Kirjoitettu Tammikuu 15, 2008 Vastaavia "Asia" tytäryhtiöitä on ollut ainakin Swissairilla, BA:lla, Air Francella ja Qantasilla kun on haluttu Taipeihin lentään manner-Kiinan lisäksi. Tämä on pelkkää spekulointia, mutta Chennailla ja Chengdulla voisi olla saumaa uusiksi kohteiksi. Viiden pisteen vihje miksi: NOK_A Uskon myös, että kolmellatoista laajarunkokoneella ei pelkästään lennetä Eurooppa-Aasia-liikennettä, vaan varmaan tähtäimenä on myös Amerikka-Intia-yhteys, kunhan aikataulut saadaan sopimaan. Eli joskus hamassa tulevaisuudessa saatetaan nähdä lisää lentoja rapakon toiselle puolelle. Mutta tämähän on vain spekulointia, mitä kenenkään ei kannata ottaa tosissaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2008 Vastaavia "Asia" tytäryhtiöitä on ollut ainakin Swissairilla, BA:lla, Air Francella ja Qantasilla kun on haluttu Taipeihin lentään manner-Kiinan lisäksi. Tämä on pelkkää spekulointia, mutta Chennailla ja Chengdulla voisi olla saumaa uusiksi kohteiksi. Viiden pisteen vihje miksi: NOK_A Uskon myös, että kolmellatoista laajarunkokoneella ei pelkästään lennetä Eurooppa-Aasia-liikennettä, vaan varmaan tähtäimenä on myös Amerikka-Intia-yhteys, kunhan aikataulut saadaan sopimaan. Eli joskus hamassa tulevaisuudessa saatetaan nähdä lisää lentoja rapakon toiselle puolelle. Mutta tämähän on vain spekulointia, mitä kenenkään ei kannata ottaa tosissaan... No, jos lahdemme oikein spekuloimaan kunnolla, niin yksi vaihtoehto voisi olla parin tai kolmen 757:n muuttaminen reittiliikennekayttoon. Pohjois-Atlantilla frekvenssi on tarkeampi kuin kapasiteetti, ja nuo 757:t voisivat mahdollistaa sen toisen paivittaisen vuoron joihinkin Aasian kohteisiin, mista ainakin Mika Perho on visioinut useaan kertaan Ikkunapaikan sivuilla. Useampi lahto paivassa Pohjois-Amerikkaan, mutta pienemmilla koneilla, mahdollistaisi varsin hyvat aikataulut Intia-USA-valille, mutta myos Baltia/Pohjoismaat-USA-valille. Finnairin etu on lisaksi se, etta se on maailman toiseksi suurin lentoyhtio, jossa palvellaan ruotsiksi. En tieda, kuinka paljon Finnair tuo tata seikkaa esiin markkinoinnissaan Skandinaviassa. Tuota Taipeita en pida mitenkaan potentiaalisena kohteena, silla sielta ovat vetaytyneet lahes kaikki eurooppalaiset lentoyhtiot. Toisekseen, sita ei valttamatta pystyta operoimaan 24 tunnin sisalla, kuten muita Aasian yhteyksia. Kolmanneksi, Hongkongista on vain noin tunnin lento Taipeihin, ja yhteyksia kaupungin valilla riittaa. Sama juttu muuten Manilan kanssa. Nakisinkin ne ennemmin Cathayn kanssa lennettavina codeshare-kohteina. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2008 Vastaavia "Asia" tytäryhtiöitä on ollut ainakin Swissairilla, BA:lla, Air Francella ja Qantasilla kun on haluttu Taipeihin lentään manner-Kiinan lisäksi. Tämä on pelkkää spekulointia, mutta Chennailla ja Chengdulla voisi olla saumaa uusiksi kohteiksi. Viiden pisteen vihje miksi: NOK_A Uskon myös, että kolmellatoista laajarunkokoneella ei pelkästään lennetä Eurooppa-Aasia-liikennettä, vaan varmaan tähtäimenä on myös Amerikka-Intia-yhteys, kunhan aikataulut saadaan sopimaan. Eli joskus hamassa tulevaisuudessa saatetaan nähdä lisää lentoja rapakon toiselle puolelle. Chennai on ehkäpä todennäköisin kohde. Reittistrategiajohtaja Petteri Kostermaa totesi, kun kysyin Pohjois-Amerikan-laajentumisen aikataulusta, että lähivuosina (5 vuoden horisontissa) kasvu on vain ja ainoastaan Aasiassa. Ja kaikki rauta laitetaan lentämään sinne. Mutta ovathan ne suunnitelmat ennenkin muuttuneet. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2008 Tämä on pelkkää spekulointia, mutta Chennailla ja Chengdulla voisi olla saumaa uusiksi kohteiksi. Viiden pisteen vihje miksi: NOK_A No ei sen Nokian perässä voida lentää ympäri maailman. Kyllä reittiliikenteessä on muutakin potentiaalia oltava kun yksi Noksu että reitti aloitetaan ja saadaan kannattavaksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2008 Ei lussu jaksa Manilaan asti tai ainakaan sieltä pois. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2008 En tiedä "lussuista" mutta kyllä Airbus A340-313E:lla pitäs onnistua RPLL-EFHK ihan mainiosti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2008 No ei sen Nokian perässä voida lentää ympäri maailman. Kyllä reittiliikenteessä on muutakin potentiaalia oltava kun yksi Noksu että reitti aloitetaan ja saadaan kannattavaksi. Niin, silloinhan olisi voitu lentaa Dallasiinkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2008 Villi veikkaus Chicago 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2008 No ei sen Nokian perässä voida lentää ympäri maailman. Kyllä reittiliikenteessä on muutakin potentiaalia oltava kun yksi Noksu että reitti aloitetaan ja saadaan kannattavaksi. Joo ei se niin mene, että saapastehtaan tahtipuikon mukaan reittejä availlaan, mutta tarkoitinkin, että se on varmaan yksi iso myötävaikuttava tekijä näiden kaupunkien kohdalla. Chengdussa ja Chennaissa on toki paljon muidenkin länsimaisten firmojen tehtaita, joten varmaan Euroopasta liikematkustajia riittää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2008 Chennai on ehkäpä todennäköisin kohde. Reittistrategiajohtaja Petteri Kostermaa totesi, kun kysyin Pohjois-Amerikan-laajentumisen aikataulusta, että lähivuosina (5 vuoden horisontissa) kasvu on vain ja ainoastaan Aasiassa. Ja kaikki rauta laitetaan lentämään sinne. Mutta ovathan ne suunnitelmat ennenkin muuttuneet. Juu.. Nokian perässä ei voi mennä joka paikkaan, mutta varmasti avittaa noissa strategioissa, kun on tiedossa myös se lentorahdin määrä mitä tuollakin välillä tod. näk. tulee kulkemaan. Eli yleensä ruuma täynnä. Ja tietysti myös paljon matkustajia. Tarkoitan vain, että käsikädessä kulkee nuo kannattavuuslaskelmissa. Ihmis- sekä tavaramäärät. Se on ihan selvä! -Jukka Sitten taas Amerikoista on ihan riittävästi noita rahtijumboja Eurooppaan ja takaisin, samaten kapasiteettia lentomatkustamiseen, joten tuskin joku Chicago ihan ekana on listalla! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2008 SAS:n Tukholma - Chicago lennoilla oli paljon suomalaisia. Chicago on kätevä vaihtopaikka. Heikki Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2008 SAS:n Tukholma - Chicago lennoilla oli paljon suomalaisia. Chicago on kätevä vaihtopaikka. Heikki Eikös se ole myös AA:n hubi? Joten se on sitten vielä parempi vaihtoehto jos meinaa mennä West-Coastille... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2008 Eikös se ole myös AA:n hubi? Joten se on sitten vielä parempi vaihtoehto jos meinaa mennä West-Coastille... Unitedin myos. Olen useasti lentanyt Denveriin ja San Franciscoon Chicagon kautta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2008 No jo Kemijärven Stora Enson tehtaan sulku vaikuttaa lentoliikenteeseenkin: Finnairin tekniset menevät päiväksi lakkoon Viiden valtion omistaman tai osaomistaman yhtiön toimihenkilöt käynnistävät ensi viikolla toimet Stora Enson työntekijöiden tueksi. Elisan, Telia-Soneran, Altian, Patrian ja Finnairin tekniset toimihenkilöt pyrkivät luottamusmiesten kanssa erikseen sovittavilla keinoilla vaikuttamaan valtioon, jotta se Stora Enson omistajana puuttuisi yhtiön ratkaisuun lopettaa Kemijärven ja Haminan Summan tehtaat. Toimihenkilöunionin hallitus päätti torstaina ensimmäisen vaiheen toimista kyseisissä yrityksissä, koska niissä toteutettu painostus TU:n mukaan vaikuttaa myös Stora Enson asiakkaisiin. Esimerkiksi Finnairin tekniikassa on luvassa päivän mittainen työnseisaus, jolloin koneet jäävät huoltamatta. http://www.tekniikkatalous.fi/metsa/article55350.ece?s=r&wtm=tt- Tässä yhteydessä voi todeta valtion omistuksen Finnairissa olevan rasite. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2008 Finnair lisää omistustaan Norwegianissa käyttämällä option viiteen lisäprosenttiin. Finnair omistus yhtiöstä nousee näinollen 10 %. Asiasta kertoi Hienonen YLEn haastettelussa. hangar Sikäli mielenkiintoista, että en ainakaan ole huomannut suomalisessa mediassa tästä mitään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2008 Jostain luin tuosta. Ja sama mies höpisi siinä jutussa, että he tarvitsevat syöttöliikennettä pohjoismaista lisää, Norwegian on siihen sopiva yhtiö. Lentänee siis tulevaisuudessa myös Helsinkiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2008 Jostain luin tuosta. Ja sama mies höpisi siinä jutussa, että he tarvitsevat syöttöliikennettä pohjoismaista lisää, Norwegian on siihen sopiva yhtiö. Lentänee siis tulevaisuudessa myös Helsinkiin. Hienonen kertoi tuosta mm. keskiviikon A-Plus ohjelmassa TV1:ssä. -Juha Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2008 Finnair lisää omistustaan Norwegianissa käyttämällä option viiteen lisäprosenttiin. Finnair omistus yhtiöstä nousee näinollen 10 %. Asiasta kertoi Hienonen YLEn haastettelussa. hangar Sikäli mielenkiintoista, että en ainakaan ole huomannut suomalisessa mediassa tästä mitään. Siksi siitä ei varmaan ole sen kummemmin mainittu koska tuo "lisää" sana pitäisi olla muodossa "lisännee". Pörssiyhtiö kertoo ostoksensa pörssitiedotteilla ja Hienonen kertoi tuon keskiviikon haastattelussa YLE1 -kanavalla näin: Hinta, jonka olemme tuolloin sopineet, on tällä hetkellä meille hyvin houkutteleva Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 20, 2008 Mielestäni tuo A-plus toimittaja oli vähintäänkin ärsyttävä. Koko ajan keskeytti lauseita. Ja muutenkin oli aika hölömö... -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 20, 2008 Finnair ei aio lisääntyneestä myöhästelystä huolimatta lisätä kaukokoneidensa maa-aikaa. Toimitusjohtaja Jukka Hienosen mukaan yhtiön Aasian-strategia ei kestä lentotahdin höllentämistä. - Meidän pitää vain hieroa tämä masiina sellaiseen kuntoon, että pärjäämme, vaikka nuo kaukokoneet ovat ilmassa 17 tuntia vuorokaudessa, Hienonen sanoo. Hän myöntää, että tiukaksi ajettu Aasian lentoaikataulu saattaa aiheuttaa ketjureaktion myöhästymisiin. Se riski on kuitenkin otettava, koska Finnair on tällä hetkellä ainoa eurooppalainen lentoyhtiö, joka pystyy lennättämään koneensa Aasiaan ja takaisin vuorokauden sisällä. Hienosen mukaan mitään nopeasti vaikuttavaa yksittäistä temppua myöhästelyn kitkemiseksi ei löydy, koska syyt ovat syvällä ja osittain Finnairista riippumattomat. Eurooppalaisten lentoyhtiöiden täsmällisyys on heikentynyt neljänä vuotena peräkkäin. - Tämä johtuu siitä, että infraan ei ole investoitu. Kaikki laitettiin jäihin New Yorkin terrori-iskujen jälkeen. Kun tästä sitten ripeästi toivuttiin, isot lentoasemat ovat ruuhkautuneet, Hienonen sanoo. Helsinki-Vantaalla ruuhkaa ei tosin ole muualla kuin terminaalissa. Toinen iso muutos, jota Hienonen mielellään painottaa, on Finnairin muuttuminen verkostoyhtiöksi. Liikennöinti on monimutkaistunut. Esimerkiksi Aasian-liikenteen matkustajista kolme neljästä on jatkomatkustajia. Helsinki-Vantaalla Pekingiin menevät matkustajat joutuvat odottamaan vaikkapa Frankfurtista tulevaa konetta, joka on myöhässä. Finnair yrittää parantaa täsmällisyyttään panemalla niin sanotut maapalvelut nykyistä tehokkaampaan kuntoon. Matkatavarapalveluiden, huollon ja cateringin on toimittava ilman turhia viivästyksiä. - Viat eivät tule lentämisestä vaan maassa olemisesta, toteaa Hienonen aamulehti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 21, 2008 TU painostaa, Finnair lentää PP, 21.1.2008 Finnair kertoo lentävänsä keskiviikkona vuoronsa normaalisti, mutta varoittaa yksittäisistä myöhästymisistä. Toimihenkilöunioniin kuuluvat Finnairin tekniset ovat ilmoittaneet työseisauksesta painostuksena Stora Enso -asiassa. Maanantaina antamansa tiedotteen mukaan Finnair lentää normaalisti keskiviikkona 23.1. huolimatta Toimihenkilöunioniin kuuluvan Finnairin Teknisten yhtiöön täysin ulkopuolisena kohdistamista painostustoimista Stora Enso -asiassa. Yksittäisiä myöhästymisiä saattaa kuitenkin tulla, kertoo Finnair ja pahoittelee asiakkaille mahdollisesti aiheutuvia haittoja. http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=121305 Verkkouutisilla suhteellisen tuore kuva ylläolevassa uutisessa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 21, 2008 Finnair näyttäisi muuttaneen palvelumaksuaan netistä tilattaessa. Jokunen päivä sitten se oli 15e + 5e luottokortilla maksettaessa. Nytten se on 20e joka tapauksessa. Edelleen muuten saa viiden euron alennuksen maksaessaan verkkopankilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 22, 2008 Edelleen muuten saa viiden euron alennuksen maksaessaan verkkopankilla. Pitää näköjään mennä varaussysteemissä vähän pidemmälle kuin ennen. Ennen luottokortista peritiin 5e lisämaksu nyt verkkopankilla saa 5e alennuksen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 22, 2008 Ainakin viime kesänä sai sen 5 e alen/ lippu, kun maksoi verkkopankin kautta.. -J 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 25, 2008 Talven kohutuin Finnair-uutinen on saavuttanut jo kynämiehenkin. http://www.hs.fi/karlsson/1135233480382 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla