Kirjoitettu Marraskuu 27, 2007 EDIT: oikein varsinainen red eye-vuoro tuo paluu Kuitenkin edelleen parempi kun Bangkokin päiväpaluu, joka on yölentoon verrattuna puuduttava ja hankala. Etenkin jos olet tulossa jostain muualta Thaimaasta kun Bangkokista, muualta Aasiasta joutuukin tulemaan Bangkokiin jo edellisenä iltana. Päiväpaluu on mielestäni tosi heikko esitys aikataulullisesti mutta minkäs teet kun ei konetta voi SASn tapaan seisottaa puolta vuorokautta Bangkokissa ja yöpaluu tarkoittaa aamulähtöä Helsingistä eikä sekään kuulosta houkuttelevalta (yöllä Bangkokissa). Singaporen ja Hong Kongin lenkki piti aikataulut säädyllisinä molempiin suuntiin ja nyt tuplavuoron paluulento tuo helpotusta maaliskuun loppuun saakka. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 28, 2007 Hassunhauska lähtöaika BKKlta . Ottikohan Finnair "oppia" SASlta?? EDIT: oikein varsinainen red eye-vuoro tuo paluu Nämä aika lailla makuasioita, mulle myrkkyä kaikki aamulennot, joille pitää herätä joskus aamulypsyn aikaan... yölennot sopii ihan hyvin tässäkin tapauksessa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 28, 2007 Kuitenkin edelleen parempi kun Bangkokin päiväpaluu, joka on yölentoon verrattuna puuduttava ja hankala. Etenkin jos olet tulossa jostain muualta Thaimaasta kun Bangkokista, muualta Aasiasta joutuukin tulemaan Bangkokiin jo edellisenä iltana. Thaimaan kotimaan kentistä ainoastaan kolmelta pieneltä kentältä ei ehdi Finnairin puolenpäivän koneeseen ja ainoastaan Krabi lomakohteista. Muualta Aasiasta ja Australiasta hyvät yhteydet. Vaihtoaika vähintään kaksi tuntia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 28, 2007 Tuo: AY089 HEL-BKK 09:40-00:15 M11 on kyllä tuskaisin Bangkokinvuoro minkä olen aikatauluissa nähnyt. Aamulla aikaisin kentälle, koko päivä koneessa, ja sitten perillä sellaiseen aikaan joka on mille hyvänsä majatalolle kauhistus. Täpärästi ehtii baariin vielä lennolta, mutta hotellit eivät halua ottaa ennakkovarausta (ainakaan ilman varausmaksua), koska saapuminen on puolen yön jälkeen, ja varaamatta huonetta onkin sitten onnenkauppaa mistä sen löytää tuohon aikaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 28, 2007 ja varaamatta huonetta onkin sitten onnenkauppaa mistä sen löytää tuohon aikaan Eiköhän siellä ole ennemminkin ongelmana että kun tulee tullin läpi niin muutama sata heppua käy päälle ja kauppaa hotellihuoneita? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 28, 2007 Miksei Finnair myy nettisivuillaan Sofian yhteyksiä, vaikka joillakin Malevin Budapest-Sofia -lennoilla onkin Finnairin lennonnumero? Esim. AY5650 13:05-15:25 Budapest-Sofia ja AY5651 16:10-16:30 Sofia-Budapest. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 29, 2007 Eiköhän siellä ole ennemminkin ongelmana että kun tulee tullin läpi niin muutama sata heppua käy päälle ja kauppaa hotellihuoneita? Puhutaanko nyt samasta Bangkokista? Sieltä jos mistä on helppoa & edullista varata hyvä hotelli, varsinkin etukäteen netistä tai sitten vaikka kentän turistipalvelussa, jos sinne asti jättää. Hyvätasoinen majoitus irtoaa vaikka 20 eurolla. Siis joku matkustaa suurkaupunkiin ja alkaa pohtia majoitusta tulokentällä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 29, 2007 Puhutaanko nyt samasta Bangkokista? Sieltä jos mistä on helppoa & edullista varata hyvä hotelli, varsinkin etukäteen netistä tai sitten vaikka kentän turistipalvelussa, jos sinne asti jättää. Hyvätasoinen majoitus irtoaa vaikka 20 eurolla. Siis joku matkustaa suurkaupunkiin ja alkaa pohtia majoitusta tulokentällä? Juuri samaahan tuossa juuri sanoin 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 29, 2007 Valtio on päättänyt osallistua Finnairin osakeantiin enintään 138,6 miljoonalla eurolla. Valtioneuvosto valtuutti torstaina valtioneuvoston kanslian merkitsemään osakeannissa enintään runsaat 22 miljoonaa osaketta ja myymään mahdolliset ylijäävät merkintäoikeudet markkinahintaan. hesari Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 30, 2007 Singaporen yhteyttä kaavaillaan ehkä parin vuoden kuluessa. Sillä aiomme tiivistää Aasian ja Pohjois-Amerikan liikennöintiämme Uudeksi Aasian kohteeksi Kostermaa kaavaili Vietnamia. http://www.taloussanomat.fi/liikenne-ja-kuljetus/2007/11/29/Finnair Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 2, 2007 hotellit eivät halua ottaa ennakkovarausta (ainakaan ilman varausmaksua), koska saapuminen on puolen yön jälkeen, Kyllahan kaikki isommat ketjut pitaa huoneen seuraavan paivan checkoutiin ilman mitaan ennakkomaksuja, kunhan vaan syottaa luottokortin numeron. Credit Card Reqrd- At Booking Time. For reservations guaranteed with a form of payment at time of booking, rooms are held until hotel check-out time the day following arrival. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2007 Toimitusjohtaja Jukka Hienosen mukaan on luontevaa, että lyhyemmän matkan reitit jäävät toisenlaisen yhtiön hoidettavaksi. Lentoyhtiö Finnair keskittyy yhä enemmän ulkomaan reittiliikenteeseen sekä matkatoimistoliiketoimintansa laajentamiseen Itämeren alueella. Yhtiön lokakuussa julkistamassa seuraavien kymmenen vuoden strategiassa kotimaan lentoliikennettä ei edes mainita. – Finnairia ei voida velvoittaa erityisrooliin kotimaan liikenteen hoitamisessa. Hoidamme sitä normaalien kannattavuusedellytysten puitteissa eli lennämme kannattavia reittejä, Hienonen sanoo. taloussanomat Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2007 – Finnairia ei voida velvoittaa erityisrooliin kotimaan liikenteen hoitamisessa. Hoidamme sitä normaalien kannattavuusedellytysten puitteissa eli lennämme kannattavia reittejä, Hienonen sanoo. taloussanomat Niin, onko jossain laissa olemassa vielä pykälä kansallisen lentoyhtiön velvollisuudesta taata lentoyhteys maan joka kolkkaan? Hämärästi muistan tällaisen ainakin joskus olleen voimassa. Jos laki ei velvoita, niin mielestäni se lentoyhtiö, joka suostuu lentämään kotimaan reittejä, sille myös annettaisiin kaikki kannattavatkin reitit lennettäväksi. Hienonen ajattelee vain rahaa, rahaa ja rahaa. "Sinivalkoisen" pyrstöstä on poistettu siniristilippumme ja brandin pehmoleluna komeilee Panda? Olisikohan aika vaihtaa koneiden värityskin ihan uusiksi ja antaa BLUE1 siniristilippu kannettavaksi - sekä kaikki kotimaan reitit Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2007 Olisikohan aika vaihtaa koneiden värityskin ihan uusiksi ja antaa BLUE1 siniristilippu kannettavaksi - sekä kaikki kotimaan reitit Luuletko että Blue 1 on joku hyväntekeväisyysjärjestö? Kyllä se rahanteko on SAS -konsernin tarkoitus siinä missä Finnairinkin. Blue1 lenttä myöskin vain kotimaanreiteillä millä on jotain tuloksentekomahdollisuutta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2007 Kyllä se rahanteko on SAS -konsernin tarkoitus siinä missä Finnairinkin. Heh - minä kun luulin että SAS ei rahasta paljon välitä, ovat heittäneet sitä menemään aika lailla muutenkin... Onko sitä lakia olemassa, että kansallisen pitää taata tietynlaiset lentoyhteydet maakuntiin? Tietääkö joku? BLUE 1 saattaisi jopa tehdä sopimuksen kattavasta kotimaan liikenteestä jos se saisi koko kakun omakseen. Onhan BLUE 1 paljon Finskiä kevyempi organisaatio, joten he pystyvät lentämään pienemmillä matkustajamäärillä kuin AY ja näin takaamaan lennot kohteisiin kuten LPP, SVL, JOE, KAO, KUO, VRK ja JVK... Toinen on tietysti FinnComm jonka kanssa AY voisi tehdä sopimuksen koko kotimaan liikenteen hoidosta. Tulisi näin kotimaan lentäminenkin halvemmaksi koska FinnComm'in rakenne on jopa BLUE1´niakin kevyempi. Kilpailu kiristyisi näin kertaheitolla ja lentäminen kannattaisi mattimeikäläisellekin. FinnComm voisi ostaa muutaman 100 paikkaisen ongelma-empun finskiltä pois ja hoitaa kaikki syöttöliikenteen hommat Euroopastakin. Finski voisikin sitten keskittyä vain kaikkein tuottavimpaan osaan, laajarunko operointiin 100% täysillä koneilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2007 Lentääkö Finnair Mikkeliin, Savonlinnaan, Lappeenrantaan tai Maarianhaminaan? Noin esimerkiksi? Jos olisi laki, niin lentäisi. Kun ei ole, niin ei lennä. Ja esim. Lappeenrannan seutu on juuri saanut lupauksen reittilentojen aloittamisesta perustamalla itse yhtiön, jota Lappeenrannan seutu tukee yli miljoonalla eurolla kahden ensimmäisen vuoden aikana. Muuten sinne ei lentäisi kukaan varsinaisia reittilentoja. Finnairin "yhteiskunnallinen liikennevelvoite" on käsitteenä kuollut käsiin jo kauan sitten ja maakunnat jätetty tulemaan omillaan toimeen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2007 Ymmärtääkseni EU:n kilpailu ym. säännöksetkin estävät, että joku reittiväli/reittivälit annettaisiin monopoliksi jollekin yhtiölle. EU säännöksethän antavat mille tahansa EU yhtiölle mahdollisuuden lentää mitä tahansa EU:n sisällä olevaa reittiä, jos niin haluaa. Virallisesti ei mitään kansallisen lentöyhtiön käsitettä EU:n sisällä ole olemassakaan, vaikka useista lentoyhtiöistä valtio omistaakin enemmistön. Ja jotka yrittävät sinnitellä vanhalla kansallisella statuksella, yleensä huonolla menestyksellä, Alitalia yhtenä surkeimmista esimerkeistä. Onneksi Finnair on jo kauan sitten tajunnut, että nykysäännöillä pitää pelata, luonut strategiansa sen pohjalta ja näyttää useita vastaavia yhtiöitä paremmin sinnittelevän. Jos joitakin kotimaisia yhteyksiä pitää lentää enemmän kuin taloudellinen kannattavuus edellyttää, niin se on sitten yhteiskunnan sitä toimintaa tuettava. Mutta sitten astuvat voimaan EU:n hankintasäännöt, eli yhteiskunta ei saa noin vain päättää, kelle tukensa antaa, vaan tuettavat palvelut on kilpailutettava. Lappeenrannan tapauksessahan tuki tullee valtaosin yksityiseltä sektorilta, jolloin kilpailutuspakkoa ei ole. Mitäs kuluttaja tästä hyötyy? Halvemmat hinnat ja parempi tarjonta - paitsi joidenkin yksittäisten reittivälien osalta valittevasti myös Suomessa pienestä väkimäärästämme johtuen. Kohteet ja vuorotiheys ovat kasvaneet niin Finnairilla kuin varsinkin muiden yhtiöiden toimesta ja hinnat ovat laskeneet reaalisesti ihan huikeasti niistä kansallisten lentoyhtiöiden ajoista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2007 Hienonen ajattelee vain rahaa, rahaa ja rahaa. Pörssiyhtiö on olemassa maksimoidakseen omistajiensa varallisuutta. Jos pörssiyhtiön toimitusjohtaja ei aja omistajien intressejä, se voidaan vaihtaa. Miksi Finnair olisi poikkeus tässä asiassa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2007 Niin, onko jossain laissa olemassa vielä pykälä kansallisen lentoyhtiön velvollisuudesta taata lentoyhteys maan joka kolkkaan? Hämärästi muistan tällaisen ainakin joskus olleen voimassa. Jos laki ei velvoita, niin mielestäni se lentoyhtiö, joka suostuu lentämään kotimaan reittejä, sille myös annettaisiin kaikki kannattavatkin reitit lennettäväksi. Hienonen ajattelee vain rahaa, rahaa ja rahaa. "Sinivalkoisen" pyrstöstä on poistettu siniristilippumme ja brandin pehmoleluna komeilee Panda? Olisikohan aika vaihtaa koneiden värityskin ihan uusiksi ja antaa BLUE1 siniristilippu kannettavaksi - sekä kaikki kotimaan reitit Finnair on pörssiyhtiö, se toimii bisnesmaailman säännöillä, siitäkin huolimatta että valtio omistaa yli 50% osakkeista. Pörssiin meno on keino hankkia yhtiöön luottavia sijoittajia jotka haluavat luonnollisesti parasta tuottoa sijoitukselleen. Velvoite kannattamattomien reittien lentämisestä ei kuulu pörssiyhtiölle, yhteiskunnan varoin ostopalveluna lennettävät reitit pitää kilpailluttaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2007 Jotku vaan tuntuu elävän olettamuksessa että Suomi olisi osa Neuvostoliittoa. Siellä varmaan moinen toimita olisi ollut oikeinkin normaalia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 9, 2007 Jotku vaan tuntuu elävän olettamuksessa että Suomi olisi osa Neuvostoliittoa. Siellä varmaan moinen toimita olisi ollut oikeinkin normaalia. Juu, tuntuu löytyvän monta tältäkin palstalta jotka elää vielä täyttä 70-lukua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 10, 2007 Juu, tuntuu löytyvän monta tältäkin palstalta jotka elää vielä täyttä 70-lukua. Eikun vaan kaikki muuttotalkoisiin ja kohti pk-seutua . Ei tarvii sitten enää ihmetellä korkeita kotimaan matkustushintoja meni sitten AY:llä , VR:llä tai vaikka onni-bussilla... Valtio on päättänyt osallistua Finnairin osakeantiin enintään 138,6 miljoonalla eurolla. Valtioneuvosto valtuutti torstaina valtioneuvoston kanslian merkitsemään osakeannissa enintään runsaat 22 miljoonaa osaketta ja myymään mahdolliset ylijäävät merkintäoikeudet markkinahintaan. hesari Markkinatalous jyrää Samaan aikaan Hienonen ilmoittaa kotimaan lentojen olevan Finnairin strategian ulkopuolella. Raha kyllä kelpaa, mutta palvelu ei kiinnosta. Tarkoitus on kai jättää muutama pieni yritys kilpailemaan ns kapeista reiteistä ja Finnair vie parhaat palat päältä itseoikeudella?!? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2007 Lehdistötiedote 11.12.2007 Finnairin Aasian-lennoilla yli miljoona matkustajaa Finnairin Aasian-lentojen matkustajamäärä tammi-marraskuussa oli 1 035 900, kun viime vuonna vastaavana aikana matkustajia oli runsaat 800 000. Kasvua oli 28,1 %. Henkilökilometreissä laskettuna Finnairin Aasian-liikenne kasvoi marraskuussa ennätykselliset 46,1 %. Matkustajakäyttöaste nousi 3,8 %-yksikköä 75,9 prosenttiin. Finnairin koko reittiliikenne kasvoi marraskuussa 27,3 % edellisvuoteen verrattuna. Matkustajakäyttöaste reittiliikenteessä oli 67,7 %, joka on 2,5 %-yksikköä korkeampi kuin viime vuoden marraskuussa. Matkustajamäärä oli 529 000, kasvua 5,7 %. Finnairin koko liikenteen kysyntä kasvoi marraskuussa 22,0 % ja tarjonta nousi 18,8 %. Matkustajakäyttöaste oli siten 1,9 %-yksikköä korkeampi kuin viime vuonna eli 71,4 %. Konsernin lentoyhtiöt kuljettivat marraskuussa yhteensä 619 630 matkustajaa, joka on 6,3 % enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Tammi-marraskuussa Finnair kuljetti kaikkiaan yli kahdeksan miljoonaa matkustajaa. Finnairin konserniyhtiö Aero kuljetti marraskuussa 21 035 matkustajaa (- 62,2 %) Helsingin ja Baltian pääkaupunkien välisillä sekä Etelä-Suomen reiteillä. Aeron suoritteet sisältyvät Finnair-konsernin liikennelajikohtaisiin lukuihin. Finnair myi ruotsalaisen FlyNordic-tytäryhtiön viime kesäkuun lopussa eikä FlyNordicin suoritteita raportoida enää osana Finnair-konsernin liikennetilastoja. Vertailukelpoisuuden vuoksi myös vertailuvuoden luvuista on poistettu FlyNordicin suoritteet 1.7. alkaen. Finnairin reittiliikenteen lennoista 76,5 % saapui 15 minuutin sisällä aikataulun mukaisesta saapumisajasta, muutos edellisvuoteen oli -1,6 %-yksikköä. Lomalennot mukaan lukien täsmällisyysprosentti oli 74,3 % (-1,7 %-yks.). Reittiliikenne 1. Reittiliikenteen (kansainvälinen + kotimaa) kysyntä (myydyt henkilökilometrit) nousi 27,3 %. Tarjonnan muutos oli 22,5 %. Matkustajakäyttöaste oli 67,7 % eli 2,5 %-yksikköä korkeampi kuin viime vuonna. 2. Kansainvälisessä reittiliikenteessä matkustajamäärä kasvoi 18,8 %. Tarjonta henkilökilometreillä mitattuna nousi 27,1 %, ja kysyntä (myydyt hkm) kasvoi 31,3 %. o Euroopan reittiliikenteessä tarjonta nousi 18,3 %, ja kun kysyntä lisääntyi 14,5 %, matkustajakäyttöasteeksi muodostui 57,6 %, mikä on 1,9 %-yksikköä matalampi kuin vuotta aiemmin. o Pohjois-Amerikan reittiliikenteessä tarjonta laski 5,1 %. Myydyt henkilökilometrit nousivat 5,7 %, ja siten käyttöaste oli 78,6 %, nousua viime vuodesta 8,1 %-yksikköä. o Aasian reittiliikenteen henkilökilometritarjonta kasvoi 38,7 %. Kysyntä nousi 46,1 %. Matkustajakäyttöaste nousi 3,8 prosenttiyksikköä 75,9 %:in. 3. Kotimaan reittiliikenteen kysyntä laski 12,5 %, tarjonnan muutoksen ollessa -14,6 %. Matkustajakäyttöaste nousi 1,3 %-yksikköä 55,4 %:in. Lomaliikenne 1. Lomaliikenteen tarjonta nousi marraskuussa 7,9 %, ja kysyntä puolestaan nousi 10,0 %. Matkustajakäyttöaste oli 83,5 %, 1,6 prosenttiyksikköä korkeampi kuin viime vuonna. Rahti 1. Kuljetetun rahdin määrä tonneissa mitattuna kasvoi 12,0 %. Reittiliikenteessä kasvu oli 22,9 %. Aasian reittiliikenteessä muutos oli 39,1 %. Euroopassa volyymit nousivat 6,3 % ja Pohjois-Amerikassa muutos oli -10,2 %. Vuokratulla rahtikapasiteetilla kuljetetun rahdin määrä laski 64,9 % johtuen ensisijassa viikoittaisen New Yorkin -rahtireitin lopettamisesta viime kesänä. Rahtiliikenteen kokonaiskäyttöaste oli 60,4 %. Rahtiliikenteen käyttöaste Aasian-liikenteessä oli 83,7 % ja Pohjois-Amerikan-liikenteessä 86,6 %. Täydelliset liikenneluvut http://www.finnairgroup.com/linked/fi/sijoittajat/Monthly_traffic_dataNOV2007fi.pdf Finnair Oyj Viestintä 11.12.2007 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2007 Finnair tilaa yhden A330-300 -koneen lisää Airbusilta tuli sähköpostilla tänään puolenpäivän aikoihin oheinen tiedote: GDM 160/2007R 12th December 2007 FINNAIR ORDERS ONE MORE A330-300 FOR LONG-HAUL FLEET Finnair today has placed a firm order with Airbus for an additional A330-300 long-range aircraft for delivery in spring 2009. This new order brings the total number of Finnair‘s Airbus wide-body aircraft to 22, including seven A330-300s, four A340-300s and eleven A350 XWB. They contribute to the modernisation of Finnair‘s long-haul fleet and help them meet their expansion plans. Jukka Hienonen, President and CEO of Finnair said: “We want to update our long-haul fleet as quickly as possible, so as to serve our customers better. We also want to benefit from the modern twin-engine technology offered by the Airbus products, which are both more fuel efficient and environmentally friendlier. This will allow us to operate one of the most modern and eco-efficient fleets in Europe”. The A330-300 will consume 20 percent less fuel than its predecessor aircraft. ”We greatly value our partnership with Finnair, and are happy to strengthen it further while accompanying the airline in its fleet renewal and growth strategy,” Airbus Chief Operating Officer Customers, John Leahy said. ”The A330 offers unrivalled fuel and environmental efficiency as well as passenger comfort, and also produces very low emissions and noise. The combination of A330s, A340s, and the A350s to come, together with Finnair’s in service A320s, offers the airline a strong asset in the market.” The A330-300 is today the most economical means of flying up to 300 passengers on medium range routes in true wide-body long-haul comfort. The spacious cabin is able to accommodate various seat and class configurations to satisfy a wide spectrum of customer requirements. Its range is up to 5,650 nm / 10,500 km with full passenger load. Highly efficient and optimized for the medium to extended-range market, the A330-300 offers the best balance between range and cost. The A330/A340 family benefits from Airbus’ unique cockpit and operational commonality. Each family member shares the same cockpit philosophy. This helps to shorten training times for flight crews transitioning from one Airbus aircraft to another. The common cockpit design also streamlines maintenance procedures and reduces spare parts holdings. Additionally, high levels of passenger comfort are a hallmark of the passenger models, as is its superior operational efficiency. Today, Finnair successfully operates a fleet of 32 Airbus aircraft, including eleven A319s, twelve A320s, six A321s and three A340s. Airbus is an EADS company. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2007 This new order brings the total number of Finnair‘s Airbus wide-body aircraft to 22, including seven A330-300s, four A340-300s and eleven A350 XWB. Eikös A+B+C+D+E ole yhteensä viisi? Vai saakos LQA kenkää? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla