Kirjoitettu Syyskuu 9, 2008 Kuulostaa mitä parhaalta perusteelta palkanalennuksillle ja -jäädyttämisille, irtisanomisista puhumattakaan 8) -A- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 9, 2008 Koneen täyttöastehan ei kerro mitä reissuista jää tuottoa jolla maksetaan mm. ne palkat. Koneen täyttöaste kertoo kuinka monta jakkaraa on täytetty tietyllä ajanjaksolla mutta se ei kerro kuinka monta euroa tuoli tuotti ja kuinka monta euroa tuolin täyttö maksoi. Siksi en henkilökohtaisesti ymmärräkään mitä virkaa on näillä täyttö-, käyttö- ja muiden asteiden ilmoittamisella kun se ei kerro tilanteesta juurikaan mitään. Jos yhden kuukauden ajan Aasian kohteisiin annettaisiin ilmaiseksi lippuja niin että jokainen kone olisi täynnä viimeistä jakkaraa myöden, niin täyttöaste olisi 100% mutta mitä sitten. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 9, 2008 Kuulostaa mitä parhaalta perusteelta palkanalennuksillle ja -jäädyttämisille, irtisanomisista puhumattakaan 8) -A- Juu, Näin on. Mutta näistä enemmän muualla. -jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 10, 2008 Finnair pyrkii avaamaan reittejä Venäjällä 10.09.2008 06:45 Kaukoidästä kultasuonen löytänyt Finnair yrittää toistaa Aasian-menestyksensä Venäjällä. Yhtiö aikoo avata Venäjälle lähivuosina useita uusia reittikohteita. Tavoite on koota reiteille suomalaisten liikemiesten lisäksi syöttöliikennettä Euroopasta. Kauppalehden mukaan Strategia perustuu Helsinki-Vantaan edulliseen asemaan lännen ja idän välissä. Euroopan puolella Uralia Finnairia kiinnostavat mm. Kazan, Perm ja Samara. (MTV3) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 10, 2008 Finnair suunnittelee myös kolmatta Intian kohdetta. Kyseeseen voisivat tulla esim. Bangalore tai Chennai. Molempi parempi, näin ainakin Finnairin Intian pomon Kari Stolbown mukaan. talking tarmac Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 10, 2008 Tästä näkyy lentokerosiinin hintakehitys viime vuosilta: http://www.iata.org/whatwedo/economics/fuel_monitor/price_development.htm Voisi tämän enempää tietämättä sekä yllä olevien uutisten myötä kuvitella, että suurin paniikki Finnairissa olisi laantumaan päin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 10, 2008 Tästä näkyy lentokerosiinin hintakehitys viime vuosilta: http://www.iata.org/whatwedo/economics/fuel_monitor/price_development.htm Voisi tämän enempää tietämättä sekä yllä olevien uutisten myötä kuvitella, että suurin paniikki Finnairissa olisi laantumaan päin. Ota huomioon, että samanaikaisesti kun öljyn dollarihinta on laskenut, niin dollari on kallistunut euroa vastaan. Heinäkuussa eurolla sai lähes 1,60 dollaria, tänään enää 1,41 dollaria. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 10, 2008 Juu, onhan tuossa eurokäppyräkin mukana. Näkyisi olevan euromääräinen hinta käyristä karkeasti arvioituna 15...20 % alle huipun, kun taalamääräinen olisi vajaat 30 pinnaa alle. Tosin vuoden takaiseen on hinta edelleen liki 50 % korkeampi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 12, 2008 Joko Istanbulin reitin avaamisesta uutisoitiin? Finnair aloittaa lennot Turkin Istanbuliin ensi keväänä. Reittiä lennetään 4.3. alkaen kahdesti viikossa, keskiviikkoisin ja lauantaisin. Lennot 12 miljoonan asukkaan metropoliin nousevat Helsingistä aamulla ja palaavat takaisin samana iltapäivänä. Lentoaika välillä HelsinkiIstanbul on 3 tuntia 20 minuuttia. Reittiä liikennöidään ympäri vuoden. Lennoilla on käytössä bisnesluokka. Istanbulin-reitti palvelee erityisesti suomalaisia liike- ja lomamatkustajia. Reitille tulee yhteydet monista Suomen kaupungeista sekä Tallinnasta. Istanbulista puolestaan tulee olemaan erittäin hyvät jatkoyhteydet kotimaahan, Pohjoismaihin sekä kaikkialle Finnairin Aasian verkostoon, kertoo Finnairin reittistrategiasta ja liikennesuunnittelusta vastaava johtaja Petteri Kostermaa yhtiön tiedotteessa. Finnair on aiemmin lentänyt Istanbulin kautta Kairoon 1970- ja 1980-lukujen taitteessa. Finnairin lomalennoilla on puolestaan ollut lentoja Istanbuliin Ateenan kautta muutama vuosi sitten. IS Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 12, 2008 Muistanko nyt ihan väärin,että Istanbuliin lennettiin Ateenan kautta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 12, 2008 Muistanko nyt ihan väärin,että Istanbuliin lennettiin Ateenan kautta. Ainakin vuonna 1987 AY771 lensi sunnuntai-iltaisin HEL-IST-ATH, yöpyi Ateenassa ja palasi samaa reittiä takaisin maanantaina. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 12, 2008 Ainakin vuonna 1987 AY771 lensi sunnuntai-iltaisin HEL-IST-ATH, yöpyi Ateenassa ja palasi samaa reittiä takaisin maanantaina. Vielä ainakin 1989 syksyllä oli tuo reitti käytössä, henk koht ensimmäinen reittilento Euroopassa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 12, 2008 Vielä ainakin 1989 syksyllä oli tuo reitti käytössä, henk koht ensimmäinen reittilento Euroopassa Oli jo vuonna 1981, jolloin Istanbulista jatkettiin vielä Irakin puolelle Bagdadin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 15, 2008 Joko Istanbulin reitin avaamisesta uutisoitiin? IS Ei tainnut vielä olla... Tuo on todella hieno juttu. Saadaan kotimainen Turkish airlinesin rinnalle tuolle reitille. Luultavasti vetää aika hyvin . - jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 15, 2008 Tuo on todella hieno juttu. Saadaan kotimainen Turkish airlinesin rinnalle tuolle reitille. Luultavasti vetää aika hyvin . TK:lla taitaa reitti vetää melko hyvin kun nostavat tulevana talvikautena viikoittaisten lentojen määrän viiteen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 15, 2008 TK:lla taitaa reitti vetää melko hyvin kun nostavat tulvana talvikautena viikoittaisten lentojen määrän viiteen. TK on lähes koko ajan täynnä ainakin kesällä. Kuka Turkkiin haluaa? Lomaturisti vai halvalla jatkava turisti , EU virkamiehillä ei kai ole vielä asiaa vai kuka ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 15, 2008 Noo, kunhan saavat neuvottelut raiteilleen, niin sitten pääsevät virkamiehetkin Turkkiin. -jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 15, 2008 TK on lähes koko ajan täynnä ainakin kesällä. Kuka Turkkiin haluaa? Lomaturisti vai halvalla jatkava turisti , EU virkamiehillä ei kai ole vielä asiaa vai kuka ? Istanbul on tärkeä solmukeskus Turkish Airlinesille, sieltä on hyvät jatkoyhteydet semmoisiin paikkoihin kuten Kazan, Astana, Alamaty, Tashkent, Bangkok, Singapore, Hong Kong, Shanghai, Osaka, Peking, Kairo, Riyad, Kuwait, Dubai, Teheran, Cape Town. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 16, 2008 Finnair vuokrannut koneita USA:n rahoituskriisin runtelemalta yhtiöltä http://www.yle.fi/uutiset/talous/oikea/id101722.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 16, 2008 Finnair vuokrannut koneita USA:n rahoituskriisin runtelemalta yhtiöltä http://www.yle.fi/uutiset/talous/oikea/id101722.html Kuka haluaisi maadoittaa 900 konetta samanaikaisesti? ILFC on AIG:n kannattavimpia osia, ja sen voitto viime tilivuonna oli noin USD 200 miljoonaa. Nyt varmaan Kanarian matkaajat alkavat soittelemaan Finnairille tai Aurinkomatkoille, etta toteutuukohan heidan talvilomansa ollenkaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 16, 2008 Ylellä joku amatööri ollut otsikoimassa tuon jutun. Jos AIG on kuilun partaalla, niin ei se tarkoita että ILFC on murenemassa. Finnair vuokrannut koneita USA:n rahoituskriisin runtelemalta yhtiöltä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 16, 2008 Pankaa kaikki pihalle, eipä ole palkkakuluja. Ei ole myös tekijöitä "tulokseen". Sitten on pakko antaa optioita tulosparannukseen johtoportaalle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2008 Jos AIG on kuilun partaalla, niin ei se tarkoita että ILFC on murenemassa. Yhdysvaltojen keskuspankki Fed ilmoittaa lainaavansa vakuutusjätti AIG:lle 85 miljardia dollaria. Laina pelastaa yhtiön talousvaikeuksista. keskuspankki haluaa lainasta vastineeksi 80 prosentin osakeosuuden yhtiöstä, ja AIG:n kolmen biljoonan arvoinen omaisuus tulee kokonaisuudessaan lainan pantiksi. iltalehti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2008 Japanin liikenneministeriön mukaan lentovuoroja Japaniin voidaan lisätä. Uusi sopimus sallii Osakan vuorojen lisäämisen kymmeneen viikossa, Nagoyan seitsemään viikossa ja Hanedan osalta niinikään seitsemään viikossa vuonna 2010. http://www.redorbit.com/news/business/1557680/japan_finland_agree_to_boost_flights/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2008 Japanin liikenneministeriön mukaan lentovuoroja Japaniin voidaan lisätä. Uusi sopimus sallii Osakan vuorojen lisäämisen kymmeneen viikossa, Nagoyan seitsemään viikossa ja Hanedan osalta niinikään seitsemään viikossa vuonna 2010. Varmaankin Naritaan eikä Hanedaan Tokiossa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla