Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Onko tämä jäbä/senhora lähtenyt siestalle kesken hommien vai miten puusilmä pitää olla että 100 litraa ehti mennä ennekuin havahtuu...

 

Joka tapauksessa LBS lähti hakemaan porukkaa pois ja LBR on vettynyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin lentäjät kieltäytyvät kouluttamasta muiden yhtiöiden pilotteja:

 

Finnairin lentäjät kieltäytyvät kouluttamasta ulkopuolisten lentoyhtiöiden pilotteja. Liikennelentäjäliiton tiistaina päättämä koulutuskielto on vastatoimi Finnairin suunnitelmille ulkoistaa lentotoimintaansa.

IL/STT

 

-Esa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin lentäjät kieltäytyvät kouluttamasta muiden yhtiöiden pilotteja:

 

Taas tullaan tähän finnairismiin. Ne työpaikat joissa itse olen ollut, ovat toimineet niin, että työnantaja kertoo mistä työtehtävistä maksaa palkan ja jos tähän ei löydy työntekijällä halukkuutta tai motivaatiota, niin autetaan vaihtamaan maisemaa.

 

Finnairissa sen sijaan homma menee näköjään tässäkin asiassa niin, että työntekijäpuoli kertoo mitä hommia on mielekästä tehdä ja mitä ei.  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meinaatko, että jos oma fiktiivinen pomosi sanoisi, että koulutappa tämä kaveri tästä, kun hän on valmis niin sinä saat kenkää, niin tekisit mukisematta mitä käskettiin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairilla on varmasti tuoreessa muistissa tuo Aero seikkailu jossa Finskin johto luuli saavansa halvempia lentäjiä tuolta Balttian suunnasta. Mutta miten kävi? Aero haudattiin kaikessa hiljaisuudessa. Paljonko tuo "kokeilu" maksoi? Löysivätkö Balttialaiset lentäjät jostain parempaa palkka?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meinaatko, että jos oma fiktiivinen pomosi sanoisi, että koulutappa tämä kaveri tästä, kun hän on valmis niin sinä saat kenkää, niin tekisit mukisematta mitä käskettiin?

 

Lopputulos on sama eli kenkää tulee joka tapauksessa. On jokaisen oma tai liiton asia kouluttavatko ennen potkuja.

 

Tuollainen itsenäinen koulutusorganisaatio olisi hyvin helppo ja nopea ulkoistaa. Ei ne finskin bussi ja emppu opet niin speciaalimiehiä ole etteikö niitä voisi korvata vaikka espanjalaisilla.

 

edit: Eikös tuon training centerin vois myydä Ilmailuopistolle, heidän johtajakin olisi tuttu mies?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meinaatko, että jos oma fiktiivinen pomosi sanoisi, että koulutappa tämä kaveri tästä, kun hän on valmis niin sinä saat kenkää, niin tekisit mukisematta mitä käskettiin?

 

En ole koskaan ollut hommissa kriisiyhtiössä tai yhtiössä jossa oltaisiin kaulaan asti kusessa enkä yhtiössä jossa on rasitteena 70-luvulta asti kertynyt valtio-omisteinen home.

 

Mutta nyt kun Finnairin tapauksessa kyseessä on yhtiön selvityminen, joka ei ole mitenkään kristallinkirkas asia ja 70-luvun homekerroksesta ja ay-venkuloinnista ei ole yhtiön pelastajaksi, niin tekisin sen mistä palkka maksetaan, sillä jos ja kun vähennystarvetta tulee, niin itkijät, valittajat, vempulat ja v*ttumaiset ovat ensimmäisinä vähennyslistalla.

 

Tietenkin jos työnteko ei tulevaisuudessakaan kiinnosta niin edellaminitut ominaisuudet kannattaa omata niin ei tarvitse olla kauaa hommissakaan.

 

Bonusvaihtoehto on tietenkin vielä se, että näkee päiväunia ja toivoo että huomenna kaikki on taas hyvin eikä mitään tarvitse muuttaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ne finskin bussi ja emppu opet niin speciaalimiehiä ole etteikö niitä voisi korvata vaikka espanjalaisilla.

 

Lentsikan valmistajatehtaan kouluttajat on ne ensimmäiset lentoyhtiön opetkin kouluttaneet ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkä Finnairin kannattaa vuokrata koneet ulos Finncomille kuin seisottaa niitä kentällä.

Samaa linjaa on Boeing 757 leasing kalustosta luopuminen ja niiden korvaaminen tehtaalta

saapuvilla Airbus 330-koneilla.

 

Tämän hetkisessä tilanteessa tuotantoa eli reittiverkostoa on sopeutettava rajusti, mutta

ongelmaksi voisi muodostua koneiden seisottaminen. Koneiden kiinteät kulut juoksevat,

henkilöstön kulut eivät, jos heidät lomautetaan. Ja Finnairin kassa varat hupenivat keväällä

nopeaa tahtia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Oyj - Lehdistötiedote

Finnair siirtyy Tukholmassa terminaaliin 5

 

Finnair käyttää Tukholmassa Arlandan lentoasemalla 24.11. alkaen terminaalia 5. Samalla modernimpaan ja avarampaan terminaaliin siirtyvät myös muut Tukholmaan liikennöivät oneworld-yhtiöt - British Airways, Iberia ja Malev. Uudessa terminaalissa on lyhyet etäisyydet ja paremmat palvelut kuin terminaalissa 2.

 

Muutosta lähtien oneworld-yhtiöillä on terminaalissa yhteinen lipputoimisto ja useita lähtöselvitysautomaatteja. Lähtöselvityksen voi tehdä myös tiskeillä 33-44.

 

Tukholmasta lähteville asiakkaille muistutetaan uudesta terminaalista tekstiviestein usean viikon ajan. Oman matkapuhelinnumeron kirjaaminen lentovaraukseen varmistaa muidenkin tärkeiden palveluviestien vastaanoton.

   

"Baggage Drop -tiski on auki koko päivän, ja turvatarkastuksessa on useampia palvelupisteitä sekä oma nopeampi väylä bisnesluokan asiakkaille ja Finnair Plus-, Platinum-, Gold-, ja Silver- sekä oneworld-tasoasiakkaille. Terminaalissa on myös enemmän myymälöitä ja ravintoloita sekä laajempi valikoima kuin vanhassa terminaalissa", kertoo asiakaskokemuksen kehittämisestä vastaava päällikkö Markku Remes.

 

Lähtevät ja saapuvat lennot liikennöivät terminaali 5:n F-siivestä, lähtöporteilta F26-F39. Saman siiven alussa sijaitsee myös oneworld-yhtiöiden uusi lounge-tila.

 

Arlanda Express-junalla matka lentoasemalle sujuu 20 minuutissa ja lähtöselvityksen voi halutessaan tehdä automaatilla jo junan odotushallissa Tukholman rautatieasemalla.

 

Finnair Oyj

Viestintä

22.10.2009

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt selvisi sitten Ibizan reissujen järjestäjäkin. Se on takeoff.

 

www.takeoff.fi on Finnairin lomalentojen uusin matkatoimisto joka lanseerattiin Matkamessuilla.

 

Toiminta loppunut

http://www.takeoff.fi/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään sunnuntaina on sitten historiallinen päivä Finnairilla; koskaan aikaisemmin ei ole Bangkokin reittilentoa lennetty Airbusin kalustolla mutta tänään AY89 avaa uuden aikakauden ja rikkoo McDonnell Douglasin 2.11.1976 aloittaman perinteen, kun A333 lähtee Bangkokiin klo 16:50.

 

Muita muutoksia kaukoreiteillä, että Osakasta ja Nagoyasta tulee lussureittejä ja Seoul muuttuu triplaksi. Samalla Japanin viikkovuorot harvenevat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AY:n Euroopan yöpyvien lentojen reittinumerot näyttävät muuttuneen AY36xx - mallisiksi . Mitähän siinä on takana ?  Esim. Tänään DUS-HEL AY3642 ja huomenna "normi" AY704.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Finnair talviaikatauluun kellojen myötä

 

Finnair siirtyi sunnuntaina 25.10. talviaikatauluun. Reittivalikoimaan on

lisätty talvikauden lennot Istanbuliin, ja myös muilla yksittäisillä reiteillä

näkyy muutoksia.

 

Istanbulin-reitti lennetään nyt ensimmäistä kertaa talvikaudella - jopa

neljällä viikkovuorolla. Rooman aamulento puolestaan poistuu tarjonnasta talven

ajaksi.

 

Finncomm Airlinesin Finnairin lentonumerolla liikennöimät lennot Stuttgartiin

loppuivat kesäkauden päättyessä. Finncomm aloittaa lennot Finnairin

lentonumerolla Vilnaan 16.11. alkaen.

 

Kaukomaista Tokion-reittiä täydennetään viidennellä vuorolla lisääntyneen

kysynnän vuoksi.

 

Thaimaan Phuketin lomareitti lennetään ensimmäistä kertaa omalla

Airbus-koneella kolmasti viikossa. Myös suositulla Bangkokin-reitillä aloittaa

toinen päivittäinen vuoro.

 

"Kaksi päivittäistä lentoa erityisesti suomalaisille tärkeällä

Bangkokin-reitillä kertoo Thaimaan-matkailun suosiosta", sanoo

reittiverkostostrategiasta vastaava johtaja Petteri Kostermaa.

 

Talviaikatauluun siirryttäessä osa kaukolentojen lähtö- ja paluuajoista

muuttuu. Delhin- ja Pekingin-lentojen lähtöajat vaihtavat keskenään paikkaa:

Vuoro Delhiin lähtee klo 20.05 ja Pekingiin klo 18.00.

 

Talviaikataulu on voimassa 28. maaliskuuta 2010 asti.

 

Finnair Oyj

Viestintä

26.10.2009

http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_11_2_1.html?&Id=hex_200910260000442548.html

 

Phuketin lennon piti olla neljä kertaa viikossa, onko lama vienyt yhden vuoron mennessään?

 

Thaimaan Phuketin lomareitti lennetään ensimmäistä kertaa omalla Airbus-koneella kolmasti viikossa.

 

Finnairin Lomalento Phuketiin lennetään neljänä päivänä viikossa 6.11. alkaen.

http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_11_2_1.html?&Id=hex_200906230000398479.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair ja Tallink Silja Turun kulttuurihankkeen sponsoreiksi:

 

Maanantai 26.10.2009 klo 12.43

Turun kulttuuripääkaupunkihanke saa taakseen miljoonan euron arvoiset yhteistyökumppanit.

 

Tallink Silja, Finnair, Turun Osuuskauppa ja Turku Energia sponsoroivat Turku 2011-säätiötä lähes miljoonalla eurolla.

 

Alustavan arviolaskelman mukaan kulttuuripääkaupunkivuosi voi tuottaa Varsinais-Suomeen noin 2300 henkilötyövuotta ja noin 200 miljoonan euron tuotantovaikutukset. Hotelliyöpymisten määrän arvioidaan kasvavan noin 100 000:lla.

 

lähde: http://www.iltalehti.fi/turku/200910260124334_tu.shtml

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos oletetaan, että Finnair maksoi osansa eli neljänneksen tuosta miljoonasta.

 

- Sillä olisi pitänyt 3-5 toimistotyöntekijää vuoden töissä sivukuluineen tai

- muutaman pilotin, päivärahoineen

- olisi voinut lahjoittaa arpajaispalkinnoksi yhden lipun kaukokohteeseen joka päivä

vuodeksi eteenpäin. (Varmaankin tuottaisi enemmän)

tai....

 

Muistaakseni vain Finncom ja Blue1-SAS lentävät Turkuun. Ja Wingo ja AirBaltic...

 

En nyt löytänyt mistään Helsingin kulttuuripääkaupunkiprojektin yhteenvetoa, mutta ei se muistaakseni ollut

järin positiivinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos oletetaan, että Finnair maksoi osansa eli neljänneksen tuosta miljoonasta.

 

- Sillä olisi pitänyt 3-5 toimistotyöntekijää vuoden töissä sivukuluineen tai

- muutaman pilotin, päivärahoineen

- olisi voinut lahjoittaa arpajaispalkinnoksi yhden lipun kaukokohteeseen joka päivä

vuodeksi eteenpäin. (Varmaankin tuottaisi enemmän)

tai....

 

Muistaakseni vain Finncom ja Blue1-SAS lentävät Turkuun. Ja Wingo ja AirBaltic...

 

En nyt löytänyt mistään Helsingin kulttuuripääkaupunkiprojektin yhteenvetoa, mutta ei se muistaakseni ollut

järin positiivinen.

 

Milta nayttaisi jos suomalaista kulttuuripaakaupunkia sponsoroisikin ulkomainen lentoyhtio? Niinkuin nyt Tallnk-Silja toimii laivayhtiosponsorina kotimaisen (ahvenanmaalaisen) Vikingin sijaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Milta nayttaisi jos suomalaista kulttuuripaakaupunkia sponsoroisikin ulkomainen lentoyhtio? Niinkuin nyt Tallnk-Silja toimii laivayhtiosponsorina kotimaisen (ahvenanmaalaisen) Vikingin sijaan.

 

Tätähän voi kysyä ruotsalaisilta: "Tukholma oli vuoden 1998 Euroopan kulttuuripääkaupunki, ja Finnair toimi tapahtuman virallisena lentoyhtiönä. Tämän johdosta kolmeen Tukholmaan liikennöivään Finnairin DC-9-lentokoneeseen tehtiin juhlavuoden erikoismaalaus ja muihin saman tyypin koneisiin pienempi logo".

 

http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_14_4_r.html?Id=1045219472.html

 

Topi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni vain Finncom ja Blue1-SAS lentävät Turkuun. Ja Wingo ja AirBaltic...

 

Finncommin lennoilla on vain Finnairin lentonumerot. Kukaanhan ei tiedä mitkä yhtiöt lentävät Turkuun vuonna 2011...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair tiedottaa:

Uusi Secure Flight -vaatimus astuu voimaan lennoilla Yhdysvaltoihin

 

Yhdysvaltain turvallisuusviranomaisen The Transportation Security

Administration (TSA) Secure Flight -vaatimus velvoittaa lentoyhtiöitä keräämään

31.10. alkaen jokaiselta Yhdysvaltoihin/Yhdysvalloista/Yhdysvaltojen kautta

matkustavalta henkilöltä Secure Flight -matkustajatietoa.

 

Matkustajan on ilmoitettava jo lentovarauksen yhteydessä täydellinen nimensä

sellaisena kuin se on passissa esitetty sekä sukupuolensa ja syntymäaikansa.

 

Lentoyhtiö lähettää tiedot TSA:lle 72 tuntia ennen lennon lähtöaikaa. TSA

vertaa tietoja valvontalistoihin tarkoituksenaan tunnistaa epäiltyjä

terroristeja, estää lentokiellossa olevia henkilöitä pääsemästä lennoille sekä

tunnistaa henkilöitä, joiden kohdalla tehostettu turvatarkastus pitää

toteuttaa.

 

Kun matkustajan tiedot on verrattu valvontalistoihin, Secure Flight

-järjestelmä lähettää tuloksen lentoyhtiölle. Seulontatuloksen ollessa

negatiivinen matkustajaa ei voida hyväksyä lennolle ilman lisäselvityksiä.

Lisäselvitykset saattavat kuitenkin muuttaa tuloksen positiiviseksi, jolloin

matkustaja voidaan hyväksyä lennolle.

 

Lentoyhtiö ei voi hyväksyä lennolleen henkilöä, jolta puuttuu Secure Flight

-seulontatulos. Tästä syystä on tärkeää, että vaaditut tiedot löytyvät

varauksesta viimeistään 72 tuntia ennen lähtöaikaa. Jos varaus tehdään

lähempänä matkustusajankohtaa, lentoyhtiö toimittaa tiedot TSA:lle

varausvahvistuksen yhteydessä.

 

Lisätietoa Secure Flight -vaatimuksesta löytyy TSA:n internetsivuilta

osoitteessa http://www.tsa.gov/what_we_do/layers/secureflight/.

 

Finnair Oyj

Viestintä

27.10.2009

 

 

Tämä jenkkien nysvääminen maahantulon osalta alkaa saamaan aina vaan enemmän ja enemmän humoristisia piirteitä. Minkähänlaista ja miten mahtavaa virkamiesmassaa näillä tiedonkeruu- ja seulontatempuilla ylläpidetään...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.