Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

www.finnair.fi siirtyi ajassa taaksepäin.  :)

 

Onnistunut veto 85-vuotiaalta  :thmbup: Reklaami-osion http://www.finnair.fi/retro/fi_id_4.html nimi toi ensin mieleeni palautteen antamisen, mutta sieltähän löytyikin varsin mukava otos wanhoja filmejä. Jotenkin tuo Brysselin mainos kuitenkin mielestäni pissaa Finnairin päällä :ohttp://www.finnair.fi/retro/fi_id_4_video_6.html

 

Tiedoissa näyttäisi kyllä olevan eroavaisuuksia oikeiden tietojen kanssa:

 

Retrolennot Tukholmaan

la 2 elokuu 2008 AY633 HEL-ARN 08:45-09:40

la 2 elokuu 2008 AY634 ARN-HEL 10:55-11:55

 

Varausten kautta AY633 HEL 11:45-ARN 11:40 tai  AY634 ARN 12:55-HEL 14:55.

 

Myös Oulun lennoissa outoja tietoja: "Retrolennot Ouluun"

to 14 elokuu 2008 AY367 HEL-OUL 13:00-14:05

to 14 elokuu 2008 AY367 OUL-HEL 14:35-15:35

 

Tämähän taisi tulla ratkaistua itse... Kaikki lennot näyttää olevan -3h Suomen ajasta ja -2h keski-Euroopan ajasta. Ihmetyttikin hieman, kun katsoi esim. AY821 Frankfurtin lähtöaikaa, joka oli Helsingistä 05:20. Kööpenhaminaan AY661 kello 04:35!

 

Välitin tietoa Finnairille ensin nettipalautteena, mutta käsittelyaikojen keston ja virheen laajuuden huomattua soitin vielä asiasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenhän tuo Intia voi noin olla, koska Suomen ja Intian välisessä lentoliikennesopimuksessa lukee: "One of the airports must be served by seven frequencies a week before designated airline(s) are permitted to serve another airport in India." Vai riittääkö, että on jonkin aikaa liikennöinyt seitsemää viikkovuoroa ja sitten voi vähentää?  :o

 

Lennälomalle.com kertoo, että Intian sopparit löystyvät. Se voi olla nyt Finnairinkin mahdollisuus aikataulujen rukkaamiseen.

 

Eurooppalaiset lentoyhtiöt pystyvät pian lentämään nykyistä vapaammin Intiaan. Intian ja EU:n odotetaan allekirjoittavan syyskuussa lentoliikennesopimuksen, jonka myötä lentoyhtiöt voivat lisätä lentojen määrää Intiaan ja avata uusia kohteita.

 

Uusi sopimus avaa myös intialaisille yhtiöille vapaammat reittioikeudet Eu:n alueelle. Yhtiöiden odotetaan avaavan uusia reittejä mm. suosittuihin kohteisiin kuten Lontooseen, Pariisiin ja Frankfurttiin.

 

Yhtiöt voivat myös solmia code share-sopimuksia ilman nykyistä monimutkaista lupakäsittelyä. Vastaavasti eurooppalaiset lentoyhtiöt saavat vapaammat oikeudet Intiaan. Nykyisin lentovuorojen lisääminen ja uusien kohteiden avaaminen edellyttää muutosta maiden väliseen kahdenväliseen lentoliikennesopimukseen.

 

http://www.lennalomalle.com/content/view/739/43/lang,en/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bisnesluokka useille Finnairin Euroopan-lennoille

 

Finnair parantaa palvelua tarjoamalla matkustajilleen bisnesluokan yhä useammalla Euroopan-reitillään. Paikan bisnesluokasta voi varata 1.9. ja sen jälkeen lähteville meno-paluulennoille Budapestiin, Gdanskiin, Lissaboniin, Prahaa, Riikaan, Wieniin ja Vilnaan. Rooman-reitille bisnesluokka on tarjolla talvikauden alusta, 26.10. Uusi, kolme kertaa viikossa lennettävä Jekaterinburgin-reitti avataan 2.9. Lennolla on tarjolla myös bisnesluokka.

 

- Ottamalla bisnesluokan käyttöön kyseisillä reiteillä voimme paremmin palvella Aasian-reittien jatkomatkustajien tarpeita, kertoo tuotepäällikkö Markku Remes Finnairin palvelun tuotekehityksestä.

 

Finnairin Euroopan-lentojen bisnesluokan palveluihin kuuluu väljän matkustamon lisäksi pääsääntöisesti mm. kolmen ruokalajin lounas tai päivällinen, johon sisältyy lämmin pääruoka. Aamulentojen monipuoliseen ja riittoisaan aamiaiseen kuuluu myös lämmin annos. Lyhyemmillä lennoilla tarjoillaan kohteesta ja vuorokaudenajasta riippuen joko lämmin tai kylmä ateria. Yllä mainittuja reittejä on viime vuosina lennetty oneclass-konseptilla, jolloin lennolla on ollut vain yksi matkustusluokka. Oneclass-lentoja lennetään edelleen Tallinnaan sekä kesäkohteisiin Krakovaan, Ljubljanaan, Pisaan ja Venetsiaan.

 

Finnair Oyj

 

Viestintä

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Finnairin Euroopan-lentojen bisnesluokan palveluihin kuuluu väljän matkustamon lisäksi..."

 

Mites tuo väljä matkustamo teknisesti toteutetaan?  Nykykonffiksessahan on verho tai siirrettävä seinä siinä muulin ja pisneksen välissä vain ja ainoastaan sen takia ettei se kalliisti matkaava pisnesmies näe että muulissa on yhtä väljät jakkarat kuin heilläkin, vaan kuvittelee että ahtamalla itsensä pisnespenkkiin ei lennellä ihan niin polvet suussa kuin muulissa vaikka ahdasta onkin.  :P

 

Olen kuullut että niistä penkeistä saa leveämmät sillä että se keskipenkki on mahdollista jollain veivillä rullata kasaan siitä välistä, ja silloin pisneksessä voisi istua 4 rinnan 6 rinnan sijaan.  Vann mites lisää jalkatilaa? Saako noita penkkejä liikkumaan myös pituussuunnassa sen mukaan (niinkuin niitä verhokkeita) mikä täyttöaste on muuli/pisnes?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Väljyys nyt on varmaankin se, että koneen vasemmalta puolelta ruuvataan se keskijakkara niin länään, että siinä ei istu kukaan ja näin vasemmassa rivissä istuu vain 2. Oikealla puolella on pisneksessäkin 3 jakkaraa käytössä. Jalkatilat on samat koko ajan.

 

Mitään ihmeellisen väljyyttä ei ole olemassa Euroopan businessluokassa.

Ei ainakaan niin väljää, että maksaisi HEL-BUD-HEL välistä 1700 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös nykyisenä A320-sarjan "slim-jakkaroiden" aikana bizneksessä istuta molemmin puolin konetta vain ikkuna- ja käytävä-paikoilla? Alkavat olla ne hienot, sivuttain liikuteltavat jakkarat jo historiaa  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös nykyisenä A320-sarjan "slim-jakkaroiden" aikana bizneksessä istuta molemmin puolin konetta vain ikkuna- ja käytävä-paikoilla? Alkavat olla ne hienot, sivuttain liikuteltavat jakkarat jo historiaa  :)

 

Pitää paikkansa.. vastaava järjestelmähän on käytössä mm. Lufthansalla. Ja jatkossa myös Embraereissa on luvassa vastaavaa lisätilaa, kysynnän salliessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ole päässyt vielä noin hienoon pisnekseen, tiistaina Milanoon (319) oli vasemmalla vain se keskijakkaran kavennus ja oikealla puolella 3 penkkiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

7.8.2008

 

Finnairin liikenne kasvoi 6,5 prosenttia

 

Finnairin liikenne kasvoi henkilökilometreissä mitattuna heinäkuussa 6,5 % ja tarjonta nousi 4,8 %. Matkustajakäyttöaste oli siten 1,3 %-yksikköä korkeampi kuin viime vuonna eli 81,0 %. Finnair kuljetti heinäkuussa yhteensä 715 711 matkustajaa, joka on 1,2 % enemmän kuin vuotta aikaisemmin.

 

Reittiliikenne kasvoi 6,2 % edellisvuoden heinäkuuhun verrattuna. Matkustajamäärä reittilennoilla oli 590 228, joka on edellisvuoden tasolla. Matkustajakäyttöaste reittiliikenteessä oli 79,1 %, joka on sama kuin viime vuoden heinäkuussa.

 

Finnairin Aasian-liikenne kasvoi heinäkuussa henkilökilometreissä mitattuna 12,0 % edellisvuoden heinäkuuhun verrattuna. Matkustajia kuljetettiin Aasian-liikenteessä 125 666, mikä on 12,5 % edellisvuotta enemmän. Euroopan-liikenteessä myydyt henkilökilometrit laskivat 1,6 % ja käyttöaste laski 0,6 %-yksikköä 77,3 %:iin.

 

Lomaliikenteen käyttöaste nousi heinäkuussa 8,1 %-yksikköä viime vuodesta 90,7 %:iin.

 

Finnairin lennoista 82,5 % saapui aikataulun mukaisesti, mikä on 5,9 %-yksikköä enemmän kuin viime vuonna. Reittiliikenteen täsmällisyysprosentti nousi 6,1 %-yksikköä viime vuoden heinäkuusta ja oli 84,5%.

 

Reittiliikenne

·        Reittiliikenteen (kansainvälinen + kotimaa) kysyntä (myydyt henkilökilometrit) nousi 6,2 %. Tarjonnan muutos oli 6,2 %. Matkustajakäyttöaste oli 79,1 % eli sama kuin viime vuonna.

 

·        Kansainvälisessä reittiliikenteessä koko matkustajamäärä kasvoi 2,0 %. Tarjonta henkilökilometreillä mitattuna nousi 6,3 %, ja kysyntä (myydyt hkm) kasvoi 6,6 %.

 

-      Euroopan reittiliikenteessä tarjonta laski 0,8 %, ja kun kysyntä laski 1,6 %, matkustajakäyttöasteeksi muodostui 77,3 %, 0,6 %-yksikköä matalampi kuin vuotta aiemmin.

 

-      Pohjois-Amerikan reittiliikenteessä tarjonta nousi 3,3 %. Myydyt henkilökilometrit nousivat 11,3 %, ja täten käyttöaste oli 90,1 %, nousua viime vuodesta 6,4 %-yksikköä.

 

-      Aasian reittiliikenteen henkilökilometritarjonta kasvoi 11,9 %. Kysyntä nousi 12,0 %. Matkustajakäyttöaste nousi 0,1 prosenttiyksikköä 79,9 %:in.

 

·        Kotimaan reittiliikenteen kysyntä laski 9,9 %, tarjonnan muutoksen ollessa 2,0 %. Matkustajakäyttöaste laski 8,4 %-yksikköä 63,9 %:in.

 

Lomaliikenne

·        Lomaliikenteen tarjonta laski heinäkuussa 1,6 %, ja kysyntä puolestaan nousi 8,0 %. Matkustajakäyttöaste oli 90,7 %, 8,1 prosenttiyksikköä korkeampi kuin viime vuonna.

 

Rahti

·        Kuljetetun rahdin määrä tonneissa mitattuna kasvoi 6,9 %. Reittiliikenteessä kasvu oli 9,5 %. Aasian reittiliikenteessä muutos oli 19,7 %. Euroopassa volyymit laskivat 10,0% ja Pohjois-Amerikassa muutos oli -12,7 %. Konsernin ulkopuolta vuokratuilla rahtikoneilla kuljetetun rahdin määrä laski 51,0 %. Rahtiliikenteen käyttöaste Aasian liikenteessä oli 68,1 % ja Pohjois-Amerikan liikenteessä 59,3 %.

 

 

Täydelliset liikenneluvut

http://www.finnairgroup.com/linked/fi/sijoittajat/Monthly_traffic_data_JULY2008FI.pdf

 

 

Finnair Oyj

Viestintä

7.8.2008

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

8.8.2008

 

Finnairin toinen neljännes selvästi viimevuotista heikompi

 

Finnairin liikevaihto nousi toisella neljänneksellä 1,5 prosenttia 546 miljoonaa euroon. Konsernin toiminnallinen liikevoitto oli viisi miljoonaa euroa. Tulos ennen veroja oli 19 miljoonaa euroa. Koko alkuvuoden toiminnallinen tulos puolittui edellisvuoden 33 miljoonasta eurosta 16 miljoonaan euroon.

 

– Hyvistä lähtökohdista huolimatta emme ole pystyneet eristäytymään toimialan kehityksestä, vaan toinen neljännes oli selvästi edellisvuotta heikompi. Myös loppuvuosi näyttää vaikealta ja toisen vuosipuoliskon toiminnallinen tulos saattaa painua tappiolle, Finnairin toimitusjohtaja Jukka Hienonen sanoo.

 

Lentotoiminnan yksikkötuotto tonnikilometriltä laski 2,2 prosenttia ja yksikkökustannukset laskivat 4,6 prosenttia. Toimintakuluja kokonaisuudessaan kasvattivat erityisesti polttoainekulut, jotka nousivat huhti-kesäkuussa 38 prosenttia.

 

– Korkea polttoaineen hinta ja lentolippujen halvaantunut hintakehitys ovat riepottaneet lentoyhtiöitä rajusti. Markkinoilla oleva ylikapasiteetti ei ole mahdollistanut lentohintojen nostoa kustannusten nousua vastaavasti. Toimialan säästökuurista on tulossa niin rankka, että maissa joissa lentoyhtiöitä menee nurin, saatetaan vaatia lentoyhteyksien ylläpitämistä elinkeinoelämän tarpeisiin valtion varoin.

 

Finnairin toisen vuosipuoliskon toiminnallinen tulos saattaa jäädä tappiolliseksi. Arvio perustuu polttoaineen heinäkuun lopun hintatasoon sekä lentolippujen hintojen pysymiseen viimevuoden tasoilla.

 

– Toimialan tilanne pysynee erittäin vaikeana kalliin polttoaineen ja epävarman kysyntäkehityksen vuoksi. Polttoainekulujen osuus Finnairin liikevaihdosta toisella puoliskolla arvioidaan olevan noin 28 prosenttia, kun viime vuonna kerosiinilaskuun kului 20 prosenttia liikevaihdosta, toimitusjohtaja Hienonen sanoo.

 

Finnairin reittiliikenteen kasvu henkilökilometreissä mitattuna oli tammi-kesäkuussa yli eurooppalaisen keskiarvon. Matkustajaliikenteen kapasiteetti kasvoi 11 prosenttia ja kysyntä seitsemän prosenttia, joten matkustajakäyttöaste laski edellisvuodesta kolme prosenttiyksikköä 72 prosenttiin. Aasian-liikenteen kysyntä kasvoi yli 20 prosenttia. Finnair kuljetti alkuvuonna neljä miljoonaa matkustajaa. Kuljetetun rahdin määrä kasvoi viime vuodesta runsaat 15 prosenttia 52 miljoonaan kiloon.

 

Finnairin toiminnan laatu parani alkuvuoden aikana, mikä näkyy ennen muuta täsmällisyydessä ja asiakaspalvelussa.

 

– Täsmällisyydessä olemme palanneet jälleen eurooppalaisten lentoyhtiöiden parhaimmistoon. Myös matkalaukkujen viivästymiset ovat vähentyneet kolmannekseen viimekesäisestä, Hienonen toteaa.

 

Finnair Oyj

 

Viestintä

8.8.2008

 

 

Linkki osavuosikatsauksen sisältävään pörssitiedotteeseen http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_11_1_1.html?&Id=hex_200808080000333318.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niille, joilla oli illuusio Finnairin uusista USA:n reiteistä, niin Hienonen murskaa nyt ne sanomalla päivän Kauppalehdessä, että uusia reittiavauksia USA:ssa ei ole tulossa eikä JFK:n reitille lisää rautaa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika mielenkiintoinen juttu, että Finnairilla on menossa CA rekry vaikka firmassa on YT-neuvottelut päällä.

 

Niin, jos lentävää henkilökuntaa tarvitaan niin silloin sitä rekrytoidaan. Vähennykset sitten jostain toisesta päästä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

12.8.2008

 

Rapu-rapu-rallaa Finnairin New Yorkin -lennoilla

 

Perinteeksi muodostunut rapukausi Finnairin New Yorkin -lentojen bisnesluokassa alkaa perjantaina 15.8. Taivaallisia saksiniekkoja tarjoillaan napsun kera jo kahdeksatta kertaa.

 

Bisnesmatkustajille tarjotaan alkuruoaksi neljä Järvi-Suomen ympäristöstä pyydystettyä jokirapua lisukkeineen ja perisuomalaisine juomineen. Rapuviikot jatkuvat aina 28.8. saakka.

 

Viinilistasuosituksena jokiravuille on tänä vuonna Clos du Roy 2006. Viinissä yhdistyvät upealla tavalla hedelmäisyys ja kaikki hienostuneen Sauvignon Blanc´in ominaisuudet.

 

Finnairin rapuviikot ovat saaneet matkustajilta hyvää palautetta: Atlantin yllä on jopa kuultu ”Helan går”. Helsingin ja New Yorkin välillä lentää paljon ulkomaalaisia, joiden avuksi on tehty pieni ravunsyöntiopas. Myös matkustamohenkilökunta opastaa tarvittaessa aloittelevia ravunsyöjiä.

 

Finnair haluaa seurata kausikeittiön vaihteluja ja tarjota lentomatkustajille ajankohtaisia makuelämyksiä läpi eri sesonkien. Jokirapu on tärkeä osa suomalaista gastronomiaa.

 

Finnair lentää kesäkaudella joka päivä Helsingistä New Yorkiin.

 

Finnair Oyj

Viestintä

12.8.2008

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LQE ei jää yksin tarrojensa kanssa:

Lehdistötiedote

13.8.2008

 

Finnairin kaksi lentokonetta oneworldin väreihin

 

Lentoyhtiöallianssi oneworld, jonka jäseninä on joukko laatuyhtiöitä Amerikasta, Euroopasta, Aasiasta ja Australiasta täyttää tänä vuonna 10 vuotta. Finnair lentää ensimmäisenä eurooppalaisena lentoyhtiönä kahdella oneworldin väreissä olevalla lentokoneella. Tunnuksilla Finnair juhlistaa allianssin 10-vuotisen toiminnan lisäksi omaa 85-vuotista historiaansa.

 

Finnairin Aasian-liikenteen laajennuksen ansioista yhtiön laajarunkolaivastoon kuuluu jo 12 konetta. Viimeisin tulokas Airbus A340 rekisteriltään OH-LQE saapui kuun vaihteessa ja on nyt saanut kylkiinsä

 

lähes kaksimetrisillä kirjaimilla tekstin oneworld sekä kuvat kaikkien muiden liittouman kymmenen jäsenyhtiön pyrstöistä.

 

Finnair lentää A340-koneillaan Aasian-kohteisiinsa. Euroopassa ja kotimaassa liikennöivään Airbus A319-koneeseen, rekisteriltään OH-LVF asennetaan oneworld-tunnukset myös elokuun aikana.

 

– oneworld on ylpeä ja iloinen Finnairin jäsenyydestä allianssin pohjoismaisena kumppanina. Finnair on antanut allianssille paljon kymmenvuotisen jäsenyytensä aikana ja on hienoa nähdä, että se on edelleen innostunut jäsenyydestään, kertoi oneworldin toimitusjohtaja John McCulloch Finnairin oneworld-laajarunkokoneen julkistamistilaisuudessa Helsinki-Vantaan lentoasemalla keskiviikkona.

 

– Olemme liittymisestä asti kuuluneet oneworld-allianssin aktiivisimpiin jäseniin, ja olemme saaneet siitä kumppaneiltamme tunnustusta. Esittelemällä kaksi laivastomme lentokonetta oneworldin väreissä ilmaisemme, kuinka tärkeänä pidämme jäsenyyttä ennen kaikkea asiakkaillemme, joille allianssin yhteiset palvelut ovat saatavilla, kun matka jatkuu Finnairin omaa reittiverkostoa kauemmaksi, totesi puolestaan varatoimitusjohtaja Henrik Arle.

 

oneworldin, maailman johtavan lentoyhtiöallianssin, jäseniin kuuluu parhaita ja suurimpia globaaleja lentoyhtiöitä: American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN, Malév Hungarian Airlines, Qantas ja Royal Jordanian, sekä noin 20 tytäryhtiötä. Mexicana ja sen tytäryhtiö Click Mexicana liittyvät oneworldiin 2009.

 

Finnair Oyj

Viestintä

13.8.2008

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suomalainen kateus paistaakin heti ensimmäisessä lukijan kommentissa kun joku todellinen talouden tasapainottaja kertoo mikä on ratkaisu:

Viesini Hienoselle: Kohtuullistakaa henkilöstölippujen myöntöedellytykset ja hinnat. 10% normihinnasta on vaan liian vähän. Samoin, pois kaikki uskomattomat kaveri ja kaukainen sukulainen liput. Ainoastaan henkilöstölle ja niiden kohdalla samassa ruokakunnassa eläville. Jotain tolkkua tähänkin, niin alkaisi talous tasapainottumaan.

 

:laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttää Ilkan lainauksen mukaan yhäkin sille että hölmölässä uskotaan vieläkin ID-lippujen syövän maksullisia paikkoja koneesta .

 

;D  :laugh: -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LQE ei jää yksin tarrojensa kanssa:

Lehdistötiedote

13.8.2008

 

Finnairin kaksi lentokonetta oneworldin väreihin

 

Lentoyhtiöallianssi oneworld, jonka jäseninä on joukko laatuyhtiöitä Amerikasta, Euroopasta, Aasiasta ja Australiasta täyttää tänä vuonna 10 vuotta. Finnair lentää ensimmäisenä eurooppalaisena lentoyhtiönä kahdella oneworldin väreissä olevalla lentokoneella. Tunnuksilla Finnair juhlistaa allianssin 10-vuotisen toiminnan lisäksi omaa 85-vuotista historiaansa.

 

Finnairin Aasian-liikenteen laajennuksen ansioista yhtiön laajarunkolaivastoon kuuluu jo 12 konetta. Viimeisin tulokas Airbus A340 rekisteriltään OH-LQE saapui kuun vaihteessa ja on nyt saanut kylkiinsä

 

lähes kaksimetrisillä kirjaimilla tekstin oneworld sekä kuvat kaikkien muiden liittouman kymmenen jäsenyhtiön pyrstöistä.

 

Finnair lentää A340-koneillaan Aasian-kohteisiinsa. Euroopassa ja kotimaassa liikennöivään Airbus A319-koneeseen, rekisteriltään OH-LVF asennetaan oneworld-tunnukset myös elokuun aikana.

 

– oneworld on ylpeä ja iloinen Finnairin jäsenyydestä allianssin pohjoismaisena kumppanina. Finnair on antanut allianssille paljon kymmenvuotisen jäsenyytensä aikana ja on hienoa nähdä, että se on edelleen innostunut jäsenyydestään, kertoi oneworldin toimitusjohtaja John McCulloch Finnairin oneworld-laajarunkokoneen julkistamistilaisuudessa Helsinki-Vantaan lentoasemalla keskiviikkona.

 

– Olemme liittymisestä asti kuuluneet oneworld-allianssin aktiivisimpiin jäseniin, ja olemme saaneet siitä kumppaneiltamme tunnustusta. Esittelemällä kaksi laivastomme lentokonetta oneworldin väreissä ilmaisemme, kuinka tärkeänä pidämme jäsenyyttä ennen kaikkea asiakkaillemme, joille allianssin yhteiset palvelut ovat saatavilla, kun matka jatkuu Finnairin omaa reittiverkostoa kauemmaksi, totesi puolestaan varatoimitusjohtaja Henrik Arle.

 

oneworldin, maailman johtavan lentoyhtiöallianssin, jäseniin kuuluu parhaita ja suurimpia globaaleja lentoyhtiöitä: American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN, Malév Hungarian Airlines, Qantas ja Royal Jordanian, sekä noin 20 tytäryhtiötä. Mexicana ja sen tytäryhtiö Click Mexicana liittyvät oneworldiin 2009.

 

Finnair Oyj

Viestintä

13.8.2008

 

Keksikääpä siellä Finnairilla seuraavaksi taas jotain muuta, kuin mitä nyt on A340.  ::)

 

EDIT: lainaus

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ite oon sitä mieltä , että hinta on se mitä kuluttaja katsoo.

Ainakin allekirjottaneelle on osunut useasti, että Finnair ei pysty kilpailee hinnoilla.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttää Ilkan lainauksen mukaan yhäkin sille että hölmölässä uskotaan vieläkin ID-lippujen syövän maksullisia paikkoja koneesta .

 

;D  :laugh: -

 

 

Niin....

 

Keneltäs se oli muuten lainattu??

 

Perisuomalainen kateus taas huipussaan.

 

- 8) jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt täytyy taas ihmetellä.

 

Viime viikolla joku oneworldin pamppu oli Helsingissä hehkuttamssa Finnairin koneen rungossa olevia teippejä ja kertomassa, että allianssiin pääsee vain vahvan talouden omaavat yhtiöt. Tämän päivän Hesarissa kirjoitetaan että Malev on siinä jamassa, että kohta tarvitaan Unkarin valtion rahaa.

 

Kysymys kuuluu: mitä Malev sitten tekee oneworldissä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.