Kirjoitettu Syyskuu 29, 2009 Tuosta olisi kylla jonkun Amexin aihetta heittaa valitusta kehiin. Itseani ihmetyttaa, etta miten tuohon on tultu. Maailmalla kun periaate on yleisemminkin se, etta muut maksutavat ovat luottokorttimaksua vähemmän haluttuja lentoyhtioidenkin kannalta ja siksi kalliimpia. Samalla tavalla kuin kaikki muut lippujen ostomuodot (puhelin, matkatoimisto) kuin internet. Yksi asia siina kai kuitenkin on se, etta luottokorttimaksun lentoyhtio saa ilmeisesti kayttoonsa vasta sitten kun asiakas sen lennon lentaa, kun taas kateisasiakkaan maksu kilahtaa kassaan heti lippua lunastettaessa. Mutta toisaalta tulevat sitten luottokorttiyhtioiden lentoyhtioille maksamat palkkiot brandatyista korteista ja sita kautta saaduista maileista. Eli luottokorttifirmat maksavat selvaa rahaa lentoyhtioille tuota kautta, mikali olen asian oikein ymmartanyt. Onko Finnairilla joku Finnair-Amex tai Finnair-Visa, jolloin tuolla kortilla tehdyt muutkin ostokset tuovat tilille lentomaileja? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2009 TuoItseani ihmetyttaa, etta miten tuohon on tultu. Tämä on osa niin lentoyhtiöiden kun muidenkin yhtiöiden kustannusäästöjahtia eli asiakkaalla maksatetaan mahdollisimman paljon kuluja. Ja ehkä voimaantulevan lain myötä tähän on mahdollisuus Suomessakin. Yksi asia siina kai kuitenkin on se, etta luottokorttimaksun lentoyhtio saa ilmeisesti kayttoonsa vasta sitten kun asiakas sen lennon lentaa, kun taas kateisasiakkaan maksu kilahtaa kassaan heti lippua lunastettaessa. Kyllä luottokorttiyhtiö tilittää maksut yritykselle noin viikossa tapahtui yhtiön myymä suorite milloin tahansa. HS:n yleisönosastolla oli jokin aika sitten valitus miten käteisasiakkaat maksavat vähittäiskaupassa luottokorttiasiakkaiden kulut. Tämän kirjoittajalla ei ole mitään käsitystä sen käteisen rahan kalleudesta ja kustannuksista yrityksille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2009 Ja toinen asia on sitten se, että luottokorttihan on varmempi maksuvaline kuin "nettimaksu" (mika se on?), silla luottokorttifirman kautta on toivoa saada ongelmatapauksissa rahat takaisin (jos lentoyhtio vaikka menisi nurin tms.). Nettimaksulla kai tässä tarkoitetaan sitä, kun tehdään tili/pankkisiirto maksajan tililtä Finnairin tilille nettipankin kautta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 29, 2009 Ja kun tietyt lennot joutuu Finnairilla maksamaan pakosti luottokortilla niin se on sitten pakkoviitonen tulossa!? 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 30, 2009 Finnair Oyj - Lehdistötiedote Finnair Plus -pisteillä kaikille lennoille Pienistäkin pistemääristä on nyt iloa, mikäli Finnair Plus -kanta-asiakas suunnittelee lentolipun ostamista. Finnair Plus -jäsen voi hankkia Plus-pisteiden ja rahan yhdistelmällä myytäviä Any Seat -palkintopaikkoja mille tahansa Finnairin reittilennolle. Finnair tarjoaa palvelua ensimmäisenä Euroopassa. "Haluamme tarjota kanta-asiakkaillemme mahdollisuuden hyödyntää pienenkin määrän pisteitä lentopalkintoon. Erityisen hienoa Any Seat -palkinnossa on se, että kanta-asiakas voi määritellä haluamallaan tavalla rahan ja pisteiden suhteen. Hintaliukuri on samanlainen kuin Plus Shop -kaupassa eli asiakas määrittelee itselleen parhaiten sopivan rahan ja pisteiden suhteen", kuvailee Finnair Plus -asioista vastaava päällikkö Mikko Tuomainen. Any Seat -matka kerryttää Plus-pisteitä varausluokan mukaisesti. Varaukset tehdään internetin varauskoneen kautta sisäänkirjautumisen jälkeen. Any Seat -palkinto koskee vain Finnairin reittilentoja ja paikan voi ostaa yhdensuuntaiselle tai edestakaiselle lennolle. Any seat -matkan lisäksi kanta-asiakkaille on tarjolla kaksi muuta Finnair Plus -lentotuotetta: perinteinen Classic-lentopalkinto, joka lunastetaan kokonaan pisteillä, sekä Piste + rahatarjous, joka on kiinteä pisteen ja rahan yhdistelmä ja voidaan käyttää vain erikseen määritellyllä lennolla. Finnair Oyj Viestintä 30.9.2009 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 3, 2009 Onkohan ensi kesän Toronton aikataulu tulkittavissa niin, että sama miehistö lentää menon ja paluun ja kone (75W) seisoo Torontossa 19:35-22:50(+1). HEL-YYZ AY2411-2417 17:45-19:35 1247 YYZ-HEL AY2412-2418 22:50-14:00(+1) 1235 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2009 Onkohan ensi kesän Toronton aikataulu tulkittavissa niin, että sama miehistö lentää menon ja paluun ja kone (75W) seisoo Torontossa 19:35-22:50(+1). HEL-YYZ AY2411-2417 17:45-19:35 1247 YYZ-HEL AY2412-2418 22:50-14:00 1235 Silta tuo nayttaa. Sinansa ihan fiksua, jos koneista on ylitarjontaa ja niita kuitenkin joutuisi jossain seisottamaan eika tarvitse yovyttaa henkilokuntaa yhta yota pidempaan perilla. (Esim. Helsinki-Vantaalla) Uusi aikataulu on muutenkin parempi. Paluumatkalla koko paiva aikaa Torontossa ja ei joudu heraamaan kesken unien, kun saavutaan Helsinkiin. Lisaksi tuo uusi aikataulu mahdollistaa Aasia-Helsinki-Toronto -matkojen myymisen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2009 Niin vai onko kyseessä miehistöjen vähennys/vähyys, kun reitti sitoo vain yhden miehistön rotaatiota kohden? Lisäksi koska kyseessä on Lomalento, voisiko siihen edes myydä ryhmiä Aasiasta? Business-miehiä taas ei kiinnosta lento, jossa ei ole Business-luokkaa. Mutta aikataulu mahdollistaa pitkän viikonlopn Torontossa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2009 Niin vai onko kyseessä miehistöjen vähennys/vähyys, kun reitti sitoo vain yhden miehistön rotaatiota kohden? Lisäksi koska kyseessä on Lomalento, voisiko siihen edes myydä ryhmiä Aasiasta? Business-miehiä taas ei kiinnosta lento, jossa ei ole Business-luokkaa. Mutta aikataulu mahdollistaa pitkän viikonlopn Torontossa. Eikös Aasiasta Torontoon ole lyhyempikin reitti, kun lähdetään itään päin ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2009 Eikös Aasiasta Torontoon ole lyhyempikin reitti, kun lähdetään itään päin ? Aasia on iso manner ja great circle mapper kertoo mikä lyhin tie: http://dy.fi/3tl Eli helsingin kautta kannattaa yhdistää lähinnä intian lennoille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2009 Aasia on iso manner ja great circle mapper kertoo mikä lyhin tie: http://dy.fi/3tl Eli helsingin kautta kannattaa yhdistää lähinnä intian lennoille. Kannatta moneen muuhunkin paikkaan, johon ei ole suoria lentoja. Kun kattoo vaikkapa Kanadasta Thaimaahan lentäviä, niin on Helsingistä lyhin reitti vs Lontoo tai Narita. Lisäksi koska kyseessä on Lomalento, voisiko siihen edes myydä ryhmiä Aasiasta? Business-miehiä taas ei kiinnosta lento, jossa ei ole Business-luokkaa. Mutta aikataulu mahdollistaa pitkän viikonlopn Torontossa. Varrmastikkaan ei bisnesporukka kiinnosta, mutta eikös 757 lentäny muutama vuosi sitten Pekingin kautta japanilaisia turisteja Suomeen? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 4, 2009 Business-miehiä taas ei kiinnosta lento, jossa ei ole Business-luokkaa. Nykyajan businessmiehiä kiinnostaa lipun hinta tai oikeastaan talousosastoa kiinnostaa. mutta eikös 757 lentäny muutama vuosi sitten Pekingin kautta japanilaisia turisteja Suomeen? Muutama on suhteellinen käsite, elettiin kuitenkin vuotta 2000 ja 2001 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 5, 2009 Onkohan ensi kesän Toronton aikataulu tulkittavissa niin, että sama miehistö lentää menon ja paluun ja kone (75W) seisoo Torontossa 19:35-22:50(+1). HEL-YYZ AY2411-2417 17:45-19:35 1247 YYZ-HEL AY2412-2418 22:50-14:00(+1) 1235 Eikös tuossa tule jo tunnit täyteen miehistöllä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 5, 2009 Eikös tuossa tule jo tunnit täyteen miehistöllä? Jos lepoaika on noin 24h 19:35-22:50(+1) niin eikö se riitä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 5, 2009 Jos lepoaika on noin 24h 19:35-22:50(+1) niin eikö se riitä? Käsitin tekstistäsi että tarkoitit että miehistö lentää Torontoon ja on siellä vain sen muutaman tunnin käännön ajan ja palaa samantien takaisin. Toronton lentoja pitäisi olla vain 3x viikossa mutta niitähän löytyy peräti 5x viiikossa: HEL-YYZ: 2411,2413,2415,2417,2419 + paluut numeroa suurempana. Kun 2411 saapuu ma illalla Torontoon ja 2412 lähtee takaisin ti illalla niin sielläkö sitten makaa koko ajan yksi kone reilun vuorokauden ajan? EDIT: Onkohan Bostonin lennot sitten vedetty pois ensi kesältä kun niitä ei löydy? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 5, 2009 Ebookersilta halvimmat lennot Torontosta Bangkokiin ja takaisin ensi heinäkuussa näyttää olevan Finnairin lennot ja hinta 1134 euroa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 5, 2009 Ainakin aikatulusta Boston löytyy vielä 2 kertaa viikossa. Mutta sitten seuraavaan aiheeseen: millä ja kenen koneella New Yorkin reitti AY5/AY6 on tarkoitus hoitaa kesäaikataulun alusta alkaen eli maaliskuusta 2010? Konetyyppi on 330 kun Finnair triploista käytetään tunnusta "333" ja istuinkartta on aivan eri kuin 330-300:ssa niin businessluokassa kuin turistissakin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 5, 2009 Mutta sitten seuraavaan aiheeseen: millä ja kenen koneella New Yorkin reitti AY5/AY6 on tarkoitus hoitaa kesäaikataulun alusta alkaen eli maaliskuusta 2010? Konetyyppi on 330 kun Finnair triploista käytetään tunnusta "333" ja istuinkartta on aivan eri kuin 330-300:ssa niin businessluokassa kuin turistissakin? Ainakin yhden uuden koneen (OH-LTS) konfiguraatio tulee olemaan erilainen, ja tunnus aikataulussa 330. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 5, 2009 Mutta sitten seuraavaan aiheeseen: millä ja kenen koneella New Yorkin reitti AY5/AY6 on tarkoitus hoitaa kesäaikataulun alusta alkaen eli maaliskuusta 2010? Konetyyppi on 330 kun Finnair triploista käytetään tunnusta "333" ja istuinkartta on aivan eri kuin 330-300:ssa niin businessluokassa kuin turistissakin? Ovatko nuo istuinkartat nähtävissä mitä kautta? -Tero- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 5, 2009 Finnairin sivuilla varauksen yhteydessä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 5, 2009 Ainakin yhden uuden koneen (OH-LTS) konfiguraatio tulee olemaan erilainen, ja tunnus aikataulussa 330. Miten erilainen - ja miksi? ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 5, 2009 Miten erilainen - ja miksi? ??? Eiko jo OH-LTR:sta lahtien tule bisnekseen vaakatason vuodeistuimet, mallia Thompson Vantage. Vastaavat istuimet on kaytossa jo Swissilla ja Deltalla (764). Kannattaa katsoa YouTubesta haulla Swiss Business Class. Tassa viela video Deltan 764:n matkustamosta: http://www.youtube.com/deltaairlines#play/all/uploads-all/0/N06mWF2yq6c Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 6, 2009 Kauppalehti luettelee johtajakandidaatteja Finnairin johtoon Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 6, 2009 1.2.10 alkaen AY89/90 on myös konetyyppi 330. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 6, 2009 Lainaus Kauppalehden sivulta Finnairin johtajehdokkaista:" Finnair hallitus palkkaa kuitenkin mieluimmin uudeksi toimitusjohtajakseen henkilön, jonka tuntevat entuudestaan puolustusministeri Jyri Häkämies (kok) ja hänen alaisensa, Pekka Timonen." Huonolta näyttää tuon kriterin mukaan. Häkämies ei ole saannut mitään hyvää aikaan, lähinä vain päinvastaista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla