Kirjoitettu Lokakuu 13, 2008 AY68 on irronnut portista 01:23 UTC, AY58 01:56 UTC ja AY88 irtosi 01:54 UTC. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 15, 2008 ja seuraava lähtijä http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/10/15461 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 15, 2008 Tanskan Danish Travel Awards-tilaisuudessa parhaaksi charteryhtiöksi ja kotimaan yhtiöksi on valittu "yllättäen" SAS Danmark: http://www.boarding.no/art.asp?id=33484 15.10.2008 Tanskalaiset tykkäävät Finnairista Tanskalaiset ovat löytäneet Finnairin nopeimman ja parhaimman yhteyden Euroopan ja Aasian välillä. Osoituksena tästä Finnair sai jälleen tänä vuonna kärkisijoituksen Danish Travel Awards -kilpailun arvostetuimmassa kategoriassa, "paras eurooppalainen lentoyhtiö". - Olemme todella ylpeitä ja iloisia tästä palkinnosta. Tanskalaiset ovat vaativia ja laatutietoisia asiakkaita. Kärjessä pysyminen osoittaa, että olemme säilyttäneet tanskalaisten luottamuksen, iloitsee Finnairin Skandinavian-myynnistä vastaava Rolf Backman. Palkinto myönnetään kolmivaiheisen arvioinnin jälkeen. Äänensä antoi noin 2 000 kuluttajaa ja matkailualan asiantuntijaa. Tärkeä osa-alue arvioinnissa on matkustajien mielipiteet eli asiakastyytyväisyystutkimukset. Toisena painopisteenä on matkailuala eli matkatoimistot ja matkanjärjestäjät ja kolmantena arvovaltainen valitsijaraati. Finnair lentää Helsingin ja Kööpenhaminan välillä viidesti päivässä, tarjoten asiakkaille toimivat yhteydet niin Suomeen kuin Finnairin 10 Aasian-kohteeseen. Finnair Oyj Viestintä 15.10.2008 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 15, 2008 15.10.2008 Tanskalaiset tykkäävät Finnairista AY666 on yksi paljon kaukoitään matkaavia turisteja tuova lento , samoin AY667 vie usein 663:lta myöhästyneet. - poölsekorv rules - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 16, 2008 Moskovan ja Helsingin välisten lentovuorojen määrä vähenee. Venäläinen Aeroflot ja Finnair karsivat talvikauden lentoja heikkevän kysynnän vuoksi. Yhtiöt lentävät Moskovan ja Helsingin välillä aiemman 28 viikkovuoron sijaan 19 edestakaista vuoroa. Päivittäisten lentojen määrä vähenee nykyisestä neljästä kolmeen tai kahteen edestakaiseen vuoroon. Sen sijaan Pietarin lentojen määrää aiotaan lisätä. YLE Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 18, 2008 Ensi kesäaikataulun alusta delhiläinen laitetaan näköjään lähtemään Delhistä, niin että vaihto nykkiläiseen onnistuu: AY022 DEL-HEL 08:35-13:30 AY005 HEL-JFK 14:10-15:50 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 18, 2008 Ensi kesäaikataulun alusta delhiläinen laitetaan näköjään lähtemään Delhistä, niin että vaihto nykkiläiseen onnistuu: AY022 DEL-HEL 08:35-13:30 AY005 HEL-JFK 14:10-15:50 Onnistuuhan se nytkin ? Jää vielä luppoaikaa kirmailla vaikka kauppatorille.. Jos se yhtä hyvin myy kuin paljon EFHK:lla kohua ja turhia työtunteja aiheuttanut BOM-HEL-JFK niin avot. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 18, 2008 Onnistuuhan se nytkin ? Jää vielä luppoaikaa kirmailla vaikka kauppatorille.. Onnistuu toki. Mutta ei onnistu enää parin viikon päästä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 18, 2008 Ensi kesäaikataulun alusta delhiläinen laitetaan näköjään lähtemään Delhistä, niin että vaihto nykkiläiseen onnistuu: AY022 DEL-HEL 08:35-13:30 AY005 HEL-JFK 14:10-15:50 Onpa kuitenkin aika lyhyt vaihtoaika... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 18, 2008 Onpa kuitenkin aika lyhyt vaihtoaika... Tarviiko sen pidempi olla jos vain konetta vaihtaa? Nopea käy siellä Spa:ssa ja saunassa tuossa välissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 18, 2008 Onpa kuitenkin aika lyhyt vaihtoaika... Toden totta, Jos ajattelee, että laajarungon boardaus alkaa yleisesti n. 30 min ennen lähtöä, niin delaytä alkaa pukkaamaan, jos tuo saapuva kone on vähänkin myöhässä. Toisaalta jos ovat vaikka viereisillä porteilla, niin ei niin paha. Toisaalta laukkujen kanssa voi jo tehdä tiukkaa. Mutta elämä on. Joka tapauksessa paljon parempi tuo 40 min vaihto, kuin 6 timmaa saati 8. -jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 18, 2008 .... Toisaalta jos ovat vaikka viereisillä porteilla, niin ei niin paha. ..... Eipä taida edes viereinen portti auttaa -> turvatarkastuksessa täytynee käydä, kun tulee kaukaa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 18, 2008 Eipä taida edes viereinen portti auttaa -> turvatarkastuksessa täytynee käydä, kun tulee kaukaa... Näin on. Ei auta vaikka on vierekkaisillä putkilla. Ja se jatkavien turvatarkastus on aikamoinen pullonkaula kun pari-kolme laajaraunkoa pölähtää yhtäaikaa Aasiasta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2008 Näin on. Ei auta vaikka on vierekkaisillä putkilla. Ja se jatkavien turvatarkastus on aikamoinen pullonkaula kun pari-kolme laajaraunkoa pölähtää yhtäaikaa Aasiasta. Niinpä tosiaan on... Olin ihan muissa maailmoissa. Harmin paikka. -jukka 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2008 Tuota turvatarkastusmenettelya olenkin aina Euroopassa (ja myos Suomessa) aina ihmetellyt. Miksi pitaa menna ennen jatkolentoa uudelleen turvatarkastukseen. Esimerkkina Amsterdam - kun saavutaan USA:sta, eika poistuta terminaalista, niin silti pitaa menna turvatarkastuksen kautta, kun mennaan Suomeen lahtevaan koneeseen. Passintarkastuksen toki ulkorajalla ymmarran. Sama Suomessa; kun saavutaan AY:lla JFK:lta ja jatketaan kotimaahan, niin pitaa menna turvatarkastuksen kautta. Eivathan saapuvat matkustajat paase tuossa vaiheessa poistumaan terminaalista. Tai jos poistuisivatkin, niin takaisinhan paasisi vain turvatarkastuksen kautta. En ymmarra. Kesakuussa omalle kohdalle tuli ekaa kertainen tuollainen siirtyminen kotimaan lennolle ja koin tuon ylimaaraisen turvatarkastuksen suorastaan v...na. Nyt siis edella puhuttiin Intiasta saapuvista ja USA:han jatkavista. Saapuvat ei-Schengen maasta ja jatkavat ei-Schengen maahan. USA voisi tietysti olla poikkeustapaus, mutta sehan tahan ei kai ole syyna. En ymmarra. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2008 Helsinki-Vantaalla tehdään EU-turvatarkastus ja Intiassa tehdään heidän turvatarkastus. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2008 Niin, matkustaja ei pääse transitalueelta ulos, mutta halutessaan voi pikaisesti käydä kahviosta/baarista nappaamassa teräksisen voiveitsen tai haarukan... ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2008 Niin, matkustaja ei pääse transitalueelta ulos, mutta halutessaan voi pikaisesti käydä kahviosta/baarista nappaamassa teräksisen voiveitsen tai haarukan... ??? Jota en siis voisi napata sitten turvatarkastuksen jalkeen (toisesta) kahviosta...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2008 Hep, Ei taida mitenkään Finnairiin liittyä, vaan lähinnä Hki-Vantaan matkustajavirtojen hallintaan(finavia).. Jota en siis voisi napata sitten turvatarkastuksen jalkeen (toisesta) kahviosta...? Kyllä kai hullut keinonsa löytää. -jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2008 OH-LBV kärsi jarruviasta ja OH-LVD kävi viemässä osia: Finnairin Rooman-lento tunteja myöhässä Julkaistu: 23:22 helsingin sanomat Finnairin lento Roomasta Helsinkiin on tunteja aikataulustaan myöhässä. Lento viivästyi Roomassa havaitun jarruvian vuoksi. Koneen piti lähteä Roomasta kello 11.25 paikallista aikaa ja olla perillä Helsinki-Vantaan kentällä kello 15.45. Kone lähti Roomasta lopulta kello 21.30 paikallista aikaa ja sen odotetaan olevan perillä maanantaina kello 1.30. Koneessa on 227 matkustajaa. Lennon viivästyminen johtui Boeing 757-koneen jarruviasta, joka havaittiin koneen laskeuduttua Roomaan sunnuntaina. Vikaa korjaamaan pystyvää mekaanikkoa ei Roomassa ollut, joten varaosat ja mekaanikko lennätettiin Suomesta paikalle Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 19, 2008 Tuota turvatarkastusmenettelya olenkin aina Euroopassa (ja myos Suomessa) aina ihmetellyt. Miksi pitaa menna ennen jatkolentoa uudelleen turvatarkastukseen. Esimerkkina Amsterdam - kun saavutaan USA:sta, eika poistuta terminaalista, niin silti pitaa menna turvatarkastuksen kautta, kun mennaan Suomeen lahtevaan koneeseen. Passintarkastuksen toki ulkorajalla ymmarran. Sama Suomessa; kun saavutaan AY:lla JFK:lta ja jatketaan kotimaahan, niin pitaa menna turvatarkastuksen kautta. Eivathan saapuvat matkustajat paase tuossa vaiheessa poistumaan terminaalista. Tai jos poistuisivatkin, niin takaisinhan paasisi vain turvatarkastuksen kautta. En ymmarra. Kesakuussa omalle kohdalle tuli ekaa kertainen tuollainen siirtyminen kotimaan lennolle ja koin tuon ylimaaraisen turvatarkastuksen suorastaan v...na. Nyt siis edella puhuttiin Intiasta saapuvista ja USA:han jatkavista. Saapuvat ei-Schengen maasta ja jatkavat ei-Schengen maahan. USA voisi tietysti olla poikkeustapaus, mutta sehan tahan ei kai ole syyna. En ymmarra. Ei tassa ole sikali mitaan ihmeellista, etta kysymyksessa on aivan normaali EU-kaytanto, eli EU:n ulkopuolelta tulevat vaihtomatkustajat turvatarkastetaan aina uudelleen. Poikkeus lienee kuitenkin Lontoo (muusta Iso-Britanniasta ei kokemuksia), jossa kaikki vaihtomatkustajat menevat turvatarkastuksen kautta. Sen sijaan USA:n lentoja koskevista ylimaaraisista tarkastuksista (ja omista porttialueista) lienee kuitenkin luovuttu. Esimerkiksi Frankfurtissa LH:n USA:n lennot lahtivat ennen omalta alueeltaan, jossa oli ylimaarainen turvatarkastus. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2008 Tuota turvatarkastusmenettelya olenkin aina Euroopassa (ja myos Suomessa) aina ihmetellyt. Miksi pitaa menna ennen jatkolentoa uudelleen turvatarkastukseen. Esimerkkina Amsterdam - kun saavutaan USA:sta, eika poistuta terminaalista, niin silti pitaa menna turvatarkastuksen kautta, kun mennaan Suomeen lahtevaan koneeseen. Passintarkastuksen toki ulkorajalla ymmarran. Sama Suomessa; kun saavutaan AY:lla JFK:lta ja jatketaan kotimaahan, niin pitaa menna turvatarkastuksen kautta. Eivathan saapuvat matkustajat paase tuossa vaiheessa poistumaan terminaalista. Tai jos poistuisivatkin, niin takaisinhan paasisi vain turvatarkastuksen kautta. En ymmarra. Kesakuussa omalle kohdalle tuli ekaa kertainen tuollainen siirtyminen kotimaan lennolle ja koin tuon ylimaaraisen turvatarkastuksen suorastaan v...na. Nyt siis edella puhuttiin Intiasta saapuvista ja USA:han jatkavista. Saapuvat ei-Schengen maasta ja jatkavat ei-Schengen maahan. USA voisi tietysti olla poikkeustapaus, mutta sehan tahan ei kai ole syyna. En ymmarra. Itse itseäni lainaten...toivottavasti selkeyttää. Ei liity Finnairiin eikä Finaviaan eikä haarukoihin. EU:n ulkorajalla tarkastetaan EU:n ulkopuolelta tulevat matkustajat ennen seuraavaa lentoa. EU luottaa vain omaan turvatarkastukseensa lennon lähtiessä EU-maasta, vasta EU-rajalla tarkistettu on puhdas pulmunen liikkumaan muiden EU:ssa tarkastettujen pulmusten joukossa. Tarkastushan tehdään ennen lentoa , lähdet sitten Lappeenrannasta kotoa tai saavut Moskovasta EU:n ulkopuolelta joudut tarkastukseen ennen seuraavaa lentoa. Ellet koskaan poistu turvatarkastetulta alueelta voit yhdellä tarkastuksella seilata EU:n alueella vaikka loppuikäsi. Kaikki siellä olijat on turvatarkastettu. Schengenalue on passivapausalue jonka sisälle kerran päästyäsi voit liikkua ilman passia yhdestä schengenmaasta toiseen. Edit: Enpä lukenut loppuun koko sivua. Tämä on Teijon toistoa. Britanniassa en ole koskaan vaihtanut konetta , heidän käytännöstään ei ole tietoa ? Edit2: Mielenkiintoista muuten lukea että eri EU-maillakin on eri käytäntöjä ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2008 Ok, kiitos tiedoista. Jaljelle jaa vain kysymys "miksi", mutta se lienee naita elamaa suurempia asioita, joita ei kannata pohtia sen enempaa. Yksi lisafrustraatio muiden joukossa. Meni tosiaan myos vaaran otsikon alle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2008 Toisella kotimaisella ajankohtaista kotimaiselta Ruotsista: 2008 10 20 Allt fler väljer Helsingfors flygplats som gateway till Asien. Totalt flög 126 000 under september den rakaste och snabbaste vägen från norra Europa till Fjärran Östern. Alltså ”Via Helsinki”. Hittills i år har totalt över en miljon passagerare valt den mest klimatsmarta vägen till Asien. Det redovisar Finavia, finländska luftfartsverket, i sin officiella statistik för september månad i år. Det betyder att prognosen för helåret 2008 pekar mot närmare 1,4 miljoner resenärer. Under årets nio första månader har Delhi och Mumbai ökat med +63 procent, Hong Kong +52 procent och Japan +11 procent. Övriga destinationer plus minus noll. 2008 10 20 Från den 26 oktober får en incheckad resväska till och från USA väga högst 23 kg mot nuvarande 32 kg. Väger väskan mer än 23 kg tillkomer en extra överviktsavgift. Ja sitten se suomalaisia kiinnostava tärkeä (tärkein) asia: 2008 10 20 Finnair genomför en prisjustering på dryckessortimentet ombord från den 15 november. I ekonomiklass är läsk, öl och vin avgiftsfritt, liksom mousserande vin på långlinjer. Spritdrycker kostar fem euro. Samtliga drycker i Business class är avgiftsfria. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2008 I ekonomiklass är läsk, öl och vin avgiftsfritt, liksom mousserande vin på långlinjer. Näin se on, maksuton kuohari poistuu möykystä Euroopan lennoilta. Ja olikohan niin, ettei alle 2h lennoille sitä oteta edes kyytiin eli ei saa rahallakaan... -m Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla