Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Eihan ne muuta nykyaan teekaan kuin raportoi maajusseista, panoista ja kritisoi Finnairia.

 

Ongelma on, etta monien silmissa tuo Iltalehden Finnairin kritisoiminen menee sinne roskajuornalismin luokkaan, koska lehden sisalto muutenkin on mita on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siksi kun Finnair on suomalaisille sellainen nimi jolla myydään enemmän. Myy paljon enemmän kun kirjoitellaan, että Finnair sita ja tätä kun että lukisi Finnmatkat/Corsair/TUI/Air Finland.

 

Kyse on silkasta kaupallisuudesta. Onhan ne lehtikustantamotkin voittoa tavoittelevia yrityksiä ja nyt heille tarjoutui mehevä tilaisuus myydä Finnairin nimellä laadukasta ja tutkivaa journalismiaan, niin se sillon käytetään hyödyksi jokaisen euron saamiseksi kotiin.

 

Oli varmaankin suuri pettymys monelle sikaharrin ja nykästen elämää seuraavalle iltapäivälehden toimittajalle kun viimeisin myöhästyminen Phuketista oli Air Finlandilla. Olisi niin ollut mukavaa ja myyvää kun se olisi taas ollut Finnair.

Noh, nythän tilanne on näköjään paikattu mallikelpoisesti jos tuohon aiempaan postaukseen on uskominen, että Iltalehti nimesi Boeing 757:n ongelmaksi. Sillä myydään taas tänään monta lehteä sikaharreille.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin kun ovat rohjenneet kritisoida rakasta sinivalkoista.

 

Luitko edes sitä uutista? ilmeisesti et, sillä näköjään pointti meni ohi kovaa ja korkealta. Kannattaa kehittää sisälukutaitoa edes auttavalle tasolle, varsinkin jos yo. onelinerit ovat ainoa keino kommunikoida (lue: provoilla).

 

Itse olen aika neutraali Finnairin suhteen; lentoyhtiö muiden joukossa. On suoraan sanottuna helv**** turhauttavaa kirjoitella vaikkapa tähän ketjuun kun jokainen kommentti tulkitaan AY:n nuoleskeluksi ja vääräksi kritiikiksi. Jokainen vähänkään lukutaitoinen normaalijärjellä varustettu lukija tajuaa yo. Iltalehden jutun otsikon ja sisällön välisen ristiriidan: raflaava otsikko vs. täysin tyhjänpäiväinen sisältö jolloin otsikko ja täyte eivät korreloi ollenkaan. Toisaalta, jos maailmankuvan laajentaminen hoidetaan seiskan, Big Brotherin ja iltapulujen avulla, niin on kai täysin turhaa vaatia sen syvempiä analyyseja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Oli varmaankin suuri pettymys monelle sikaharrin ja nykästen elämää seuraavalle iltapäivälehden toimittajalle kun viimeisin myöhästyminen Phuketista oli Air Finlandilla. Olisi niin ollut mukavaa ja myyvää kun se olisi taas ollut Finnair.

 

 

 

No seuraava myöhästyminen on ensi yönä, TUIFly:n 747, noin 5 tuntia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuskin kukaan taalla edes Finnairiin positiivisesti suhtautuva pistaa kamalasti pahakseen, jos kritiikki on asiallista ja esitetaan asiallisesti ja rakentavasti. Jos jotain on todella pahasti pielessa, saa sen minun puolesta tuoda esiin. Mutta on eri asia, etta tosiaan jokainen lomalennon myohastely kaatuu Finnairin niskaan, vaikka myohastelija ei olisikaan Finnair. Ja sitten viela se mentaliteetti, etta paisutellaan sita kritiikkia joka suuntaan. Oma henk. koht. nakemykseni on se, etta siella mediassa seka sen kayttajissa on sellaisia, joiden mielesta viimeaikaisista tapahtumista johtuen Finnair on talla hetkella maailman huonoin, kallein, tympein, turvattomin ja kaikin puolin paskin lentoyhtio maailmassa. Ja ruokakin on pahaa. Ja taten Finnairin niskaan voi siis kaataa kaiken maailman moskat. Riippumatta siita, onko asiaa, koskeeko asia edes Finnairia ja esitetaanko se asiallisesti.

 

Ehka hieman karjistetysti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu asiallinen kritiikkihän on vain kohdallaan. Mutta ei tarvita edes viimeaikaisia tapahtumia siihen, että osan kansaa mielestä Finnair on syvältä, perustuen toissa vuotiseen charterlentokokemukseen ja kummin kaiman kertomaan vastaavasta. Samaan aikaan kansainvälisessä vertailussa Finnair pärjää lähes poikkeuksetta hyvin palvelussa, täsmällisyydessä, yms ja Finnairin omistamat koneet menevät hyvin kaupaksi käytettyinä. Eli jostain syystä ulkomailla osataan arvostaa sinivalkoista Vinairia. Mutta ei tämäkään ilmiö ole pelkästään suomalainen, enklantilaiset ovat aina haukkuneet BA:ta ja sakemannit Hansaa.

 

Mitä tulee tuohon Iltalehden kirjoitteluun, se on kyllä jo aivan ala-arvoista. En ole ikinä heidän skandaalinkäryistä uutisointiaan rankannut korkealle, mutta tuo B757-juttu on jo ihan törkeää panettelua!  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mitä tulee tuohon Iltalehden kirjoitteluun, se on kyllä jo aivan ala-arvoista. En ole ikinä heidän skandaalinkäryistä uutisointiaan rankannut korkealle, mutta tuo B757-juttu on jo ihan törkeää panettelua!  :o

 

 

Toisaalta, olisko Finnair muutamassa huoltovälejä koneillaan tiheämmäksi ilman kirjoittelua,

oliko se asiallista vai ei,siitä varmaan yhtä monta mielipidettä kuin lukijaa. Mutta jotain ker-

too kyllä sekin, miten Hienonen toi julki "oman näkemyksensä" humalaisista matkustajista ja

ja ajoitus tuon aiheen julkaisemisella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luitko edes sitä uutista? ilmeisesti et, sillä näköjään pointti meni ohi kovaa ja korkealta. Kannattaa kehittää sisälukutaitoa edes auttavalle tasolle, varsinkin jos yo. onelinerit ovat ainoa keino kommunikoida (lue: provoilla).

Luin artikkelin ja enemmän kuin moiset lehtijutut, mua säälittää ne rajusti yliampuvat ja ylireagoivat kommentit, joita täällä voi lukea. Onneksi Finnairin johto näyttää käyttävän aikansa viisaammin ja keskittyvän siihen, miten saadaan homma toimimaan niin, että nuo kirjoitukset vähitellen loppuvat, eli että koneet kulkevat niin kuin niiden pitäisi. Se on selvää, etteivät kirjoitukset lopu, jos tahti jatkuu nykyisenlaisena. 

Ja ettei jäisi epäselväksi, minä pidän Finnairia laadukkaana ja turvallisena yhtiönä. Näyttää vähän siltä, että tämä julkisuus tarvittiin, jotta Finnair alkoi hiomaan toimintatapojaan ja loppujen lopuksi tästä hyötyvät kaikki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Toisaalta, olisko Finnair muutamassa huoltovälejä koneillaan tiheämmäksi ilman kirjoittelua,

oliko se asiallista vai ei,siitä varmaan yhtä monta mielipidettä kuin lukijaa. Mutta jotain ker-

too kyllä sekin, miten Hienonen toi julki "oman näkemyksensä" humalaisista matkustajista ja

ja ajoitus tuon aiheen julkaisemisella.

 

... :-\ mitä mahtaa tuo humalais-matkustaja juttu mielestäsi kertoa...?

 

Se, että lehti kirjoittaa konetyypistä, että se on "murheenkryyni" ja perustelee sen sillä, että lähtöluotettavuus aleni 0,4%, on kyllä huikean epäammattimaista. Tasapuolisuuden nimissä pitäisi sitten katsoa ensi kuussa, mikä konetyyppi vuorostaan on "murheenkryyni". Veikkaanpa, että konetyyppikohtaisissa luotettavuusmittauksissa tuommoisia heittoja tapahtuu jatkuvasti ja kaikille konetyypeille. Välillä menee alaspäin ja välillä ylöspäin. Yksikään konetyyppi ei yllä 100 %:iin. Kertooko tämä siitä, että konetyyppi on murheenkryyni?

0,4 % lasku kertoo luotettavuuden laskusta, se on totta, mutta se ei tee konetyypistä murheenkryyniä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Veikkaisinpa että esim. Malagan lomalentojen asiakkaat ovat suurelta osin yksittäisiä matkustajia eivätkä ole ostaneet lippuaan matkanjärjestältä.

 

Kun viime kesänä lensin Helsinki-Mumbain reitin toisella operointiviikolla, vieressä oli noin 5 hengen intialaisseurue. Kysyin, miltä Finnairin lennolta vaihtoivat Mumbain-koneeseen Helsingissä. Vastaus oli hieman yllättävä: Málaga.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OK, siis 0,4% lähtöluotettavuuden pudotus ja siitä tulee murheenkryyni.

 

 

Moikka,

 

Ja tervetuloa Tanelikin voorumille..

 

Kun on nyt saatu lentoliikenne silmätikuksi ja saadaan "mukavia lööppejä", niin mikäpä siinä. Surkeintahan tuossa on se, että hyvin vähän tietävät journalistit kirjoittavat ja "mitään" tietämättömät lukevat niitä juttuja.

 

Ja sitten, kun niitä luetaan vielä kuin piru raamattua.

 

-Jukka ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

All right, Finnairin lento tämäkin. Ajojahti jatkuu samanlaisin keinoin kun Blue 1:sen lento saatiin SAS:n tilanteiden aikaan SAS:n lennoksi.  ::)

 

Finnairin lento joutui palaamaan Lontooseen

Julkaistu 13.01.2008, klo 18.03 (päivitetty 13.01.2008, klo 18.07)

 

Lontoosta Helsinkiin matkalla ollut lentokone on joutunut palaamaan Heathrow'n lentokentälle. 

 

British Airwaysin koneen oli alunperin määrä saapua Helsinkiin kello 16.20.

 

Lento on British Airwaysin ja Finnairin yhteinen. 121 matkustajasta 24 on Finnairin asiakkaita.

 

Matkustajat siirrettiin Heathrow'lla uuteen lentokoneeseen, jonka arvioidaan saapuvan Helsinkiin kello 20.20.

 

Finnair ei ole vielä saanut British Airwaysilta tietoa siitä, miksi kone joutui palaamaan Lontooseen.

 

YLE Uutiset

 

 

eli BA794 onkin nykyään Finnairin lento. Milloin Finnair on ottanut BA:n lennot hallintaansa?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

[viilaus]BA 799 on HEL-LHR lennon numero  ;D. Tuo tuleva on  BA794D[/viilaus off]

Tämä lehtien ajojahti Finnairia kohtaan alkaa mennä jo suorastaan surkuhupaiseksi. Kohta kai kakiki lennot, joissa vain pilkahtaakin AY-koodi ovat Finnairin vastuulla :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei liene kyse mistään muusta kuin siitä, että Mumbai-Helsinki-NYC on taas mahdollista, kun vaihto venyy 35 minuuttiin, vaikka vähän eri kuvan tekstistä voi saadakin:

 

Pääosan tästäkin tekee kello eli kun maaliskuun lopussa kelloa siirretään Euroopassa tunti eteenpäin, Mumbain paluukin aikaistuu tunnilla plus että ainakin aikatauluissa yrittävät saada lussun lentämään Bombaysta 20 min nopeammin kun talvella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka,

 

Varmaan osaltaan etelän puoleiset ilmavirtaukset avittavat tuossa tehtävässä.

 

Tietty pinnoilla vähän nuo tuulensuunnat vaihtelevat, mutta pääasiassa etelästä pohjoiseen ovat. Äkkiä tekee tuon 20 minuuttia..

 

-Jukka :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Flygtorgetissa Finnairilta Heikki Helander kertoo, että parin vuoden kuluttua Finnairilla

on 5 kpl A 340-300 ja 8 kplA 330 konetta. MD-11:set ovat tuolloin poistuneet laivastosta.

Joten odotettavissa  ehkäpä noin 3-4 uuttakohdetta tai vuorojen lisääntyminen nykyisiin

ja pari uutta kohdetta. Arvailua, mitkä kaupungit ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koneiden lukumäärähän kasvaa 3:lla ja jo nyt tiedetään uuten kohteena Soul joka alkaa kesällä.

Intiassa uutisten mukaan hakusessa uusia kohteita ja lisävuoroja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ho Chi Minh city olisi järkevä ja Taipei jos Kiinan viranomaiset sallisivat. Taipeissa on paljon teollisuuta ja Ho Chi Minh kehittyy koko ajan.

 

Eikös Kelmi Taipeihin lennä "tytär" yhtiöllä KLM Asia? Kohta sitten tulee Finnair Asia. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.