Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Mutta oliko ne "finnairin lomalentoja" vai jollekkin ulkopuolliselle matkatoimistolle/järjestäjälle myymiä lentoja? Muistaisin, että talvella oli muutama tollainen MD11 lento. Siinä on näes pieni ero  ;)

 

Siis että mitä?

 

Kenelle ne lomalennot on myyty jos ei matkatoimistoille? Kenelle luulet ensi talven lennot myydyn?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tarkoitin että lennot oli myyty konsernin ulkopuolliselle matkatoimistolle.Talvella oli myyty muutama md11 lento jollekkin ihan oudolle matkatoimistolle jonka nimeä en nyt palavastikaan muista mieleeni(matkatoimisto/matkanjärjestäjä)  Nythän noi talven matkat taitaa olla 100% aurinkomatkojen matkoja mitä noilla lennoilla lennetään.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tarkoitin että lennot oli myyty konsernin ulkopuolliselle matkatoimistolle.Talvella oli myyty muutama md11 lento jollekkin ihan oudolle matkatoimistolle jonka nimeä en nyt palavastikaan muista mieleeni(matkatoimisto/matkanjärjestäjä)  Nythän noi talven matkat taitaa olla 100% aurinkomatkojen matkoja mitä noilla lennoilla lennetään.

 

Ne oli Lomatkoille myytyjä lentoja mutta oli kelle tahansa myyty niin se ei poista sitä tosiasiaa, että lennettiin lomalentoja Finnairin koneella suoraan Phuketiin.

 

Ensi talvena Lomamatkat myös mukana Finnairin lennoilla AY1965/AY1966 lauantaisin 7.11.09-27.3.10.

http://www.lomamatkat.fi/kaukomatkat/Phuket/fi_FI/Phuket/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli otsikkona vaaratilanne, jonka jälkeen uutinen kertoo, että kyse ei ollut vaaratilanteesta..  Ja ihmiset lukevat sitten tätä iltalehti p*skaa!!  >:( >:(>:(

 

Niin, nythän näyttää siltä, että 2/3 hydijärjestelmästä on ollut jossainmäärin U/S. Kummastuttaa vain, että millä ihmeen proseduurilla ovat voineet lentää kotiin saakka noinkin vajaalla hydrauliikalla...

 

Riippuu siitä keltä kysytään; onko vaarallista vai ei.... "Matkustajille ei aiheutunut mitn vaaraa" - taitaa olla vakiolauseena mediavastineissa, ihan sama mitä on sattunut. Hyvä Vinnair.

 

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tutkijat+Vaaratilanne+Finnairin+Shanghain-koneessa+oli+vakava/1135247158112

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, nythän näyttää siltä, että 2/3 hydijärjestelmästä on ollut U/S. Kummastuttaa vain, että millä ihmeen proseduurilla ovat voineet lentää kotiin saakka noinkin vajaalla hydrauliikalla...

 

Riippuu siitä keltä kysytään; onko vaarallista vai ei.... "Matkustajille ei aiheutunut mitn vaaraa" - taitaa olla vakiolauseena mediavastineissa, ihan sama mitä on sattunut. Hyvä Vinnair.

 

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Tutkijat+Vaaratilanne+Finnairin+Shanghain-koneessa+oli+vakava/1135247158112

 

 

 

Kaksi kolmesta!!! Kylla kai tuon on pitanyt olla tiedossa jo AY:n tiedotetta asiasta annettaessa. Silti puhuttiin vain yhdesta jarjestelmasta...tahallista?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edelleenkin kysyisin asioista paremmin perillä olevilta sitä, että kun vaurio on kuitenkin tapahtunut jo lähtökiidon aikana, niin kauanko voisi arvioida kestäneen että tuo hydraulijärjestelmien tyhjeneminen on näkynyt ohjaamossa. Itse ihan maallikkona luulisin, että näkyy suhteellisen nopeasti. Ja silti kone on lennetty Helsinkiin. Tottakaihan se edelleen lentää ja pysyy kasassa, mutta turvareserviä ei sitten ole enää tippaakaan. Eli kun viimeinenkin hydraulipiiri sattuman avittamana sanoisi sopimuksen irti, niin alkaisikin jo tulla ongelmia.

 

Tietenkin, edelleenkin on se vaihtoehto että lehdistö on taas ymmärtänyt jotain väärin. Ilmeisesti tuo kahden 2/3 vikaantuminen ei kuitenkaan ole mistään Finnairin virallisesta tiedotteesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulostaa kyllä aika merkilliseltä, jos yhdellä hydraulijärjestelmällä on lennetty Shanghaista Helsinkiin. Ei kai se kuitenkaan ihan normaalia ja matkustajille vaaratonta ole?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Verkkoviisaathan luonnollisesti tiesivät jo koneen laskeutumishetkellä mikä oli pielessä, miten koneen päällikön olisi pitänyt menetellä ja mitä olisi pitänyt tiedottaa :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, mutta olisi kiva kuulla mitä tosiaan tapahtui ja milloin. HS:n juttu antoi ymmärtää, että nousussa Shanghaista kahteen hydraulijärjestelmään tuli vuoto, mutta onko niin, että vuoto oli niin pieni, että varsinainen vika/varoitus ilmeni vasta lähempänä Helsinkiä? Voiko näin olla?

 

Hyssytelläänkö tätä aihetta nyt siksi, että kyseessä on Finnair, jolle ei koskaan voi tapahtua mitään vakavampaa? Vai eikö HS:n toimittaja ymmärrä, mitä kirjoittaa? Olen ainakin ymmärtänyt, että jo yhden hydraulijärjestelmän pettäessä palattaisiin takaisin (siis jos vika ilmenee jo nousun aikana). Siksi HS:n juttu kuulostaa uskomattomalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Antti ja muut voivat lukea erittäin tarkat faktat Hesarin paperiversion uutisesta. En ala niitä puhelimella tähän kirjoittamaan, joku muu saa tehdä sen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt siis vähän faktoja:

 

"Vihreän" hydraulijärjestelmän vuoto oli ilmeisesti hyvin hidasta, ja ilmeni vasta muutama tunti ennen Helsinkiin saapumista.

 

Ja toinen, "sininen" hydraulijärjestelmä tyhjeni vasta laskussa, sillä vuoto oli ilmeisesti jarruletkussa, johon tulee paineet vasta koneen jo laskeuduttua. Näin ollen toista vikaa ei käytännössä vielä ollut lennon aikana.

 

Tällaiset faktat kertoo siis tämän päivän Helsingin Sanomat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote

 

25.06.2009

 

Finnair Oyj Lehdistötiedote Finnairin lentojen lääkäripäivystys laajeni maailmanlaajuiseksi

 

Finnairin lennoilla mahdollisesti sattuvia sairaustapauksia varten oleva ympärivuorokautinen lääketieteellinen palvelu on laajentunut kattamaan myös yhtiön kotimaan- ja Euroopan-lennot.

 

Finnairin loma- ja kaukoliikenneverkoston osalta palvelun on tarjonnut Finnairille amerikkalainen MedAire-yhtiö. Vastaavasta palvelusta on tehty sopimus Euroopan- ja kotimaanliikenteen osalta EMA Group Oy:n kanssa.

 

Lääkäripäivystyskeskusten avulla Finnairin koneissa on nyt saatavissa asiantuntija-apua 24 tuntia vuorokaudessa, kaikkiin lennoilla tapahtuviin sairauskohtauksiin.

 

- Finnairin lennoilla sattuu vuosittain muutama kymmenen vakavampaa sairaustapausta. Niiden hoitaminen on aina haaste, jossa täytyy itse sairauden lisäksi arvioida tarve mahdolliseen ylimääräiseen laskeutumiseen sekä maakuljetukset ja asianmukaisen jatkohoidon järjestäminen potilaalle. Asiantuntijaorganisaatiot auttavat Finnairia tekemään matkustajiemme lennosta sairaustapauksissakin mahdollisimman turvallisen, sanoo Finnairin johtava ilmailulääkäri Olavi Hämäläinen.

 

Finnairin kaikilla lennoilla on ns. lääkärilaukku, joka sisältää tärkeimmät ensihoitolääkkeet. Finnairin kaukoliikenteen koneissa on lisäksi defibrillaattorit, sydämen sähköshokin antamiseen soveltuvat laitteet, jotka ovat tehokas apu sydämen äkillisessä kammiovärinässä, joka johtaa hoitamattomana menehtymiseen.

 

Finnairin internetsivuilla www.finnair.fi > Matkustusinfo > Ilmailulääkäri, on koottu matkustajille runsaasti lääketieteellistä lentämiseen liittyvää tietoa.

 

Finnair on lisäksi perustanut Medadesk-palvelun koordinoimaan järjestelyitä niille Finnairin lennoilla matkustaville, joiden terveydentila vaatii esiselvityksiä ennen lentoa tai erityispalvelua lennon aikana. Yhteydenotto Medadeskiin tapahtuu oman matkatoimiston tai Finnairin myyntipalvelujen kautta.

 

- Tällä tapaa olemme halunneet varmistaa, että lääketieteellistä erityishuomiota tarvitsevan henkilön matka onnistuu jo valmistelusta lähtien, ja sekä maa- että lentohenkilökunta ovat tietoisia mahdollisista erityisjärjestelyistä, selittää Finnairin terveyspalveluiden johtaja Anja Koho.

 

MedAire (www.medaire.com) on yhdysvaltalainen terveyspalveluja tarjoava yhtiö, jonka asiantuntijat vastaavat kuukausittain noin 4 000:een lääketieteelliseen hätätapaukseen. EMA Group Oy  (www.ema.fi) puolestaan on Suomen johtava sairaalan ulkopuoliseen hoidon neuvontaan erikoistunut asiantuntijaorganisaatio, jonka toimialoja ovat matkustajan lääkäripalvelu, sairaankuljetuspalvelut sekä ensihoidon koulutus ja tutkimus.

 

Olavi Hämäläinen antaa tänään julkaistussa blogissaan lentomatkailijoille terveysvinkkejä osoitteessa http://blogit.finnair.fi/2009/06/25/terveysvinkit/. Hän ottaa kantaa monia matkustajia askarruttaviin kysymyksiin ja antaa vinkkejä muun muassa flunssatilanteisiin sekä lentokunnon arviointiin.

 

Finnair Oyj

Viestintä

25.06.2009

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yhteistyö Plus-ohjelmassa loppuu:

26.06.2009

Finnair Plussan ja Brussels Airlinesin yhteistyö päättyy

 

Finnair Plussan ja Brussels Airlinesin yhteistyö päättyy 24.10.2009 Tämän jälkeen ei ole enää mahdollista kerätä Plus-pisteitä Brussels Airlines lennoilta. Pisteitä Brussels Airlines lennoista voi kirjata takautuvasti kuuden kuukauden ajan yhteistyön päättymisestä.

Palkintoliput on lunastettava  24.10.2009 mennessä. Palkintolippuja voi käyttää voimassa olevien sääntöjen mukaisesti 12 kuukauden ajan niiden lunastamisesta.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Oyj - Lehdistötiedote

 

Finnairin nettisivuilta voi nyt varata lennot 160 000 kaupunkiparin välille

 

Finnairin internetsivuilta www.finnair.fi voi nyt varata myös muiden oneworld-yhtiöiden lennot. Kohdetarjonta kasvaa huomattavasti ja varauskoneessa olevien kaupunkiparien määrä kasvaa 160 000:een, iloitsee Finnairin oneworld-suhteista vastaava Outi Koponen.

 

Varauspalvelu näkyy kaikilla Finnairin nettisivujen 11 kielellä lukuunottamatta oneworld-lentojen hintasääntöjä, jotka ovat englanniksi. Nettisivuilla lähtö- ja kohdekaupunki-kohtiin voidaan kirjoittaa joko kaupungin nimi, kaupungin kolmikirjainkoodi tai maan nimi, jolloin järjestelmä antaa vaihtoehdoiksi kaikki kyseisessä maassa olevat oneworld-kohteet.

 

Ensimmäisessä vaiheessa oneworld-yhteistyökumppanin tai sen tytäryhtiön lennon voi varata ainoastaan Finnair-lennon yhteyteen. Aasiaan, Australiaan, Pohjois- ja Etelä-Amerikkaan toisen oneworld-yhtiön lennon voi toistaiseksi varata Finnairin kaukolentoon yhdistettynä.

Suomesta lähdettäessä varauksen voi maksaa sekä luottokorteilla että verkkopankin kautta. Sähköpostitse lähetettävässä varausvahvistuksessa kerrotaan mm. jokaisen lento-osuuden matkatavarakiintiöistä.

 

oneworldiin, maailman johtavaan lentoyhtiöallianssiin, kuuluu eturivin globaaleja lentoyhtiöitä: American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN, Malév Hungarian Airlines, Qantas ja Royal Jordanian, sekä noin 20 tytäryhtiötä. Mexicana ja sen tytäryhtiö Click Mexicana liittyvät oneworldiin 2009.

 

Finnair Oyj

Viestintä

29.6.2009

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noinhan teekkaritkin myyvät ÄPY-lehteään =" jos et osta tämän laukun, olet aivan paukun paukun"

ÄPY-lehdessäkin oli pornoa yli lain salliman, siellä sanaili mm. Nti Siviä Sievänen , Ala-Kutkasta  ;D

 

Niin ja väittelyn lisäämiseksi kaikki AY- chartterit eivät ole "lomalentoja" , eivät edes Puhkettiin.

 

Ehkä ensi talvena sinne sitten ovat , en tiedä ?

 

;) -

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ja väittelyn lisäämiseksi kaikki AY- chartterit eivät ole "lomalentoja" , eivät edes Puhkettiin.

 

Vaan mitä ne ovat? Vyölaukkulaisten huoltolentojako?  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Matkustajan päästyä koneeseen lomalento ei eroa mitenkään lomareittilennosta. :P Eri asia taas ovat harvinaisemmat erikoistilauslennot, jos Tarmo niitä tarkoitti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairilla on tietääkseni kolmenlaisia omalla kalustolla tehtäviä lentoja joihin pääsee maksava asiakas sisään: reittilentoja -AY999 (joskus AY4xxx), lomalentoja AY1000-AY2999 ja tilauslentoja AY7xxxx-.

 

Lomalennot AY1000-2999 ovat lomalentodivisioonan järjestämiä ja ne joko myydään matkatoimistoille (AY1000-AY1999) ja lomalentoja joille myydään lippuja esim. Amadeuksen kautta  AY2000-AY2999.

 

Phuketiin on vain sarjaa AY1000-2999.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään sitten kenties viimeistä kertaa Finnairin MD-11 Japaniin.

 

Osakaan mukavasti uusilla A330-koneilla

 

Finnairin Osakan-reitin matkustajat pääsevät nauttimaan uudesta

matkustusmukavuudesta kun Osakasta tulee 6.7. alkaen A330-kohde.

 

Tämän jälkeen Finnair liikennöi A330-koneilla neljään kaukokohteeseen, New

Yorkiin, Delhiin, Nagoyaan sekä Osakaan.

 

Liikenne Osakaan päästään aloittamaan Finnairin laivastoon kesäkuussa saapuneen

neljännen uuden Airbus A330 -kaukoreittikoneen myötä.

 

A330-koneet ovat osa Finnairin kaukoliikenteen kalustouudistusta. Tänä vuonna

yhtiö vastaanottaa yhteensä viisi uutta Airbus A330 -konetta. Seuraava kone

saapuu marraskuussa.

 

Upouusissa Airbuseissa on uudenlainen, vaaleampi matkustamoilme ja koneet

edustavat viimeisintä teknologiaa, jonka myötä niiden polttoainetehokkuus on

huippuluokkaa.

 

Uusien koneiden teknisesti korkeatasoiset ratkaisut lisäävät merkittävästi

matkustusmukavuutta. Jokaisella matkustajalla on oma näyttöruutu monipuolisine

viihdemahdollisuuksineen ja lennon aikana voi muun muassa lähettää

tekstiviestejä..

 

Finnairin Airbus A330 -sivut osoitteessa

http://www.finnairgroup.com/media/media_10_1.html.

 

Finnair Oyj

3.7.09

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään sitten kenties viimeistä kertaa Finnairin MD-11 Japaniin.

 

...matkustajat pääsevät nauttimaan uudesta matkustusmukavuudesta...

Uudesta joo muttei paremmasta.  :(

 

 

A330:ssä taitaa olla samat ikävät kivikovat puistonpenkit

turistin puolella kuin A340:ssäkin? Tulee kyllä ikävä MD-11

mukavia pehmeitä penkkejä joissa kelpasi istuskella toisinkuin

noissa Airbussin penkeissä joissa ei oikein tiedä mitenpäin niissä

on tarkoitus istua ;)

Jopa vessatkin on busseissa jotain neitimallia kun niissä pitää

istua siveästi polvet yhdessä eikä miehekkäästi jalat levällään

niinkuin ykstoistasissa ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onneksi on vielä kokematta näiden uusien bussien karvalakkipuolen puistonpenkit. MD-11 puolella kaikki muut meni paitsi ne riisitautisille tarkoitetut rivit 41-61 ja OH-LGG:ssä on koko karvalakkipuolella omituiset jakkarat selkäosuudesta, liekkö Varigin peruja ja joillekin brassivartaloille tarkoitetut.

 

 

Jopa vessatkin on busseissa jotain neitimallia kun niissä pitää

istua siveästi polvet yhdessä eikä miehekkäästi jalat levällään

niinkuin ykstoistasissa ;)

Airbus ei olekaan miehekäs eikä miehille. Jotain mertoseksuaalien höpötystä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.