Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Onko ollut jo juttua, etta Manchesterin reitille lisataan kolmas paivittainen vuoro, joka on yopyva. Nain aukeaa Manchesterinkin intialaisille hyva yhteys Delhiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jossain siita on kylla ollut mainintaa, en tosin tieda onko asiasta tullut mitaan virallista ulos. Jossain vaiheessa kun tein aikatauluhakuja tuolle EFHK-EGCC valille ensi kesan ajankohdille, se kylla loytyi sielta.

 

Finavian aikatauluhakua testaamalla saisi sellaisen kuvan, etta tama iltalento alkaisi 2.5. ja siihen kuuluva paluu seuraavana aamuna olisi ensimmaista kertaa aikatauluissa tietenkin 3.5. Lentoparia ei lennettaisi la-ilta-ja-su-aamu. :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun Finnair julkisti liikennesuoritteet joulukuulta niin moni lehti retostelee täsmällisyyden laskulla.

 

Ihan kun tämä yleismaailmallinen ilmiö olisi jotenkin nyt suurin murhe kansakunnan tilassa.  :o

Ei pysty käsittämään miten junttila Suomi on jos tällaiset jutut, mitkä on USAssa ja Keski-Euroopassa olleet vuosikymmeniä ihan normaaleja, voi Suomessa aiheuttaa näin laajaa keskustelua ja ihmetystä.

 

Onko tämä kansa näin junttia ja metsäläistä ihan oikeasti?

 

Kyllä monen olisi syytä käydä maailmalla vähän katsomassa mitä yllätyksiä sieltä löytyy.

 

 

 

On se näin Ilkka...

 

-Jukka ;)

 

Ja matkailu avartaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tilauslento = TILAUSlento

Lomalento = LOMAlento joka voi olla myöskin reittilennoin tehty lentomatka. :-\;D:laugh:

 

Lomalento on Finnairin vuosia sitten lanseeraama termi tilauslennolle (charter).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lomalento on Finnairin vuosia sitten lanseeraama termi tilauslennolle (charter).

 

...Silla erotuksella, etta 2000-alkuiselle numerolle myos Finnair myy "reitti"paikkoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair näyttää tarjoavan aiemmin tänään tulleen mainosmailinsa mukaan plus-pisteillä mahdollisuutta tutustua "simulaattoriin". Mistähän konetyypistä tuossa mahtaa olla kyse? Ei sillä, keksin kyllä pisteille parempaakin käyttöä, mutta jos joku tarttuu tuohon, niin kuva olis kiva.

 

http://www01.finnair.com/uk/plusoffer/index.html (taas on muuten sivun otsikkona FrontPagen oletus "New page 1"  :-[ )

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...Silla erotuksella, etta 2000-alkuiselle numerolle myos Finnair myy "reitti"paikkoja.

 

Tietääkö kukaan montako paikkaa myydään matkatoimistolle ja montako jätetään tyhjäksi mahdollisia omatoimimatkaajia varten ko. tilausreittilomacharter2000sarjan757-lennoilla ?

 

Kulkeekohan niissä yleensäkään kukaan ei matkatoimiston asiakas? Kalliitakin ovat ja kukapa marsuhäkkiin haluaisi istumaan kun yhdellä koneenvaihdolla pääsee lähes minne vaan lomakohteeseen.

 

Onk kellää kokemuksii ?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietääkö kukaan montako paikkaa myydään matkatoimistolle ja montako jätetään tyhjäksi mahdollisia omatoimimatkaajia varten ko. tilausreittilomacharter2000sarjan757-lennoilla ?

 

Kulkeekohan niissä yleensäkään kukaan ei matkatoimiston asiakas? Kalliitakin ovat ja kukapa marsuhäkkiin haluaisi istumaan kun yhdellä koneenvaihdolla pääsee lähes minne vaan lomakohteeseen.

 

Onk kellää kokemuksii ?

 

 

Sitä en tiedä kuinka paikat jaetaan matkatoimiston ja lentoyhtiön välillä, mutta todella lomareittilennolle voi ostaa reittilipun, matkatoimistoa on ohjeistettu mainitsemaan, että lento ei ole reittilento-konseptilla. Aika hyvin matkustajat tämän tiesi. Muistan ainakin chekanneeni erään suomalaisen ison telekommunikaatioyhtiön enisen pääjohtajan lomareittilennolle Nizzaan pari vuotta sitten. Oli kuulema helpoin reititys päästä perille, ja lennon konsepti ei miestä haitannut =)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liikenneministeri Anu Vehviläinen keskustelee tänään iltapäivällä Finnairin johdon kanssa lentojen viimeaikaisista runsaista myöhästelyistä.

 

yle           

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liikenneministeri Anu Vehviläinen (kesk) on tyytyväinen Finnairin selvitykseen lentojen myöhästelystä. Ministerin mukaan Finnairilla on palvelutaso-ongelma, yhtiön asiakkaat eivät ole saaneet tarpeeksi tietoa sen myöhästymisistä.

 

hesari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietääkö kukaan montako paikkaa myydään matkatoimistolle ja montako jätetään tyhjäksi mahdollisia omatoimimatkaajia varten ko. tilausreittilomacharter2000sarjan757-lennoilla ?

 

Kulkeekohan niissä yleensäkään kukaan ei matkatoimiston asiakas? Kalliitakin ovat ja kukapa marsuhäkkiin haluaisi istumaan kun yhdellä koneenvaihdolla pääsee lähes minne vaan lomakohteeseen.

 

Onk kellää kokemuksii ?

 

 

 

Veikkaisinpa että esim. Malagan lomalentojen asiakkaat ovat suurelta osin yksittäisiä matkustajia eivätkä ole ostaneet lippuaan matkanjärjestältä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

  FINNAIRIN OMA MIES TUTKII MYÖHÄSTYMISET

 

  Finnair käynnistää selvityksen viime aikojen lukuisista myöhästelyistä,

kertoo toimitusjohtaja Jukka Hienonen. Raportin tekee yhtiön oma mies,

laatuosaston johtaja Juha Gröhn.

 

  Toimitusjohtaja Jukka Hienosen mielestä Gröhn soveltuu tehtävään

hyvin, vaikka hän tuleekin yhtiön sisältä.

 

  - Hän ei ole mukana linjajohdossa. Gröhnin toimenkuvaan kuuluu muun

muassa yhtiön alihankkijoiden valvominen, Hienonen perustelee.

 

  Gröhnin raportti myöhästelyn syistä valmistuu kuluvan kuukauden lop-

puun mennessä.

 

  Hienosen mukaan Finnairin johdossa on jo keskusteltu siitä, miten kauko-

kohteiden asiakaspalvelua voitaisiin parantaa. Finnairilta onkin lähdössä

ohjeet maapalveluyhtiöihin siitä, miten ne voivat ongelmatilanteissa,

kuten myöhästymisissä, asiakkaitaan palvella paremmin.

 

  - Lähetämme ohjeet ongelmatilanteita varten. Tosiasia on se, ettei niistä

koskaan päästä eroon, Hienonen sanoo.

 

www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=9005&ext=rss

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, ongelmatilanteistahan tosiaan ei koskaan paasta taysin eroon. Onkin tosiaan eri asia miten ongelmatilanteissa, kun niita kuitenkin tulee, asiakkaille tilanne selvitetaan ja miten yllattavat, asiakkaita koskevat jarjestelyt hoidetaan.

 

Jos ajatellaan juuri naita lomalentojuttuja ja koneiden korjaustarvetta yms. tuolla valilaskukentalla, monella matkaajalle ei ehka olisi jaanyt niin paha maku suuhun, jos edes joku niista Finskin immeisista olisi yrittanyt auttaa matkaajia. Silloin hotellin huoneiden ovet ja gekko vessassa eivat ehka olisi tuntunut silta kuuluisalta "viimeiselta pisaralta".

 

Jahas, katsotaas kuinka paljon myohassa Finskin kone New Yorkista tulee huomenaamulla. New Yorkissa on sumuista ja ukkosmyrskyista. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lainaus Laura Ahoselta: "monella matkaajalle ei ehka olisi jaanyt niin paha maku suuhun, jos edes joku niista Finskin immeisista olisi yrittanyt auttaa matkaajia."

 

Kabiiniporukka teki varsin pitkän päivän auttaessaan matkustajia. Tämä tieto ei tullut varsinaisesti esiin Hienosen vastauksissa. Sitä en tiedä missä turkulaisen lääkärin silmät olivat silloin kun emännät ja stuertit jakoivat matkustajille vesipulloja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jahas, katsotaas kuinka paljon myohassa Finskin kone New Yorkista tulee huomenaamulla. New Yorkissa on sumuista ja ukkosmyrskyista. ::)

 

AY5 on lahestymassa Nykkia varsin erikoista reittia ja noin 40 minuuttia myohassa. Yleensa AY5 lentaa Bostonin lahistolta, mutta nyt asken oli Albanyn itapuolella tulossa suoraan pohjoisesta kohti Kennedya... Ainakin muuten New Jerseyssa paistaa aurinko, mutta aamulla oli tosiaankin ukkosmyrsky.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Kabiiniporukka teki varsin pitkän päivän auttaessaan matkustajia. Tämä tieto ei tullut varsinaisesti esiin Hienosen vastauksissa. Sitä en tiedä missä turkulaisen lääkärin silmät olivat silloin kun emännät ja stuertit jakoivat matkustajille vesipulloja.

 

Nainhan se varmaan on, eika tuollaiset viivytykset ole matkustamon henkilokunnallekaan mitenkaan mieleen, mielummin hekin olisivat olleet matkalla kotiin aikataulun mukaisesti. Totta on myos se, ettei maahuollintayhtion tehtavia voi laittaa koneen matkustamohenkilokunnan tehtaviksi. "Ongelmanahan" on osittain se, etta matkustajat eivat tieda kenen kuuluu hoitaa mikakin osa, ja missa kohtaa vastuu matkustajista huolehtemisesta siirtyy lentokoneen porukalta 'maassa' olevalle porukalle. Toinen ongelma on matkustajat, jotka olettavat jokaisen asiakaspalvelutehtavissa olevan ihmisen olevan super-ihminen joka osaa kaiken, tietaa kaiken ja tekee kaiken.

 

Edit.

 

AY05 on laskeutunut JFK:lle, ground juuri kaski "Finnair five heavy, bravo to the ramp". ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Tarkoittaako tämä Hassisen foorumille ilmaantuminen sitä, että täälläkin saamme nauttia jatkossa Tanelin mainioista Talousnakeista? :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iltalehti:

 

Sinivalkoinen murheenkryyni

 

Boeing 757: n luotettavuus on laskenut.

 

757:n luotettavuusarvot ovat edelleen korkeita. 96 prosenttia lennoista lähtee 15 minuutin sisällä lähtöajasta, Finnairin lentokonehuollon päällikkö Janne Tarvainen sanoo.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkoittaako tämä Hassisen foorumille ilmaantuminen sitä, että täälläkin saamme nauttia jatkossa Tanelin mainioista Talousnakeista? :)

 

Nakit on hyviä, varsinkin jos niitä tarjoillaan sellaisesta nakkikojusta joka kiersi pitkin kenttää Finnairin tiloissa  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Taas vetää iltapulut uusia pohjia surkeassa journalismissa. Kannattaisi vain pysyä maajussien eroissa, panoissa ja raskauksissa; sen bs:n ne todella osaavat. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kabiiniporukka teki varsin pitkän päivän auttaessaan matkustajia. Tämä tieto ei tullut varsinaisesti esiin Hienosen vastauksissa. Sitä en tiedä missä turkulaisen lääkärin silmät olivat silloin kun emännät ja stuertit jakoivat matkustajille vesipulloja.

 

Huomenta Taneli, kiva nähdä sun seuraavan näitä sivuja :). Jotenkinhan tuo vesipullojen jakelu olisi hyvä saada yleisempäänkin tietoon, epäilinkin jo että ihan kaikki ei ohjelmassa tullut julki. Hieman oli tarkoituksenhakuista, niinkuin aina...

 

P.S. Tosi vanhat terveiset Papua Uudelta Guinealta ja MAF:n kuvioista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

  Kauppalehti: Pörssikatsaus - kotimaa

 

  Päivän kovimpiin nousijoihin lukeutuivat lentoyhtiö Finnair,

jonka osake nousi 4.76 %.

 

  Mitähän tuosta pitäisi ajatella viimeaikaisten uutisointien valossa ? :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

  Mitähän tuosta pitäisi ajatella viimeaikaisten uutisointien valossa ? :o

 

Sitä, että odotukset pörssissä ja sensaationhakuinen lehdistön ajojahti eivät ole suhteessa toisiinsa.

 

Ehkä sijoittajat lukevat sivistävämpiä julkaisuja kuin maajussit, sikaharrit ja miljonäärijussit lukevat.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taas vetää iltapulut uusia pohjia surkeassa journalismissa. Kannattaisi vain pysyä maajussien eroissa, panoissa ja raskauksissa; sen bs:n ne todella osaavat. 

Niin kun ovat rohjenneet kritisoida rakasta sinivalkoista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.