Kirjoitettu Helmikuu 23, 2008 Ei siina paljoa ole kytättävää kun phuketin kone tulloo yöllä ja mennöö yöllä Eiks se oo yhtenä päivänä Hesassa. Lennothan on 6x vko. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2008 Eiks se oo yhtenä päivänä Hesassa. Lennothan on 6x vko. Juu on, huollossa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 25, 2008 Lentoteknikot tiukilla Finnairin myöhästelyjen takia 25.02.2008 10:34 MTV3/Anu Punkari Sen lisäksi että matkustajat kärsivät Finnairin lentojen myöhästelystä, tilanne on äärimmäisen raskas myös koneiden teknisestä turvallisuudesta vastaaville työntekijöille. Ilmailualan Unioni IAU:sta kerrotaan MTV3:n verkkouutisille, että paineet lentokoneiden myöhästelyista kasaantuvat lentoteknikoiden harteille. IAU:n mukaan työntekijöitä eli lentokoneteknikkoja ei yksinkertaisesti ole riittävästi koneiden huoltotarpeeseen nähden. - Esimerkiksi lauantaiaamuna koneita oli lähdössä reitille kuusi kappaletta, joista neljä jäi sen takia maihin, että kukaan teknikoista ei ehtinyt tarkastamaan koneita. Hallilla oli samaan aikaan muutama muu isompi huolto, joten aikaa ei yksinkertaisesti ollut reittikoneiden tarkastamiseen. Finnair ei myöskään pysty tarjoamaan muille lentoyhtiöille myymiään lentokoneiden huoltoa koskevia palveluita, IAU:hun kuuluva työntekijä kertoo. - Lentoteknikoiden keskuudessa ihmetelläänkin, kuinka kauan Finnairilla on pokkaa jatkaa ongelmiensa kaunistelua. Jo nyt monet työntekijöistä tekevät ylitöitä lain sallimien mahdollisuuksien rajoissa. - Jos viikossa tehdään ylitöiden takia 60 tuntia töitä, niin kyllä siinä työsuojeluviranomaiset alkavat pian kiinnittää jaksamiseen huomiota, IAU:hun kuuluva työntekijä huomauttaa. Lentokoneiden huolloista vastaavat työntekijät eivät kuitenkaan kiirehdi töissään, vaan tekevät niitä tasaiseen tahtiin niin, että huollot tulevat asianmukaisesti tehdyiksi. Liiton pääluottamusmies ei halua kommentoida koko asiaa. Myöhästelyt ja lentojen peruuntumisert piinasivat Finnairin matkustajia jälleen viikonloppuna. Eilen Bangkokista Helsinkiin arveltiin päästävän noin 15 tuntia myöhässä. Lento Hongkongiin peruuntui kokonaan. Yhtiön mukaan Bangkokin kone myöhästyi koneen etupyörän hydrauliikkaan tulleen vian takia. Varaosa jouduttiin lennättämään paikalle Suomesta. www.mtv3.fi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 25, 2008 Taidetaan tarvita lisää mekaanikkoja ko. firmaan....asia ei taida kuitenkaan olla niin yksinkertainen, olikos siellä vielä päällä töihinottokielto aikaisemmista irtisanomisista johtuen? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 25, 2008 Eikä mekaanikkoja ihan viikossa kouluteta tehtäviin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2008 Taidetaan tarvita lisää mekaanikkoja ko. firmaan....asia ei taida kuitenkaan olla niin yksinkertainen, olikos siellä vielä päällä töihinottokielto aikaisemmista irtisanomisista johtuen? Meinaakos Sami yrittää myydä itsensä takaisin Finnairille töihin? Ajaako routa porsaan kotia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2008 Meinaakos Sami yrittää myydä itsensä takaisin Finnairille töihin? Ajaako routa porsaan kotia En meinaa. Ei aja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2008 Yhtiökokous on 27.3.08. Kokouskutsussa on mielenkiintoinen kohta: Hallituksen jäsenten palkkiot Suomen valtiota edustava valtioneuvoston kanslian omistajaohjausosasto on ilmoittanut yhtiölle ehdottavansa yhtiökokoukselle, että se päättäisi hallituksen jäsenille maksettavista palkkioista seuraavasti: - Puheenjohtajan vuosipalkkio 61 200 euroa - Varapuheenjohtajan vuosipalkkio 32 400 euroa - Jäsenen vuosipalkkio 30 000 euroa - Suomessa asuvan jäsenen kokouspalkkio 600 euroa ja ulkomailla asuvan jäsenen 1 200 euroa / hallituksen tai sen valiokunnan kokous Toivottavasti tekevät palkkionsa mukaisia ratkaisuja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2008 Finnair! Ja taas myöhässä! Finnair passitti viime vuonna 27 mekaanikkoa eläkeputkeen, koska yksikkö oli raskaasti tappiollinen. Tämän jälkeen 70 mekaanikkoa lähti reittiliikenteen huollosta kilpailijoiden leipiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2008 Finnair Dallasiin? Airliners.netissa on keskustelua jostakin tulevasta DFW:n julkistuksesta, ja hassua sikali, etta joku jenkki lohkaisi, etta Finnair avaisi reitin Helsingista Dallasiin kilpaillakseen Singapore Airlinesin uutta Moskova-Houston-reittia vastaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2008 Finnair Dallasiin? Airliners.netissa on keskustelua jostakin tulevasta DFW:n julkistuksesta, ja hassua sikali, etta joku jenkki lohkaisi, etta Finnair avaisi reitin Helsingista Dallasiin kilpaillakseen Singapore Airlinesin uutta Moskova-Houston-reittia vastaan. Jep jep. Aprillipäivään on vielä kuukausi. Joku otti varaslähdön. Se jenkki ei kuitenkaan kertonut, että mistä kone ko. reitille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2008 Finnair! Ja taas myöhässä! Voi herranjestas kuinka epäasiantuntevaa skeidaa "SAS on ulkoistanut kaikki huoltonsa"....... tekisi mieli huutaa...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Uskomatonta savea. :thmbdn: :thmbdn: :thmbdn: :thmbdn: Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2008 Voi herranjestas kuinka epäasiantuntevaa skeidaa "SAS on ulkoistanut kaikki huoltonsa"....... tekisi mieli huutaa...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Uskomatonta savea. :thmbdn: :thmbdn: :thmbdn: :thmbdn: Onko koneiden huolto SAS:lle siis kilpailijoista erilaistava/kipailulkyvyn kannalta merkittävä tekijä? Vai haluatko vaan huutaa, koska toimittaja ilmeisesti ei tiedä aiheesta tarpeeksi? Miten asia on tosielämässä; huoltaako SAS koneensa itse vai onko ulkoistettu jonnekin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2008 Onko koneiden huolto SAS:lle siis kilpailijoista erilaistava/kipailulkyvyn kannalta merkittävä tekijä? Vai haluatko vaan huutaa, koska toimittaja ilmeisesti ei tiedä aiheesta tarpeeksi? Miten asia on tosielämässä; huoltaako SAS koneensa itse vai onko ulkoistettu jonnekin? Osahan on selvasti ulkoistettu. Eiko esim. Thai hoida 343-kaluston huoltoa Thaimaassa juuri noiden pidempien kaantojen ansiosta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2008 Finnair Dallasiin? Airliners.netissa on keskustelua jostakin tulevasta DFW:n julkistuksesta, ja hassua sikali, etta joku jenkki lohkaisi, etta Finnair avaisi reitin Helsingista Dallasiin kilpaillakseen Singapore Airlinesin uutta Moskova-Houston-reittia vastaan. Samassa A.netissä hiljakkoin: Also, word at MIA is that Finnair will be back at MIA non-stop in 2009 with widebodies joining the fleet, 3w during the winter/2w during the summer. Myös Los Angeles, Seattle, San Francisco ja lukuisia muita tulossa piakkoin kun Finnair valloittaa Amerikan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 28, 2008 Finnair Dallasiin? Airliners.netissa on keskustelua jostakin tulevasta DFW:n julkistuksesta, ja hassua sikali, etta joku jenkki lohkaisi, etta Finnair avaisi reitin Helsingista Dallasiin kilpaillakseen Singapore Airlinesin uutta Moskova-Houston-reittia vastaan. Siinä keskustelussa vain Amerikaanot kilpaa veikkasivat mikä se odotettu Dallasin uutinen voisi olla. Yksi ruotsalainen Airliners.netissä haluaisi väkisin AY:n lentämään Miamin reittiä laajarungolla, ottaa asian esille tuon tuosta - kohta pakko kysyä siltä mistä moinen into Kaunis ja kannettava ajatus sekin, ei siinä mitään... P.S Ja edellisessä viestissä se ehti jo tullakin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 29, 2008 Monella näyttää unohtuvan tai olevan kokonaan tiedostamatta se, että nykyisellä laajarinkotilauksilla konekanta ei kasva kuin kesäkuussa 2008. Millähän koneilla nuo Miamit, Seattlet ja muut USA:n kohteet hoidetaan? Seuraava "valttikortti" on sitten A.netissä se, että otetaan 75W:t reittiliikenteeseen. Ja seuraavaksi taivaalta sataa Pommaccia ja lakupiippuja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 29, 2008 Monella näyttää unohtuvan tai olevan kokonaan tiedostamatta se, että nykyisellä laajarinkotilauksilla konekanta ei kasva kuin kesäkuussa 2008. Millähän koneilla nuo Miamit, Seattlet ja muut USA:n kohteet hoidetaan? Seuraava "valttikortti" on sitten A.netissä se, että otetaan 75W:t reittiliikenteeseen. Ja seuraavaksi taivaalta sataa Pommaccia ja lakupiippuja. Miksei ? Jäähän Phuketin lomalennoilta yksi 757 "työttömäksi" 6xvko. Eri asia välilaskullinen reittari esim. Miamiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 29, 2008 Miksei ? Jäähän Phuketin lomalennoilta yksi 757 "työttömäksi" 6xvko. Eri asia välilaskullinen reittari esim. Miamiin. Kun katselee matkatoimistojen thaimaan tarjontaa niin veikkaan ettei tarvi tuskastella joutilaiden koneiden kanssa. Viime päivinä latcharter on taas paikkaillut finskin lomalentoja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 29, 2008 Miksei ? Jäähän Phuketin lomalennoilta yksi 757 "työttömäksi" 6xvko. Eri asia välilaskullinen reittari esim. Miamiin. Miten niin työttömäksi? Finnairilla strategia on nykyään vain suorat ja non-stop reittilennot. Juhani otti sitten sen 75W -kortin esiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 29, 2008 Tuosta 75W -laivaston työttömyydestä vielä, että esimerkiksi Finnmatkat tämän hetken tiedon mukaan vaihtanut ensi talven Finnairin lennättäjäksi maakunnista Thaimahan. Tänä talvenahan tuo on Air Finland. Sitten tulee esim. Bangkokiin Helsingistä lomalento jonka hoitaa tänä talvena Air Finland. Onko muuten koskaan aikaisemmin ollut lomalentoa HEL-BKK Finnairilla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 29, 2008 Finnair hankkii kolme Embraer-konetta lisää Finnair on tilannut kolme Embraer 190 -lentokonetta lisää. Koneet toimitetaan vuosina 2010–2011. Embraer 190 on satapaikkainen suihkukone, jota Finnair käyttää kotimaan- ja Euroopan-liikenteessä. – Olemme tilauksella varmistaneet kapasiteetin saatavuuden nykyehdoilla. Lentokonetehtaiden tilauskirjat ovat täynnä vuosiksi eteenpäin ja ennakoimme Euroopan-liikenteemme kasvavan Aasian-liikenteen imussa, Finnair Reittiliikenteen johtaja Henrik Arle sanoo. Ennestään Finnairilla on kuusi Embraer 190 -konetta ja tänään Finnairille luovutetaan seitsemäs. Nyt tilattujen lisäksi Finnairille tulee tänä vuonna vielä yksi ja ensi vuonna kaksi Embraer 190 -konetta. 76-paikkaisia Embraer 170 -koneita on kymmenen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 29, 2008 Tuosta 75W -laivaston työttömyydestä vielä, että esimerkiksi Finnmatkat tämän hetken tiedon mukaan vaihtanut ensi talven Finnairin lennättäjäksi maakunnista Thaimahan. Tänä talvenahan tuo on Air Finland. Sitten tulee esim. Bangkokiin Helsingistä lomalento jonka hoitaa tänä talvena Air Finland. Onko muuten koskaan aikaisemmin ollut lomalentoa HEL-BKK Finnairilla? Oli jokune lento jouluaikaan. Ja Lomamatkoille maakunnasta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 29, 2008 Ennestään Finnairilla on kuusi Embraer 190 -konetta ja tänään Finnairille luovutetaan seitsemäs. Mitäs aikaa tuo tulee? vai onko tullut jo? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 29, 2008 Finnair Dallasiin? Airliners.netissa on keskustelua jostakin tulevasta DFW:n julkistuksesta, Ja mikä se ISO Dallasin jukistus oli. Se oli tämä: The big announcement Friday morning at Dallas/Fort Worth International Airport is that the Texas Ballet Theater will go on a cultural visit to China this fall, and Visit DFW and American Airlines will help get them there. http://aviationblog.dallasnews.com/archives/2008/02/texas-ballet-theater-is-going.html Vai että Finnair Dallasiin. A.netissä ei spekulaatiot lopu ihan heti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla