Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Olisiko mahdollista, että Finnair lentäisi Atlantin yli mieluummin 4-moottorisella kuin 2-moottorisella konetyypillä? Vai onko sillä enää mitään merkitystä?

Empä usko että mitään väliä, lentäähän ne B757:lla jatkuvasti rapakon yli nykyäänkin. 138min ETOPSilla ei tule edes rajoituksia kun Suomesta lentää itärannikolle tai keskilänteen. Floridaan suoraan taitaa tarvita jo 180min ETOPSin, mutta senkin saanee aika helposti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

  Finnair sai huonon arvosanan Eurooppalaisessa lentoyhtiöiden palveluja- koskevassa tutkimuksessa.

 

  www.svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=120357

 

  Edit. 1047  kiitti Ilkka korjauksesta. Vieläkin uudet lasit aiheuttaa ongelmia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

                          Finnairin hyvä tulos petaa tulevia investointeja.

 

    Finnairin liikevaihto kasvoi viime vuonna 10% 2,2 mrd euroon. Toiminnallinen tulos nousi

  edellivuoden 11 miljoonasta eurosta 97 miljoonaan euroon. Lisäksi kertaluonteisia myynti-

  voittoja oli 30 milj.€, mm. FlyNordic-yhtiön myynnistä. Tulos ennen veroja oli 140 milj.euroa.

 

  www.finnairgroup.com.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näköjään Finnairin sijoittumista AEA:n tutkimuksessa koskeva uutinen on numero 120357 eikä 120356:

 

www.svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=120357

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos nyt vaivautuu lukemaan AEA:n sivuilta tuon vuosiraportin, niin siellä ei sanota, että Finnair olisi sijoittunut yhtiöiden välisessä kokonaisarvioinnissa sijalle 18.

 

Siellä sanotaan, että koko vuoden 2007 aikana Finnair oli matkatavaroiden myöhästymisen suhteen (delayed baggage) sijalla 18.

 

Sensijaan täsmällisyydessä (punctuality) Finnair oli lyhyiden ja keskipitkien lentojen osalta sijalla 6 ja kaukolentojen osalta sijalla 10.

 

Vaikka nuo kolme kriteeriä painotettaisiin miten tahansa, niin ei niistä keskiarvoksi millään menetelmällä saada sijaa 18  :-\

 

Huono arvosana meneekin selvästi YLE:n ruotsinkieliselle toimitukselle, missä ei näköjään osata lukea raportteja oikein. Täältä tuon tarkistaa minuutissa:

 

http://files.aea.be/News/PR/Pr08-006.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehtitietojen mukaan Finnair olisi lupailemassa bonuksia täsmällisyyden parantumisesta. Mikäli näin on, Hienonen & kumpanit ovat näköjään lukeneet iltalukemisena Gordon Bethunen "From Worst to First" -kirjan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehtitietojen mukaan Finnair olisi lupailemassa bonuksia täsmällisyyden parantumisesta. Mikäli näin on, Hienonen & kumpanit ovat näköjään lukeneet iltalukemisena Gordon Bethunen "From Worst to First" -kirjan...

 

 

    Kyllä se totta on, Hienonen kertoi asiasta ykkösen talousuutissa tv:ssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tehonsäätöongelmia...eikä varakoneita...?

Joo ja tossa uutisessa mainitaan että Vaasan koneessa olis ollu onkelmaa.. Eikös se ollut niin että Lappeenrannassa olleessa koneessa oli tuo onkelma ja Vaasan Phuketin kone lähti paikkaamaan ?

 

- Miika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

  MTV3    UUTISET        Tiistai   

                                       

Tekstiviestit pian lentokoneisiin     

                                       

Tekstiviestien ja sähköpostin lähettä-

minen yleistyy lentokoneissa. Kiivas 

kilpailu pakottaa isot lentoyhtiöt   

parantamaan jatkuvasti matkustamojen 

mukavuutta ja varustelua.             

                                       

Finnair sallii tekstiviestien ja sähkö-

postin lähettämisen ja vastaanottamisen

kahdessa Kaukoitään liikennöivässä   

Airbusissa sisäisellä järjestelmällä. 

Langattomat yhteydet toimivat vaaran- 

tamatta siihen varustellun koneen     

ohjaus- ja navigointijärjestelmiä.   

                                       

Finnairin mukaan tarjontaa laajennetaan

vastedes vaikka puheluihin, jos       

kysyntää riittää.                     

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo ja tossa uutisessa mainitaan että Vaasan koneessa olis ollu onkelmaa.. Eikös se ollut niin että Lappeenrannassa olleessa koneessa oli tuo onkelma ja Vaasan Phuketin kone lähti paikkaamaan ?

 

- Miika

 

Kyllä se meille tänne Vaasaan todella jämähti, olis pitäny lähtä tyhjänä Lappeenrantaan ja sieltä etelään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

6.2.2008

 

Finnair Pariisiin 35 kertaa viikossa

 

Finnair avaa uuden yöpyvän viikkovuoron Pariisiin 5. huhtikuuta alkaen. Reitillä on kysyntää, sillä viime vuonna Pariisin-reitillä kuljetettiin yli 370 000 matkustajaa.

 

Nyt lisättävän lauantai- ja sunnuntaivuoron myötä yhtiö lentää Pariisiin viisi vuoroa päivittäin eli peräti 35 kertaa viikossa. Toisin sanoen Finnair lisää neljänneksellä lentoja lauantaina Pariisiin ja sunnuntaina Helsinkiin.

 

– Uusi vuoro tarjoaa enemmän aikatauluvaihtoehtoja suomalaisille ja ranskalaisille viikonloppumatkailijoille sekä parantaa jatkoyhteyksiä Finnairin Aasian verkostosta Pariisiin ja takaisin, kertoo Finnairin reittistrategiasta ja liikennesuunnittelusta vastaava johtaja Petteri Kostermaa.

 

Uusi vuoro lennetään satapaikkaisilla Embraer 190 -sarjan koneilla. Pääsääntöisesti reitillä käytetään 196-paikkaisia Airbus A321 -lentokoneita.

 

Finnair Oyj

Viestintä

6.2.2008

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se meille tänne Vaasaan todella jämähti, olis pitäny lähtä tyhjänä Lappeenrantaan ja sieltä etelään.

Jaajaa.. Sisko tulossa ens viikolla Thaimaasta takas vaasaan.. Toivottavasti ei sillon tule myöhässä :P

 

- Miika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meinaat, että riittää ottaa samanlainen työntövoima moottorista ulos, oli koneessa sitten kolme tai kaksi moottoria? Eikös tämän perusteella kannattais laittaa yksi moottori, niin on vain kolmasosa alkuperäisestä kulutuksesta? ;D Ehkä sitä potkua tarttee olla moottoria kohden kuitenkin vähän enemmän niissä kahdessa moottorissa, jos vielä meinaa koneella lentää...

 

Aiwan... :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Finnairin+my%C3%B6h%C3%A4stymiset+lis%C3%A4%C3%A4ntyiv%C3%A4t+yh%C3%A4+tammikuussa/

 

Tammikuun liikennetilaston mukaan jo 67 prosenttia kaikista lennoista saapui perille myöhässä eli enemmän kuin 15 minuuttia aikatauluajan jälkeen.

Heikennystä edellisvuodesta oli 3,3 prosenttiyksikköä. Reittiliikenteessä ajallaan saapui 70,3 prosenttia lennoista kun vastaava luku vuotta aiemmin oli 72,3 prosenttia.

 

Yllä olevasta HS:n artikkelista oleva lainaus hieman hämmästyttää. 67% kaikista lennoista oli siis myöhässä tammikuussa, eli täsmällisyys olisi näin ollen vain 33%?

Reittiliikenteessähän täsmällisyys kuitenkin 70%, eli 30% lennoista myöhässä? Olivatko siis lomaliikenteen lennot lähes 100% myöhässä tammikuun aikana, mikä muu voisi selittää suuren eron reittiliikenteen ja kokonaisliikenteen täsmällisyydessä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Finnairin+my%C3%B6h%C3%A4stymiset+lis%C3%A4%C3%A4ntyiv%C3%A4t+yh%C3%A4+tammikuussa/

 

Tammikuun liikennetilaston mukaan jo 67 prosenttia kaikista lennoista saapui perille myöhässä eli enemmän kuin 15 minuuttia aikatauluajan jälkeen.

Heikennystä edellisvuodesta oli 3,3 prosenttiyksikköä. Reittiliikenteessä ajallaan saapui 70,3 prosenttia lennoista kun vastaava luku vuotta aiemmin oli 72,3 prosenttia.

 

Yllä olevasta HS:n artikkelista oleva lainaus hieman hämmästyttää. 67% kaikista lennoista oli siis myöhässä tammikuussa, eli täsmällisyys olisi näin ollen vain 33%?

 

Kannattaa linkittää näissä lentoyhtiöuutisissa mielummin Finnairin omia tiedotteita:

http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_11_2_1.html?&Id=1202370157.html

 

Finnairin reittiliikenteen lennoista 70,3 % saapui ajallaan, muutos edellisvuoteen oli -2,3 %-yksikköä. Lomalennot mukaan lukien täsmällisyysprosentti oli 67,4 % (-3,3 %-yks.).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa linkittää näissä lentoyhtiöuutisissa mielummin Finnairin omia tiedotteita:

 

Niinpä niin, kirjoittajan tuntien en kyllä olisi uskonut, että noin heppoiseen virheeseen olisi sorruttu. Ehkäpä sihteeri on ollut asialla ja Jyri on vain ohimennen vilkaissut ja allekirjoittanut artikkelin :laugh:

 

Hesarin pitäisi korjata tuo "painovirhepaholainen", joku saattaa ihan oikeesti uskoa tuota 67% ilman mitään kyseenalaistamista. Hyvä uutinen leviää laajalti, mutta huono uutinen vielä laajemalle :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hesarin pitäisi korjata tuo "painovirhepaholainen", joku saattaa ihan oikeesti uskoa tuota 67% ilman mitään kyseenalaistamista. Hyvä uutinen leviää laajalti, mutta huono uutinen vielä laajemalle :'(

 

Korjattu jo ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se artikkeli Finnairin "pelosta" lärvikirjaa ja keskustelupalstoja kohtaan oli ihan asiallinen. En minäkään haluaisi että AirPaulin työntekijät netissä kertoilisivat liikesalaisuuksia tai vastailisivat asiakkaitten reklamointeihin yhtiön puolesta ;)

 

Sitäpaitsi nää keskustelupalstat ja lärvikirja OVAT saatanan keksintöjä noin niinkuin yleisesti ottaen  :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair ja Cathay Pacific aloittavat yhteislennot Suomen ja Australian välillä

 

Australiaan matkustaminen nopeutuu ja helpottuu maaliskuun alusta, kun Finnair ja sen hongkongilainen oneworld-allianssikumppani Cathay Pacific aloittavat yhteistyölennot Hongkongin ja kolmen Australian kohteen, Sydneyn, Melbournen ja Perthin sekä Thaimaan Bangkokin ja Hongkongin välillä.

 

Cathay Pacific lentää päivittäin Hongkongista Sydneyiin,, Melbourneen ja Bangkokiin sekä viidesti viikossa Perthiin. Kaupunkien välisillä vuoroilla tulee olemaan sekä Finnairin että Cathay Pacificin lentonumerot. Finnair lentää tällä hetkellä Helsingistä Hongkongiin neljästi viikossa. Huhtikuun 26. päivästä lähtien Finnair lentää kesäliikennekaudella päivittäin Airbus 340 -koneella Hongkongiin.

 

– Yhteistyön myötä Finnair tarjoaa matkustajilleen enemmän vaihtoehtoja Australiassa. Koneenvaihto Hongkongissa on sujuvaa, ja kohteiden määrä antaa matkustajillemme joustavuutta matkasuunnitelmissaan, sanoo suunnittelupäällikkö Mikko Komi Finnairin Allianssit ja kansainväliset suhteet -osastolta.

 

Cathay Pacific voi yhteistyösopimuksen mukaan myydä omalla reittinumerollaan lentolippuja Finnairin liikennöimille vuoroille Helsingistä Amsterdamiin, Frankfurtiin ja Lontooseen.

 

Finnair Oyj

Viestintä

13.2.2008

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin tiedoitus pikkasen jäljessä.  :laugh:

Kelpaisko tämä?

 

Lehdistötiedote

13.2.2008

 

Finnair tarjoaa lennoilla ystävänpäiväsuklaata 14. helmikuuta

 

Ystävänpäivänä Finnair tarjoaa asiakkailleen sydämenmuotoisen suklaamakeisen.

 

– Euroopan-lennoilla suklaasydän on tarjolla sekä meno- että paluulennoilla, kertoo Finnairin tuotepäällikkö Susanne Heikkinen.

 

Ystävänpäivän tunnuksena tunnetaan kautta maailman punainen sydän.

 

Voit ilahduttaa ystävää helposti myös Internetissä tilattavilla lahjakorteilla. Lahjakortilla voi ostaa lentolippuja kaikille Finnairin liikennöimille lennoille, ja sen voi tilata Finnairin Internet-sivuilta.

 

Lahjakortin minimisumma on 50 euroa. Se on voimassa yhden vuoden ostopäivästä lukien. Jos lahjakortin rahasumma ei riitä lentolipun maksamiseen, puuttuvan osan voi maksaa Finnairin hyväksymillä maksutavoilla.

 

Lisäksi Finnair Plus -jäsenille on nyt saatavilla uudet lounge- ja Wine & View viinibaarin palkintovoucherit, joilla voi tarjota kivan matkakokemuksen Helsinki-Vantaalla itselle ja ystävälle lähdön yhteydessä.

 

Finnair Oyj

Viestintä

13.2.2008

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin tiedoitus pikkasen jäljessä.  :laugh:

Tiedotuksen hitaus menee osaksi myös Suomen Ilmailuliiton tiedotuksen (lue = minun) piikkiin. Toisaalta mikäpä minä olen Finnairin asioista tiedottelemaan...  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä intialaisessa jutussa ei varsinaisesti mitään uutta ole, mutta ehkä mielenkiintoista lukea, mitä Finnair haluaa intialaisille kertoa intialaisessa mediassa.

 

Huhtikuusta lähtien Finnairilla väitetään olevan "toiseksi nopein yhteys" Mumbain ja New Yorkin välillä, 17 h 10 min matka-aikaa.

 

Intiassa toimii Finnairin kannalta 70 tärkeätä suomalaista yritystä ja Suomessa 20 intialaista yritystä.

 

http://newspostindia.com/report-36935

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.