Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Tanskan Danish Travel Awards-tilaisuudessa parhaaksi charteryhtiöksi ja kotimaan yhtiöksi on valittu "yllättäen" SAS Danmark:

 

http://www.boarding.no/art.asp?id=33484

 

15.10.2008

 

Tanskalaiset tykkäävät Finnairista

 

Tanskalaiset ovat löytäneet Finnairin nopeimman ja parhaimman yhteyden Euroopan ja Aasian välillä. Osoituksena tästä Finnair sai jälleen tänä vuonna kärkisijoituksen Danish Travel Awards -kilpailun arvostetuimmassa kategoriassa, "paras eurooppalainen lentoyhtiö".

 

- Olemme todella ylpeitä ja iloisia tästä palkinnosta. Tanskalaiset ovat vaativia ja laatutietoisia asiakkaita. Kärjessä pysyminen osoittaa, että olemme säilyttäneet tanskalaisten luottamuksen, iloitsee Finnairin Skandinavian-myynnistä vastaava Rolf Backman.

 

Palkinto myönnetään kolmivaiheisen arvioinnin jälkeen. Äänensä antoi noin 2 000 kuluttajaa ja matkailualan asiantuntijaa. Tärkeä osa-alue arvioinnissa on matkustajien mielipiteet eli asiakastyytyväisyystutkimukset. Toisena painopisteenä on matkailuala eli matkatoimistot ja matkanjärjestäjät ja kolmantena arvovaltainen valitsijaraati.

 

Finnair lentää Helsingin ja Kööpenhaminan välillä viidesti päivässä, tarjoten asiakkaille toimivat yhteydet niin Suomeen kuin Finnairin 10 Aasian-kohteeseen.

 

Finnair Oyj

Viestintä

15.10.2008

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

15.10.2008

 

Tanskalaiset tykkäävät Finnairista

 

AY666 on yksi paljon kaukoitään matkaavia turisteja tuova lento , samoin AY667 vie usein 663:lta myöhästyneet.  ;D

 

- poölsekorv rules -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moskovan ja Helsingin välisten lentovuorojen määrä vähenee. Venäläinen Aeroflot ja Finnair karsivat talvikauden lentoja heikkevän kysynnän vuoksi.

 

Yhtiöt lentävät Moskovan ja Helsingin välillä aiemman 28 viikkovuoron sijaan 19 edestakaista vuoroa. Päivittäisten lentojen määrä vähenee nykyisestä neljästä kolmeen tai kahteen edestakaiseen vuoroon.

 

Sen sijaan Pietarin lentojen määrää aiotaan lisätä. 

 

YLE

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensi kesäaikataulun alusta delhiläinen laitetaan näköjään lähtemään Delhistä, niin että vaihto nykkiläiseen onnistuu:

 

AY022 DEL-HEL 08:35-13:30

AY005 HEL-JFK 14:10-15:50

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensi kesäaikataulun alusta delhiläinen laitetaan näköjään lähtemään Delhistä, niin että vaihto nykkiläiseen onnistuu:

 

AY022 DEL-HEL 08:35-13:30

AY005 HEL-JFK 14:10-15:50

 

Onnistuuhan se nytkin ?  Jää vielä luppoaikaa kirmailla vaikka kauppatorille.. ;)

 

Jos se yhtä hyvin myy kuin paljon EFHK:lla kohua ja turhia työtunteja aiheuttanut BOM-HEL-JFK niin avot.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onnistuuhan se nytkin ?  Jää vielä luppoaikaa kirmailla vaikka kauppatorille.. ;)

 

Onnistuu toki.   :laugh: Mutta ei onnistu enää parin viikon päästä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensi kesäaikataulun alusta delhiläinen laitetaan näköjään lähtemään Delhistä, niin että vaihto nykkiläiseen onnistuu:

 

AY022 DEL-HEL 08:35-13:30

AY005 HEL-JFK 14:10-15:50

Onpa kuitenkin aika lyhyt vaihtoaika...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onpa kuitenkin aika lyhyt vaihtoaika...

 

Tarviiko sen pidempi olla jos vain konetta vaihtaa?

 

Nopea käy siellä Spa:ssa  ja saunassa tuossa välissä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onpa kuitenkin aika lyhyt vaihtoaika...

 

Toden totta,

 

Jos ajattelee, että laajarungon boardaus alkaa yleisesti n. 30 min ennen lähtöä, niin delaytä alkaa pukkaamaan, jos tuo saapuva kone on vähänkin myöhässä.

Toisaalta jos ovat vaikka viereisillä porteilla, niin ei niin paha.

 

Toisaalta laukkujen kanssa voi jo tehdä tiukkaa. Mutta elämä on.

 

Joka tapauksessa paljon parempi tuo 40 min vaihto, kuin 6 timmaa saati 8.

 

-jukka ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

....

Toisaalta jos ovat vaikka viereisillä porteilla, niin ei niin paha.

 

.....

::)

 

Eipä taida edes viereinen portti auttaa -> turvatarkastuksessa täytynee käydä, kun tulee kaukaa...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä taida edes viereinen portti auttaa -> turvatarkastuksessa täytynee käydä, kun tulee kaukaa...

 

Näin on. Ei auta vaikka on vierekkaisillä putkilla. Ja se jatkavien turvatarkastus on aikamoinen pullonkaula kun pari-kolme laajaraunkoa pölähtää yhtäaikaa Aasiasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin on. Ei auta vaikka on vierekkaisillä putkilla. Ja se jatkavien turvatarkastus on aikamoinen pullonkaula kun pari-kolme laajaraunkoa pölähtää yhtäaikaa Aasiasta.

 

Niinpä tosiaan on...

 

Olin ihan muissa maailmoissa. Harmin paikka.

 

-jukka 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuota turvatarkastusmenettelya olenkin aina Euroopassa (ja myos Suomessa) aina ihmetellyt. Miksi pitaa menna ennen jatkolentoa uudelleen turvatarkastukseen. Esimerkkina Amsterdam - kun saavutaan USA:sta, eika poistuta terminaalista, niin silti pitaa menna turvatarkastuksen kautta, kun mennaan Suomeen lahtevaan koneeseen. Passintarkastuksen toki ulkorajalla ymmarran.

 

Sama Suomessa; kun saavutaan AY:lla JFK:lta ja jatketaan kotimaahan, niin pitaa menna turvatarkastuksen kautta. Eivathan saapuvat matkustajat paase tuossa vaiheessa poistumaan terminaalista. Tai jos poistuisivatkin, niin takaisinhan paasisi vain turvatarkastuksen kautta. En ymmarra. Kesakuussa omalle kohdalle tuli ekaa kertainen tuollainen siirtyminen kotimaan lennolle ja koin tuon ylimaaraisen turvatarkastuksen suorastaan v...na.

 

Nyt siis edella puhuttiin Intiasta saapuvista ja USA:han jatkavista. Saapuvat ei-Schengen maasta ja jatkavat ei-Schengen maahan. USA voisi tietysti olla poikkeustapaus, mutta sehan tahan ei kai ole syyna. En ymmarra.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, matkustaja ei pääse transitalueelta ulos, mutta halutessaan voi pikaisesti käydä kahviosta/baarista nappaamassa teräksisen voiveitsen tai haarukan...  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, matkustaja ei pääse transitalueelta ulos, mutta halutessaan voi pikaisesti käydä kahviosta/baarista nappaamassa teräksisen voiveitsen tai haarukan...  ???

 

Jota en siis voisi napata sitten turvatarkastuksen jalkeen (toisesta) kahviosta...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hep,

 

Ei taida mitenkään Finnairiin liittyä, vaan lähinnä Hki-Vantaan matkustajavirtojen hallintaan(finavia)..

Jota en siis voisi napata sitten turvatarkastuksen jalkeen (toisesta) kahviosta...?

Kyllä kai hullut keinonsa löytää.

 

-jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-LBV kärsi jarruviasta ja OH-LVD kävi viemässä osia:

 

Finnairin Rooman-lento tunteja myöhässä

Julkaistu: 23:22

 

helsingin sanomat

 

Finnairin lento Roomasta Helsinkiin on tunteja aikataulustaan myöhässä. Lento viivästyi Roomassa havaitun jarruvian vuoksi. Koneen piti lähteä Roomasta kello 11.25 paikallista aikaa ja olla perillä Helsinki-Vantaan kentällä kello 15.45.

 

Kone lähti Roomasta lopulta kello 21.30 paikallista aikaa ja sen odotetaan olevan perillä maanantaina kello 1.30. Koneessa on 227 matkustajaa.

 

Lennon viivästyminen johtui Boeing 757-koneen jarruviasta, joka havaittiin koneen laskeuduttua Roomaan sunnuntaina. Vikaa korjaamaan pystyvää mekaanikkoa ei Roomassa ollut, joten varaosat ja mekaanikko lennätettiin Suomesta paikalle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuota turvatarkastusmenettelya olenkin aina Euroopassa (ja myos Suomessa) aina ihmetellyt. Miksi pitaa menna ennen jatkolentoa uudelleen turvatarkastukseen. Esimerkkina Amsterdam - kun saavutaan USA:sta, eika poistuta terminaalista, niin silti pitaa menna turvatarkastuksen kautta, kun mennaan Suomeen lahtevaan koneeseen. Passintarkastuksen toki ulkorajalla ymmarran.

 

Sama Suomessa; kun saavutaan AY:lla JFK:lta ja jatketaan kotimaahan, niin pitaa menna turvatarkastuksen kautta. Eivathan saapuvat matkustajat paase tuossa vaiheessa poistumaan terminaalista. Tai jos poistuisivatkin, niin takaisinhan paasisi vain turvatarkastuksen kautta. En ymmarra. Kesakuussa omalle kohdalle tuli ekaa kertainen tuollainen siirtyminen kotimaan lennolle ja koin tuon ylimaaraisen turvatarkastuksen suorastaan v...na.

 

Nyt siis edella puhuttiin Intiasta saapuvista ja USA:han jatkavista. Saapuvat ei-Schengen maasta ja jatkavat ei-Schengen maahan. USA voisi tietysti olla poikkeustapaus, mutta sehan tahan ei kai ole syyna. En ymmarra.

 

Ei tassa ole sikali mitaan ihmeellista, etta kysymyksessa on aivan normaali EU-kaytanto, eli EU:n ulkopuolelta tulevat vaihtomatkustajat turvatarkastetaan aina uudelleen. Poikkeus lienee kuitenkin Lontoo (muusta Iso-Britanniasta ei kokemuksia), jossa kaikki vaihtomatkustajat menevat turvatarkastuksen kautta.

 

Sen sijaan USA:n lentoja koskevista ylimaaraisista tarkastuksista (ja omista porttialueista) lienee kuitenkin luovuttu. Esimerkiksi Frankfurtissa LH:n USA:n lennot lahtivat ennen omalta alueeltaan, jossa oli ylimaarainen turvatarkastus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuota turvatarkastusmenettelya olenkin aina Euroopassa (ja myos Suomessa) aina ihmetellyt. Miksi pitaa menna ennen jatkolentoa uudelleen turvatarkastukseen. Esimerkkina Amsterdam - kun saavutaan USA:sta, eika poistuta terminaalista, niin silti pitaa menna turvatarkastuksen kautta, kun mennaan Suomeen lahtevaan koneeseen. Passintarkastuksen toki ulkorajalla ymmarran.

 

Sama Suomessa; kun saavutaan AY:lla JFK:lta ja jatketaan kotimaahan, niin pitaa menna turvatarkastuksen kautta. Eivathan saapuvat matkustajat paase tuossa vaiheessa poistumaan terminaalista. Tai jos poistuisivatkin, niin takaisinhan paasisi vain turvatarkastuksen kautta. En ymmarra. Kesakuussa omalle kohdalle tuli ekaa kertainen tuollainen siirtyminen kotimaan lennolle ja koin tuon ylimaaraisen turvatarkastuksen suorastaan v...na.

 

Nyt siis edella puhuttiin Intiasta saapuvista ja USA:han jatkavista. Saapuvat ei-Schengen maasta ja jatkavat ei-Schengen maahan. USA voisi tietysti olla poikkeustapaus, mutta sehan tahan ei kai ole syyna. En ymmarra.

 

Itse itseäni lainaten...toivottavasti selkeyttää. Ei liity Finnairiin eikä Finaviaan eikä haarukoihin.  ;)

 

EU:n ulkorajalla tarkastetaan EU:n ulkopuolelta tulevat matkustajat ennen seuraavaa lentoa. EU luottaa vain omaan turvatarkastukseensa lennon lähtiessä EU-maasta, vasta EU-rajalla tarkistettu on puhdas pulmunen liikkumaan muiden EU:ssa tarkastettujen pulmusten joukossa.

 

Tarkastushan tehdään ennen lentoa , lähdet sitten Lappeenrannasta kotoa tai saavut Moskovasta EU:n ulkopuolelta joudut tarkastukseen ennen seuraavaa lentoa.

 

Ellet koskaan poistu turvatarkastetulta alueelta voit yhdellä tarkastuksella seilata EU:n alueella vaikka loppuikäsi.  ;) Kaikki siellä olijat on turvatarkastettu.

 

Schengenalue on passivapausalue jonka sisälle kerran päästyäsi voit liikkua ilman passia yhdestä schengenmaasta toiseen.

 

 

Edit: Enpä lukenut loppuun koko sivua. Tämä on Teijon toistoa. Britanniassa en ole koskaan vaihtanut konetta , heidän käytännöstään ei ole tietoa ?

 

Edit2: Mielenkiintoista muuten lukea että eri EU-maillakin on eri käytäntöjä ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ok, kiitos tiedoista. Jaljelle jaa vain kysymys "miksi", mutta se lienee naita elamaa suurempia asioita, joita ei kannata pohtia sen enempaa. Yksi lisafrustraatio muiden joukossa.

 

Meni tosiaan myos vaaran otsikon alle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisella kotimaisella ajankohtaista kotimaiselta Ruotsista:

 

2008 10 20

Allt fler väljer Helsingfors flygplats som gateway till Asien.

Totalt flög 126 000 under september den rakaste och snabbaste vägen från norra Europa till Fjärran Östern. Alltså ”Via Helsinki”. Hittills i år har totalt över en miljon passagerare valt den mest klimatsmarta vägen till Asien. Det redovisar Finavia, finländska luftfartsverket, i sin officiella statistik för september månad i år. Det betyder att prognosen för helåret 2008 pekar mot närmare 1,4 miljoner resenärer. Under årets nio första månader har Delhi och Mumbai ökat med +63 procent, Hong Kong +52 procent och Japan +11 procent. Övriga destinationer plus minus noll.

 

2008 10 20

Från den 26 oktober får en incheckad resväska till och från USA väga högst 23 kg mot nuvarande 32 kg. Väger väskan mer än 23 kg tillkomer en extra överviktsavgift.

 

Ja sitten se suomalaisia kiinnostava tärkeä (tärkein) asia:

2008 10 20

Finnair genomför en prisjustering på dryckessortimentet ombord från den 15 november.

I ekonomiklass är läsk, öl och vin avgiftsfritt, liksom mousserande vin på långlinjer. Spritdrycker kostar fem euro. Samtliga drycker i Business class är avgiftsfria.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

I ekonomiklass är läsk, öl och vin avgiftsfritt, liksom mousserande vin på långlinjer.

 

Näin se on, maksuton kuohari poistuu möykystä Euroopan lennoilta. Ja olikohan niin, ettei alle 2h lennoille sitä oteta edes kyytiin eli ei saa rahallakaan...

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.