Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Lehdistötiedote

31.12.2009

 

Finnair avaa lapsiperheille ja erityismatkustajille pikapalvelupisteen Helsinki-Vantaalla

 

Finnair avaa uuden vuoden kunniaksi 2.1.2009 pikapalvelupisteen yhtiön ulkomaan reittilennoilla matkustaville lapsiperheille.

 

"Lennoillamme matkustaa valtava määrä lapsiperheitä ja muita erityismatkustajia. Haluamme tehdä näiden tärkeiden asiakkaidemme matkanteosta yhä sujuvampaa, sanoo Finnairin asiakaskokemusten kehittämisestä vastaava Markku Remes.

 

Palvelu on tarjolla aikaisesta aamusta iltaan saakka terminaalin 2 lähtöaulassa 2. Pikapalvelupisteen tunnistaa Special Passengers -merkistä lähtöselvityksen numero 225 yläpuolella. Palvelupistettä voivat käyttää myös yksin matkustavat lapset saattajineen sekä erityisapua, kuten pyörätuolia, tarvitsevat asiakkaat.

 

"Lähtöselvitys kannattaa tehdä aina kun mahdollista netissä jo ennen matkaa os. www.finnair.fi tai sitten lentokenttien lähtöselvitysautomaateilla. Nettilähtöselvitys on käytettävissä jo 36 tuntia ennen lennon lähtöä. Vaikka olisi tehnyt lähtöselvityksen ennalta, turvatarkastukseen on silti aina hyvä varata ylimääräistä aikaa.", neuvoo Markku Remes.

 

Finnair toivottaa asiakkailleen mukavia lähtöjä vuonna 2009!

 

Finnair Oyj

Viestintä

31.12.2008

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa edellisessa uutisessa kiinnittaa huomiota tuo internetin kautta myytavien lippujen osuus. Sen annetaan ymmartaa olevan suuri - mutta...se on tuon mukaan vain noin 20%!!! Olen ollut siina uskossa, etta esim. taalla rapakon takana myytavista lentolipuista jopa yli 90% myydan internetin valityksella

 

Eiköhän Vinnair lipuista suurin osa myydä matkatoimistojen kautta = lomalennot ja firmojen matkapisteiden kautta jotka ovat jonkun matkatoimiston ali toimistoja. Ilmeisesti tuo 20% ovat ne niin sanotut omalla rahallaan reissaavat vapaan valinnan tehneet.

 

Hyvää uutta vuotta vaan tasaisesti kaikille. :santa:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän Vinnair lipuista suurin osa myydä matkatoimistojen kautta = lomalennot ja firmojen matkapisteiden kautta jotka ovat jonkun matkatoimiston ali toimistoja. Ilmeisesti tuo 20% ovat ne niin sanotut omalla rahallaan reissaavat vapaan valinnan tehneet.

 

Veikkaan, että 20% lipuista menee Finnairin oman webbikaupan kautta eli ebookersit ja travellinkit sun muut menee matkatoimistomyynnin alle. Omalla rahallaan reissaavia ei siis noin helposti saa erilleen, varsinkin koska myös jotkin firmat ostaa netistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair tekee suurinvestointeja taantumasta huolimatta.

 

"Nyt lennämme yli sataan kohteeseen, hätätapauksessa reittien frekvenssistä tullaan leikkaamaan kolmannes. Toivomme, että yhdeksän prosentin reittisupistuksella pärjätään."

 

http://www.iltalehti.fi/talous/200901028822566_ta.shtml

 

 

"Reittien frekvenssista"....siis lentovuorojen maarasta/kohde/viikko? Kuitenkin heti seuraava lause kertoo kohteiden itsensa olevan vahenemassa. Samoin Hesarin mukaan.

 

Mitkas reitit mahtaisivat olla vaaravyohykkeessa ensimmaisina?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Reittien frekvenssista"....siis lentovuorojen maarasta/kohde/viikko? Kuitenkin heti seuraava lause kertoo kohteiden itsensa olevan vahenemassa. Samoin Hesarin mukaan.

 

Mitkas reitit mahtaisivat olla vaaravyohykkeessa ensimmaisina?

 

Ymmärtänet että kyseessä on PÖRSSI yhtiö jolla on hyvin tiukat säännöt tiedottamisesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ymmärtänet että kyseessä on PÖRSSI yhtiö jolla on hyvin tiukat säännöt tiedottamisesta.

 

Hmmmm...niin siis ihmettelin kumpaa vahennysta tuossa tarkoitettiin. Hienonen varmaan kertoi asian kuten pitaakin, mutta uutisointi jatti kysymyksen ilmaan. Karsittavista reiteista taas taman forumin jasenilla lienee omat selkeatkin kasityksensa. Itse en ole Finnairiin niin perehtynyt, etta tietaisin missa ongelmaa on eniten. Mutta jos arvata pitaisi, niin Kiinan suunta tuntuu ainakin yleisesti olevan kovassa laskussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Karsittavista reiteista taas taman forumin jasenilla lienee omat selkeatkin kasityksensa.

 

Omilla käsityksillä ei kait mitään tekoa todellisuuden kanssa koska ulkopuolinen ei voi tietää mikä reitti vetää ja mikä ei.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Omilla käsityksillä ei kait mitään tekoa todellisuuden kanssa koska ulkopuolinen ei voi tietää mikä reitti vetää ja mikä ei.

 

Kylla taalta varmaan loytyy niitakin, jotka tietavat. Nama(kin) piirithan ovat Suomessa pienet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ne jotka tietävät eivät voi kuitenkaan asiaa kommentoida koska Finnair ei julkista reittikohtaisia tietoja.  :)

 

Niinpa kai sitten. No, ehka jossain vaiheessa ennen paatoksiakin jotain huhuja liikkuu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitkas reitit mahtaisivat olla vaaravyohykkeessa ensimmaisina?

 

Synkkää kohtaloa voi sen sijaan ennustaa Finnairin Krakovan, Ljubljanan, Firenzen, Jekaterinburgin ja Geneven tyyppisille reiteille.

 

Aasian reiteillä harvennusta saattaa tulla Kiinan ja Japanin lentovalikoimiin. Japanissa liipasimella ovat Osaka ja Nagoya.

 

Myös vasta avattu yhteys Etelä-Korean Souliin saattaa joutua vaakalaudalle.

 

Sama kone voisi lentää Barcelonan kautta Madridiin tai Milanon kautta Roomaan.

 

http://www.tekniikkatalous.fi/kommentit/uutiskommentti/article202242.ece

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millähän ennustajanlahjoilla nuo kohteet ja reitit Repo on arponut?

 

''käsikopelolla'' kuten arvon toimittaja jutun alussa mainitsee. Vankalla pohjalla koko juttu kun etenkin syvällisillä ja analyyttisillä talousanalyyseillään lukijansa tavoittanut Iltalehti ensin haastatellut Hienosta ja tämä veijari kirjoittaa jatkoa ilmeisesti haastattelematta ketään tai selvittämättä mitään mainitsemallaan menetelmällä...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Islantilainen uutissivusto kehuu Finnairia ja myös Icelandairia suuriksi voittajiksi Tanskassa, koska Finnair on saanut Tanskan valtiolta sopimuksen Kööpenhamina-Bangkok-reitille, kaiketi siis valtion virkamiesten matkoja koskien. Uutinen on hieman epäselvä. SAS:ltä taas lähti 22 reittiä.

 

http://www.icenews.is/index.php/2009/01/06/icelandair-and-finnair-big-winners-in-denmark/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Islantilainen uutissivusto kehuu Finnairia ja myös Icelandairia suuriksi voittajiksi Tanskassa, koska Finnair on saanut Tanskan valtiolta sopimuksen Kööpenhamina-Bangkok-reitille, kaiketi siis valtion virkamiesten matkoja koskien. Uutinen on hieman epäselvä. SAS:ltä taas lähti 22 reittiä.

 

http://www.icenews.is/index.php/2009/01/06/icelandair-and-finnair-big-winners-in-denmark/

 

Icelandair sai CPH-NYC reitin. Hieman uutisessa ihmetellään valintoja, koska SAS lentää suoraan Nykkiin ja Bangkokoiin Kööpenhaminasta. Taisi hinta ratkaista.

takeoff

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Istanbulin reitille on kesällä lisätty 2 viikkovuoroa aiemmin ilmoitetun kahden lisäksi.

 

AY957 maanantaisin 16:40 HEL-IST ja AY958 21:05 IST-HEL

AY957 torstaisin 17:00 HEL-IST ja AY958 21:05 IST-HEL

 

aiemmin ilmoitettu AY955 lauantaisin ja keskiviikkoisin 09:00-12:15 AY956 13:15-16:35.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Erinomaista!!

 

Todella hyviä uutisia AY:lle!

Yksi rankingin osio kohentunee vielä ensi kevääseen mennessä: osiossa "Age of Aircraft in Fleet" AY saa 3 tähteä, vaikka ei tuo koneiden keski-ikä nytkään ole kuin 6,3 vuotta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair aloittaa lennot Bergeniin toukokuussa.

 

AY 683 9:50-10:45 Helsinki-Bergen ja

AY 684 11:30-14:20 Bergen-Helsinki

lentopäivät ma, ti, to, pe, la

 

Konetyyppinä näyttää olevan tällä hetkellä E190

 

Finnair myy lentoa matkamessutarjouksena, mutta Finnairin omilta nettisivuilta lentoja ei vielä saa, koska Bergen puuttuu kohdeluettelosta.

Sen sijaan nettimatkatoimistot jo lentoja myyvät.

 

Koska yhtään iltalentoa ei ole, ei Finnair pysty tuolla aikataululla myymään Bergen-Aasia -yhteyksiä. (paitsi Bergen-Bangkok, missä siinäkin tulee pitkä odotus Hesassa)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Finnairin Aasian-lennoilla 1,3 miljoonaa matkustajaa, lentoliput halpenivat selvästi 

 

Finnairin liikenne kasvoi vuonna 2008 kymmenen prosenttia edellisvuoteen       

verrattuna. Aasian-liikenne kasvoi 16,5 prosenttia.                           

- Finnairin Aasian-lennoilla matkusti viime vuonna yhteensä 1,3 miljoonaa     

matkustajaa, mikä on uusi ennätys. Menestyksekäs Aasian-strategiamme on       

olennainen osa reittiliikennettämme myös tulevaisuudessa, Finnairin           

viestintäjohtaja Christer Haglund sanoo.                                       

 

Joulukuussa Aasian-liikenteen kysyntä kasvoi kuusi prosenttia, kun tarjontaa   

leikattiin vajaat neljä prosenttia. Tänä vuonna reittiliikenteen tarjonnan     

arvioidaan olevan runsaat kaksi prosenttia alle viime vuoden. Aasian-liikenteen

tarjonta laskee saman verran, koska nykyiset Boeing MD-11 -kaukoliikennekoneet 

korvataan uusilla Airbus A330 -koneilla, jolloin lentokoneiden määrä ei kasva. 

 

https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=306479&messageId=363933

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Aasian-liikenteen tarjonta laskee saman verran, koska nykyiset Boeing MD-11 -kaukoliikennekoneet 

korvataan uusilla Airbus A330 -koneilla, jolloin lentokoneiden määrä ei kasva. 

 

Pitäisiköhän tämä tarjonnan lasku käsittää niin, että kun korvaavissa busseissa on vähemmän tuoleja, niin tarjonta laskee reilut 2 %.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäisiköhän tämä tarjonnan lasku käsittää niin, että kun korvaavissa busseissa on vähemmän tuoleja, niin tarjonta laskee reilut 2 %.

 

Tai sitten niilla on enemman lepopaivia... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.