Kirjoitettu Joulukuu 31, 2008 Lehdistötiedote 31.12.2009 Finnair avaa lapsiperheille ja erityismatkustajille pikapalvelupisteen Helsinki-Vantaalla Finnair avaa uuden vuoden kunniaksi 2.1.2009 pikapalvelupisteen yhtiön ulkomaan reittilennoilla matkustaville lapsiperheille. "Lennoillamme matkustaa valtava määrä lapsiperheitä ja muita erityismatkustajia. Haluamme tehdä näiden tärkeiden asiakkaidemme matkanteosta yhä sujuvampaa, sanoo Finnairin asiakaskokemusten kehittämisestä vastaava Markku Remes. Palvelu on tarjolla aikaisesta aamusta iltaan saakka terminaalin 2 lähtöaulassa 2. Pikapalvelupisteen tunnistaa Special Passengers -merkistä lähtöselvityksen numero 225 yläpuolella. Palvelupistettä voivat käyttää myös yksin matkustavat lapset saattajineen sekä erityisapua, kuten pyörätuolia, tarvitsevat asiakkaat. "Lähtöselvitys kannattaa tehdä aina kun mahdollista netissä jo ennen matkaa os. www.finnair.fi tai sitten lentokenttien lähtöselvitysautomaateilla. Nettilähtöselvitys on käytettävissä jo 36 tuntia ennen lennon lähtöä. Vaikka olisi tehnyt lähtöselvityksen ennalta, turvatarkastukseen on silti aina hyvä varata ylimääräistä aikaa.", neuvoo Markku Remes. Finnair toivottaa asiakkailleen mukavia lähtöjä vuonna 2009! Finnair Oyj Viestintä 31.12.2008 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 31, 2008 Tuossa edellisessa uutisessa kiinnittaa huomiota tuo internetin kautta myytavien lippujen osuus. Sen annetaan ymmartaa olevan suuri - mutta...se on tuon mukaan vain noin 20%!!! Olen ollut siina uskossa, etta esim. taalla rapakon takana myytavista lentolipuista jopa yli 90% myydan internetin valityksella Eiköhän Vinnair lipuista suurin osa myydä matkatoimistojen kautta = lomalennot ja firmojen matkapisteiden kautta jotka ovat jonkun matkatoimiston ali toimistoja. Ilmeisesti tuo 20% ovat ne niin sanotut omalla rahallaan reissaavat vapaan valinnan tehneet. Hyvää uutta vuotta vaan tasaisesti kaikille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 31, 2008 Eiköhän Vinnair lipuista suurin osa myydä matkatoimistojen kautta = lomalennot ja firmojen matkapisteiden kautta jotka ovat jonkun matkatoimiston ali toimistoja. Ilmeisesti tuo 20% ovat ne niin sanotut omalla rahallaan reissaavat vapaan valinnan tehneet. Veikkaan, että 20% lipuista menee Finnairin oman webbikaupan kautta eli ebookersit ja travellinkit sun muut menee matkatoimistomyynnin alle. Omalla rahallaan reissaavia ei siis noin helposti saa erilleen, varsinkin koska myös jotkin firmat ostaa netistä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 2, 2009 Finnair tekee suurinvestointeja taantumasta huolimatta. "Nyt lennämme yli sataan kohteeseen, hätätapauksessa reittien frekvenssistä tullaan leikkaamaan kolmannes. Toivomme, että yhdeksän prosentin reittisupistuksella pärjätään." http://www.iltalehti.fi/talous/200901028822566_ta.shtml Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 2, 2009 Finnair tekee suurinvestointeja taantumasta huolimatta. "Nyt lennämme yli sataan kohteeseen, hätätapauksessa reittien frekvenssistä tullaan leikkaamaan kolmannes. Toivomme, että yhdeksän prosentin reittisupistuksella pärjätään." http://www.iltalehti.fi/talous/200901028822566_ta.shtml "Reittien frekvenssista"....siis lentovuorojen maarasta/kohde/viikko? Kuitenkin heti seuraava lause kertoo kohteiden itsensa olevan vahenemassa. Samoin Hesarin mukaan. Mitkas reitit mahtaisivat olla vaaravyohykkeessa ensimmaisina? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 2, 2009 "Reittien frekvenssista"....siis lentovuorojen maarasta/kohde/viikko? Kuitenkin heti seuraava lause kertoo kohteiden itsensa olevan vahenemassa. Samoin Hesarin mukaan. Mitkas reitit mahtaisivat olla vaaravyohykkeessa ensimmaisina? Ymmärtänet että kyseessä on PÖRSSI yhtiö jolla on hyvin tiukat säännöt tiedottamisesta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 2, 2009 Ymmärtänet että kyseessä on PÖRSSI yhtiö jolla on hyvin tiukat säännöt tiedottamisesta. Hmmmm...niin siis ihmettelin kumpaa vahennysta tuossa tarkoitettiin. Hienonen varmaan kertoi asian kuten pitaakin, mutta uutisointi jatti kysymyksen ilmaan. Karsittavista reiteista taas taman forumin jasenilla lienee omat selkeatkin kasityksensa. Itse en ole Finnairiin niin perehtynyt, etta tietaisin missa ongelmaa on eniten. Mutta jos arvata pitaisi, niin Kiinan suunta tuntuu ainakin yleisesti olevan kovassa laskussa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 2, 2009 Karsittavista reiteista taas taman forumin jasenilla lienee omat selkeatkin kasityksensa. Omilla käsityksillä ei kait mitään tekoa todellisuuden kanssa koska ulkopuolinen ei voi tietää mikä reitti vetää ja mikä ei. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 2, 2009 Omilla käsityksillä ei kait mitään tekoa todellisuuden kanssa koska ulkopuolinen ei voi tietää mikä reitti vetää ja mikä ei. Kylla taalta varmaan loytyy niitakin, jotka tietavat. Nama(kin) piirithan ovat Suomessa pienet. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 2, 2009 Ne jotka tietävät eivät voi kuitenkaan asiaa kommentoida koska Finnair ei julkista reittikohtaisia tietoja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 2, 2009 Ne jotka tietävät eivät voi kuitenkaan asiaa kommentoida koska Finnair ei julkista reittikohtaisia tietoja. Niinpa kai sitten. No, ehka jossain vaiheessa ennen paatoksiakin jotain huhuja liikkuu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 5, 2009 Mitkas reitit mahtaisivat olla vaaravyohykkeessa ensimmaisina? Synkkää kohtaloa voi sen sijaan ennustaa Finnairin Krakovan, Ljubljanan, Firenzen, Jekaterinburgin ja Geneven tyyppisille reiteille. Aasian reiteillä harvennusta saattaa tulla Kiinan ja Japanin lentovalikoimiin. Japanissa liipasimella ovat Osaka ja Nagoya. Myös vasta avattu yhteys Etelä-Korean Souliin saattaa joutua vaakalaudalle. Sama kone voisi lentää Barcelonan kautta Madridiin tai Milanon kautta Roomaan. http://www.tekniikkatalous.fi/kommentit/uutiskommentti/article202242.ece Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 5, 2009 Millähän ennustajanlahjoilla nuo kohteet ja reitit Repo on arponut? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 5, 2009 Millähän ennustajanlahjoilla nuo kohteet ja reitit Repo on arponut? ''käsikopelolla'' kuten arvon toimittaja jutun alussa mainitsee. Vankalla pohjalla koko juttu kun etenkin syvällisillä ja analyyttisillä talousanalyyseillään lukijansa tavoittanut Iltalehti ensin haastatellut Hienosta ja tämä veijari kirjoittaa jatkoa ilmeisesti haastattelematta ketään tai selvittämättä mitään mainitsemallaan menetelmällä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2009 Islantilainen uutissivusto kehuu Finnairia ja myös Icelandairia suuriksi voittajiksi Tanskassa, koska Finnair on saanut Tanskan valtiolta sopimuksen Kööpenhamina-Bangkok-reitille, kaiketi siis valtion virkamiesten matkoja koskien. Uutinen on hieman epäselvä. SAS:ltä taas lähti 22 reittiä. http://www.icenews.is/index.php/2009/01/06/icelandair-and-finnair-big-winners-in-denmark/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2009 http://www.airlinequality.com/Airlines/AY.htm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2009 http://www.airlinequality.com/Airlines/AY.htm Wow, nyt siis Finnairimme 4-StarsRanking Skytraxissa!... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2009 Islantilainen uutissivusto kehuu Finnairia ja myös Icelandairia suuriksi voittajiksi Tanskassa, koska Finnair on saanut Tanskan valtiolta sopimuksen Kööpenhamina-Bangkok-reitille, kaiketi siis valtion virkamiesten matkoja koskien. Uutinen on hieman epäselvä. SAS:ltä taas lähti 22 reittiä. http://www.icenews.is/index.php/2009/01/06/icelandair-and-finnair-big-winners-in-denmark/ Icelandair sai CPH-NYC reitin. Hieman uutisessa ihmetellään valintoja, koska SAS lentää suoraan Nykkiin ja Bangkokoiin Kööpenhaminasta. Taisi hinta ratkaista. takeoff Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2009 Istanbulin reitille on kesällä lisätty 2 viikkovuoroa aiemmin ilmoitetun kahden lisäksi. AY957 maanantaisin 16:40 HEL-IST ja AY958 21:05 IST-HEL AY957 torstaisin 17:00 HEL-IST ja AY958 21:05 IST-HEL aiemmin ilmoitettu AY955 lauantaisin ja keskiviikkoisin 09:00-12:15 AY956 13:15-16:35. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2009 http://www.airlinequality.com/Airlines/AY.htm Erinomaista!! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2009 Erinomaista!! Todella hyviä uutisia AY:lle! Yksi rankingin osio kohentunee vielä ensi kevääseen mennessä: osiossa "Age of Aircraft in Fleet" AY saa 3 tähteä, vaikka ei tuo koneiden keski-ikä nytkään ole kuin 6,3 vuotta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 7, 2009 Finnair aloittaa lennot Bergeniin toukokuussa. AY 683 9:50-10:45 Helsinki-Bergen ja AY 684 11:30-14:20 Bergen-Helsinki lentopäivät ma, ti, to, pe, la Konetyyppinä näyttää olevan tällä hetkellä E190 Finnair myy lentoa matkamessutarjouksena, mutta Finnairin omilta nettisivuilta lentoja ei vielä saa, koska Bergen puuttuu kohdeluettelosta. Sen sijaan nettimatkatoimistot jo lentoja myyvät. Koska yhtään iltalentoa ei ole, ei Finnair pysty tuolla aikataululla myymään Bergen-Aasia -yhteyksiä. (paitsi Bergen-Bangkok, missä siinäkin tulee pitkä odotus Hesassa) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2009 Finnairin Aasian-lennoilla 1,3 miljoonaa matkustajaa, lentoliput halpenivat selvästi Finnairin liikenne kasvoi vuonna 2008 kymmenen prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Aasian-liikenne kasvoi 16,5 prosenttia. - Finnairin Aasian-lennoilla matkusti viime vuonna yhteensä 1,3 miljoonaa matkustajaa, mikä on uusi ennätys. Menestyksekäs Aasian-strategiamme on olennainen osa reittiliikennettämme myös tulevaisuudessa, Finnairin viestintäjohtaja Christer Haglund sanoo. Joulukuussa Aasian-liikenteen kysyntä kasvoi kuusi prosenttia, kun tarjontaa leikattiin vajaat neljä prosenttia. Tänä vuonna reittiliikenteen tarjonnan arvioidaan olevan runsaat kaksi prosenttia alle viime vuoden. Aasian-liikenteen tarjonta laskee saman verran, koska nykyiset Boeing MD-11 -kaukoliikennekoneet korvataan uusilla Airbus A330 -koneilla, jolloin lentokoneiden määrä ei kasva. https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=306479&messageId=363933 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2009 Aasian-liikenteen tarjonta laskee saman verran, koska nykyiset Boeing MD-11 -kaukoliikennekoneet korvataan uusilla Airbus A330 -koneilla, jolloin lentokoneiden määrä ei kasva. Pitäisiköhän tämä tarjonnan lasku käsittää niin, että kun korvaavissa busseissa on vähemmän tuoleja, niin tarjonta laskee reilut 2 %. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2009 Pitäisiköhän tämä tarjonnan lasku käsittää niin, että kun korvaavissa busseissa on vähemmän tuoleja, niin tarjonta laskee reilut 2 %. Tai sitten niilla on enemman lepopaivia... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla