Kirjoitettu Lokakuu 19, 2009 Onko tämä jäbä/senhora lähtenyt siestalle kesken hommien vai miten puusilmä pitää olla että 100 litraa ehti mennä ennekuin havahtuu... Joka tapauksessa LBS lähti hakemaan porukkaa pois ja LBR on vettynyt. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2009 Vesi-LBR lähestyy Helsinki-Vantaata eli ainakin lentää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2009 Vesi-LBR lähestyy Helsinki-Vantaata eli ainakin lentää. HO-LBR, heh. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2009 Finnairin lentäjät kieltäytyvät kouluttamasta muiden yhtiöiden pilotteja: Finnairin lentäjät kieltäytyvät kouluttamasta ulkopuolisten lentoyhtiöiden pilotteja. Liikennelentäjäliiton tiistaina päättämä koulutuskielto on vastatoimi Finnairin suunnitelmille ulkoistaa lentotoimintaansa. IL/STT -Esa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2009 Finnairin lentäjät kieltäytyvät kouluttamasta muiden yhtiöiden pilotteja: Taas tullaan tähän finnairismiin. Ne työpaikat joissa itse olen ollut, ovat toimineet niin, että työnantaja kertoo mistä työtehtävistä maksaa palkan ja jos tähän ei löydy työntekijällä halukkuutta tai motivaatiota, niin autetaan vaihtamaan maisemaa. Finnairissa sen sijaan homma menee näköjään tässäkin asiassa niin, että työntekijäpuoli kertoo mitä hommia on mielekästä tehdä ja mitä ei. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2009 Meinaatko, että jos oma fiktiivinen pomosi sanoisi, että koulutappa tämä kaveri tästä, kun hän on valmis niin sinä saat kenkää, niin tekisit mukisematta mitä käskettiin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2009 Mäkelän Ilkka puki sanoiksi ajatukseni Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2009 Finnairilla on varmasti tuoreessa muistissa tuo Aero seikkailu jossa Finskin johto luuli saavansa halvempia lentäjiä tuolta Balttian suunnasta. Mutta miten kävi? Aero haudattiin kaikessa hiljaisuudessa. Paljonko tuo "kokeilu" maksoi? Löysivätkö Balttialaiset lentäjät jostain parempaa palkka? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2009 Meinaatko, että jos oma fiktiivinen pomosi sanoisi, että koulutappa tämä kaveri tästä, kun hän on valmis niin sinä saat kenkää, niin tekisit mukisematta mitä käskettiin? Lopputulos on sama eli kenkää tulee joka tapauksessa. On jokaisen oma tai liiton asia kouluttavatko ennen potkuja. Tuollainen itsenäinen koulutusorganisaatio olisi hyvin helppo ja nopea ulkoistaa. Ei ne finskin bussi ja emppu opet niin speciaalimiehiä ole etteikö niitä voisi korvata vaikka espanjalaisilla. edit: Eikös tuon training centerin vois myydä Ilmailuopistolle, heidän johtajakin olisi tuttu mies? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2009 Meinaatko, että jos oma fiktiivinen pomosi sanoisi, että koulutappa tämä kaveri tästä, kun hän on valmis niin sinä saat kenkää, niin tekisit mukisematta mitä käskettiin? En ole koskaan ollut hommissa kriisiyhtiössä tai yhtiössä jossa oltaisiin kaulaan asti kusessa enkä yhtiössä jossa on rasitteena 70-luvulta asti kertynyt valtio-omisteinen home. Mutta nyt kun Finnairin tapauksessa kyseessä on yhtiön selvityminen, joka ei ole mitenkään kristallinkirkas asia ja 70-luvun homekerroksesta ja ay-venkuloinnista ei ole yhtiön pelastajaksi, niin tekisin sen mistä palkka maksetaan, sillä jos ja kun vähennystarvetta tulee, niin itkijät, valittajat, vempulat ja v*ttumaiset ovat ensimmäisinä vähennyslistalla. Tietenkin jos työnteko ei tulevaisuudessakaan kiinnosta niin edellaminitut ominaisuudet kannattaa omata niin ei tarvitse olla kauaa hommissakaan. Bonusvaihtoehto on tietenkin vielä se, että näkee päiväunia ja toivoo että huomenna kaikki on taas hyvin eikä mitään tarvitse muuttaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2009 Ei ne finskin bussi ja emppu opet niin speciaalimiehiä ole etteikö niitä voisi korvata vaikka espanjalaisilla. Lentsikan valmistajatehtaan kouluttajat on ne ensimmäiset lentoyhtiön opetkin kouluttaneet Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2009 Ehkä Finnairin kannattaa vuokrata koneet ulos Finncomille kuin seisottaa niitä kentällä. Samaa linjaa on Boeing 757 leasing kalustosta luopuminen ja niiden korvaaminen tehtaalta saapuvilla Airbus 330-koneilla. Tämän hetkisessä tilanteessa tuotantoa eli reittiverkostoa on sopeutettava rajusti, mutta ongelmaksi voisi muodostua koneiden seisottaminen. Koneiden kiinteät kulut juoksevat, henkilöstön kulut eivät, jos heidät lomautetaan. Ja Finnairin kassa varat hupenivat keväällä nopeaa tahtia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 20, 2009 29.pvä eli ensi viikon torstaina julkistetaan vuoden kolmannen neljänneksen tulokset. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 22, 2009 Finnair Oyj - Lehdistötiedote Finnair siirtyy Tukholmassa terminaaliin 5 Finnair käyttää Tukholmassa Arlandan lentoasemalla 24.11. alkaen terminaalia 5. Samalla modernimpaan ja avarampaan terminaaliin siirtyvät myös muut Tukholmaan liikennöivät oneworld-yhtiöt - British Airways, Iberia ja Malev. Uudessa terminaalissa on lyhyet etäisyydet ja paremmat palvelut kuin terminaalissa 2. Muutosta lähtien oneworld-yhtiöillä on terminaalissa yhteinen lipputoimisto ja useita lähtöselvitysautomaatteja. Lähtöselvityksen voi tehdä myös tiskeillä 33-44. Tukholmasta lähteville asiakkaille muistutetaan uudesta terminaalista tekstiviestein usean viikon ajan. Oman matkapuhelinnumeron kirjaaminen lentovaraukseen varmistaa muidenkin tärkeiden palveluviestien vastaanoton. "Baggage Drop -tiski on auki koko päivän, ja turvatarkastuksessa on useampia palvelupisteitä sekä oma nopeampi väylä bisnesluokan asiakkaille ja Finnair Plus-, Platinum-, Gold-, ja Silver- sekä oneworld-tasoasiakkaille. Terminaalissa on myös enemmän myymälöitä ja ravintoloita sekä laajempi valikoima kuin vanhassa terminaalissa", kertoo asiakaskokemuksen kehittämisestä vastaava päällikkö Markku Remes. Lähtevät ja saapuvat lennot liikennöivät terminaali 5:n F-siivestä, lähtöporteilta F26-F39. Saman siiven alussa sijaitsee myös oneworld-yhtiöiden uusi lounge-tila. Arlanda Express-junalla matka lentoasemalle sujuu 20 minuutissa ja lähtöselvityksen voi halutessaan tehdä automaatilla jo junan odotushallissa Tukholman rautatieasemalla. Finnair Oyj Viestintä 22.10.2009 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2009 Nyt selvisi sitten Ibizan reissujen järjestäjäkin. Se on takeoff. www.takeoff.fi on Finnairin lomalentojen uusin matkatoimisto joka lanseerattiin Matkamessuilla. Toiminta loppunut http://www.takeoff.fi/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 24, 2009 Tänään sunnuntaina on sitten historiallinen päivä Finnairilla; koskaan aikaisemmin ei ole Bangkokin reittilentoa lennetty Airbusin kalustolla mutta tänään AY89 avaa uuden aikakauden ja rikkoo McDonnell Douglasin 2.11.1976 aloittaman perinteen, kun A333 lähtee Bangkokiin klo 16:50. Muita muutoksia kaukoreiteillä, että Osakasta ja Nagoyasta tulee lussureittejä ja Seoul muuttuu triplaksi. Samalla Japanin viikkovuorot harvenevat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 25, 2009 AY:n Euroopan yöpyvien lentojen reittinumerot näyttävät muuttuneen AY36xx - mallisiksi . Mitähän siinä on takana ? Esim. Tänään DUS-HEL AY3642 ja huomenna "normi" AY704. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2009 Finnair talviaikatauluun kellojen myötä Finnair siirtyi sunnuntaina 25.10. talviaikatauluun. Reittivalikoimaan on lisätty talvikauden lennot Istanbuliin, ja myös muilla yksittäisillä reiteillä näkyy muutoksia. Istanbulin-reitti lennetään nyt ensimmäistä kertaa talvikaudella - jopa neljällä viikkovuorolla. Rooman aamulento puolestaan poistuu tarjonnasta talven ajaksi. Finncomm Airlinesin Finnairin lentonumerolla liikennöimät lennot Stuttgartiin loppuivat kesäkauden päättyessä. Finncomm aloittaa lennot Finnairin lentonumerolla Vilnaan 16.11. alkaen. Kaukomaista Tokion-reittiä täydennetään viidennellä vuorolla lisääntyneen kysynnän vuoksi. Thaimaan Phuketin lomareitti lennetään ensimmäistä kertaa omalla Airbus-koneella kolmasti viikossa. Myös suositulla Bangkokin-reitillä aloittaa toinen päivittäinen vuoro. "Kaksi päivittäistä lentoa erityisesti suomalaisille tärkeällä Bangkokin-reitillä kertoo Thaimaan-matkailun suosiosta", sanoo reittiverkostostrategiasta vastaava johtaja Petteri Kostermaa. Talviaikatauluun siirryttäessä osa kaukolentojen lähtö- ja paluuajoista muuttuu. Delhin- ja Pekingin-lentojen lähtöajat vaihtavat keskenään paikkaa: Vuoro Delhiin lähtee klo 20.05 ja Pekingiin klo 18.00. Talviaikataulu on voimassa 28. maaliskuuta 2010 asti. Finnair Oyj Viestintä 26.10.2009 http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_11_2_1.html?&Id=hex_200910260000442548.html Phuketin lennon piti olla neljä kertaa viikossa, onko lama vienyt yhden vuoron mennessään? Thaimaan Phuketin lomareitti lennetään ensimmäistä kertaa omalla Airbus-koneella kolmasti viikossa. Finnairin Lomalento Phuketiin lennetään neljänä päivänä viikossa 6.11. alkaen. http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_11_2_1.html?&Id=hex_200906230000398479.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2009 Finnair ja Tallink Silja Turun kulttuurihankkeen sponsoreiksi: Maanantai 26.10.2009 klo 12.43 Turun kulttuuripääkaupunkihanke saa taakseen miljoonan euron arvoiset yhteistyökumppanit. Tallink Silja, Finnair, Turun Osuuskauppa ja Turku Energia sponsoroivat Turku 2011-säätiötä lähes miljoonalla eurolla. Alustavan arviolaskelman mukaan kulttuuripääkaupunkivuosi voi tuottaa Varsinais-Suomeen noin 2300 henkilötyövuotta ja noin 200 miljoonan euron tuotantovaikutukset. Hotelliyöpymisten määrän arvioidaan kasvavan noin 100 000:lla. lähde: http://www.iltalehti.fi/turku/200910260124334_tu.shtml Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2009 Jos oletetaan, että Finnair maksoi osansa eli neljänneksen tuosta miljoonasta. - Sillä olisi pitänyt 3-5 toimistotyöntekijää vuoden töissä sivukuluineen tai - muutaman pilotin, päivärahoineen - olisi voinut lahjoittaa arpajaispalkinnoksi yhden lipun kaukokohteeseen joka päivä vuodeksi eteenpäin. (Varmaankin tuottaisi enemmän) tai.... Muistaakseni vain Finncom ja Blue1-SAS lentävät Turkuun. Ja Wingo ja AirBaltic... En nyt löytänyt mistään Helsingin kulttuuripääkaupunkiprojektin yhteenvetoa, mutta ei se muistaakseni ollut järin positiivinen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2009 Jos oletetaan, että Finnair maksoi osansa eli neljänneksen tuosta miljoonasta. - Sillä olisi pitänyt 3-5 toimistotyöntekijää vuoden töissä sivukuluineen tai - muutaman pilotin, päivärahoineen - olisi voinut lahjoittaa arpajaispalkinnoksi yhden lipun kaukokohteeseen joka päivä vuodeksi eteenpäin. (Varmaankin tuottaisi enemmän) tai.... Muistaakseni vain Finncom ja Blue1-SAS lentävät Turkuun. Ja Wingo ja AirBaltic... En nyt löytänyt mistään Helsingin kulttuuripääkaupunkiprojektin yhteenvetoa, mutta ei se muistaakseni ollut järin positiivinen. Milta nayttaisi jos suomalaista kulttuuripaakaupunkia sponsoroisikin ulkomainen lentoyhtio? Niinkuin nyt Tallnk-Silja toimii laivayhtiosponsorina kotimaisen (ahvenanmaalaisen) Vikingin sijaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2009 Milta nayttaisi jos suomalaista kulttuuripaakaupunkia sponsoroisikin ulkomainen lentoyhtio? Niinkuin nyt Tallnk-Silja toimii laivayhtiosponsorina kotimaisen (ahvenanmaalaisen) Vikingin sijaan. Tätähän voi kysyä ruotsalaisilta: "Tukholma oli vuoden 1998 Euroopan kulttuuripääkaupunki, ja Finnair toimi tapahtuman virallisena lentoyhtiönä. Tämän johdosta kolmeen Tukholmaan liikennöivään Finnairin DC-9-lentokoneeseen tehtiin juhlavuoden erikoismaalaus ja muihin saman tyypin koneisiin pienempi logo". http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_14_4_r.html?Id=1045219472.html Topi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2009 Muistaakseni vain Finncom ja Blue1-SAS lentävät Turkuun. Ja Wingo ja AirBaltic... Finncommin lennoilla on vain Finnairin lentonumerot. Kukaanhan ei tiedä mitkä yhtiöt lentävät Turkuun vuonna 2011... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2009 "Tämän johdosta kolmeen Tukholmaan liikennöivään Finnairin DC-9-lentokoneeseen tehtiin juhlavuoden erikoismaalaus ja muihin saman tyypin koneisiin pienempi logo". http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_14_4_r.html?Id=1045219472.html Erikoismaalaus on kyllä aika paljon sanottu tosta kämäsestä tarrasta [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2009 Finnair tiedottaa: Uusi Secure Flight -vaatimus astuu voimaan lennoilla Yhdysvaltoihin Yhdysvaltain turvallisuusviranomaisen The Transportation Security Administration (TSA) Secure Flight -vaatimus velvoittaa lentoyhtiöitä keräämään 31.10. alkaen jokaiselta Yhdysvaltoihin/Yhdysvalloista/Yhdysvaltojen kautta matkustavalta henkilöltä Secure Flight -matkustajatietoa. Matkustajan on ilmoitettava jo lentovarauksen yhteydessä täydellinen nimensä sellaisena kuin se on passissa esitetty sekä sukupuolensa ja syntymäaikansa. Lentoyhtiö lähettää tiedot TSA:lle 72 tuntia ennen lennon lähtöaikaa. TSA vertaa tietoja valvontalistoihin tarkoituksenaan tunnistaa epäiltyjä terroristeja, estää lentokiellossa olevia henkilöitä pääsemästä lennoille sekä tunnistaa henkilöitä, joiden kohdalla tehostettu turvatarkastus pitää toteuttaa. Kun matkustajan tiedot on verrattu valvontalistoihin, Secure Flight -järjestelmä lähettää tuloksen lentoyhtiölle. Seulontatuloksen ollessa negatiivinen matkustajaa ei voida hyväksyä lennolle ilman lisäselvityksiä. Lisäselvitykset saattavat kuitenkin muuttaa tuloksen positiiviseksi, jolloin matkustaja voidaan hyväksyä lennolle. Lentoyhtiö ei voi hyväksyä lennolleen henkilöä, jolta puuttuu Secure Flight -seulontatulos. Tästä syystä on tärkeää, että vaaditut tiedot löytyvät varauksesta viimeistään 72 tuntia ennen lähtöaikaa. Jos varaus tehdään lähempänä matkustusajankohtaa, lentoyhtiö toimittaa tiedot TSA:lle varausvahvistuksen yhteydessä. Lisätietoa Secure Flight -vaatimuksesta löytyy TSA:n internetsivuilta osoitteessa http://www.tsa.gov/what_we_do/layers/secureflight/. Finnair Oyj Viestintä 27.10.2009 Tämä jenkkien nysvääminen maahantulon osalta alkaa saamaan aina vaan enemmän ja enemmän humoristisia piirteitä. Minkähänlaista ja miten mahtavaa virkamiesmassaa näillä tiedonkeruu- ja seulontatempuilla ylläpidetään... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla