Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Ei LQD ainakaan Nagoyaan ole ennakkomainonnasta huolimatta menossa, NGO on LQA:n keikka huomenna.

 

Sinne se LQD sitten kuitenkin lähti. Mihinkään ei voi enää luottaa, Finnairin omassa aikataulussakin eilinen 79 ja tämänpäiväinen 80 oli 343-koodilla joka on LQA.

 

Tänään näkyy ensimmäistä kertaa JL-koodi Finavian listallakin Nagoyalaiselle. Osakalaisella ja tokiolaisella ei ole vielä JL:n koodia ainakaan Finavialla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FINNAIRIN LENTÄJIEN TYÖEHTOSOPIMUSNEUVOTTELUT PÄÄTTYIVÄT TULOKSETTOMINA

 

Finnairin lentäjiä edustava Suomen Liikennelentäjäliitto SLL hylkäsi tänään

työnantajapuolen esityksen työehtosopimukseksi ja ilmoitti aloittavansa

työtaistelutoimenpiteenä ylityökiellon tänään puolilta öin. Uusista

neuvotteluista ei ole sovittu.

 

- Emme pysty jatkamaan neuvotteluja niin kauan kuin työtaistelu on päällä.

Työntekijäpuolelle esittämämme tarjous oli korkein, mikä tässä toimialan

voimakkaasti jyrkkenevässä tilanteessa oli mahdollinen, Palvelualojen

toimialaliiton toimitusjohtaja Peter Forsström sanoo.

 

- Tarjouksen hylkääminen osoittaa työntekijäpuolelta kyvyttömyyttä ymmärtää

tosiasioita. Kaikki viime aikojen lentoalaa koskevat uutiset ovat olleet

pelkästään huonoja. Polttoaine kallistuu huikeaa vauhtia ja kysynnän lasku on

ollut todella rajua. Tässä tilanteessa ei ole mitään jaettavaa, millekään

henkilöstöryhmälle, Finnairin henkilöstöjohtaja Anssi Komulainen toteaa.

 

Ylityökiellon ei uskota vaikuttavan lähipäivien liikenteeseen.

 

Finnair Oyj

Viestintä

3.6.2008

 

 

 

    Jos asiasta lakkoilleiden sairaanhoitajien lakkoa pidettiin kiristyksenä, mitä tämän ELIITTI ryhmän toimet sit on? :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaahans, itse lentämässä ICN-HEL viikon päästä AY:lla, mielenkiintoista nähdä minkä reitityksen keksivät jos lentäjät sattuvat silloin murjottamaan ;)  ...mitä eksoottisempi reitti sen parempi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

    Jos asiasta lakkoilleiden sairaanhoitajien lakkoa pidettiin kiristyksenä, mitä tämän ELIITTI ryhmän toimet sit on? :thmbdn:

 

Ei pitäisi tarttua puupääprovoihin, mutta menköön: kerrotko millä lentäjät kiristävät? Keskosten hengellä? Syöpähoitojen hidastamisella? Ja jottei tulisi epäselväksi: en arvosta tätä pilottien venkuloimista pätkän vertaa, päinvastoin.

 

Tiedät varmaan myös sen että lentäjien palkkoja ei revitä sinun, minun ja muiden veronmaksajien selkänahoista, eiks jeh?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Tiedät varmaan myös sen että lentäjien palkkoja ei revitä sinun, minun ja muiden veronmaksajien selkänahoista, eiks jeh?

 

 

    Jollei meiltä matkustajilta, niin kerrohan mistä ne rahat sit tulee ? Taivaastako ? :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

    Jollei meiltä matkustajilta, niin kerrohan mistä ne rahat sit tulee ? Taivaastako ? :laugh:

 

Nimenomaan matkustajilta, ei veronmaksajilta

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

    Jollei meiltä matkustajilta, niin kerrohan mistä ne rahat sit tulee ? Taivaastako ? :laugh:

 

Heh. Et voi olla tosissasi? Sinä matkustajana voit helposti vaikuttaa minne rahasi kannat; Thaimaaseen kun pääsee muutenkin kuin sinivalkoisin siivin. Älä nyt hyvä mies sekoita matkustajia ja veronmaksajia. Vaikka onhan noissa sanoissa toki tiettyä samankaltaisuutta :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ymmärrän molempien puolien näkökantoja.

 

Matkustaja ja veronmaksaja voivat olla sama henkilö. Itse olen molempia ja mitä ilmeisimmin myöskin kamala riistäjä, kun työskentelen terveydenhuoltoalalla (työsuhteessa tosin en ollut vielä viime syksynä). Meikäläisen rahoja siis menee niin lentäjien kuin mekaanikkojenkin palkkoihin sekä, vastoin omaa tahtoani tosin, ties keiden elämäntapajuoppojen kaljankittaamiseen.

 

Nim. rapsutan pikkurillin kynnellä lentäjän toista olkapäätä ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Matkustaja ja veronmaksaja voivat olla sama henkilö.

 

No s**t. Tosin tästä ei ollutkaan kyse, vaan siitä, kuinka monen verot nousevat kun Finnairin lentäjille maksetaan liikaa liksaa? Kiristäkööt mun puolesta aivan rauhassa; kenenkään henkeä ja terveyttä se tuskin uhkaa. Onhan se tietenkin vittumaista jos lento peruuntuu tai myöhästyy, mutta eipä siihenkään taida kukaan kuolla. Ja ainahan voi sitten valita jonkun toisen yhtiön :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Matkustaja ja veronmaksaja voivat olla sama henkilö.

 

Finnair on julkinen pörssiyhtiö eikä sen ylläpitämiseen mene veromarkkoja.

 

Monesti neuvotteluissa on paljon muustakin kyse kuin rahasta vaikka siitä yleensä vain julkisuudessa puhutaan. Kukapa ei haluaisi parempia etuja / lisää liksaa. Samaa vääntöä se on kaikilla ammattiliitoilla sopimuskauden päättyessä.

 

Perttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Finnair on julkinen pörssiyhtiö eikä sen ylläpitämiseen mene veromarkkoja.

 

Ei kukaan ole niin väittänytkään. Mutta sama henkilö kyllä taatusti voi rahoittaa kumpaakin osapuolta. Verorahoilla hoitotyötä ja pidätyksien jälkeen käteen jäävästä palkan osuudesta lentoyhtiötä. Kaikkihan me olemme tavalla tai toisella veronmaksajia, matkustajia (ja täten lentoyhtiöiden rahoittajia) me kaikki emme ole.

 

Monesti neuvotteluissa on paljon muustakin kyse kuin rahasta vaikka siitä yleensä vain julkisuudessa puhutaan. Kukapa ei haluaisi parempia etuja / lisää liksaa. Samaa vääntöä se on kaikilla ammattiliitoilla sopimuskauden päättyessä.

 

Tämän kyseisen tapauksen yhteydessä on puhuttu niistä kahdesta usein puhutusta, rahasta ja työaikajärjestelyistä. KVTES-kirjan (juu, lentäjillä ei ole mitään tekemistä KVTES:n kanssa, mainitsen sen tässä nyt vain esimerkkinä työehtosopimuksesta) nähneenä tiedän kyllä, että työehtosopimuksissa on aivan tajuttomasti sisältöä jota tavallinen pulliainen ei kovin helposti pysty nopeasti sisäistämään ja ymmärtämään. Jo pelkästään lomanmääräytymisperusteet voivat olla todella hämmentävää luettavaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair on julkinen pörssiyhtiö eikä sen ylläpitämiseen mene veromarkkoja.

 

Monesti neuvotteluissa on paljon muustakin kyse kuin rahasta vaikka siitä yleensä vain julkisuudessa puhutaan. Kukapa ei haluaisi parempia etuja / lisää liksaa. Samaa vääntöä se on kaikilla ammattiliitoilla sopimuskauden päättyessä.

 

Perttu

 

Itse asiassa muut veronmaksajat hyötyvät sitä enemmän, mitä suurempi osa pörssiyrityksen tuloksesta maksetaan työntekijöille tuloverotettavaksi Suomessa (suuripalkkaisilla vielä isolla prosentilla!) kuin osinkoina (ertyisesti ulkomaisille)omistajille ;D . No toki F:n suurin omistaja on Valtio, jonka laariin osingot sataa suoraan - mutta esim kunnat saa työntekijöiden veroista rahaa esim. mainittujen hoitureiden palkkoihin.(toivottavasti menisivätkin niihin)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

10.6.2008

 

Suomen suurin ja kansainvälisin keittiö otettiin käyttöön

Finnair Catering muutti uusiin toimitiloihin

 

Suomen suurin ja kansainvälisin keittiö, Finnair Catering on muuttanut uusiin toimitiloihin.

 

Vanha Catering-rakennus sai väistyä Helsinki-Vantaan terminaalilaajennusten tieltä. Uuden Catering-rakennuksen kokonaispinta-ala on 13 814 neliötä eli noin kahden jalkapallokentän verran. Pakastintilaa on 75 neliötä eli suomalaisen kolmion verran ja jääkaappitilaa löytyy kahden omakotitalon edestä eli 760 neliötä.

 

Cateringissa valmistetaan aterioita ympäri vuorokauden ja vuoden. Aterioita valmistetaan päivittäin noin 18 000 annosta paitsi Finnairin, myös monen muun Suomesta liikennöivän yhtiön yli 200 lennolle.

 

Finnair Cateringissa työskentelee noin 700 ihmistä ja kyseessä on yksi suomen monikulttuurisimmista työyhteisöistä.

 

– Lennolla tarvittava varuste- juoma- ja välinevarustus on valtava, sanoo Cateringin toimitusjohtaja Kristina Inkiläinen. Esimerkiksi jokaiselle laajarunkolennolle toimitetaan meiltä Cateringista noin 45 000 yksittäistä tavaraa, aina haarukoista ja veitsistä kahvikannuihin, lasten leluihin ja myyntiparfyymeihin sekä suklaalevyihin.

 

Finnair Cateringissa valmistetaan niin suomalaista, länsimaalaista, japanilaista, kiinalaista, thaimaalaista, intialaista kuin korealaista ruokaa. Lisäksi saatavilla on 23 erikoisateriatyyppiä lentomatkustajille, joilla on erityisruokavalio tai ruokarajoitus sekä myös eri uskontokuntien jäsenille.

 

– Lentokeittiön erityinen haaste on se, että valmistuksen ja nauttimisen välillä on monen tunnin ero, joka asettaa erityisvaatimukset raaka-aineille sekä kuljetus- ja tarjoilukalustolle, sanoo Inkiläinen. – Arvokkain osa lentoruokailua onkin yllättäen logistiikan hoitaminen eli aterioiden ja varustuksen kuljettaminen lentokoneille.

 

Finnair Catering Oy:n tytäryhtiö Finncatering Oy valmistaa turistiluokan annokset. Lisäksi se valmistaa ja myy ruokatuotteita mm. vähittäiskauppasektorille. Finnair Cateringin osakkuusyhtiö SkyCellar Oy (19,9 %) hoitaa viinien maahantuontia, agentuuria ja logistiikka.

 

Finnair Catering Oy on yksi ensimmäisistä ja edelleen harvoista lentokeittiöistä maailmassa, jolle on myönnetty ISO 14001-ympäristösertifikaatti. Vuonna 2007 Finnair Cateringin liikevaihto oli 129,9 miljoonaa euroa

 

Finnair Oyj

Viestintä

10.6.2008

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Thai Airways lopettaa suorat Bangkok New York -lennot.  Arvatkaas kenellä on nopein vaihdollinen yhteys New Yorkista Bangkokiin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Thai Airways lopettaa suorat Bangkok New York -lennot.  Arvatkaas kenellä on nopein vaihdollinen yhteys New Yorkista Bangkokiin?

CX:llä nopein yhteys on 20h 20min, AY:llä taas matkaan kuluu aikaa 29h 20min. Yhdeksän tunnin ero on aika iso..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Timo tod. näk. ajoi takaa sitä, että talviaikataulussa 26.10. 08 alkaen on BKK AY89 lähdössä 09:40 Helsingistä ja AY6 saapuu 08:50.

 

Mutta se lyhyt ilo loppuu maaliskuussa kun Bangkokiin on vain yksi lento päivässä joka lähtee illalla (nykyään 20:10) joten aika pitkä yhteys on Helsingin kautta kun venttaa tulee 08:50-20:10.

Ja toiseen suuntaan ei toimi yhteys myöskään kun on vain yksi lento kun AY96 saapuu 18:15 ja AY5 lähtee 14:20.

AY90:sellä ehtii AY5:een mutta siinäkin on monta tuntia venailua ja CX vetää taas nopeammin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

26.10.2008 alkaen tosiaan matka Finnairilla New Yorkista Bangkokiin kestää 18h30min ja Bangkokista New Yorkiin 25h55min.

 

Vaihtoaika menomatkalla 50 min ja paluumatkalla 6h30min.

 

Kohtuullisia hintojakin on tarjolla. 28.10. JFK-BKK ja 8.11. BKK-JFK maksaa Finnairin sivuilla 1394,44 USD eli 898,25 EUR

 

Miksei Finnairin sivuilta saa tuota yhteyttä suoraan, vaan pitää käyttää kiertomatkaa saadakseen hinnan?

 

Tuolla hinnalla joku Mannikaisen Ilkan MD-11 -fanikaveri New Yorkista voisi hyvinkin lähteä Bangkokissa käymään.  :)

 

Toiseksi nopein reitti New Yorkista Bangkokiin on Air Chinalla Pekingin kautta 19h35min

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kumma että tiedote Cateringistä tuli vasta nyt. Kyllä itse olin siellä töissä jo maaliskuun lopulla. Ja tuolloin oli jo wanha rakennuskin maantasalla..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Timo tod. näk. ajoi takaa sitä, että talviaikataulussa 26.10. 08 alkaen on BKK AY89 lähdössä 09:40 Helsingistä ja AY6 saapuu 08:50.

 

Mutta se lyhyt ilo loppuu maaliskuussa kun Bangkokiin on vain yksi lento päivässä joka lähtee illalla (nykyään 20:10) joten aika pitkä yhteys on Helsingin kautta kun venttaa tulee 08:50-20:10.

Ja toiseen suuntaan ei toimi yhteys myöskään kun on vain yksi lento kun AY96 saapuu 18:15 ja AY5 lähtee 14:20.

AY90:sellä ehtii AY5:een mutta siinäkin on monta tuntia venailua ja CX vetää taas nopeammin.

 

Mitkäs on tuon Jekaterinburgin kautta on yhteydet Aasiaan...? Ja vaikkapa jenkkiyhteyksiä ajatellen.

 

- 8) jukka

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitkäs on tuon Jekaterinburgin kautta on yhteydet Aasiaan...? Ja vaikkapa jenkkiyhteyksiä ajatellen.

 

- 8) jukka

 

 

 

 

    Voit unohtaa nuo mainitsemasi yhteydet, ellet tarkoittanut Siperiaa. Hyvät yhteydet Uralin alueen kentille ja Moskovaan sekä Pietariin

  ja Eurooppaan. Ja siinäpä ne löytämäni yhteydet oli. Itäisin paikka jonne lentoja oli, oli Vladivostok.

 

  www.ekaterinburg.tv/airport.htm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen sijaan Finnair näyttää olevan halvin monelle yhteydelle Aasiasta Euroopan kautta Aasiaan. Kokeilkaa vaikka nettimatkatoimistojen hakukoneilla matkoja Jekaterinburgista Finnairin Aasian kohteisiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.