Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Lehdistötiedote 22.05.2008 Finnair lennättää apua Kiinan maanjäristyksen uhreille Finnair avustaa Kiinan maanjäristyksen uhreja lennättämällä maahan telttoja ja lääkkeitä. Kiinaan kuljetettavilla 900 teltalla apua saa noin 5000 maanjäristyksessä kotinsa menettänyttä, kun kuhunkin telttaan sopii majoittumaan kuusi ihmistä tavaroineen. Lääkinnällisiä kertakäyttötuotteita lennätetään noin 6000 kiloa. - Tunnemme suurta myötätuntoa Kiinan Sichuanin ja naapurimaakuntien maanjäristyksen uhreja kohtaan ja haluamme osallistua heidän avustamiseensa. Paras tapamme auttaa on katastrofiavun kuljettaminen lentorahtina Suomesta Kiinaan, jolloin se saavuttaa avun tarvitsijat nopeasti. Olemme iloisia siitä, että kykenimme toimimaan nopeasti ja ensimmäinen avustuskuorma lähti matkaan vuorokauden sisällä siitä, kun avun pyyntö meille esitettiin, sanoo Finnairin varatoimitusjohtaja Henrik Arle. Ensimmäinen 360 teltan erä lähti Helsinki-Vantaalta kohti Kiinaa keskiviikkoiltana. Lisää telttoja lähtee yhtiön seuraavilla päivittäisillä Pekingin ja muilla Kiinan-lennoilla. Teltat on valmistettu Suomessa, ja niiden rahallinen arvo on yhteensä 650 000 euroa. Ulkoministeriö tukee avustusoperaatiota 500 000 eurolla, ja loput kulut katetaan Suomen Punaisen Ristin Kiinaan keräämistä varoista. Kiinan Punainen Risti järjestää telttojen siirtämisen tuhoalueelle. Lääkelähetykset, mm. sidetaitokset, tutkimushanskat ja potilasrannekkeet, lennätetään Kiinaan Pekingin kautta ensi viikon alussa maanantaina ja tiistaina. Finnair lennättää teltat ja lääkkeet ilmaiseksi. Tällä hetkellä Kiinan ja Myanmarin katastrofien takia vapaasta kuljetuskapasiteetista on kova pula, ja kuljetuksen ansiosta säästyy merkittävästi SPR:n katastrofirahaston varoja. Erillisen rahtikoneen kustannukset olisivat olleet vähintään 150 000 euroa. Finnair Oyj Viestintä 22.5.2008 Lisätietoja: Finnair Media Desk, p. (09) 818 4020. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Finnair antoi tulosvaroituksen johtuen kalliista öljystä ja kysynnän hidastuneesta kasvusta: http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/tiedotteet/porssitiedote.jsp?id=200805220083&comid=FIA Ei varmasti tuota matkustajatäyttöastetta paranna jatkuva kaukolentojen myöhästely Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Ei varmasti tuota matkustajatäyttöastetta paranna jatkuva kaukolentojen myöhästely Ei kait ihan voi puhua jatkuvasta? Mites Matti selität sen että jenkkiyhtiöillä on yhtään asiakasta jos myöhästely karkoittaisi asiakkaat? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Niin.. Talvellahan nuo käännöt oli vielä aika tiukkoja. Nyt kuitenkin on hieman väljempää. Taisi mm. OLGA olla toissapäivänä peräti 4 tuntia maissa. -jukka Ps. Mitenkäs usein tuo 340: nen lentelee nyt kesällä Ouluun. Onko joku tietty vuoro ja tiettynä päivänä. Kellä on asiasta faktaa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Talvellahan nuo käännöt oli vielä aika tiukkoja. Nyt kuitenkin on hieman väljempää. Taisi mm. OLGA olla toissapäivänä peräti 4 tuntia maissa. Miten ne nyt muka voisi olla väljemmät kun aikataulut on melkein samat ja huoltopäiviä on se 3/viikko mitä oli talvellakin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 Ps. Mitenkäs usein tuo 340: nen lentelee nyt kesällä Ouluun. Onko joku tietty vuoro ja tiettynä päivänä. Kellä on asiasta faktaa? LQA lentää Ouluun 19.6. saakka keskiviikkoisin ja torstaisin. AY367/368. Myös pe 13.6. AY367/368 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2008 LQA lentää Ouluun 19.6. saakka keskiviikkoisin ja torstaisin. AY367/368. Myös pe 13.6. AY367/368 Jahas.. Tattista tiedosta -jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2008 Onko muuten vieläkään mitään tietoa siitä koska OH-LQD saapuu suomeen? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2008 Tämän kuun aikana se pitäisi tulla ja kesäkuun alussa ensimmäiselle reittilennolle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2008 Finnair saa Oneworld-teippaukset Yhteen yhtiön A32S sarjan ja yhteen A340 koneeseen teipataan Oneworld-teksti ja kuvat jäsenyhtiöiden pyrstöistä. Tämmöinen uutinen VACC sivustolta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2008 Finnair saa Oneworld-teippaukset Yhteen yhtiön A32S sarjan ja yhteen A340 koneeseen teipataan Oneworld-teksti ja kuvat jäsenyhtiöiden pyrstöistä. Tämmöinen uutinen VACC sivustolta. Varmaankin samanlaiset teippaukset kuin tässä LAN Argentinan värkissä: http://www.airliners.net/photo/LAN-Argentina/Airbus-A320-233/1343594/L/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2008 Asiallista! Hienoa, ettei Finnairilla olla ihan jämähdetty siihen ajattelumalliin, että tuollaiset spesiaali-maalaukset ja teippaukset olisivat jotain sotkevia kotkotuksia. Noh, onhan noita Muumi- ja joulupukkiteippejä ollut, mutta ne toisaalta ovat olleet Finnairin ihan ikiomaa spesiaalia... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Torstain HS kertoo Finnairin palkkaamien korealaiscabiinien tienaavan alle 3000 USD kuussa. Olisiko 1200 USD ollut liiton miehen satujuttuja alunperin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 "Matkustaja hämmästyi Finnairin lennolla tarjotusta ateriasta" Motkotusta ruokatarjoilusta ja tiedotuspäällikkö Usko Määtän kommentit: http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/87195.shtml Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 "Matkustaja hämmästyi Finnairin lennolla tarjotusta ateriasta" Näille, jotka istuvat turistissa ja elävät vielä 70-lukua lentokoneaterioiden ja gourmeen kanssa, saattaa tullä lähivuosina vielä muutakin hämmästeltävää. Mutta pitääkö niistä jokaisesta hämmästelystä lehteen soittaa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Älkää päästäkö kyseistä toimittajaa Embraerin kyytiin. (Ei sen puoleen, se toissapäiväinen wrappi oli kyllä ihan maittava. ) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Älkää päästäkö kyseistä toimittajaa Embraerin kyytiin. (Ei sen puoleen, se toissapäiväinen wrappi oli kyllä ihan maittava. ) Viime aikoina olen saanut parhaat pöperöt Empuissa, vaikka kylmiä ovatkin... HEL-MAN välillä kehuin tosi hyvää Cesar-salaattia lentoemännälle, iloisesti yllättyneen näköinen emo sanoi että haluanko toisen, oli jäänyt extroja... noh maistuihan se Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 No, itse asiassa olen aika lailla samoilla linjoilla, Embraerien ruoat ovat omasta mielestänikin varsin hyviä. Tuo Cesar-salaatti on tosiaan hyvää, samoin se pöperö jossa on cous-cousia mukana. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Moro, Kaikki Finskin Euroopan meno- paluulentojen eväät ovat samaa kamaa, joten kulinaariset nautinnot eivät ole kiinni konetyypistä. Tosin ihan nyanssina, Empuissa on millinverran erilainen tarjotin eli "prikka". Nimim. Eväät kehiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Menee jo OT:ksi, mutta on sitten asiat muuttuneet viime syksystä. Airbussissa sai muovitarjoittimella ja Empuissa siinä pahvilaatikossa. Business-puolestahan en sitten tiedä, meikäläinen lentää Economyssä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2008 Kyllä edelleen on niin että Y-luokassa Embraereissa on aina kylmä ruoka kun taas pääsääntöisesti yli 2 tuntia kestävillä Airbus-lennoilla ruoka on lämmin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 25, 2008 Moro, Kaikki Finskin Euroopan meno- paluulentojen eväät ovat samaa kamaa, joten kulinaariset nautinnot eivät ole kiinni konetyypistä. Sikäli nimenomaan konetyypistä kiinni, että Empuissa ei edes uuneja Y-luokan aterioille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 25, 2008 Olisivat tyytyväisiä siitä, että edes jotain tarjotaan Amerikassa... nimim. Kokonaan ilman ruokaa jäänyt DFW-CDG Aivan! Monta kertaa Yhdysvaltain sisäisillä useita tunteja kestäneillä lennoilla matkustaessani on tarjoiluna ollut vain puolenkämmenen kokoinen snackspussi ja minimuki softdrinkkiä. - No enpä enempiä vouhota ja valita... päätarkoituksenihan on aina ollut päästä pisteestä a pisteeseen b eikä odotella vatsantäytettä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 25, 2008 Olisivat tyytyväisiä siitä, että edes jotain tarjotaan Amerikassa... nimim. Kokonaan ilman ruokaa jäänyt DFW-CDG Hieman off-topicin puolelle menee, sorry... Ilmeisesti ollut kuitenkin joku poikkeustapaus tuo? Omat kokemukseni ainakin Continentalin LHR-EWR sekä IAH-LHR lennoista turistiluokan aterioiden suhteen ovat erinomaiset, molempiin suuntiin valittavissa kaksi eri ruokavaihtoehtoa, jotka olivat erittäin maukkaita! Muutenkin palvelu oli erinomaista, eräs parhaimmista long-haul kokemuksistani ehdottomasti... jenkkien sisäiset lennot ovatkin ruokien suhteen kokonaan toinen asia. Eurooppalaiset ja Yhdysvaltojen sisäiset markkinat ovat kuitenkin aika erilaisia joten ihan suoraan niitä ei voi verrata. -Lasse Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 25, 2008 Jaa. Kyllä minäkin olen Continentalilla saanut aina todella hyvää ruokaa/palvelua, mutta kyseinen tapaus oli AA:n lennolta. En sitten tiedä oliko poikkeus, toivottavasti. Ja kuten jo on sanottu niin sisäisillä lennoilla asia ei taida enään olla poikkeus. Saahan AA:llä sapuskaa kotimaanlennoilla. Se on vaan muuliluokassa "snack for purchase". Ja mitä shittiä se sitten onkaan; ostin JFK-SFO -välillä snackboxin ja mitä oli sisällä. Pari voileipäkeksiä, rasvaista juustoa ja muuta mitä lääkärit ei suosittele. Wrapsinkin ostin iltapalaksi hotelliin ja kun sitä haistoi niin meni roskiin saman tein. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla