Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2009 Tänään sitten kenties viimeistä kertaa Finnairin MD-11 Japaniin. Lähteekö nyt joku kolmesta käytössä olevasta MD-11:sta pois, kun Osakan reitti vaihtuu A330-reitiksi? Vai tarvitaanko Bangkokin reitillä kolme konetta, joista kaksi aina reitillä ja yksi seisoo kentällä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2009 Lähteekö nyt joku kolmesta käytössä olevasta MD-11:sta pois, kun Osakan reitti vaihtuu A330-reitiksi? Vai tarvitaanko Bangkokin reitillä kolme konetta, joista kaksi aina reitillä ja yksi seisoo kentällä? Kolmea konetta tarvitaan lokakuussa kun näköjään Mumbaita meinataan jatkaa. Ja talvella Bangkokin reitti nielee aluksi 3 MD-11 -konetta ja Mumbaista tulee 333 reitti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2009 Onneksi minun miehekäs mieheni ei vaivaa päätänsä moisilla asioilla. Kaipa herralla on itsetunto kohdillaan. Miten itsetunto siihen liittyy että penkki on ahtaampi ja epämukavampi ja vessa myöskin pienempi ja ahtaampi? Ei se mielestäni ole mitenkään kiva vaikka olisi miten itsetunto kohdallaan? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2009 Jopa vessatkin on busseissa jotain neitimallia kun niissä pitää istua siveästi polvet yhdessä eikä miehekkäästi jalat levällään niinkuin ykstoistasissa Pitäähän MD-11:ssa jotain tekemistä olla kun edessä istujan jakkaran siniset ruudut on laskettu jo ennen kuin vanhat moottorit on saatu käyntiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 5, 2009 vessoissa on ainaskin jotain harakanvarpaita laitettu seinille Muistan itse liimanneeni noita tarroja 2007 tammikuussa yhteen md11 koneeseen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2009 Noin, AY78 (OH-LGB) sorvasi juuri Helsinki-Vantaalle kiitotielle 22L ja se oli good bye Japani+Finnair MD-11. Minä vuonna lienee Japanin MD-11 -liikenne alkanut? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2009 vessoissa on ainaskin jotain harakanvarpaita laitettu seinille Muistan itse liimanneeni noita tarroja 2007 tammikuussa yhteen md11 koneeseen Busted! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2009 Noin, AY78 (OH-LGB) sorvasi juuri Helsinki-Vantaalle kiitotielle 22L ja se oli good bye Japani+Finnair MD-11. Melkein ehdin viimeiselle lennolle. Tai oikeastaan olin siis etuajassa, koska kuva on eiliseltä. OH-LGG. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 7, 2009 Lehdistötiedote 07.07.2009 Finnair Oyj Lehdistötiedote Finnairin kysyntä ja keskihinnat laskivat Finnairin liikenne väheni kesäkuussa 13,4 prosenttia ja matkustajamäärä laski 12,2 prosenttia viime vuoden kesäkuuhun verrattuna. Kysynnän heikentyminen laski keskihintaa henkilökilometriltä toisella vuosineljänneksellä yli 18 prosenttia. - Lentoliikenteen kysyntä heikkenee edelleen ja laskun vuoksi Finnair on leikannut kapasiteettiaan, Finnairin viestintäjohtaja Christer Haglund sanoo. Tarjonta laski 14,2 prosenttia, jolloin matkustajakäyttöaste oli 0,6 prosenttiyksikköä korkeampi, eli 74,0 prosenttia. Finnairin lennoista 89,0 % saapui aikataulun mukaisesti, mikä on 7,9 prosenttiyksikköä enemmän kuin viime vuonna. Reittiliikenteen täsmällisyysprosentti nousi viime vuoden kesäkuusta 8,2 prosenttiyksikköä ja oli 90,5 prosenttia. Finnairin koko liikenne Koko liikenne laski henkilökilometreissä mitattuna kesäkuussa 13,4 % ja tarjonta laski 14,2 %. Matkustajakäyttöaste oli 0,6 % prosenttiyksikköä korkeampi eli 74,0 %. Matkustajamäärä laski 12,2 % ja oli 641 989 matkustajaa. Reittiliikenne Reittiliikenne laski myydyissä henkilökilometreissä mitattuna 11,6 % ja tarjonta laski 13,0 %. Matkustajakäyttöaste oli 1,1 prosenttiyksikköä korkeampi kuin viime vuonna eli 71,8 %. Matkustajamäärä laski 9,2 % ja oli 544 823. Kansainvälinen reittiliikenne laski myydyissä henkilökilometreissä mitattuna 11,7 % ja tarjonta laski 12,7 %. Matkustajakäyttöaste oli 0,8 prosenttiyksikköä korkeampi kuin viime vuonna eli 72,3 %. Matkustajamäärä laski 10,2 % ja oli 451 966. Euroopan reittiliikenne laski myydyissä henkilökilometreissä mitattuna 10,3 % ja tarjonta laski 9,4 %. Matkustajakäyttöaste oli 0,7 prosenttiyksikköä matalampi kuin viime vuonna eli 71,8 %. Matkustajamäärä laski 9,2 % ja oli 350 254. Pohjois-Amerikan reittiliikenne nousi myydyissä henkilökilometreissä mitattuna 16,0 % ja tarjonta nousi 18,6 %. Matkustajakäyttöaste oli 2,0 prosenttiyksikköä matalampi kuin viime vuonna eli 85,9 %. Matkustajamäärä nousi 15,9 % ja oli 17 232. Aasian reittiliikenne laski myydyissä henkilökilometreissä mitattuna 16,3 % ja tarjonta laski 18,2 %. Matkustajakäyttöaste oli 1,6 prosenttiyksikköä korkeampi kuin viime vuonna eli 70,7 %. Matkustajamäärä laski 17,7 % ja oli 84 480. Kotimaan reittiliikenne väheni myydyissä henkilökilometreissä mitattuna 9,1 % ja tarjonta laski 18,2 %. Matkustajakäyttöaste oli 6,0 prosenttiyksikköä korkeampi kuin viime vuonna eli 60,5 %. Matkustajamäärä laski 3,8 % ja oli 92 857. Lomaliikenne Lomaliikenne laski myydyissä henkilökilometreissä mitattuna 20,6 % ja tarjonta laski 19,8 %. Matkustajakäyttöaste oli 0,9 prosenttiyksikköä matalampi kuin viime vuonna eli 85,4 %. Matkustajamäärä laski 25,9 % ja oli 97 166. Rahti Kuljetetun rahdin määrä tonneissa mitattuna laski 20,7 %. Reittiliikenteessä rahdin määrä laski 21,7 %. Aasian reittiliikenteessä rahdin määrä laski 24,0 %, Euroopan reittiliikenteessä rahdin määrä laski 12,8 % ja Pohjois-Amerikan reittiliikenteessä rahdin määrä laski 26,2 %. Rahtiliikenteen käyttöaste Aasian liikenteessä oli 71,2 % ja Pohjois-Amerikan liikenteessä 44,5 %. Konsernin ulkopuolelta vuokratuilla rahtikoneilla kuljetetun rahdin määrä laski 15,1 %. Täydelliset liikenneluvut http://www.finnairgroup.com/linked/fi/sijoittajat/Monthly_traffic_data_June_2009FI.pdf Finnair Oyj Viestintä 7.7.2009 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2009 Finnairin kotipesäksi terminaali T2 Keskiviikkona 5.8. Helsinki-Vantaalla koetaan suuri muutos, kun jako koti- ja ulkomaanterminaaleihin päättyy. ”Asiakkaiden kannalta suurin muutos on se, että Finnair poistuu kokonaan entisestä kotimaanterminaalista”, selvittää Finnairin asiakaskokemuksen kehittäjä Markku Remes. Finnair keskittää palvelunsa terminaaliin T2. Finnairin henkilökunta ja kalusto palvelevat jatkossa asiakkaita yhden terminaalikaton alla nykyisen kahden sijaan. Olipa sitten kyse lipunostosta, lähtöselvityksistä tai matkatavaran luovutuksista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2009 Mielenkiinnolla odotan ensimmäistä iltapäiväruuhkaa kun puolet T1:n putkista on vapaana, samaan aikaan T2:n putket täynnä ja ihmisiä roudataan busseilla ulkoständeille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2009 Kai silti voi tarvittaessa ajaa koneita sinne jonnekin alle noin "20"-numeroisten putkiin vaikka olisi chekattu T2:ssa. Vai miten tuo jako oikein menee? . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2009 Sellainen tieto liikkuu, että käytännössä koko porttivalikoima on käytössä kuten aiemminkin. Pyrkimyksenä on varmaan kuitenkin pitää koneet mahdollisimman lähellä check-inniä... T1:n non-schengen aukeaisi vasta lokakuussa. Make Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2009 Sellainen tieto liikkuu, että käytännössä koko porttivalikoima on käytössä kuten aiemminkin. Pyrkimyksenä on varmaan kuitenkin pitää koneet mahdollisimman lähellä check-inniä... T1:n non-schengen aukeaisi vasta lokakuussa. Make On varmaan aika hienoa kävelyttää ihmisiä T2:lta portille 11A Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2009 Ja liikunta tekee etenkin suomalaisille hyvää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 17, 2009 On varmaan aika hienoa kävelyttää ihmisiä T2:lta portille 11A Eiköhän Hki-Vantaa noudata samaa periaatetta mitä "suuresta maailmasta" on opittu eli lähinnä lähtiessä check-in- ja saapuessa tuloterminaali ovat niitä mitä hehkutetaan. Heti turvatarkastuksen jälkeen olet alueella jolla koneesi voi lähteä miltä portilta tahansa. Tänäkin päivänä koko ajan lähtee schengen- tai kotimaanlentoja lentoja alkaen portilta 11A aina 29A:lle saakka , handlingyhtiöstä riippuen matkustajat ovat kulkenet joko lähtöaulan 1 , 2 , 3 tai 4 kautta. Eipä tuo Hki-Vantaa ole millään lailla suuriin lentoasemiin rinnastettavissa ja siinä kohtaa kun olet lähdössä lennolle ei oikeastaan haittaa montaakaan kulkijaa onko lähtöporille kilometri vai 300 metriä. Edit: Eikös "ison" lentoaseman tunnista siitä kun voit siirtyä terminaalista toiseen joko ulkopuolisella junalla tai terminaalin sisällä kulkevaa hihnaa pitkin ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 17, 2009 Edit: Eikös "ison" lentoaseman tunnista siitä kun voit siirtyä terminaalista toiseen joko ulkopuolisella junalla tai terminaalin sisällä kulkevaa hihnaa pitkin ? Minusta se kertoo lähinnä aseman palvelutasosta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 17, 2009 Minusta se kertoo lähinnä aseman palvelutasosta. Joo mutta harvemmin "pienillä" asemilla tapaa moisia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 20, 2009 atkossa Finnairin lennolle ei pääse sikainfluenssaa sairastava matkustaja. Vielä sunnuntaina lentoyhtiöllä ei ollut vastaavia suunnitelmia. Uudet matkustusohjeet perustuvat siihen, että Terveyden ja hyvinvoinnin laitos on nimennyt sikainfluenssan yleisvaaralliseksi taudiksi. Finnair noudattaa sen osalta jo aiemmin käytössä ollutta ohjetta, jonka mukaan sairaana ei kannata matkustaa. Matkustusohjeet tarkistetaan jälleen, kun THL poistaa sikainfluenssan yleisvaarallisten tautien listalta. Finnairin henkilökunta tarkkailee matkustajia lähtöselvityksessä ja lentokoneen sisäänkäynnillä. Sairausepäilyssä henkilökunta ottaa yhteyden lääkäriin, joka tekee lopullisen päätöksen matkustajan lennolle pääsystä. Finnair kehottaa matkustajia tarkkailemaan terveydentilaansa. Finnairin mukaan sairastuneiden oireita on joskus vaikea havaita, eikä järjestelmä ole aukoton. Kyseessä on lähinnä varotoimenpide. Tähän mennessä vastaavasta päätöksestä ovat kertoneet British Airways ja Virgin Air. yle Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2009 Puhumattakaan siitä, että sikainfluenssan ja tavallisen kausi-influenssan oireet ovat pitkälti yksi yhteen, joten koskaan ei voi olla täysin varma siitä, kumpi variantti on kyseessä. Ainoastaan se, että nyt ei ole tavallinen influenssa-kausi menossa täällä pohjoisella pallonpuoliskolla, tekee sikainfluessasta tällä hetkellä varteenotettavamman vaihtoehdon oireiden ilmaantuessa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2009 ...ja toteanpa vielä, ettei esim. vävypojan nasutauti ollut läheskään niin rajua kuin hänen aiempi keväinen kausi-influenssansa. Häämatkalta USAsta "hankittu" possutauti ei sitten tarttunut kehenkään meistä muista, jotka ehdimme nuorenparin kanssa istua iltaa, viettää muuttotalkoita jne... eikä se tarttunut nuorikkoonkaan, joka yleensä kerää kaikki flunssat! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2009 Eiköhän Hki-Vantaa noudata samaa periaatetta mitä "suuresta maailmasta" on opittu ja kaikki nämä tyhmyydet pitää kopioida kun muutkin tekee näin? Finavia voisi ihan ensimmäiseksi hoitaa terminaalien opastukset kuntoon. Viimeksi tänään kuulin monen britin suusta "Let's follow those finnish, they now where do we should go". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 21, 2009 Taitaa olla tämä vähän väärä ketju Finavian saamattomuuksien hoitoon? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 22, 2009 Finnair ei aio radikaalisti muuttaa matkustusohjeitaan, vaikka sikainfluenssa poistuisikin yleisvaarallisten tautien listalta. Finnairin viestinnästä kerrotaan, että heidän toiminnassaan tulee edelleen olemaan se linjaus, että sairaita ei pystytä lennoille ottamaan. Suomessa on keskivikkona siirrytty sikainfluenssan rajaamisvaiheesta sen lieventämisvaiheeseen ja valtioneuvoston on määrä torstaina päättää taudin poistamisesta kokonaan yleisvaarallisten tartuntatautien luettelosta. Finnairin viestinnän mukaan päätös ei tule mitenkään muuttamaan lentoyhtiön toimintatapoja, vaan Finnairin henkilökunta monitoroi koko ajan matkustajia lähtöselvityksessä ja lentokoneen sisäänkäynnillä. Finnairin mukaan samat ohjeet koskevat juopuneita tai väkivaltaisesti käyttäytyviä matkustajia. yle Minkä olen kerran päättänyt, jne .... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 22, 2009 No eikö se ole hyvä, että koneessa ei ole mitään noita kolmea ryhmää; sairaita, juoppoja tai raivotautisia? Vai mikä on nyt huonoa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla