Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Tästä joulukuusta tulee kenties ennennäkemättömän hienot täsmällisyystilastot.

 

Joka ilta joulukuussa suurin osa kaukoliikenteestä lähtenyt useita tunteja myöhässä ja samalla palaa useita tunteja myöhässä. Sama kyllä Euroopan kanssa.

Nytkin klo 21:55 lähtöä tekee esim. AY57, AY73, AY41, AY51, AY21.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko ihan varmistettu firman sisältä, että LQA käy pääasiassa juuri noissa paikoissa?

 

Nimim. Tänään Tokioon, 16.12 NGO, 10.12 HKG, 8.12 NGO, 6.12 KIX, 5.12 NRT.

 

Ennen tätä joulukuun kestänyttä hässäkkää kävi lähestulkoon vain PEK ja PVG, joskus jopa ICN. Eikä tarvittu mitään varmistuksia. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös se ole hankala systeemi jos niissä en eri määrät kumpiakin penkkejä?

Vai muuttuuko "vanhoihinkin" koneisiin sama penkkikaavio?

 

"Vanhoihin" koneisiin jää nykyinen penkkikaavio. Neljässä ensimmäisessä A330-koneessa on 42 bisnespenkkiä, OH-LTR:ssä 45 ja ensi vuonna toimitettavissa koneissa 32.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Oyj - Lehdistötiedote

Business Traveler palkitsi Finnairin bisnesluokan parhaana pohjoismaisena

 

Amerikkalainen liikematkustajille suunnattu Business Traveler -lehti on valinnut Finnairin parhaimman bisnesluokan tarjoavaksi lentoyhtiöksi Pohjoismaissa. Päätöksen takana oli lehden paljon matkustavien lukijoiden suorittama arviointi.

 

Finnair on panostanut bisnesluokan matkustajien viihtyvyyden ja mukavuuden lisäämiseen entisestään. Finnairin tuoreimmassa Airbus A330-koneessa on täysin uudistettu bisnesluokka, jossa on uudentyyppiset vaakatasoon liukuvat vuodeistuimet sekä uudenlaisen järjestelyn myötä lisää paikkoja, jotka tarjoavat entistä enemmän yksityisyyttä. Kolmannes bisnesluokan asiakkaista voi uudessa bisnesluokassa valita yksin istuttavan vuodeistuimen ilman vieressä olevaa toista istuinta. Finnair on istuinten käyttöönotossa ensimmäisten lentoyhtiöiden joukossa maailmassa.

 

Finnairin bisnesmatkustajille suunnattuihin palveluihin lukeutuvat myös 11.12. avattu uuden sukupolven Via Spa -kylpylä ja moderni Via Lounge Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Lounge ja kylpylä tarjoavat ainutlaatuisia hyvinvointi- ja mukavuuspalveluita etenkin Finnairin Eurooppa-Aasia-liikenteen vaihtomatkustajille.

 

"Via Spa -ympäristö on lentokenttämaailmassa ainutlaatuinen ja kertoo siitä, että Finnair todella välittää asiakkaidensa hyvinvoinnista", kuvailee asiakaskokemuksien kehittämisestä vastaava päällikkö Markku Remes.

 

Lisäksi Finnair avasi hiljattain Priority Lane -lähtöselvitysalueen Helsinki-Vantaan T2-terminaalissa, jonka kautta bisnesmatkustajien turvatarkastus sujuu sukkelammin aamun ja illan ruuhkatunteina.

 

Business Traveler -lehden lukijat kuuluvat maailman eturivin liikematkustajiin, jotka tekevät keskimäärin 24 edestakaista lentomatkaa vuodessa.

 

Finnair Oyj

Viestintä

22.12.2009

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Vanhoihin" koneisiin jää nykyinen penkkikaavio.

 

Eivätkö kaikki A333/343 -koneet saakaan full flat -penkkejä? Kuvittelin että kaikki laajarungot saavat uudet bisnespedit, samalla kun uusivat kabiinien tekstiilit yhtenäisiksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eivätkö kaikki A333/343 -koneet saakaan full flat -penkkejä? Kuvittelin että kaikki laajarungot saavat uudet bisnespedit, samalla kun uusivat kabiinien tekstiilit yhtenäisiksi.

 

Tulisi varmaan liian kalliiksi ostaa uusia businessluokan istuimia joka vuosi. Harvalla eurooppalaisella kilpailijalla on kuitenkaan viela yhdessakaan koneessa lie-flat-stuimia, paitsi BA:lla, Virginilla ja Swissilla -- Swissillakin toistaiseksi ainoastaan A333-koneissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulisi varmaan liian kalliiksi ostaa uusia businessluokan istuimia joka vuosi. Harvalla eurooppalaisella kilpailijalla on kuitenkaan viela yhdessakaan koneessa lie-flat-stuimia, paitsi BA:lla, Virginilla ja Swissilla -- Swissillakin toistaiseksi ainoastaan A333-koneissa.

 

Kyllä minä olen ollut siinä uskossa, että myös vanhempiin isoihin busseihin nuo hienommat penkit tullaan ajan mittaan vaihtamaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä minä olen ollut siinä uskossa, että myös vanhempiin isoihin busseihin nuo hienommat penkit tullaan ajan mittaan vaihtamaan...

 

Kysyin tätä tänään lehdistötilaisuudessa ja vastaus oli, että ei vaihdeta (tai ainakaan mitään aikataulua ei kerrottu). Noiden bisnespenkkien hinta on tiettävästi suuruusluokkaa 40 000 euroa per istuinpaikka eli siitä jokainen voi laskea mitä vaihto tulisi maksamaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kysyin tätä tänään lehdistötilaisuudessa ja vastaus oli, että ei vaihdeta (tai ainakaan mitään aikataulua ei kerrottu). Noiden bisnespenkkien hinta on tiettävästi suuruusluokkaa 40 000 euroa per istuinpaikka eli siitä jokainen voi laskea mitä vaihto tulisi maksamaan.

 

Joo kallista lystiä tietysti. Tosin sitten tuote jään vähän epätasaiseksi bisnesluokan osalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulisi varmaan liian kalliiksi ostaa uusia businessluokan istuimia joka vuosi. Harvalla eurooppalaisella kilpailijalla on kuitenkaan viela yhdessakaan koneessa lie-flat-stuimia, paitsi BA:lla, Virginilla ja Swissilla -- Swissillakin toistaiseksi ainoastaan A333-koneissa.

 

BusinessTravelerin mukaan myös Swissin A343-koneet saamassa samat full flatit.

 

http://www.businesstraveller.com/news/finnair-unveils-new-business-class

 

...ja tarkentaen:"...Swiss "will install the new Business Class cabin in its Airbus A340 fleet as of the first quarter 2010".

 

http://www.businesstraveller.com/discussion/topic/SWISS-NEW-BUSINESS-CLASS-TO-TOKYO

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulisi varmaan liian kalliiksi ostaa uusia businessluokan istuimia joka vuosi. Harvalla eurooppalaisella kilpailijalla on kuitenkaan viela yhdessakaan koneessa lie-flat-stuimia, paitsi BA:lla, Virginilla ja Swissilla -- Swissillakin toistaiseksi ainoastaan A333-koneissa.

 

Lie-Flat istuin määritellään istuimeksi joka menee asettuu 180 asteen suoraksi eli tasaiseksi mutta ovat lattiaan nähden kulmassa.

Tällaisia istuimia on kaikissa kaukoreittien koneissa:

SWISS:llä (lattiakulma 13) (ainakin SWISS.com mukaan. Seatguru sanoo muuta)

LH:lla (7astetta) muistaakseni kaikki koneet vuodesta 2007 kevät.

