Kirjoitettu Joulukuu 29, 2007 Ei Jaipurkaan nyt ihan tuppukylä ole : 3,3 miljoonaa asukasta 2005 . Ahmedabadin asukasluku oli 2005 rapiat 5 miljoonaa. Muotoillaan toisella tavalla. Ahamdabad on kehittyneenpi ja sieltä on paremmat yhteydet. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 30, 2007 Ei Jaipurkaan nyt ihan tuppukylä ole : 3,3 miljoonaa asukasta 2005 . Ahmedabadin asukasluku oli 2005 rapiat 5 miljoonaa. Taitaa Intiassa olla sama tilanne kuin kiinassa että kylät joissa on väh 3milj asukasta voi odottaa kauppojen tason olevan samalla tasolla kuin 5000 asukkaan suomalaisessa kylässä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 30, 2007 Kun vertaillaan Jaipuria ja Ahmedabadia lentäjän kannalta, voisi sanoa, että Jaipurissa ei toimi mikään mutta Ahmedabadissa sentään jokin. Kukaan, jolla ei ole kokemusta intialaisesta byrokratiasta, ei voi ymmärtää niitä vaikeuksia, joihin lentopoika koneineen ja matkustajineen törmää ongelmiensa kanssa. Seppo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 Aika rankka myöhästyminen tulossa taas lomalentoihin: 16:25 Tenerife AY1623 Gate 28 new info at 22:00 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 Aika rankka myöhästyminen tulossa taas lomalentoihin: 16:25 Tenerife AY1623 Gate 28 new info at 22:00 Mikä lento tämä edes onkaan kun Oulussa ja Helsingissä tasan samat lennot samaan aikaan samalla numerolla: Helsinki: 16:25 Tenerife AY1623 22:00 Oulu:16:25 Teneriffa AY1623 Gate 4 Oulussa muuten Teneriffa kirjoitetaan näköjään savoksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 Mikä lento tämä edes onkaan kun Oulussa ja Helsingissä tasan samat lennot samaan aikaan samalla numerolla: Helsinki: 16:25 Tenerife AY1623 22:00 Oulu:16:25 Teneriffa AY1623 Gate 4 Oulussa muuten Teneriffa kirjoitetaan näköjään savoksi. Olisko vain miehistönvaihto Hesassa kuten viime viikollakin? Lentoaikataulu Lennon numero AY1623/AY1622 Lähtee Perillä 4.12.2007 Lähtien Menolento (ti) Oulu - Teneriffa, eteläinen 16:25 21:05 Paluulento (ti) Teneriffa, eteläinen - Oulu 06:55 15:25 25.12.2007 Menolento (ti) Oulu - Teneriffa, eteläinen 16:25 22:20 Paluulento (ti) Teneriffa, eteläinen - Oulu 06:55 15:25 Finnairin Lomalento, lentoaika n. 6 t 45 min. Tarjoilu: lämmin ateria. Huom! 25.12.07 menolennossa (OUL–TFS) on miehistönkäyttösyistä tekninen välilasku Helsingissä. Lentoaikataulu klo 16.25–22.10. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 Olisko vain miehistönvaihto Hesassa kuten viime viikollakin? Vaikka olisikin miehistönvaihto niin aika fakiireita jos lähtevät samaan aikaan Oulusta ja Helsingistä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 Vaikka olisikin miehistönvaihto niin aika fakiireita jos lähtevät samaan aikaan Oulusta ja Helsingistä. 16:25 Tenerife AY1623 Gate 28 new info at 22:00 ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 Helsinki: 16:25 Tenerife AY1623 22:00 Oulu:16:25 Teneriffa AY1623 Gate 4 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 Helsinki: 16:25 Tenerife AY1623 22:00 Oulu:16:25 Teneriffa AY1623 Gate 4 No eihän ne samaan aikaan lähde (new info at 22:00) Ja Oulun listalla ei näy enää koko lentoa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 No eihän ne samaan aikaan lähde (new info at 22:00) Ja Oulun listalla ei näy enää koko lentoa. Pistivät ehkä Oulussa odottavan porukan jo reittikoneilla Helsinkiin, niin säästyy aikaa, kun ei tarvi bojoa tuoda Ouluun asti? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 Aiheeseen liittyen: http://www.kaleva.fi/plus/juttu702399_page0.htm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 Jotenkin minua alkaa kyllastyttaa taa jatkuva lentojen kyttaily. Ikavaahan se on, kun koneet reistailee (koska koneet, mitka tahansa koneet, reistailee) ja lennot myohastelee/peruuntuu. Olisi tietenkin mielenkiintoista tietaa esim. Finnairin huollon tilanne ja se, miksi on alkanut tulla tunne, etta koneet reistailevat keskimaarin enemman kuin esim. 10 vuotta sitten. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 Ne koneet on ylikymmenen vuotta vanhoja, ja kaikessa säästetään. Toivottavasti ei SAS malliin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 Jotenkin minua alkaa kyllastyttaa taa jatkuva lentojen kyttaily. Ikavaahan se on, kun koneet reistailee (koska koneet, mitka tahansa koneet, reistailee) ja lennot myohastelee/peruuntuu. Olisi tietenkin mielenkiintoista tietaa esim. Finnairin huollon tilanne ja se, miksi on alkanut tulla tunne, etta koneet reistailevat keskimaarin enemman kuin esim. 10 vuotta sitten. No olisiko niitä koneitakin enemmän, kuin kymmenen vuotta sitten? Ja tuolloin tuskin informaatio liikkui samaan tahtiin kuin nyt, vai tunnustatko soitelleesi Ilmailulaitoksen vaihteeseen kyselläksesi saapuvista/lähtevistä lennoista mielessäsi se että voit kirjoittaa siitä paikallislehteen tai jutellaksesi siitä pulinaboxissa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 Jotenkin minua alkaa kyllastyttaa taa jatkuva lentojen kyttaily. Ikavaahan se on, kun koneet reistailee (koska koneet, mitka tahansa koneet, reistailee) ja lennot myohastelee/peruuntuu. Olisi tietenkin mielenkiintoista tietaa esim. Finnairin huollon tilanne ja se, miksi on alkanut tulla tunne, etta koneet reistailevat keskimaarin enemman kuin esim. 10 vuotta sitten. Sanoisin että vastaus taitaa löytyä juurikin tuosta omasta tekstistäsi, Laura... Lennot ovat lisääntyneet huomattavasti kymmenessä vuodessa, siksi tosiaan saattaa tuntua että koneet reistailevat enemmän kuin ennen vaikka todellisuudessa vikoja esiintyy lentojen määrään suhteutettuna saman verran tai vähemmän kuin aiemmin ... Lähtöluotettavuus esim. paljon parjatulla Embraerilla on yli 99% joka on erinomainen lukema. Väittäisin myös että informaatio kulkee nykyään paljon paremmin ja pienemmistäkin asioista uutisoidaan kuin ennen. Kaikki on aina suhteellista... Concorden väitettiin olleen maailman turvallisin lentokone koska sille ei ollut sattunut onnettomuuksia ennen Air Francen turmaa. Todellisuudessa koneita oli niin vähän että eihän sitä millään olisi voinut verrata muihin olemassa oleviin konetyyppeihin joita oli satoja tai tuhansia ja jotka olivat lentäneet miljoonia lentoja. -Lasse Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 Nainhan se varmaan on, koneita on enemman (kaiken kaikkiaan, ei siis vain Finnairilla) ja informaatio kulkee nopeammin. Puhumattakaan siita, etta ihmisista on samanaikaisesti tullut herkemmin asioista valittajia ja asioita ja niiden merkitsevyytta suurennellaan enemman kuin 10-20 vuotta sitten. Mita Emppuihin tulee, itse en ole koskaan kokenut niiden kanssa mitaan suurempia ongelmia, myohastymiset ovat olleet max 30 minuuttia ja konetta ei ole koskaan tarvinnut vaihtaa yms. yms. Puhumattakaan siita, etta se pisin myohastyminen oli kombinaatio EFHK:n ruuhka-aikaa ja sita, etta piti odottaa cateringista jonkun tyypin ruoka-annosta. Muita kuulemiani juttuja Emppu-lentojen myohastelyista on ollut mm. se, etta kaantoaseman matkalaukkusysteemissa oli jotain hamminkia ja kone joutui odottamaan noin 5 laukkua. Mutta kuten sanottua, joku valittaa aina, ja aina loytyy se tyyppi joka sanoo kaiken maailman palstoilla sita, ettei koskaan lenna Finnairilla koska "Finnairin koneet on AINA myohassa". Vaikka vika ei olisi Finnairissa tai koneessa, ja vaikka lentotietoja seuraamalla saa huomata, etta suurin osa Finnairin lennoista on aikataulussa tai hieman etuajassakin tai ehka 5-10 minuuttia myohassa, jonka ei pitaisi merkita suurimmalle osalle matkustajia paljoakaan. Ainut joille tuollaisillakin myohastymisilla on merkitysta on tiukoilla vaihtoajoilla koneita vaihtavat. Se minka takia tuon huoltopuolen toin esiin, on se, kuinka julkisuudessakin on monesti puhuttu siita, etta Finnair on jossain vaiheessa taloudellisen tervehdyttamisohjelman nimissa vetanyt huoltopuolen tiukoille, etenkin vahentamalla asiantuntevia ja osaavia tyontekijoita. Eli se olisi vain mielenkiintoista tietaa, mika se tilanne sen suhteen on. Voi kai sanoa, etta huollon karsintaa rajoittaa lentoyhtioilla monet asiat, muun muassa lainsaadanto, valmistajan speksit eika vahaisempana yhtion imago julkisuudessa ja tavallisten kaduntallaajien mielessa. Ongelma talla hetkella on, se, etta enimmakseen Boeing 757-koneiden reistailujen takia tuo tavallinen kadunmies, joka ei varmastikaan ole mitenkaan perilla edes Finnairin laivaston perusrakenteesta ja koneiden iasta ynna muusta alkaa olla sita mielta, etta Finnair on karsinut liikaa huoltoa saastojen nimissa ja tulokset ovat sitten tassa. Ongelma nayttaa tuolta, kun Finnairilla on nuo 7 757-konetta, joten niilla on kova kayttoaste ja samat koneet kiertavat ja ongelmat kasautuvat jne. Kadunmiehelle ja suurelle yleisolle ei mitenkaan nay se kuinka hyvin Airbus A320-koneperheen koneet ja Embraerit lentavat, joten mielikuva on sitten se, mika se on. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 Olisiko arvon arvostelijat parempi, jos Esim. F lentäisi risoilla koneilla, ettei vain missään nimessä tulisi minkäänmoisia myöhästymisiä? Sekö olisi kaikkeen ratkaisu? Turvallisuudesta viis? Niitä varakoneita saattaa olla jossain elokuvissa ja kirjoissa, ei todellisessa elämässä. Ei tossa nyt paljon muita vaihtoehtoja ole fataalin vian sattuessa kuin korjata kone ennen operoimista. Olen kyllä kuullut toisinkin, mutta jääköön se tarina siihen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 Mutta kuten sanottua, joku valittaa aina, ja aina loytyy se tyyppi joka sanoo kaiken maailman palstoilla sita, ettei koskaan lenna Finnairilla koska "Finnairin koneet on AINA myohassa". Vaikka vika ei olisi Finnairissa tai koneessa, ja vaikka lentotietoja seuraamalla saa huomata, etta suurin osa Finnairin lennoista on aikataulussa tai hieman etuajassakin tai ehka 5-10 minuuttia myohassa, jonka ei pitaisi merkita suurimmalle osalle matkustajia paljoakaan. Ainut joille tuollaisillakin myohastymisilla on merkitysta on tiukoilla vaihtoajoilla koneita vaihtavat. Tämä on hyvinkin totta... kaikkia ei tosiaankaan voi aina miellyttää. Myöhästelyistä tulee tietysti aina valituksia sehän on selvää, mutta kerran eräs matkustaja valitti sitä että "miksi ihmeessä tämän lennon pitää olla 25 minuuttia etuajassa"... Koskaan ei mikään kelpaa. -Lasse Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 Jos me kuluttajina hyväksymme tuon...niin siitä tulee vakiintunut tapa.... meistähän se on kiinni...hyväksymmekö myöhästelyt nöyrästi...tai sitten ei. Jos enemmistö laumaeläiminä hyväksyy myöhästelyt osana lomaa, niin se on sitten heidän häpensä.... Sillä mehän maksetaan kuskien palkat ja menetetyn loma-ajan. Onneksi pyrin matkustamaan aina ruuhkahuippuja vältellen . Se on oma valinta . Haluaisitko sitten maksaa 3 kertaa enemmän siitä että lennot olisi aina ajallaan, minä en. Minulle nykyinen luotettavuus on ihan sopva kompromissi hinnan ja luotettavuuden suhteen. Hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 1, 2008 Jollei ole jo taalla ollut aiemmin, Finnair operoi ensi talvikaudella (2008/2009) Hongkongiin paivittain A340-300-kalustolla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 2, 2008 Jollei ole jo taalla ollut aiemmin, Finnair operoi ensi talvikaudella (2008/2009) Hongkongiin paivittain A340-300-kalustolla. On Teijo ollut. Hong Kong AY67/68 on tämänhetkisen tiedon mukaan A340 -reitti alkaen 26.10.2008. Samana päivänä (26.10.08) talviaikataulun tullessa voimaan Osakan AY77 siirtyy lähteväksi taas 17:20. Koneena jatkaa M11. Kaukoliikenne 26.10.2008: 14:20 AY5 M11 14:20 AY21 M11 16:40 AY67 340 17:10 AY57 340 17:20 AY73 340 17:20 AY77 M11 17:30 AY41 340 20:05 AY29 340 20:10 AY51 M11 20:15 AY95 M11 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 2, 2008 Lehdistötiedote 2.1.2008 Finnair Tekniikalle merkittävä sopimus Aeroflot Cargon kanssa Finnair Tekniikka ja venäläinen Aeroflot Cargo ovat tehneet sopimuksen Boeing MD11-rahtikoneiden huoltotuesta vuoteen 2016 saakka. Huoltosopimus kattaa koneiden linja- ja runkohuoltojen lisäksi myös laite- ja moottorituen. Ensimmäinen sopimuksen mukainen huolto valmistuu alkuvuodesta 2008. – Sopimus on luontevaa jatkoa vuonna 2004 käynnistämällemme yhteistyölle Aeroflot-konsernin laajarunkolaivaston huolloissa. Se vahvistaa myös asemaamme Euroopassa MD11-laajarunkokoneiden huoltopalveluyksikkönä. Aeroflot Cargon valinta on osoitus Finnairin kilpailukyvystä lentokoneiden maailmanlaajuisilla huoltomarkkinoilla, Finnair Tekniikan johtaja Kimmo Soini toteaa. Sopimuksen arvoksi arvioidaan yhteensä yli 200 miljoonaa euroa kahdeksan vuoden aikana. Huoltosopimus on Finnair Tekniikan historian suurimpia. Aeroflot Cargo on Finnair-konsernin ulkopuolisista teknisten palvelujen ostajista suurin. Finnair Tekniikan vuotuinen liikevaihto on runsaat 200 miljoonaa euroa, josta Finnair-konsernin ulkopuolisten asiakkaiden osuus on vajaat 25 prosenttia. – Lisääntyvä yhteistyö kasvattaa ulkoista liikevaihtoamme. Finnairin modernisoituva laivasto vähentää konsernin sisäisen työn osuutta tulevina vuosina. Uuden sopimuksen myötä pystymme hyödyntämään resurssejamme ja osaamistamme aiempaa tehokkaammin, Kimmo Soini sanoo. Finnair luopuu matkustajaliikenteessään Boeing MD11 -koneistaan vuoden 2010 kevääseen mennessä. Seitsemästä koneesta viisi on leasing-koneita. Vuokrasopimusten päättyminen on rytmitetty uusien Airbus A330 -koneiden tuloon. Kaksi MD11-konetta on myyty aiemmin Aeroflot Cargolle. Koneet luovutetaan tämän vuoden lopussa ja ensi vuoden alussa. Aeroflot Cargo on Aeroflotin omistama lentoyhtiö, joka harjoittaa säännöllistä rahtiliikennettä muun muassa Suomeen, Saksaan, Japaniin ja Kiinaan. Boeing MD-11 -koneiden määrä yhtiössä kasvaa vähintään kuuteen ensi vuonna, kun Finnairilta siirtyvät kaksi konetta ovat Aeroflot Cargon käytössä. Lisäksi yhtiöllä on käytössä myös DC-10 -koneita, joiden huolloista Finnair Tekniikka vastaa. Finnair Oyj Viestintä 2.1.2008 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 2, 2008 Se on hienoa että M11 säilyy Vantaalla ja ainakin LGC sekä LGD käyvät vielä jatkossakin täällä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 2, 2008 Lehdistötiedote 2.1.2008 Finnair Tekniikalle merkittävä sopimus Aeroflot Cargon kanssa Finnair Tekniikka ja venäläinen Aeroflot Cargo ovat tehneet sopimuksen Boeing MD11-rahtikoneiden huoltotuesta vuoteen 2016 saakka. Huoltosopimus kattaa koneiden linja- ja runkohuoltojen lisäksi myös laite- ja moottorituen. Ensimmäinen sopimuksen mukainen huolto valmistuu alkuvuodesta 2008. – Sopimus on luontevaa jatkoa vuonna 2004 käynnistämällemme yhteistyölle Aeroflot-konsernin laajarunkolaivaston huolloissa. Se vahvistaa myös asemaamme Euroopassa MD11-laajarunkokoneiden huoltopalveluyksikkönä. Aeroflot Cargon valinta on osoitus Finnairin kilpailukyvystä lentokoneiden maailmanlaajuisilla huoltomarkkinoilla, Finnair Tekniikan johtaja Kimmo Soini toteaa. Sopimuksen arvoksi arvioidaan yhteensä yli 200 miljoonaa euroa kahdeksan vuoden aikana. Huoltosopimus on Finnair Tekniikan historian suurimpia. Aeroflot Cargo on Finnair-konsernin ulkopuolisista teknisten palvelujen ostajista suurin. Finnair Tekniikan vuotuinen liikevaihto on runsaat 200 miljoonaa euroa, josta Finnair-konsernin ulkopuolisten asiakkaiden osuus on vajaat 25 prosenttia. – Lisääntyvä yhteistyö kasvattaa ulkoista liikevaihtoamme. Finnairin modernisoituva laivasto vähentää konsernin sisäisen työn osuutta tulevina vuosina. Uuden sopimuksen myötä pystymme hyödyntämään resurssejamme ja osaamistamme aiempaa tehokkaammin, Kimmo Soini sanoo. Finnair luopuu matkustajaliikenteessään Boeing MD11 -koneistaan vuoden 2010 kevääseen mennessä. Seitsemästä koneesta viisi on leasing-koneita. Vuokrasopimusten päättyminen on rytmitetty uusien Airbus A330 -koneiden tuloon. Kaksi MD11-konetta on myyty aiemmin Aeroflot Cargolle. Koneet luovutetaan tämän vuoden lopussa ja ensi vuoden alussa. Aeroflot Cargo on Aeroflotin omistama lentoyhtiö, joka harjoittaa säännöllistä rahtiliikennettä muun muassa Suomeen, Saksaan, Japaniin ja Kiinaan. Boeing MD-11 -koneiden määrä yhtiössä kasvaa vähintään kuuteen ensi vuonna, kun Finnairilta siirtyvät kaksi konetta ovat Aeroflot Cargon käytössä. Lisäksi yhtiöllä on käytössä myös DC-10 -koneita, joiden huolloista Finnair Tekniikka vastaa. Finnair Oyj Viestintä 2.1.2008 Jes... -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla