Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Nyt täytyy taas ihmetellä.

 

Viime viikolla joku oneworldin pamppu oli Helsingissä hehkuttamssa Finnairin koneen rungossa olevia teippejä ja kertomassa, että allianssiin pääsee vain vahvan talouden omaavat yhtiöt. Tämän päivän Hesarissa kirjoitetaan että Malev on siinä jamassa, että kohta tarvitaan Unkarin valtion rahaa.

 

Kysymys kuuluu: mitä Malev sitten tekee oneworldissä?

 

Taisi ratkaisevaa olla Malevin kunto OW:n jäsenyydestä neuvoteltassa.

Mielenkiintoista kyllä nähdä mikä on Malevin (ja LOTin, Alitalian yms) tilanne lähitulevaisuudeessa, tukiaistenko varassa toimivat vai toimivatko itsenäisenä ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistanet sitten, että tyhmän turistin höynäyttäminen joka käänteessä on Intian kansanurheilu  ;)

 

Kyl juul, pitänee sitten kysellä mikä kone sitten sinne lähtee kun on lyöty matkasuunnitelmat lukkoon. Et tiedän varata hyvät paikat koneesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair to reschedule India flights from winter

 

Intialaiset unohtavat muuten mainita, että lokakuun lopussa Mumbain reitti upgreidataan eli siitä tulee M11 -reitti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Intialaiset unohtavat muuten mainita, että lokakuun lopussa Mumbain reitti upgreidataan eli siitä tulee M11 -reitti.

 

Ei taida ylittää uutiskynnystä  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm...jotain on meneillään kun maaliskuun lopusta 2009 Bangkokin paluulennon numero on muutettu ---->AY094

Varausjärjestelmässä ainakin näkyy AY096 niillä muutamilla

päivillä joille löytyy lento huhtikuun alkupuolelle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mille huhtikuun päiville?

 

31.3. lähtien koko varausjärjestelmä ei anna yhtään paluuta Bangkokista Helsinkiin.

 

Aistin muutoksia...  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mille huhtikuun päiville?

 

31.3. lähtien koko varausjärjestelmä ei anna yhtään paluuta Bangkokista Helsinkiin.

 

Aistin muutoksia...  8)

 

Löytyy muutamille päiville pitkin huhtikuuta.

Esim. 7.4.09  AY096 BKK 00:20 HEL 06:40

ja AY095 saapuu Bangkokiin 13:35 joten kovasti on pitkä kaantöaika  ;)

____________________________

EDIT:

LENTO: AY096

 

Liikennöi Finnair

Lähtö: Bangkok

  Suvarnabhumi International

Päivämäärä: ti 07.04.2009

Aika: 00:20

 

Saapuminen: Helsinki

  Helsinki-Vantaa - Terminaali 2

Päivämäärä: ti 07.04.2009

Aika: 06:40

 

Ateria: Kyllä

Välilasku: -

Kokonaiskesto: 10t 20min

Konetyyppi: MD-11

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo kummasti siellä on huhtikuulle vain tiistait jäljellä. Liekkö jotain tekemistä sen kanssa että maanantaisin ei ole huhtikuussa HEL-BKK -lentoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aamulla kentällä näkyi pikkubussi One World tarroilla! Milloin saadaan hämmästellä ensimmäisiä kuvia!

 

Heikki

 

Eipä tarvinnut kauan odotella Harrin kuvaa!  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

 

2.9.2008

 

Finnair ja Finncomm yhteiseen huoltoyritykseen

 

Finnair ja Finncomm Airlines ovat muodostaneet yhteisyrityksen Finnish Aircraft Maintenance Oy:n (FAM), joka erikoistuu regional-luokan lentokoneiden huoltopalveluihin. Finnair ja Finncomm Airlines omistavat yhtiöstä 50 prosenttia kumpikin. Yhtiö on aiemmin toiminut osana Finncomm-konsernia.

 

Ilmailuviranomainen myönsi FAM:ille lentokonekorjaamon toimiluvan elokuun alussa, jolloin yrityksen toiminta käynnistyi. Toimilupa kattaa ATR-potkuriturbiinikoneet ja Embraer 145 -suihkukoneet. Yrityksestä on tarkoitus luoda tehokas huolto-organisaatio Helsinki-Vantaan lentoasemalle, joka palvelee kotimaisia ja ulkomaisia asiakkaita. Omistusjärjestely edellyttää vielä kilpailuviranomaisen hyväksyntää.

 

Finnish Aircraft Maintenance Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty diplomi-insinööri Juha Ojala. Yritys työllistää nyt noin 60 henkeä. Uusi huoltohalli valmistuu Helsinki-Vantaalle keväällä 2009.

 

– Uudessa yrityksessä yhdistyvät Finnairin pitkä kokemus lentokoneiden huoltotoiminnasta sekä Finncommin dynaamisuus. Pieni organisaatio mahdollistaa joustavan toimintatavan. Tällä tavoin pystymme säilyttämään ja kehittämään Suomessa korkealuokkaista regional-koneiden huolto-osaamista, FAM:in toimitusjohtaja Juha Ojala sanoo.

 

FAM:in suurin asiakas on Finncomm Airlines, jolla on tällä hetkellä yhdeksän ATR 500-sarjan lentokonetta. ATR-laivaston koko kasvaa 16 koneeseen vuoteen 2011 mennessä. Finnair luopui ATR-liikenteestä tämän vuoden alussa, jolloin sen tytäryhtiö Aero lopetti toimintansa.

 

 

 

Finnair Oyj

 

Viestintä

 

2.9.2008

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

 

2.9.2008

 

Finnair ja Finncomm yhteiseen huoltoyritykseen

 

Finnair ja Finncomm Airlines ovat muodostaneet yhteisyrityksen Finnish Aircraft Maintenance Oy:n (FAM), joka erikoistuu regional-luokan lentokoneiden huoltopalveluihin. Finnair ja Finncomm Airlines omistavat yhtiöstä 50 prosenttia kumpikin. Yhtiö on aiemmin toiminut osana Finncomm-konsernia.

 

Ilmailuviranomainen myönsi FAM:ille lentokonekorjaamon toimiluvan elokuun alussa, jolloin yrityksen toiminta käynnistyi. Toimilupa kattaa ATR-potkuriturbiinikoneet ja Embraer 145 -suihkukoneet. Yrityksestä on tarkoitus luoda tehokas huolto-organisaatio Helsinki-Vantaan lentoasemalle, joka palvelee kotimaisia ja ulkomaisia asiakkaita. Omistusjärjestely edellyttää vielä kilpailuviranomaisen hyväksyntää.

 

Finnish Aircraft Maintenance Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty diplomi-insinööri Juha Ojala. Yritys työllistää nyt noin 60 henkeä. Uusi huoltohalli valmistuu Helsinki-Vantaalle keväällä 2009.

 

– Uudessa yrityksessä yhdistyvät Finnairin pitkä kokemus lentokoneiden huoltotoiminnasta sekä Finncommin dynaamisuus. Pieni organisaatio mahdollistaa joustavan toimintatavan. Tällä tavoin pystymme säilyttämään ja kehittämään Suomessa korkealuokkaista regional-koneiden huolto-osaamista, FAM:in toimitusjohtaja Juha Ojala sanoo.

 

FAM:in suurin asiakas on Finncomm Airlines, jolla on tällä hetkellä yhdeksän ATR 500-sarjan lentokonetta. ATR-laivaston koko kasvaa 16 koneeseen vuoteen 2011 mennessä. Finnair luopui ATR-liikenteestä tämän vuoden alussa, jolloin sen tytäryhtiö Aero lopetti toimintansa.

 

Finnair Oyj

Viestintä

2.9.2008

 

Ykköshalli jää sitten pelkästään brasilialaiasihmeiden parantolaksi  vai ??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu...

 

Ne Atraimethan on olleet jo kauan 5-hallissa. Ja sehän kait puretaan, kunhan FAM halli valmistuu.

 

-jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Lähde simulaattorilennolle Finnair Plus-pisteillä!

 

Finnairin Flight Training ja Finnair Plus tarjoavat Finnair Plus -jäsenille ainutlaatuisen mahdollisuuden päästä simulaattorilennolle sekä tutustumaan Finnairin Turvakoulutukseen.

 

Tapahtuma sisältää turvakoulutusesittelyn asiantuntijan johdolla sekä simulaattorilennon kouluttajalentokapteenin opastuksella. Tapahtuman aikana tarjotaan pientä purtavaa.

 

Ikäraja lennolle on 16 vuotta. Turvallisuussyistä simulaattorilennolle pääsevät mukaan vain ne, joille on varattu ja lunastettu paikka.

 

Tapahtuman ajankohdat ovat:

 

Lauantai 1.11.08, klo 14–17

Lauantai 8.11.08, klo 14–17

Lauantai 22.11.08, klo 14–17

Lauantai 29.11.08, klo 14–17

 

Simulaattorilennon pisteveloitus on 35 000 Plus-pistettä. Ilmoittautuminen on mahdollista ainoastaan sähköpostitse, osoitteessa plus.hupi@finnair.com. Kerro ilmoittautumisen yhteydessä jäsennumerosi, osanottajan nimi, toivottu osallistumispäivä sekä matkapuhelinnumerosi. Jos osanottaja on alaikäinen, ilmoita hänen ikänsä.

 

Lennoille on rajoitettu määrä paikkoja, joten toimi pian!

 

Tällaista Finskin sivuilla (Finnair Plus -> Tarjoukset ja uutiset -> Tarjoukset ja edut -> Muut yhteistyökumppanit)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

 

04.09.2008

 

Finnairin matkustajat multimediaviestillä suoraan lähtöportille Kööpenhaminassa

 

Finnair on ensimmäinen lentoyhtiö Kööpenhaminassa, joka aloittaa kännykkälähtöselvityspalvelun Tanskasta niin, että matkustaja voi mennä suoraan lähtöportille matkustaessaan pelkän käsimatkatavaran kanssa. Turvatarkastuksessa matkustaja esittää vain Finnairin multimediaviestinä matkapuhelimeen lähettämän tarkastuskorttina toimivan viivakoodin.

 

- Asiakas napsauttaa vain puhelimen taustavalon päälle ja esittää puhelimensa turvatarkastuksessa, kaupoissa ja lähtöportilla, missä henkilökunta lukee puhelimesta automaattisesti laitteillaan 2D-viivakoodin tiedot. Mikäli mukana on koneen ruumassa kuljetettavia matkatavaroita, ne jätetään Baggage Drop -tiskille normaalien lähtöselvitysaikojen puitteissa, kertoo tuotepäällikkö Tuija Makkonen Finnairista.

 

Mikäli asiakas Tanskassa saa ainoastaan tekstiviestivahvistuksen lähtöselvityksestä, on hänen noudettava paperinen tarkastuskortti lähtöselvitysautomaatilta tai Baggage Drop -tiskiltä esittämällä Finnair Plus -kortti tai passi. Ilman matkapuhelimessa olevaa viivakooditarkastuskorttia tai paperista tarkastuskorttia turvatarkastuksesta ei pääse porttialueelle.

 

Finnair Plus -kanta-asiakasohjelman jäsenet ovat jo jonkin aikaa voineet tehdä lähtöselvityksen tekstiviestillä Finnairin lennoille kaikilta Suomen lentoasemilta sekä Tukholmasta ja Göteborgista lähtevillä Finnairin ulkomaan reittilennoilla, myös silloin kun matkaan liittyy jatko Finnairin ulkomaan reittilennolla Helsingistä.

 

Suomessa ja Ruotsissa matkustaja esittää lentoaseman palvelupisteissä tekstiviestivahvistuksen. Kööpenhaminassa viranomaisille esitetään siis myös multimediaviestinä matkapuhelimeen lähetetty tarkastuskorttina toimiva viivakoodi.

 

Lähtöselvityspalvelu on ilmainen, ja asiakas maksaa vain Finnairille lähetettävästä vastausviestistä normaalin tekstiviestin verran. Kööpenhaminassa asiakas maksaa operaattorin perimän datasiirtomaksun multimediaviestin vastaanottamisesta. Palvelu toimii kaikissa puhelinmalleissa ja kaikkien operaattoreiden liittymissä, helposti ja ilman puhelimen lisäasetuksia. Multimediaviestien vastaanottoa varten puhelimessa tulee olla MMS-viestiasetukset.

 

Palvelu koskee myös Finncomm Airlinesin lentoja, mutta ei muiden yhtiöiden liikennöimiä code-share-lentoja.

 

Palvelun yksityiskohtaisemmat toimivuusohjeet löytyvät osoitteesta www.finnair.fi kohdasta lähtöselvitys ja lähtöselvitys tekstiviestillä.

 

Finnair Oyj

Viestintä

4.9.2008

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin matkustajakäyttöasteet paranivat

 

Parasta tuottoa tuli Aasian-liikenteestä. Finnairin koneissa istui sikäläisillä reiteillä 13,8 prosenttia enemmän ihmisiä kuin viime vuonna samaan aikaan. Etenkin kesäkauden innoittama Japanin-matkailu sekä uusi Söulin-reitti vetivät väkeä.

http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2008/09/09/korea-ja-japani-vetivat-finnairia/200823378/139

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.