Kirjoitettu Syyskuu 18, 2008 Tämä olisi toteutuessaan aika jees Totta.. filippiiniläiset ovat melkoisia merenkävijöitä ja heitä liikkuu suuria määriä Manilan ja Euroopan satamien välillä, joten reitti voisi toimiakin. Ja muutenkin - Manila on ihan hauska kaupunki Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Tämä olisi toteutuessaan aika jees Todellakin... Maassa on uskomaton luonto. En ole paikalla VIELÄ käynyt. Varmasti aikanaan käynkin. - jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Finnair suunnittelee lentoja Manilaan http://www.lennalomalle.com/content/view/846/43/ Moni yhtiöhän on tänä vuonna lopettanut kokonaan Manilan. Taitaa liittyä siihen Bangkokiin tulevaan pitkään seisonta-aikaan, sama juttu kuin mitä Kuala Lumpurin kanssa piti olla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 19, 2008 Hienonen: Finnair voisi ostaa osan SAS:tä Finnair (osake, tiedotteet) saattaisi olla kiinnostunut ostamaan pohjoismaisen lentoyhtiö SAS:n mannertenväliset toiminnot. Näin sanoo Finnairin toimitusjohtaja Jukka Hienonen Reutersin haastattelussa. "Se voisi olla meille luonteva tapa vahvistaa asemiamme.", Hienonen sanoo. Hienosen mukaan Finnair ei ole neuvotellut SAS:n kanssa. Markkinoilla viime viikolla liikkuneiden huhujen mukaan myös saksalainen Lufthansa on kiinnostunut SAS:stä. "Finnair on aivan liian pieni sekä taloudellisesti että poliittisesti, jotta se voisi ostaa osia kilpailijastaan SAS:sta." Näin kommentoi SAS Norgen matkustamohenkilöstöä eli lentoemäntiä ja stuertteja edustavan Kabinforeningen puheenjohtaja Jon Lyng. Lyngin mukaan Finnairin puheet ovat naurettavia ja ne vaikuttavat lähinnä julkisuuden tavoittelulta. Kauppalehti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 20, 2008 Tuosta kommentista paistaa selitys miksi SAS ei ole kannattava, nimittäin jos lentoyhtiön pitää Jon Lyngin mielestä olla poliittisesti suuri.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 24, 2008 Finnairin uuden 333 -koneen aloitusta New Yorkin reitillä on siirretty reilulla viikolla. Alkuperäinen aloituspäivämäärä oli 29.3.09 ja nyt aloitus on 6.4.09. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 24, 2008 Finnairin uuden 333 -koneen aloitusta New Yorkin reitillä on siirretty reilulla viikolla. Alkuperäinen aloituspäivämäärä oli 29.3.09 ja nyt aloitus on 6.4.09. Syytä ei vissiin ole kerrottu julkisuuteen miksi näin on käynyt? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 24, 2008 Mikäs sen mukavampaa kun että M11 jatkaa pidempän JFK:n reitillä. Tuli vaan jo lippu ostettua alkuperäiselle päivämäärälle mutta onpahan nyt paluulennollakin Amerikanraudan nopea ja tasainen kyyti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 24, 2008 Mikäs sen mukavampaa kun että M11 jatkaa pidempän JFK:n reitillä. Tuli vaan jo lippu ostettua alkuperäiselle päivämäärälle mutta onpahan nyt paluulennollakin Amerikanraudan nopea ja tasainen kyyti. Tämän takia en ole pitänyt varauksella mitään kiirettä... Ja ostan tarvittaessa joustavan lipun. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 24, 2008 Herra nimeltään Kangastalo Ilkka tehnyt tänään ilmestyneeseen Tekniikan Maailmaan tarinaa mm. Finnairin 340 businessluokasta. Seuraavaan testiin sitten enemmän Ilkkoja mukaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 24, 2008 Herra nimeltään Kangastalo Ilkka tehnyt tänään ilmestyneeseen Tekniikan Maailmaan tarinaa mm. Finnairin 340 businessluokasta. Seuraavaan testiin sitten enemmän Ilkkoja mukaan. Kannatetaan! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 24, 2008 Herra nimeltään Kangastalo Ilkka tehnyt tänään ilmestyneeseen Tekniikan Maailmaan tarinaa mm. Finnairin 340 businessluokasta. Seuraavaan testiin sitten enemmän Ilkkoja mukaan. Kannatetaan! Ei hassumpi idea ollenkaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 25, 2008 Finnairin uuden 333 -koneen aloitusta New Yorkin reitillä on siirretty reilulla viikolla. Alkuperäinen aloituspäivämäärä oli 29.3.09 ja nyt aloitus on 6.4.09. Niinpä tietenkin, mutta eipä siinä mitään... Mennään sitten M11:sta edestakaisin, koska palataan Suomeen 5.4.2009... Hotellit, lennot ja NHL-matsiliput on jo hankittu eli mitäs tuota itkemään... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 25, 2008 Alustavia muutoksia Aasian reiteille kesälle 2009 (tilanne 25.9.08) Japani: NGO muuttuu jälleen 4/viikko operoitavaksi 5.6.2009. Samalla konetyyppi vaihtuu 340 ---> 333 KIX konetyyppi muuttuu 1.7.2009 M11 --- > 340 Korea ICN muuttuu 31.5.2009 operoitavaksi 6 krt/viikko. Konetyyppi vaihtuu 1.7.2009 340 ---> 333 Intia DEL lähtöaika exHEL muuttuu 30.3.2009 20:00 --- > 18:10. 1.6.2009 alkaen päivittäin. Konetyyppi vaihtuu 1.5.2009 M11 ---> 333 BOM lähtöaika exHEL muutuu 29.3.2009 17:25 ---> 18:00. 27.4.2009 alkaen joka toinen viikko 5 viikkovuoroa ja joka toinen 6 vikkovuoroa. MD-11 jatkaa konetyyppinä. Lähtöajat HEL: Paluuajat HEL: AY005 14:10 AY006 08:50 AY021 18:10 AY022 14:40 (ma 13:40) AY029 18:00 AY030 13:45 AY041 17:30 AY042 14:05 AY051 20:10 AY052 14:20 AY057 17:10 AY058 14:50 AY067 16:50 AY068 14:55 AY073 17:20 AY074 15:20 AY077 17:20 AY078 15:10 AY079 17:15 AY080 15:10 AY095 23:40 AY096 06:40 Heinäkuu 2009 laajarunkoja käytössä: M11 3 kpl BKK BOM 333 4 kpl ICN DEL NGO JFK 340 5 kpl PEK KIX NRT PVG HKG Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 25, 2008 Tuo ei juurikaan yllätä että BKK on viimeisiä MD11 kohteita, mutta toi on vähän hassua että A340 lentää tuota Pekingin legiä, luulis että niiden kuorma/kantama -kyvystä olis etua enemmän pitkillä legeillä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 25, 2008 Taitaa yleisin veikkaus olla että BKK-HEL on se vihonviimeisin aikataulun mukainen MD-11 -lento, ehkä jotain spesiaalia luvassa silloin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2008 Tokyo päivittäiseksi: Finnair päivittäin Tokioon vuonna 2010 Finnair saavuttaa tärkeän merkkipaalun Japanin-lentojensa suhteen, kun yhtiö voi vuonna 2010 lentää Tokioon päivittäin. - Tokion-vuorojen saaminen päivittäiseksi on ollut johdonmukainen tavoitteemme viimeiset 20 vuotta, kertoo kaupallisen ryhmän johtaja Mika Perho. Suomen ja Japanin välisissä lentoliikennesopimusneuvotteluissa syyskuussa 2008 on sovittu oikeudesta kasvattaa lentovuorojen määrää Finnairin kaikkiin nykyisiin Japanin kohteisiin, Tokioon, Osakaan ja Nagoyaan. - Taloudellisesti tiukkoina aikoina katseen on kohdistuttava vahvasti myös tulevaisuuden ansaintamahdollisuuksiin. Lisävuorojen saaminen Japaniin osoittaa, että Finnairin Aasian-strategia etenee. Tavoitteenamme on saada päivittäiset yhteydet kaikkiin Aasian kohteisiimme, ja tässä olemme onnistuneet nyt myös Tokion ja Nagoyan osalta. Voimme tarjota asiakkaillemme nyt entistä toimivampia lentoyhteyksiä ja parempaa palvelua, iloitsee Perho. Suomella on välittömästi oikeus 21 viikkovuoroon Suomen ja Japanin välillä: neljä Tokioon, kymmenen Osakaan ja seitsemän vuoroa Nagoyaan. Tokion vuorojen määrä kasvaa seitsemään, kun Naritan lentokentän toisen kiitoradan pidennys valmistuu vuonna 2010. Japanin-vuorojen kokonaismäärä nousee tuolloin 24:ään. Lentoliikennesopimus mahdollistaa Finnairille myös rajattomat code share -oikeudet Japanin kotimaan kohteisiin Osakan ja Nagoyan kautta sekä kolmeen kohteeseen Tokion kautta. Finnair ja sen oneworld allianssikumppani Japan Airlines ovat toimineet yhteistyössä vuodesta 2005 alkaen. Finnairin lentonumero on Japan Airlinesin lennoilla Sapporoon ja Fukuokaan sekä Hanedan kentälle Tokioon. Näihin kohteisiin on yhteydet Finnairin Suomi-Japani-lennoilta. Lisäksi Finnairin kanta-asiakkaiden on mahdollista kerätä kanta-asiakaspisteitä ja käyttää palkintoja Japan Airlinesin lennoilla. Finnair Oyj Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2008 Taitaa yleisin veikkaus olla että BKK-HEL on se vihonviimeisin aikataulun mukainen MD-11 -lento, ehkä jotain spesiaalia luvassa silloin? No ainakin Flightforumin lukijamatka on tuolloin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2008 Tietaako kukaan koska on viimeinen MD-11 lento? Edes kuukauden tarkkuudella? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2008 Arvio on muistaakseni kevät 2010. Eli Flightforumin lukijamatka on tuolloin. Toivottavasti Bangkokiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2008 Eli Flightforumin lukijamatka on tuolloin. Toivottavasti Bangkokiin. Ja toivottavasti myös takaisin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2008 Herra nimeltään Kangastalo Ilkka tehnyt tänään ilmestyneeseen Tekniikan Maailmaan tarinaa mm. Finnairin 340 businessluokasta. Seuraavaan testiin sitten enemmän Ilkkoja mukaan. Jep ja voisi olettaa, että kaimasi oli laittanut mm. sinulle suunnatun bussien nopeuteen liittyvän kommentinkin juttuun mukaan . tomppa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2008 Jep ja voisi olettaa, että kaimasi oli laittanut mm. sinulle suunnatun bussien nopeuteen liittyvän kommentinkin juttuun mukaan . tomppa Juu ei ollut kyllä vaikeuksia päätellä kyseisen kuitin kohdetta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2008 No hitto, pitää ruveta lukemaan ko. artikkelia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2008 Pieni nyanssi Finnair.fi -sivujen uutisista. Tiedote mainitsee, että 2010 Finnair lentäisi peräti 24 viikkovuoroa Japaniin! Tiedote on vähän erilainen kuin www.finnairgroup.com -sivuilla julkaistu tiedote. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla