Kirjoitettu Syyskuu 17, 2008 Finnairin suunta Nagoyassa on vain päinvastainen eli kohta tiputetaan neljästä viikkovuorosta yksi pois. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2008 Yhdysvaltojen keskuspankki Fed ilmoittaa lainaavansa vakuutusjätti AIG:lle 85 miljardia dollaria. Laina pelastaa yhtiön talousvaikeuksista. keskuspankki haluaa lainasta vastineeksi 80 prosentin osakeosuuden yhtiöstä, ja AIG:n kolmen biljoonan arvoinen omaisuus tulee kokonaisuudessaan lainan pantiksi. ..on maailman kirjat sekaisin, maailman kapitalistisin valtio lisää kansallista omaisuutta, ja kommunistisimmassa valtiossa (Kiina) palvotaan rahaa... Mitähän Marx sanois jos tietäis.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2008 Hienonen: Finnair voisi ostaa osan SAS:tä Finnair (osake, tiedotteet) saattaisi olla kiinnostunut ostamaan pohjoismaisen lentoyhtiö SAS:n mannertenväliset toiminnot. Näin sanoo Finnairin toimitusjohtaja Jukka Hienonen Reutersin haastattelussa. "Se voisi olla meille luonteva tapa vahvistaa asemiamme.", Hienonen sanoo. Hienosen mukaan Finnair ei ole neuvotellut SAS:n kanssa. Markkinoilla viime viikolla liikkuneiden huhujen mukaan myös saksalainen Lufthansa on kiinnostunut SAS:stä. http://www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/article131708.ece?s=r&wtm=_-17092008 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2008 ..on maailman kirjat sekaisin, maailman kapitalistisin valtio lisää kansallista omaisuutta, ja kommunistisimmassa valtiossa (Kiina) palvotaan rahaa... Mitähän Marx sanois jos tietäis.. Yhdysvallat ei ole eika ole koskaan ollut maailman kapitalistisin valtio. Se on markkinatalous, joka on tosin vahemman saadelty kuin Suomi, mutta silti siellakin (anteeksi taallakin) saantelya on vahan joka asiassa. Itseasiassa tassa USA tekee oikein, eli kansallistaa konkurssikypsat yritykset ennemmin kuin antaa niille ilmaista rahaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2008 http://www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/article131708.ece?s=r&wtm=_-17092008 Tuo SAS IC:n osto kyllä mielenkiintoinen ajatus, ollut Hienosen puolelta esillä aikaisemminkin. Miltähän tilanne käytännössä näyttäisi, olisko AY:n kaikki long haulit siinäkin tapauksessa keskitetty Vantaalle? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2008 Tuo SAS IC:n osto kyllä mielenkiintoinen ajatus, ollut Hienosen puolelta esillä aikaisemminkin. Miltähän tilanne käytännössä näyttäisi, olisko AY:n kaikki long haulit siinäkin tapauksessa keskitetty Vantaalle? Hienonen on sanot, etta CPH:n sijainti maantieteellisesti on parempi kuin Helsingin, mutta Finnair tarvitsisi sinne luonnollisesti myos syottoliikennetta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2008 Hienonen on sanot, etta CPH:n sijainti maantieteellisesti on parempi kuin Helsingin, mutta Finnair tarvitsisi sinne luonnollisesti myos syottoliikennetta. Jospa CPH olisikin AY:n ainoa long haul hub, länteen ja itään... Phuketin charterit melkein täyttäis Vantaan paikallistarpeet Eli AY tekisi sen minkä SK olisi tosiaan pitänyt hoksata aikoinaan tehdä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 17, 2008 Hah.. Johan on taas utopioita. Kaikella kunnioituksella. -jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Hah.. Johan on taas utopioita. Kaikella kunnioituksella. -jukka Lasten ja amatöörien suusta ne parhaat utopiat tulee Noin ylipäätään, erityisesti nyt taitaa olla hankalaa kenenkään ennustaa miltä Pohj-Euroopan markkinat näyttää viiden vuoden päästä. Todennäköisempää kuin AY:n itsenäinen laajeneminen taitaa kuitenkin olla että se lähinnä avustelee BA:ta, vaikka toisin toivoisin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Kylläpäs nyt peloitellaan: "Viestintäpäällikkö Senja Larsen Finnairilta kehottaa olemaan tarkkana jo lentoyhtiötä valitessa. - Kun varaa matkan halpalentoyhtiöltä, sen joutuu aina maksamaan heti. Verkostolentoyhtiöillä, joihin Finnairkin kuuluu, matkan voi varata ja maksaa vasta myöhemmin. Halvimpiin hintaluokkiin kuuluvista lennoista tosin maksu peritään varauksen yhteydessä. - Vain muutamaa reittiä lentävät ja vähän tai ei lainkaan jatkoyhteyksiä tarjoavat halpalentoyhtiöt pyrkivät keräämään mahdollisimman paljon varauksia saadakseen rahaa kassaan. Halpoja lentojakin saattaa olla tarjolla vain muutama ikään kuin kaupan "sisäänheittotuotteita", Larsen selittää." http://www.iltalehti.fi/talous/200809178273756_ta.shtml Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Verkostolentoyhtiöillä, joihin Finnairkin kuuluu, matkan voi varata ja maksaa vasta myöhemmin. Halvimpiin hintaluokkiin kuuluvista lennoista tosin maksu peritään varauksen yhteydessä. Koskakohan Larsen on varannut itse lippuja viimeksi? Varaat netissä vaikka businessluokan lipun niin veloitus lähtee tasan samantien kortilta/nettipankista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Hienonen on sanot, etta CPH:n sijainti maantieteellisesti on parempi kuin Helsingin, mutta Finnair tarvitsisi sinne luonnollisesti myos syottoliikennetta. Eikös ne suunnitelmat joskus menneet niin, että Helsinki olisi hubi Aasian liikenteelle ja CPH vastaavasti USA/Kanadan liikenteelle? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Koskakohan Larsen on varannut itse lippuja viimeksi? Varaat netissä vaikka businessluokan lipun niin veloitus lähtee tasan samantien kortilta/nettipankista. Kyllä ainakin meidän yritysmatkatoimiston ja myös heidän webissä oleva itsepalvelutyökalun kautta voi varata Finnairinkin lippuja ilman välitöntä liputtamista (toki vain korkeampia lippuluokkia). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Mutta me tavaliset pulliaiset, jotka ostamme matkamme itse ja netissä, näemme sen miten veloitus lipun ostosta lähtee samantien kortilta. Joten mielestäni Larsenin lause ei ole totta. Ja sitten päästäänkin asiaan, mitkä ovat Finnairin mielestä ne "halvimmat hintaluokat". ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Taas ajantasainen kuva lisätty uutiseen http://www.taloussanomat.fi/teollisuustuotteet/2008/09/18/finnair-kiinnostunut-sasn-kaukolennoista/200824357/12 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Jospa CPH olisikin AY:n ainoa long haul hub, länteen ja itään... No can do....ainakaan itään. Köpis on juuri sen verran kauempana lännessä ettei Aasian reitit onnistu lentämään 24h aikana meno-paluuta. Eli jokaiselle reitille tarvittaisiin enemmän kuin yksi kone mikä taas romuttaisi Finnairin kilpailuedun. USA:n lennot onkin sitten jo toinen juttu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Koskakohan Larsen on varannut itse lippuja viimeksi? Varaat netissä vaikka businessluokan lipun niin veloitus lähtee tasan samantien kortilta/nettipankista. Itse kun varaan firman matkatoimiston itsepalvelusivulla lentoni, lippu kirjoitetaan viimeisenä mahdollisena päivänä ja veloituskin menee vasta silloin. Saan toki e-lippunikin sähköpostitse vasta viime tipassa usein. Lippuluokasta sitten riippuu lipunkirjoituspäivän ajankohta - kalleimmilla se on lähempänä lähtöä kuin halvemmilla. Ja toki kaikkein halvimmilla se on samantien ostohetkellä. Luulisin, että yksityisasiakas voisi sopia samanlaisen järjestelyn matkatoimiston kanssa ostaessaan niitä kalliimpia lippuluokkia (esim. sen bisneslipun)? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Mitä tulee halppisyhtiöihin...(viitaten Senjan juttuun) Tottakai vain pieni osa lipuista on esim. 19 euroa veroineen. Eihän nuo yhtiöt voisi kannattaa. Mutta lippujen hintakatto onkin sitten jossain 250 eurossa. Ainakin osalla. Kyllä siellä halppispuolella mietitään samalla lailla pa säästöjä kuin normipuolellakin. Kaikesta mahdollisesta liikapainosta pyritään eroon. Esim. kyökissä. Ja ne jotka onnistuvat noissa ja karsivat kannattamattomia, ne yhtiöt todennäköisesti selviävät hengissä. - 8) jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Mutta me tavaliset pulliaiset, jotka ostamme matkamme itse ja netissä, näemme sen miten veloitus lipun ostosta lähtee samantien kortilta. Joten mielestäni Larsenin lause ei ole totta. Ja sitten päästäänkin asiaan, mitkä ovat Finnairin mielestä ne "halvimmat hintaluokat". ??? Tuo pitaa taysin paikkaansa. Taman takia kaytankin osittain matkatoimistoja silloin, kun haluan varauksen, mutta en ole valmis sita jostain syysta viela maksamaan. Tosiaankaan, en ole viela yhdenkaan lentoyhtion omilla sivuilla nahnyt, etta voisi varata ja maksaa vasta myohemmin... Risteilyvarustamoilla tama muuten onnistuu -- maksat esim. 10% risteilysta varauksen yhteydessa, ja sitten vaikkapa 70 vrk ennen lahtoa loput pois. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Taas ajantasainen kuva lisätty uutiseen Onkos ne Suomen lipun värit sitten jotekin muuttuneet? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Ei värit, mutta katsoppas hieman tarkemmin konetyyppejä ko. kuvassa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Finnair suunnittelee lentoja Manilaan http://www.lennalomalle.com/content/view/846/43/ Moni yhtiöhän on tänä vuonna lopettanut kokonaan Manilan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Ei värit, mutta katsoppas hieman tarkemmin konetyyppejä ko. kuvassa Kyl maar mä tajusin jo heti alussa mistä kenkä puristaa, mutta turha olla tiukkapipo tässäkään asiassa. Mulle riittää, et siin on kaks lentokonetta, toinen Finnairin ja toinen SAS:n. Ihan sama onko se kuva uus vai vanha. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Finnair suunnittelee lentoja Manilaan http://www.lennalomalle.com/content/view/846/43/ Moni yhtiöhän on tänä vuonna lopettanut kokonaan Manilan. Tämä olisi toteutuessaan aika jees Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla