Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Paljon ei ilmeisesti Seoulin reittikään anna kun viidestä viikkovuorosta keskellä kesää karsittiin yksi pois eli on 4 krt/viikko. Keskiviikon HEL-ICN ja torstain ICN-HEL sai huutia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mihin menee ylimääräinen M11-kapasiteetti, joka oli tarkoitus laittaa AY7/8:lle?

 

Samanlaisten kysymysten aarella ollaan varmaan siella AY:n, kuten monen muunkin lentoyhtion konttuurissa. Siis nuo kolme avainsanaa...mihin ylimaarainen kapasiteetti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mihin menee ylimääräinen M11-kapasiteetti, joka oli tarkoitus laittaa AY7/8:lle?

 

Jos Mäkkäreille ei löydy kannattavaa toimintaa Finnairilla, taitaa olla  halvinta pistää kone(et) koipussiin odottamaan jatkouraa rahtarina, pianhan se on edessä joka tapauksessa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Periaatteessa yksi vaihtoehto on, että Finnair nopeuttaa MD-11 koneista luopumista leikkaamalla laajarunkokapasiteettia hetkellisesti pitkän aikavälin tarvetta alemmaksi ja laskusuhdannetta vastaavaksi. Eli viimeinen MD-11 lento voi olla lähempänä, mitä virallinen informaatio tällä hetkellä kertoo.

 

Tämä alkaa näyttämään erittäin mahdolliselta vaihtoehdolta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Oyj - Lehdistötiedote

Finnair avaa jälleen suorat lennot Ljubljanaan

 

Finnair avaa 29.3. kesäkaudeksi jälleen suorat lennot Helsingistä Slovenian pääkaupunkiin Ljubljanaan. Ljubljanaan liikennöidään 23.10. asti Embraer-koneilla neljä kertaa viikossa; maanantaisin, torstaisin, perjantaisin sekä sunnuntaisin.

 

"Ljubljana ja koko Slovenia on noussut suosituksi lomakohteeksi Euroopassa. Se on matkailijalle edullinen ja kuvankaunis kaupunki, missä on paljon näkemistä", kertoo Slovenian myynnistä vastaava aluejohtaja Rolf Backman.

 

Ljubljanasta on hyvät yhteydet myös muualle Sloveniaan. Kaupungista voi tehdä retkiä alppimaisemien reunustamille golfkentille sekä Adrianmeren rannikolle. Ljubljana on lisäksi oiva lähtöpaikka matkalle Kroatiaan, Etelä-Itävaltaan sekä Pohjois-Italiaan.

 

Finnair Oyj

Viestintä

26.3.2009

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä monesko E190 Finnairille, mutta OH-LKO matkalla Helsinkiin. Aamulla lähtee Teneriffalta :thmbup:

 

Kymmenes E190 Finskille 8)

 

Elikkä kolme olisi vielä tulossa 2010-2011 ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Elikkä kolme olisi vielä tulossa 2010-2011 ?

 

Jeps..

 

Ensi vuonna tulee kevään aikana KP sekä KQ ja vuonna 2011, maaliskuussa vielä KR.

 

-jukka 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähellä voi siis olla aika, kun Finnairin kalustoon ei kuulu ensimmäistäkään Pohjois-Amerikassa valmistettua lentokonetta. Hyvä hyvä  :thmbup:

 

Ja mitä hyvää siinä on?  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Että Finnair tukee eurooppalaista tuotantoa. ;)

 

747 tai 77W tanne ennen jotain busseja any day. Taaskaan saanut yhtaan unta AA 777 paikka 1J kun eivat uunot tajua kayttaa verhoja edes. Toista se on B747 nokassa.  :thmbup: Saati sitten naita Embraereja mitka nayttavat lentavat yha tieheammin Eurooppaan. Mukava kone kotimaassa mutta siihen jaakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä eurooppalaisen tuotannon tukemisessa on parempaa kun amerikkalaisen?

 

Noh, vaikka sitä kautta että suomalaistakin työtä mukana Airbussin tuotannossa, vai vieläkö ne siiven osia Patrialla rakentavat? Ja muutenkin näin EU-kansalaisena mieluummin eurooppalaista tuotantoa tukisin, jos valita pitää.

 

Henk koht ei sinänsä suurta väliä koneen alkuperämaalla näin matkustajan näkökulmasta, kunhan kabiini on kunnossa ja palvelu toimii. Tällä hetkellä vältän parhaani mukaan Finnairin amerikkalaisia (752 ja MD11) juuri sen matkustusmukavuuden vuoksi, mutta siitä tietysti vastuun kantaa lähinnä AY, ehkä kabiiniin melutasoa lukuunottamatta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun en ikina ole omistanut - tai tule omistamaan - ranskalaista autoakaan, niin en myoskaan ole ranskalaisten lentokoneiden kannalla. Viinin ja tietyt juustot sielta viela kelpuutan. Minako ennakkoluuloinen... ;) Suomessa vaan jotenkin halutaan olla niin eurooppalaisia, jotenkin tuo tuntuu sen verran teennaiselta, etenkin kun se viedaan niinkin pitkalle, etta "kannatetaan" eurooppalaisten lentokoneidenkin hankintaa silla perusteella, etta kun "me itsekin ollaan" jne. Jotenkin paistaa lapi viela se perisuomalainen itsetunnon puute ja halu olla ylpeana osa jotain "isompaa". "Mehan emme ole itaeurooppalaisia, kun kerran meilla on nama "omat" Airbussitkin" tyyliin. No, tulihan vuodatettua. En osannut tuota ajatusta kovin hyvin esille tuoda, mutta ehka joku ymmartaa, mita tarkoitin.

 

Sita paitsi, Boengissakin on eurooppalaisia osia, samoin kuin Airbusseissa amerikkalaisia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun en ikina ole omistanut - tai tule omistamaan - ranskalaista autoakaan, niin en myoskaan ole ranskalaisten lentokoneiden kannalla. Viinin ja tietyt juustot sielta viela kelpuutan. Minako ennakkoluuloinen... ;) Suomessa vaan jotenkin halutaan olla niin eurooppalaisia, jotenkin tuo tuntuu sen verran teennaiselta, etenkin kun se viedaan niinkin pitkalle, etta "kannatetaan" eurooppalaisten lentokoneidenkin hankintaa silla perusteella, etta kun "me itsekin ollaan" jne. Jotenkin paistaa lapi viela se perisuomalainen itsetunnon puute ja halu olla ylpeana osa jotain "isompaa". "Mehan emme ole itaeurooppalaisia, kun kerran meilla on nama "omat" Airbussitkin" tyyliin. No, tulihan vuodatettua. En osannut tuota ajatusta kovin hyvin esille tuoda, mutta ehka joku ymmartaa, mita tarkoitin.

 

Sita paitsi, Boengissakin on eurooppalaisia osia, samoin kuin Airbusseissa amerikkalaisia.

 

Eikö ilmavoimien amerikanraudat riitä? Tämä vuodatus sopisi paljon paremminkin NATO-intoiluun kuin johonkin lentokone kauppoihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun en ikina ole omistanut - tai tule omistamaan - ranskalaista autoakaan, niin en myoskaan ole ranskalaisten lentokoneiden kannalla.

 

Onkohan sinulla koskaan ollut saksalaista autoa? Noita busseja kun rullaa ulos Hampuristakin... :-)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun en ikina ole omistanut - tai tule omistamaan - ranskalaista autoakaan, niin en myoskaan ole ranskalaisten lentokoneiden kannalla. Viinin ja tietyt juustot sielta viela kelpuutan. Minako ennakkoluuloinen... ;) Suomessa vaan jotenkin halutaan olla niin eurooppalaisia, jotenkin tuo tuntuu sen verran teennaiselta, etenkin kun se viedaan niinkin pitkalle, etta "kannatetaan" eurooppalaisten lentokoneidenkin hankintaa silla perusteella, etta kun "me itsekin ollaan" jne. Jotenkin paistaa lapi viela se perisuomalainen itsetunnon puute ja halu olla ylpeana osa jotain "isompaa". "Mehan emme ole itaeurooppalaisia, kun kerran meilla on nama "omat" Airbussitkin" tyyliin. No, tulihan vuodatettua. En osannut tuota ajatusta kovin hyvin esille tuoda, mutta ehka joku ymmartaa, mita tarkoitin.

 

Ymmärrän ihan hyvin, mutta olen eri mieltä  ;D Mun mielestä asia menee juuri päin vastoin, eli tuo mainitsemasi halu olla osa isompaa / miellyttää isompaa ilmenee nimenomaan amerikkalaisuuden ihannointina. Mutta mielipiteitä on monia, ja niissä vielä vivahteita. Kuten viineissä.

 

Kahden ranskalaisen auton omistajana Airbuissit on minulle ihan  :thmbup: Itse asiassa tuskin tulen koskaan ostamaan amerikkalaista autoa. On kyllä myönnettävä, että viitisen vuotta sitten olin vakavissani harkitsemassa Chrysler Grand Voyageria. Hankkiminen kaatui oikeastaan myyjäliikkeen todella huonoon palveluun (edes koeajoa eivät saaneet järjestettyä). Tosin tuohon aikaan Euroopassa myytävät Grand Voyagerit valmistettiin Itävallassa, ja Chrysler taisi olla Daimlerin tytäryhtiö  ;D

 

Mutta nyt ollaan aika kaukana varsinaisesta topicin aiheesta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulle koneen valmistusmaalla ei ole väliä -- päinvastoin, tärkeintä, että käytössä on tehtävään parhaiten soveltuvat pelit, joita nimenomaan EI ole valittu tietyn kansallisuuden mukaan (kunhan vaan eivät ole venäläisiä  ;)).

 

En minäkään Yhdysvalloissa asuvana aja yhdysvaltalaisella autolla, vaan meksikolaisella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosin tuohon aikaan Euroopassa myytävät Grand Voyagerit valmistettiin Itävallassa, ja Chrysler taisi olla Daimlerin tytäryhtiö  ;D

 

Kohta Chryslerit on Fiatteja  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulle koneen valmistusmaalla ei ole väliä -- päinvastoin, tärkeintä, että käytössä on tehtävään parhaiten soveltuvat pelit, joita nimenomaan EI ole valittu tietyn kansallisuuden mukaan (kunhan vaan eivät ole venäläisiä  ;)).

 

En minäkään Yhdysvalloissa asuvana aja yhdysvaltalaisella autolla, vaan meksikolaisella.

Pääasiassa näin. Ainakaan toistaiseksi vaan jenkkiautot eivät ole yhtään sellaisia, mitä autoltani haen. Tuo Chryslerkin olisi kuulunut kategoriaan "erittäin tarkoitukseen sopiva, mutta en oikein tykkää". Nyt on iso ranskalainen tila-auto, aavistuksen pienempi sisätiloiltaan (miinusta), mutta huomattavasti pienemmät polttoainekulut (plussaa).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Saati sitten naita Embraereja mitka nayttavat lentavat yha tieheammin Eurooppaan. Mukava kone kotimaassa mutta siihen jaakin.

 

Embraer on ihan hyvä ja kaunis kone. Joskus niissä on saanut parempaa ruokaa kuin Airbussissa. ::)

 

Jotenkin paistaa lapi viela se perisuomalainen itsetunnon puute ja halu olla ylpeana osa jotain "isompaa". "Mehan emme ole itaeurooppalaisia, kun kerran meilla on nama "omat" Airbussitkin" tyyliin.

 

Itse en ole koskaan itseäni itä-eurooppalaiseksi lukenut. Johtuu kai siitä, että kun pikku-penskana katsoi karttakirjoja ja tuli sitten tutkittua maantietoa, niin totesin, että Suomihan on Pohjois-Euroopassa. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.