Kirjoitettu Helmikuu 29, 2008 Ja mikä se ISO Dallasin jukistus oli. Se oli tämä: http://aviationblog.dallasnews.com/archives/2008/02/texas-ballet-theater-is-going.html Vai että Finnair Dallasiin. A.netissä ei spekulaatiot lopu ihan heti. No, saipa minun vitsiksi tarkoitettu juttu vipinaa aikaan Suomessakin. Finnairin Eero Laxia haastateltiin johonkin julkaisuun kansainvalisen aikataulukonfrenssin yhteydessa, kun ceissina oli nimenomaan DFW:n myyntiponnistelut Euroopassa. Vaikka tasta on jo pari vuotta, niin tuli varsin selvaksi, ettei AY:lla ole asiaan Teksasiin pitkaan aikaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 29, 2008 Finnairin A320 törmäyskurssilla rahtikoneen kanssa. http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/02/618154 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 29, 2008 Finnairin A320 törmäyskurssilla rahtikoneen kanssa. http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/02/618154 Mahdollinen aiheesta keskustelu sitten tähän ketjuun: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,75688.0.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 1, 2008 Katos perhana, CX lentää tänään ensimmäistä kertaa? Finnairin kyydissä: 08:15 Amsterdam CX1430 08:15 Frankfurt CX1420 14:05 London Heathrow CX1412 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 3, 2008 Tiedä onko jo ollut täällä, mutta...Finnair Chenaihin? Pörssiyhtiö kertoo pörssissä uudet reittiavauksensa ja sellaista ei näy, joten sitä odotellessa se on pelkkää spekulointia tuo Chennai. Hyvinkin mahdollista mutta mistä kone? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 3, 2008 Jotain johtajaa oli haastateltu http://www.lennalomalle.com/content/view/492/1/lang,en/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 3, 2008 Jotain johtajaa oli haastateltu http://www.lennalomalle.com/content/view/492/1/lang,en/ Tuoltapa löytyy mielenkiintoinen lausunto siitä Dallasista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 3, 2008 Ihmeellisiä kohteita..Houston , Dallas , ei niihin kuitenkaan löydy matkaajia suåmesta päivittäin , vai löytyykö? Kalliin henkilökunnan makuuttaminen parin viikkolennon myötä vaikka avaruuskeskuksissa syö toisaalta taas esim. yhden Intian täyspäi(väi)sen reitin tulot. Näitä asioita ei Finnairilla vaan ole koskaan vielä osattu yhdistellä toisiinsa.. mutta täähän onkin vaan keskukstelupalsta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 3, 2008 ... ei niihin kuitenkaan löydy matkaajia suåmesta päivittäin , vai löytyykö? Finnair uskoo Helsingin merkityksen kasvavan myös intialaisten Atlantin ylittävässä matkustuksessa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 3, 2008 Ihmeellisiä kohteita..Houston , Dallas , ei niihin kuitenkaan löydy matkaajia suåmesta päivittäin , vai löytyykö? Miksi ihmeessä niihin pitäisi löytyä Suomesta matkaajia? Jos katsellaan Finnairin kaukoliikenteen karttaa niin mikään kohde ei toimisi suomalaisten varassa. Vai onko suomalaisista nyt ihan hiljattan tullut suuria Guangzhoun tai Seoulin ystäviä ja Las Palmas ja Rhodos jätetty sivuun? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 4, 2008 Ihmeellisiä kohteita..Houston , Dallas , ei niihin kuitenkaan löydy matkaajia suåmesta päivittäin , vai löytyykö? Kalliin henkilökunnan makuuttaminen parin viikkolennon myötä vaikka avaruuskeskuksissa syö toisaalta taas esim. yhden Intian täyspäi(väi)sen reitin tulot. Näitä asioita ei Finnairilla vaan ole koskaan vielä osattu yhdistellä toisiinsa.. mutta täähän onkin vaan keskukstelupalsta. Olikohan tää viesti provo...? Koko Finnairin kaukoliikenneverkosto perustuu pitkälti transit-matkustajiin, suomalaisia on monella kaukoreitillä vain pieni osa. Ja nyt oli nimenomaan kyse suunnitellusta USA-(HEL)-Intia yhteyksistä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 4, 2008 Nyt saadaan Shanghaissakin kayttoon paremmat loungetilat: Finnair vaihtaa terminaalia Shanghaissa 29.4.2008 Helsingistä 28.4. lähtevä lento saapuu jo uuteen terminaaliin Shanghain kansainvälisellä Pudong-lentoasemalla otetaan tänä vuonna käyttöön sekä kolmas kiitotie että uusi terminaali 2. Finnairin 28.4. Helsingistä lähtevä lento AY057 saapuu uuteen terminaaliin aamulla 29.4. Samana päivänä muuttavat myös oneworld-yhtiöt Cathay Pacific ja Dragonair. British Airways ja Qantas muuttavat jo 26.3. kun taas Japan Airlines ja American Airlines jäävät terminaalin 1. Finnairin lentoasematoimiston puhelin- ja faksinumerot pysyvät entisinä. Lähtöselvitys Finnairin lennoilla tapahtuu alueella B, lähtöselvitystiskeillä B17–B24. Lähtöselvitys avataan 3 tuntia ennen lähtöä ja suljetaan tuntia ennen lähtöä. Finnair Plus Platinum-, Gold- ja Silver-jäsenet sekä bisnesluokan asiakkaat voivat käyttää Dragonairin ja Cathay Pacificin uutta ja tyylikästä lounge-tilaa, joka sijaitsee turvatarkastuksen jälkeen vastapäätä porttia D69. Transfer-palvelua ei ole vielä saatavana, joten terminaalista 1 jatkavan matkustajan on saavuttava maahan rajatarkastuksen läpi ja siirryttävä sen jälkeen matkatavaroineen toiseen terminaaliin. Terminaalista toiseen pääsee kävelyreittiä pitkin. Vaihtoaikaa eri terminaaleista lähtevien lentojen välille on varattava vähintään 2,5 tuntia. Pudong-lentoasema sijaitsee n. 30 km:n päässä Shanghaista itään. Vaihtoaikaa n. 60 km:n etäisyydellä olevalta Hongqiao-lentoasemalta lähtevälle lennolla tarvitaan vähintään 4 tuntia. Uusi terminaali on iso ja moderni, ja siellä on runsaasti ravintoloita, kahviloita ja myymälöitä. Terminaalien väliin valmistuu liikennekeskus, josta maglev-juna, bussit ja taksit liikennöivät. Shanghain Pudong-lentoasemalle liikennöi tällä hetkellä n. 50 kiinalaista ja ulkomaista lentoyhtiötä, joilla on liikennettä yli 90 ulkomaankohteeseen sekä 60 kohteeseen Kiinassa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 4, 2008 Kertokaapa sitten vaikka, mitä asiaa intialaisilla voisi olla Teksasiin. Ainakaan Teksasissa ei asusta intialaisperäistä maahanmuuttajaa niin suuressa määrin, että se olisi päätynyt tilastoihin, joita kävin juuri selailemassa. Teksas ei ole mikään kovin haluttu lomakohdekaan. Jäljelle jää siis bisnes. Onko Teksasissa sellaista esim. IT-alan bisnestä, mikä olisi intialaisten intressissä? Ainahan sitä saa suunnitella uusia kohteita, mutta jotain todellista järkeä pitäisi olla siinä, että Finnair lähtisi puskemaan yli Atlantin uusiin kaupunkeihin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 4, 2008 Kertokaapa sitten vaikka, mitä asiaa intialaisilla voisi olla Teksasiin. Ainakaan Teksasissa ei asusta intialaisperäistä maahanmuuttajaa niin suuressa määrin, että se olisi päätynyt tilastoihin, joita kävin juuri selailemassa. Teksas ei ole mikään kovin haluttu lomakohdekaan. Jäljelle jää siis bisnes. Onko Teksasissa sellaista esim. IT-alan bisnestä, mikä olisi intialaisten intressissä? Ainahan sitä saa suunnitella uusia kohteita, mutta jotain todellista järkeä pitäisi olla siinä, että Finnair lähtisi puskemaan yli Atlantin uusiin kaupunkeihin. Eras HP:n suurimmista toimipisteista sijaitsee Houstonissa ja muutenkin Teksasissa on paljonkin IT-alan teollisuutta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 4, 2008 Olikohan tää viesti provo...? Koko Finnairin kaukoliikenneverkosto perustuu pitkälti transit-matkustajiin, suomalaisia on monella kaukoreitillä vain pieni osa. Ja nyt oli nimenomaan kyse suunnitellusta USA-(HEL)-Intia yhteyksistä. Ei se oo provo , sehän jopa aiheutti keskustelua. Intialaisilla ei paljoa oo asioita esim. Teksasiin muuta Jenkeillä kuten muillakin länsimaalaisilla on kyllä paljon asioita Intiaan ym. Aasian maihin. On siellä muitakin tehtaita kuin Nokia , ja paljon. Herrat johtajat paljon reissaavat esim. USA-Intia väliä Pisnesjeteillä tätänykyä , usein tankkausvälilasku osuu Helsinkiin. Ei kai näitä uusia reittejä USA:an saisi ajatella niin yksioikoisesti kuin eilen kirjoitin. Kuka sitä nyt nykyään täyshullun presidentin talousahdinkoon ajamaan kohta konkurssissa olevaan maahan enään tätänykyä haluaakaan , ainakaan bisnesmielessä. Lomamaana alkaa kohta olla halpa. ;D Virta on tätänykyä poispäin sinne missä talous kasvaa ja halavalla saa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 4, 2008 Lehdistötiedote 4.3.2008 En Finnair igen Finnair taas ykkönen Ruotsissa Ruotsalaiset matkatoimistovirkailijat äänestivät jo viidennen kerran peräkkäin Finnairin parhaaksi eurooppalaiseksi lentoyhtiöksi. Naapurimaan matkailualan ”Oscar”-palkinnot jaettiin tiistai-iltana pidetyssä Grand Travel Award -gaalassa Tukholman Grand Hotellissa. – Tämä on hieno tunnustus ruotsalaisilta Finnairin Aasian-konseptille, jossa tarjoamme parhaat ja nopeimmat yhteydet kohta 11 kohteeseen Ruotsista Aasiaan. On hienoa voittaa tämä pokaali kilpaillulla markkinalla, jolla muut iskevät massiivisilla panoksilla voittaakseen asiakkaita, sanoo Finnairin Ruotsin toimintojen johtaja Riku Helminen. – Palkinto on myös todistus siitä, että yhteistyö jälleenmyyjiemme kanssa toimii ja että pystymme tarjoamaan heillekin ylivoimaisen tuotteen. Tästä on hyvä jatkaa ylpeinä mutta samalla nöyrinä työtä pitääksemme kärkipaikan ruotsalaisten matkustajien ja yhteistyökumppaniemme sydämissä, jatkaa Helminen. Finnair oli myös paras eurooppalainen lentoyhtiö kolmannella sijallaan mannertenvälisessä liikenteessä. Kuudettatoista kertaa järjestettyyn Travel News- lehden äänestykseen osallistui tänä vuonna 550 matkatoimistovirkailijaa eri puolilta naapurimaatamme. Finnair Oyj Viestintä 4.3.2008 Travel News -lehden artikkeli: http://www.travelnews.se/nyheter.asp?version=43495 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 4, 2008 Ei se oo provo , sehän jopa aiheutti keskustelua. Kuka sitä nyt nykyään täyshullun presidentin talousahdinkoon ajamaan kohta konkurssissa olevaan maahan enään tätänykyä haluaakaan , ainakaan bisnesmielessä. Lomamaana alkaa kohta olla halpa. ;D Virta on tätänykyä poispäin sinne missä talous kasvaa ja halavalla saa. Juuri tuli kaytya tanaan antamassa sormenjaljet maahantuloviranomaisille Newarkissa, eli Green Card -hakemus etenee suunnitellusti... Ja, kun suomalaisfirma maksaa palkan euroissa, niin kylla elama maistuu taalla paremalta kuin Suomessa. Mutta, itse asiaan, tottahan Dallas kuulostaa hieman erikoiselta, kun ottaa huomioon, etta lentomatkan varrella lahempana olisi myos Chicago, joka myos on AA:n merkittava hubi. Toisaalta, lansirannikko puolestaan olisi aivan ymmarrettava laajennuskohde jo senkin takia, etta siella on runsaasti IT-teollisuutta eika yhteydet ainakaan Pohjoismaista sinne paata huimaa. San Francisco olisi siina mielessa hyva kohde, josta suppeahkolla AA:n verkostolla paasisi suhtkoht moneen lansirannikon kohteeseen, vaikka pianhan SAS avaa sinne jo vuodesta 2001 lahtien suunnitellun reittinsa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 5, 2008 Kertokaapa sitten vaikka, mitä asiaa intialaisilla voisi olla Teksasiin. Ainakaan Teksasissa ei asusta intialaisperäistä maahanmuuttajaa niin suuressa määrin, että se olisi päätynyt tilastoihin, joita kävin juuri selailemassa. Teksas ei ole mikään kovin haluttu lomakohdekaan. Jäljelle jää siis bisnes. Onko Teksasissa sellaista esim. IT-alan bisnestä, mikä olisi intialaisten intressissä? Ainahan sitä saa suunnitella uusia kohteita, mutta jotain todellista järkeä pitäisi olla siinä, että Finnair lähtisi puskemaan yli Atlantin uusiin kaupunkeihin. Ei tullut mieleen, että uuden reitin avaamiseen sisältyy aina aikamoinen määrä laskeskelua ja tutkimusta, että kannattaako? Tietysti maalaisjärkeäkin pitää olla mukana, mutta tuskin ihan hetken mielijohteesta Finnairkaan reittejä availee. USA:ssa ja Länsi-Euroopassa on jo pitkään ollut menossa kaiken mahdollisen tuotannon, myös esim puhelinpalvelujen siirtyminen Intiaan ja Kauko-Itään. Se, että me täällä Suomessa emme näe "järkeä" jossain liikenteessä, ei tarkoita, ettei sitä olisi. Kuitenkin esim intialaiset ja jenkki-lentoyhtiöt ovat alkaneet panostaa juuri USA-Intia -liikenteeseen. Jet Airways on perustamassa hubia Brysseliin. Air India lentää non-stop Intia-USA. Ainakin Continental lentää non-stop USA-Intia. Tuskin nekään lentää ihan vaan imago-mielessä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 5, 2008 Loppuukohan todellakin lopullisesti lennot, vai olisiko vain talvitauko? Harmi jos loppuu, kun eikös se huhtikuussa aloitettu. Ei kovin pitkäikäinen reitti. Edit: kesätauko -> talvitauko Ei ainakaan ole vielä palanna myyntiin, joten tais olla yhden kesän heiniä. Siis Nurnberg. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 5, 2008 Ei tullut mieleen, että uuden reitin avaamiseen sisältyy aina aikamoinen määrä laskeskelua ja tutkimusta, että kannattaako? Tietysti maalaisjärkeäkin pitää olla mukana, mutta tuskin ihan hetken mielijohteesta Finnairkaan reittejä availee. USA:ssa ja Länsi-Euroopassa on jo pitkään ollut menossa kaiken mahdollisen tuotannon, myös esim puhelinpalvelujen siirtyminen Intiaan ja Kauko-Itään. Se, että me täällä Suomessa emme näe "järkeä" jossain liikenteessä, ei tarkoita, ettei sitä olisi. Kuitenkin esim intialaiset ja jenkki-lentoyhtiöt ovat alkaneet panostaa juuri USA-Intia -liikenteeseen. Jet Airways on perustamassa hubia Brysseliin. Air India lentää non-stop Intia-USA. Ainakin Continental lentää non-stop USA-Intia. Tuskin nekään lentää ihan vaan imago-mielessä. Kun tuolla oli puhetta nimenomaan siitä, että Intia-Teksas-yhteys olisi jostain syystä erityisesti tapetilla, niin sitä lähdin miettimään. Aikoinaan, kun tein sitä miettimistä työkseni, matkustajavirrat jaettiin karkeasti kolmeen ryhmään, sukulaisturismi/hupimatkailu/bisnesmatkustus. Vain bisnesmatkustus tuntui tällä reitillä sellaiselta, että sen varaan voisi jotakin laskea. Tietysti on niin, että jos Finnair tulevaisuudessa avaa reitin Helsingistä jonnekin Teksasiin, niin ei se tule olemaan pelkästään intilaisten matkustuksen varassa, vaan sille reitille tietysti pyritään syöttämään matkustajia kaikkialta muualtakin mistä mahdollista. Kuitenkin Atlantin liikenteessä on tunnetusti kova kilpailu, ja se mitä yllä sanot, todistaa nimenomaan siitä, että Intiasta USA:han on jo kilpailua - ja kilpailu tulee lisääntymään entisestään. Siellä Finnairin pitää pärjätä nopealla yhteydellä (nyt mainostetaan toiseksi nopeinta yhteyttä Intia-USA, joka häviää vain nonstop-lennoille) ja edullisella hinnalla (mikä pudottaa katteita). Onnistuuko? USA:n länsirannikkoa yritettiin 80-luvulla ja luovutettiin. Tosin tilanne voi nyt olla toinen. Intia-USA-välille on lähivuosina vain lisää kilpailua tulossa. Kingfisher/Air Deccan on ilmoittanut aloittavansa nimenomaan Intia-USA-lennot heti, kun se on mahdollista. Yhtiöllä on tilauksessa noin 190 konetta (A330, A340, A350, A380). Air Indialla on suunnitteilla reitti Münchenin kautta nimenomaan Teksasiin, ja tilattuina 777- ja 787-koneita, ja lisätilausten jättämistä odotellaan lähiaikoina. Varmaankin tulee lisää kohteita USA:ssa. Emiratesiakaan ei kannata jättää pois laskuista. Emirates lentää noin 10:stä Intian kohteesta Dubaihin ja sieltä Houstoniin päivittäin nonstop, ja jos jollakin yhtiöllä on lisää koneita tilattuna, niin se on nimenomaan Emirates. Ja Intia-USA-reitti menee melko läheltä Dubaita kartalta katsottuna. Miksi intialaiset tai teksasilaiset valitsisivat lentoyhtiöksi nimenomaan Finnairin? No, jos Finnair katsoo kokonaisuutena pärjäävänsä tässä kilpailussa, niin sitten Teksas otetaan kohteeksi. Mutta ei varmaankaan aivan pian. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 5, 2008 Tilanne 80-luvulla oli tosiaan toinen. Pohjois-Atlantin reittejä leimasi silloin sääntely, niinkuin Euroopan markkinoitakin. Nyt sääntely rulettaa vielä hyvin kaikessa liikenteessä Itään. Finnairin menestys Kauko-Idässä johtuu varmasti osaltaan siitä yksinkertaisesta syystä, että Kauko-Itään ei ole tarpeeksi yhteyksiä. Silloin myös ei -non-stop -yhteydet käyvät hyvin kaupaksi. Intiassahan on tilanne se, että lentoliikenne kasvaa 2-numeroisia prosenttilukuja vuodessa. Kentät ja ilmatilat on täynnä, ja uusien yhteyksien luominen käy vaikeammaksi koko ajan. Jos siihen kysyntään pääsee pienikin tekijä iskemään, on menestystä luvassa. Jos ajatellaan vaikkapa Finnairin Shanghain reittiä, tai nykyisiä Intian reittejä, ja mainitsemiasi asiakassegmenttejä, niin maallikkona voisi ajatella että business-matkailua varten niitä reittejä on aloitettu. Hupimatkailua Shanghaihin tuskin merkittävästi löytyy (lisäksi huonot katteet?) tai sukulaisturismia. Tietysti tilanteet muuttuvat, ja esim Emirates on varmasti jatkossa yhä isompi tekijä Kauko-Itä - Eurooppa/P-Amerikka matkustuksessa. Mutta jos kysyntää riittää, elää useampi jakajakin markkinasta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2008 Mutta jos kysyntää riittää, elää useampi jakajakin markkinasta. Nimenomaan näin. Jos Intian lentoliikenne kasvaa siiihen tahtiin kun ennustetaan, pitää suht pienikin siivu Finnairin osakkeenomistajat tyytyväisenä. Ja jos Intian markkinoille vakavissaan aikoo niin on siellä varmastikin oltava ajoissa - eli jotakuinkin nyt. Nykyisillä kentillä alkaa olla slotitkin tiukassa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2008 Lehdistötiedote 06.03.2008 Finnair lisää lentoja Eurooppaan ja avaa uuden kohteen Etelä-Korean Souliin Finnair panostaa kovan kysynnän vuoksi Aasiaan ja Eurooppaan myös 30.3. voimaan tulevassa kesäaikataulussaan. Lentovuoroja lisätään niin Euroopan- kuin Aasian-reiteille. Lisäksi Etelä-Korean Souliin avataan uusi reitti kesäkuun alussa. Euroopan-kohteiden aikataulut on rakennettu siten, että niiltä on saumattomat yhteydet Finnairin Aasian-lennoille. Finnair aloittaa kesäkuussa välilaskuttomat lennot Etelä-Korean pääkaupunkiin Souliin. Kohteeseen liikennöidään viidesti viikossa Finnairin uusilla Airbus A340-300 -koneilla. Soulin-reitti tulee täydentämään Finnairin jatkuvasti laajentuvaa Aasian-verkostoa ja tukemaan Helsingin tärkeätä asemaa Euroopan ja Aasian välisessä liikenteessä. Soulista tulee jo yhdestoista Finnairin Aasian-kohde. Suurimman osan lennon matkustajista odotetaan olevan eteläkorealaisia, erityisesti kesäkauden aikana. Finnair tulee olemaan ainoa lentoyhtiö, joka lentää ilman välilaskuja Etelä-Koreasta Pohjois-Eurooppaan. Lisäksi Finnair tarjoaa hyvät yhteydet Helsingistä edelleen yli 40 Euroopan kaupunkiin. - Finnairin kasvavan Euroopan-verkoston ansiosta pystymme tarjoamaan lyhyimmät ja nopeimmat yhteydet Aasian metropolien sekä tärkeimpien eurooppalaiskaupunkien välillä, luonnehtii Finnairin reittistrategiasta ja liikennesuunnittelusta vastaava johtaja Petteri Kostermaa. Lisävuoro Mumbaihin kesäkuussa Mumbaihin Finnair lisää yhden uuden vuoron kesäkuun alussa. Mumbai on Intian suurin kaupunki ja maan taloudellinen ja logistinen keskus. Lyhyen matkan päässä Mumbaista sijaitsee myös useita kiinnostavia kohteita, kuten upeista rannoistaan tunnettu Goa sekä kulttuuriselta anniltaan rikas Keralan osavaltio. Mumbaihin lennetään Helsingistä Airbus A340 -koneilla. Pariisiin, Moskovaan ja Pietariin lisävuoroja huhtikuussa Huhtikuusta alkaen Finnair lentää Pariisiin 35 kertaa viikossa. Uusi yöpyvä viikkovuoro avataan 5. huhtikuuta alkaen. - Uusi vuoro tarjoaa enemmän aikatauluvaihtoehtoja suomalaisille ja ranskalaisille viikonloppumatkailijoille sekä parantaa jatkoyhteyksiä Finnairin Aasian verkostosta Pariisiin ja takaisin, kertoo Kostermaa. Moskovan-lentojen määrä puolestaan kaksinkertaistuu, kun Finnair ja Aeroflot lentävät huhtikuusta alkaen Helsingin ja Moskovan välillä yhteistyössä neljä kertaa päivässä, eli peräti 28 kertaa viikossa. Työmatkan Moskovaan voi jatkossa tehdä yhden päivän aikana. Aeroflotin kanssa tehtävän codeshare-yhteistyön ansiosta voidaan suomalaisille ja venäläisille liikematkustajille sekä turisteille tarjota kätevät aamu- ja iltayhteydet pääkaupunkien välillä. Finnair lentää Venäjällä myös Pietariin. Yhteistyössä venäläisen Rossiyan kanssa vuoroja on kaikkiaan 20 viikossa. Neuvotteluissa sovittiin lentojen määrän kasvattamisesta jo ensi kesänä 22:een viikossa. Vuonna 2009 yhtiöiden on määrä lentää Helsingin ja Pietarin välillä neljästi päivässä, eli 28 kertaa viikossa samaan tapaan kuin Moskovaankin huhtikuusta alkaen. Finnairin ja Aeroflotin Moskovan-yhteislentojen määrä nousee huhtikuussa neljään päivässä ja Finnairin yhteistyössä Rossiya-yhtiön kanssa lentämien Pietarin-vuorojen määrä nousee 22:een viikossa. Manchesteriin ja Kiovaan uudet vuorot kesän alussa Finnair lisää Manchesteriin kolmannen päivittäisen lentovuoron toukokuun alusta. Reitti tarjoaa nopeimmat yhteydet Manchesteristä useaan keskeiseen kohteeseen Aasiassa. Finnairia käyttäessään matkustaja välttää Euroopan ruuhkaiset lentokentät, lisäksi Finnairin yhteyksillä edetään kaiken aikaa oikeaan suuntaan, ilman vaihtoyhteyksien vuoksi tehtäviä mutkia. Kiovaan Finnair lentää tällä kesäkaudella ensimmäistä kertaa päivittäin yhteistyössä Ukraine Internationalin kanssa; Finnair kolme ja Ukraine International neljä kertaa viikossa. Varsovaan Finnair lentää elokuussa uuden yöpyvän-vuoron, eli silloin lentoja sinne on yhteensä neljä kertaa päivässä. Finnairin kesäreitit Finnair lentää edellisen kesän tapaan suoria reittejä kesäkuukausien aikana neljään suosittuun matkailukohteeseen. Nämä kaupungit ovat: Gdanskiin 31.3. alkaen, Krakovaan 3.4. alkaen, Venetsiaan 6.4. alkaen ja Pisaan 9.5. alkaen. Tänä kesänä Finnair tuplaa Venetsiaan lennettävien vuorojen määrän kahdesta neljään viikkovuoroon kovan kysynnän takia. Kotimaanliikenteessä ei suuria muutoksia Finnairin kotimaanliikenteeseen kesäaika ei tuo suuria muutoksia. Kittilään Finnair lentää nykyään läpi vuoden, myös heinäkuussa. Kotimaan matkatavaroiden kilomäärät yhdenmukaistuvat Euroopan-reittien kanssa. Kirjattu matkatavara matkustajaa kohden saa kotimaassakin jatkossa painaa enintään 20 kiloa. Yhden matkatavaran enimmäispaino voi olla enintään 32 kg. Lentokenttäbussien hinnasto muuttuu Finnairin väreissä liikennöivien Pohjolan Liikenteen lentokenttäbussin hinta nousee kustannustason kohoamisen takia aikataulukauden vaihteessa. Uusi hinta on 5,90 euroa. Terminaalimuutoksia Shanghaissa, Pekingissä ja Lontoossa oneworld-yhtiöiden asiakaspalvelu paranee entisestään, kun yhtiöt siirtyvät käyttämään samoja terminaaleja ja yhteisiä tiloja Pekingissä, Shanghaissa ja Lontoon Heathrow'lla. Finnair siirtyy Pekingin lentoaseman upouuteen Terminaali 3:een maaliskuun 26.3. Shanghaissa Finnair muuttaa Terminaali 2:een huhtikuun lopussa siten, että Helsingistä 28.4 lähtevä lento saapuu seuraavana aamuna uuteen terminaaliin. Heathrow'lla Finnair muuttaa kolmosterminaaliin 17.9., kun sinne lentävät kahdeksan oneworld-allianssin jäsentä keskittävät toimintansa nykyisistä neljästä terminaalista kahteen. Finnairin yhteistyökumppani British Airways muuttaa pääosan Heathrown liikenteestään uuteen terminaali viiteen jo 27.3. Matkustajille tämä merkitsee joustavampia ja nopeampia koneenvaihtoja uusissa, moderneissa tiloissa. Finnair Oyj Viestintä 6.3.2008 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2008 Viitaten kaimani viestiin. Lienee syytä kiinnittää huomiota jenkkien syötön kanssa (mahdollisesti) saataviin slotteihin Intian kentiltä ja muiden haluihin samoille apajille. Nykyisillä vahvistetuilla tilauksilla ei tosiaan tehdä "merkittäviä" avauksia, vaan lähinnä upgreidataan kalustoa. Vastaavasti lienee ikävää pistää busseille tilauksia, jos kaikessa ihanuudessaan Intian (tai USA:n) viranomaiset eivät myönnä slotteja. Asiaa tuntematta lähtisin kaluston rotaation (ja tarpeen) suunnitteluun vahvistettujen liikennöintioikeuksien mukaisesti, enkä vv. Juhanin viestiin Nürnberg:n (NUE) suhteen olisin mutuna heittänyt, että eikö tuosta avauksesta tullut sanomista yhtiön sisällä? Syöttöä ei reitille syntynyt ennakoidusti ja markkinasta vastannut henkilökin vaihtui. Saa korjata, jos on parempaa tietoa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2008 Nimityksiä Finnairin konserniviestinnässä Finnairin konserniviestintää on organisoitu uudelleen tehtäväalueiden laajentuessa. Konsernin yhteiskuntasuhde- ja viestintäjohtajaksi on nimitetty Christer Haglund, joka on 1.3. alkaen myös Finnair Oyj:n johtoryhmän jäsen. Hänen vastuualueensa kattaa konserniviestinnän ja ympäristöasiat sekä sijoittajasuhteet yhdessä talousorganisaation kanssa. Taneli Hassinen on nimitetty 15.3.2008 alkaen johtajaksi vastuualueinaan talousviestintä ja sijoittajasuhteet. Hän toimii myös Christer Haglundin varamiehenä. Kati Ihamäki on nimitetty 1.2.2008 alkaen johtajaksi vastuualueinaan ympäristöasiat ja kestävään kehitykseen liittyvät hankkeet. Senja Larsen toimii mediasuhteista vastaavana viestintäpäällikkönä sekä vastaa sisäisestä viestinnästä. Tiedotuspäällikkö Usko Määttä vastaa Finnairin ulkoisesta, operatiivisesta viestinnästä. Finnair Oyj Viestintä 7.3.2008 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla