja kapteeni ilmoitti matkustajille, ettei moottorista löytynyt ulkoista vikaa. Kone pääsi matkaan noin tunnin aiottua myöhemmin.

 

http://www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv.cgi/html?PAGE=103

 

------

 

Uutisaiheet vähissä, vai onko tuossa jotain kauhean erikoista?

Ei hitsi, että sai taas nauraa tolle ku teksti-tv:stä luin  ;D

Eihän tuossa tosiaan ole mitään erikoista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

[

 

 

 

 

Epäonnen Airbusit kelpaavat Finnairille:

 

 

Finnair perui lauantai-illan lentonsa Helsingistä Bangkokiin Boeing MD-11-koneen moottorivian vuoksi. Vika havaittiin kolmimoottorisen koneen yhdessä moottorissa ennen lähtöä tehdyssä normaalitarkastuksessa.

 

On Bussit kuitenkin parempia kuin nämä ikäloput romukasat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No...

 

Yhtä kaikki. Matkustajien ja muidenkin kannalta hyvä kun Finnair huolehtii kalustostaan, eikä lennä risoilla koneilla. Olipa sitten mikä tahansa konetyyppi kyseessä.

 

-Jukka ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jokainen konetyyppi on kuitenkin jonkun ihmisjoukon suunnittelema, niin taman takia minkaan konetyypin kohdalla ei paasta koskaan tilanteeseen, etta joku konetyyppi ei koskaan saisi mitaan vikoja. Tietynlaisia vikoja yms. voidaan hyvalla sunnittelulla ja laadukkaalla valmistuksella vahentaa ynna muuta, mutta tarkeinta kuitenkin lienee oikea kaytto ja laadukas huolto. Ikaantyessaan mika tahansa metallivempele tulee vikaherkemmaksi.

 

Sinallaan en ymmarra miksi jotkut ihmiset jaksavat kinastella naista konetyyppien paremmuuksista ynna muista, etenkin mita tulee naihin vikajuttuihin.

 

Toivottavasti Finnair jaksaa pitaa ylla hyvaa huoltokulttuuria eika ensimmaiseksi lahde karsimaan huollosta, jos tarvitsee taas tulevaisuudessa hakea saastokohteita firman sisalta. Siitakin huolimatta, etta se ei aina positiivisina asioina nay matkustajille, vaan voi johtaa jopa myohastymisiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heinkilökohtainen veikkaukseni seuraavaksi A340-reitiksi, kun ensimmäinen M11 siirtyy sivuun, on HKG tai KIX.

 

Hong Kong AY67/68 on tämänhetkisen tiedon mukaan A340 -reitti alkaen 26.10.2008.

 

Samana päivänä (26.10.08) talviaikataulun tullessa voimaan Osakan AY77 siirtyy lähteväksi taas 17:20. Koneena jatkaa M11.

 

Kaukoliikenne 26.10.2008:

 

14:20 AY5 M11

14:20 AY21 M11

16:40 AY67 340

17:10 AY57 340

17:20 AY73 340

17:20 AY77 M11

17:30 AY41 340

20:05 AY29 340

20:10 AY51 M11

20:15 AY95 M11

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Syksyllä 2008 Bangkokin tuplavuoro aloittaa jo su 26.10.2008 (aikataulu tämän päivän mukaan 27.11.07).

 

AY089 HEL-BKK 09:40-00:15 M11

AY090 BKK-HEL 02:00-07:50 M11

 

Kaukoliikenne 26.10.2008:

 

09:40 AY89 M11

14:20 AY5 M11

14:20 AY21 M11

16:40 AY67 340

17:10 AY57 340

17:20 AY73 340

17:20 AY77 M11

17:30 AY41 340

20:05 AY29 340

20:10 AY51 M11

20:15 AY95 M11

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Syksyllä 2008 Bangkokin tuplavuoro aloittaa jo su 26.10.2008 (aikataulu tämän päivän mukaan 27.11.07).

 

AY089 HEL-BKK 09:40-00:15 M11

AY090 BKK-HEL 02:00-07:50 M11

 

 

 

Hassunhauska lähtöaika BKKlta  ;D. Ottikohan Finnair "oppia" SASlta??

EDIT: oikein varsinainen red eye-vuoro tuo paluu  :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hassunhauska lähtöaika BKKlta  ;D. Ottikohan Finnair "oppia" SASlta??

EDIT: oikein varsinainen red eye-vuoro tuo paluu  :thmbdn:

 

 

Euroopan lennot lähtevät pääasiallisesti puolenyön molemmin puolin Bangkokista. ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mihin MD-11 kohteisiin lennetään niin harvoin, että riittää koneita huoltotauoille ja Guangzhouhun?

 

Osakaa ja New Yorkia supistetaan aina talveksi. Kuudella koneella pärjätään kahdella huoltopäivällä per viikko.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osakaa ja New Yorkia supistetaan aina talveksi. Kuudella koneella pärjätään kahdella huoltopäivällä per viikko.

 

Ai niin, laskin huoltopäivätarveen A340-koneiden huoltovälin mukaan. :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SAS lähtee jo 00:25 mutta niillä kone seisookin koko päivän platalla Bangkokissa kun saapuu jo 14:40.

 

Sas säästää...

 

Samat pilotit lentävät silmät ristissä seuraavana yönä takaisin päin...

 

-Jukka :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.