Austrian Airlines

KLM

SAS

LOT

Aer Lingus

 

BA, KL ja LH tuskin uusivat istuimiaan kovin usein, koska projekti vie yleensä useamman vuoden.

 

Monet ovat asentamassa jo Flat Bed-istuimia, missä istuin on vaakatasossa lattiaan nähden.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Milloinkohan joku thai- tai vaikka romanialaisyhtiö keksii easyfuck-istuimen niin päästään askel eteenpäin tästä lässytilässyti 7'-13' kulmasta tai että kenen mukavuus on just siellä toisen käytävän toisella puolella fullycomfort-istuimessa kun kaverilta ei näy kun oikean jalan mätä varvas ?

 

Nukkukoot kotonaan kenelle tällaiset kulmat on niin tärkeitä. Lentokoneella matkustetaan paikasta A paikkaan B ,tai C  kunnes em. istuimissa on toiminta  ???..siihen saakka vain kymppikerho määrää mihin kulmaan istuimessa taipuu.

 

- PS.. Juu tiedän kyllä miten Tärkeitä ne asiat on mutta tämä on Mielipide foorumille kun välillä minuakin lapsetuttaa  ;) -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Vanhoihin" koneisiin jää nykyinen penkkikaavio. Neljässä ensimmäisessä A330-koneessa on 42 bisnespenkkiä, OH-LTR:ssä 45 ja ensi vuonna toimitettavissa koneissa 32.

 

Onko tietoa mille reitille/reiteille tuo uusi 333 laitetaan vai onko puhdasta tuuria missä siihen sattuu törmäämään?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Oyj - Lehdistötiedote

Business Traveler palkitsi Finnairin bisnesluokan parhaana pohjoismaisena

 

Finnairin bisnesmatkustajille suunnattuihin palveluihin lukeutuvat myös 11.12. avattu uuden sukupolven Via Spa -kylpylä ja moderni Via Lounge Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Lounge ja kylpylä tarjoavat ainutlaatuisia hyvinvointi- ja mukavuuspalveluita etenkin Finnairin Eurooppa-Aasia-liikenteen vaihtomatkustajille.

 

"Via Spa -ympäristö on lentokenttämaailmassa ainutlaatuinen ja kertoo siitä, että Finnair todella välittää asiakkaidensa hyvinvoinnista", kuvailee asiakaskokemuksien kehittämisestä vastaava päällikkö Markku Remes.

 

 

Minulla pistää tuossa silmään se, että tuo Vantaan kylpylähän on maksullinen paikka, sinne löylyn puolelle ei ilmaiseksi kovin moni matkaaja pääse - ja toisaalta jokainen joka haluaa maksaa, voi sinne mennä eli haluisin tietää miten sitä on "suunnattu" yhtään mihinkään.

 

Olen myös sitä mieltä, että loungen tarjontaa on jopa huononnettu aiemmasta. Asiakas, joka ostaa Finnairilta 1000eur lipun Lontooseen, 4000eur lipusta Tokioon nyt puhumattakaan, joutuu tuossa uudessa loungessa kaivamaan lompakon esiin mikäli hän haluaa juoda muita alkoholijuomia kuin olutta tai hanaviiniä. Mielestäni Vantaan non-Schengen puolella olisi hyvä olla useampi kuin yksi lounge. Nyt tuolla on samassa kasassa TUI:lla lentävät turistit, kaikenmaailman pilipalifirmojen business-luokkalaiset, Priority Pass väki, Oneworldin/mahd. muiden allianssien kanta-asiakkaat sekä Finnairin business-luokan matkustajat (AY:n ylivoimaisesti tärkein joukko rahtiasiakkaiden jälkeen). Finnairin väelle tekisi varsin hyvää käydä "Oneworld opintomatkalla" vaikkapa Lontoossa, Tokiossa tai Hong Kongissa. Ja jos ne ovat liian kaukana niin vaikkapa Madridissa sitten. Mielestäni on noloa, että Amerikassa (jossa lounge-palvelut ovat geneerisesti usein varsin kehnot) on monilla kentillä paremmat Oneworld odotustilat kuin Vantaalla, yhden jäsenyhtiön kotikentällä, ja vieläpä yhtiön, jonka liiketoimintamalli perustuu transit-asiakkaisiin = loungen käyttäjiin.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulla pistää tuossa silmään se, että tuo Vantaan kylpylähän on maksullinen paikka, sinne löylyn puolelle ei ilmaiseksi kovin moni matkaaja pääse - ja toisaalta jokainen joka haluaa maksaa, voi sinne mennä eli haluisin tietää miten sitä on "suunnattu" yhtään mihinkään.

 

Olen myös sitä mieltä, että loungen tarjontaa on jopa huononnettu aiemmasta. Asiakas, joka ostaa Finnairilta 1000eur lipun Lontooseen, 4000eur lipusta Tokioon nyt puhumattakaan, joutuu tuossa uudessa loungessa kaivamaan lompakon esiin mikäli hän haluaa juoda muita alkoholijuomia kuin olutta tai hanaviiniä. Mielestäni Vantaan non-Schengen puolella olisi hyvä olla useampi kuin yksi lounge. Nyt tuolla on samassa kasassa TUI:lla lentävät turistit, kaikenmaailman pilipalifirmojen business-luokkalaiset, Priority Pass väki, Oneworldin/mahd. muiden allianssien kanta-asiakkaat sekä Finnairin business-luokan matkustajat (AY:n ylivoimaisesti tärkein joukko rahtiasiakkaiden jälkeen). Finnairin väelle tekisi varsin hyvää käydä "Oneworld opintomatkalla" vaikkapa Lontoossa, Tokiossa tai Hong Kongissa. Ja jos ne ovat liian kaukana niin vaikkapa Madridissa sitten. Mielestäni on noloa, että Amerikassa (jossa lounge-palvelut ovat geneerisesti usein varsin kehnot) on monilla kentillä paremmat Oneworld odotustilat kuin Vantaalla, yhden jäsenyhtiön kotikentällä, ja vieläpä yhtiön, jonka liiketoimintamalli perustuu transit-asiakkaisiin = loungen käyttäjiin.

 

 

 

Olin juuri kirjoittamassa aiheesta toisen topicin alle, mutta osuit jo asian ytimeen. Kavin nopealla testauskeikalla uudessa loungessa eilisaamuna, ja se oli todellakin hieman ankeahko kokemus. Erityisesti mietityttaa kaikkien ilmaisten juomien siirtyminen hanoihin -- esimerkiksi Jaffa-hanasta ei saanut mitaan muuta kuin limsan makuista vetta.

 

Lontoossa kokeilin sitten Virgin Atlanticin Clubhousea. Se on palveltasoltaan huomattavasti parempi kuin BA:n businessluokan lounge -- itseasiassa samaa tasoa BA:n First-luokan loungien kanssa -- viinat ovat imaiset ja ne tarjoillaan tarvittaessa poytiin. Kokonaisen aterian voi tilata ilmaiseksi ruokalistalta.

 

Mielenkiintoisin palvelumuoto oli parturi-kampaamo; koska aikaa oli vaihtoon runsaasti, niin varasin hiustenleikkuulle ajan (varsinkin kun edellisesta leikuuusta oli jo liki 3 kk). Tamakin palvelu oli sitten muuten ilmainen... :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt tuolla on samassa kasassa TUI:lla lentävät turistit, kaikenmaailman pilipalifirmojen business-luokkalaiset, Priority Pass väki, Oneworldin/mahd. muiden allianssien kanta-asiakkaat sekä Finnairin business-luokan matkustajat (AY:n ylivoimaisesti tärkein joukko rahtiasiakkaiden jälkeen).

 

Voitko hieman avata tätä kommenttia, rahtipaketit tärkeämpiä kun premium luokan matkustajat? Onko rahtiliiketoiminta jotenkin immuunia toimialan ylitarjonnalle?

 

Eikö silloin kannattaisi lakkauttaa koko nykyinen liiketoiminta ja perustaa rahtiyhtiö? Aika vaatimattomalta näyttää tuo rahtiliiketoiminta Helsingissä - Finnairin konevalinta M11 korvaajaksi myös viestisi ettei rahdin kuljettaminen taida kuitenkaan olla mikään kultakaivos?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ottamatta kantaa Finnairin tai minkään muunkaan yhtiön loungeihin tai tarjoiluihin, ihmetyttää että kuinka monta vuotta menee ja kuinka monta sukupolvea vaatii, että ns. ilmaisen viinan ja lentomatkustuksen yhteys katkeaa.

 

Miksi juuri lentomatkustuksen yhteyteen liitetään edelleen vahvasti alkoholi ja vieläpä maksuton sellainen? Ei kukaan oleta saavansa Vikingillä, Tallinkilla tai VR:llä matkustettaessakaan minkäänlaisia viinatarjoiluja lisämaksutta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilkalla on mainio pointti tuossa. Joskus tunuu, että ilmainen alkoholi (oli se sitten loungeissa tai koneissa) tuntuu olevan se tärkein syy valita lentoyhtiö. Mielenkiintoista toisaalta, että tällä hetkellä parhaiten taitaa mennä halpis-yhtiöillä, joilla ei ole taatusti ilmaista alkoholitarjoilua ....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Satunnaisen ja  omaksi ilokseen matkustavan on hyvin vaikea nähdä jatkuvaan mannertenväliseen liikematkustukseen ja siihen liittyvien moninaisten palvelukonseptien kokonaiskuvaa. Nykyhetken taloudellinen tilanne on ajanut monet perinteiset lentoyhtiöt ahtaalle, mutta ei tästä niin kovin montaa vuotta ole, kun tilanne oli toinen ja rahaa tehtiin aikalailla -  ja nimenomaan sitä tehtiin liikematkustajien lipuilla.

 

Halpalentoyhtiöt ovat hyvä lisä, mutta ne ovat täysin eri sektorilla kilpailevia firmoja ja ovat pääasiassa laajentaneet kohderyhmää, jonka on ylipäätään mahdollisuus reissata (kotimantereillaan). Mannertenvälisessä liikematkustuksessa niiden rooli on ainakin toistaiseksi aika pieni, sillä jostakin syystä niiden liiketoimintamalli ei tunnu toimivan esim Lontoo - Los Angeles reitillä. Jos se toimisi, niin varmasti joku lentäisi ja myisi lippuja satasella. Halpalentoyhtiöillä ei myöskään ole toimivaa reitti/transit konseptia ja koko liiketoiminta perustuu point-to-point yhteyksiin, joita asiakas voi sitten omalla vaivalla ja riskillä yhdistellä.

 

Mitä tulee lounge-palveluihin ja niiden tasoon (tulkittakoon tämä nyt sitten suomalaisten ilmaiseksi viinaksi) niin siinähän nyt on kyse ainoastaan siitä, että vapaassa kilpailutilanteessa asiakkaalla on mahdollisuus valita kenen koneissa reissaa. Finnair on valinnut miten se haluaa palvella asiakkaitaan, näin on tehnyt myös vaikkapa Swiss, Lufthansa, British Airways ja Emirates. Asiakkaat sitten päättävät. Minä ihmettelen vain sitä, että Finnairin kohderyhmänä on eurooppalaiset/aasialaiset liikematkustajat (heidän itsensä mukaan) ja Finnairin lounge on peruspalveluiltaan yksi kehnoimpia mitä Eurooppa - Aasia liikennettä harjoittavien firmojen hubeista/kotikentiltä löytyy.

 

Edit: kirjoitusvirheitä pois ja lisäyksenä vielä edelliseen, että Finnairin konsepti ilmassa kestää kyllä vertailun likipitäen kaikkien kanssa, etenkin hinta-/laatusuhteeltaan. Finnairin ongelmat/konseptin puutteet ovat tosiaan maan pinnalla.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minullekin paistaa Finnairin toiminnasta silmiin jonkinlainen ristiriitaisuus varsinkin palvelujen osalta. Luulisi, että nyt kun Finnair on vielä Euroopan ja Aasian välisessä liikenteessä uudehko tekijä, pitäisi matkustajiin, jotka kokeilevat Finnairia ensimmäisiä kertoja, pystyä tekemään vaikutus muullakin kuin pelkästään edullisilla hinnoilla. Näin heidät saataisiin lentämään Finnairilla myös uudestaan.

 

Kovasti Euroopassa ja Aasiassa Finnair mainostaa itseään nopeana yhteytenä maanosien välillä, mutta viime aikoina lennot ovat ollet melko paljon myöhässä. Kun hyvin merkittävältä osalta matkustajia jäävät vielä matkatavaratkin vaihtokentälle, moni varmasti miettii tarkkaan matkustaako enää seuraavalla kerralla Finnairin koneilla. Lisäksi olen kuullut viime aikoina paljon valitusta asiakaspalvelun huonosta tasosta, ei niinkään koneessa, vaan lentokentällä ja varsinkin puhelinpalvelussa.

 

Minusta Finnairilla ei ole varaa menettää yhtäkään Euroopan ja Aasian välistä transit-matkustajaa huonon palvelun takia, vaan yrityksen pitäisi tehdä kaikkensa, jotta matkustajille jäisi yhtiöstä positiivinen mielikuva vaikka kaikki ei matkan aikana menisikään aivan nappiin. Konsepti on erittäin hyvä, mutta monien pienten asioiden ei tulisi antaa pilata matkustajille jäävää vaikutelmaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kukaan oleta saavansa Vikingillä, Tallinkilla tai VR:llä matkustettaessakaan minkäänlaisia viinatarjoiluja lisämaksutta.

 

En tiedä mitä tarkoitatte tuolla "lisämaksulla". Asiakas joka maksaa lentolipustaan NRT-HEL/XXX/HEL-NRT vaikkapa 4000eur on jo kyllä maksanut melkoisen "lisämaksun" ja hänellä on oikeus odottaa vastinetta rahoilleen. Täytyy myös muistaa, että lentoyhtiöt itse kilpailevat/röyhistelevät/mainostavat premium-luokkiaan (AY muiden mukana) esim. viinilistoillaan. Finnairin kohdalla tämä ketju vain katkeaa (etenkin) nykyään Vantaan odotustiloissa.

 

Todettakoon myös, että olen ymmärtänyt, että esim. Tallinkin reittilaivoilla on kaksi matkustus/lippuluokkaa ja toisessa on tarjolla myös tuota teidän parjaamaanne "ilmaista alkoholia". Omasta kokemuksesta en osaa tätä vahvistaa. Sen verran vielä totean näihin "ilmaiskommentteihin" että asiakas maksaa aina ja ikuisesti kaiken mitä saa/syö/juo, mikään ei ole koskaan ilmaista missään, kyse on puhtaasta markkinataloudesta ja kysynnän ja tarjonnan kohtaamisesta. Finnairin tulevaisuuden kannalta olisi toivottavaa, että siellä keskityttäisiin muuhunkin kuin kaikille avoimen maksullisen kylpemisosaston promoamiseen "kanta-asiakkaiden ja liikematkustajien" palveluna.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan jo se vitosen kaivaminen lompakosta ruokatarjoilun yhteydessä on tarpeeksi suuri vaiva... Eli ilmainen ruokajuoma on pop, ilmaisia kännejä tuskin hakee kuin Bangkokiin matkaavat.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Tekniikan toiminnot on järjestetty 1.1.2010 alkaen kahteen perustettuun yhtiöön, joista toinen (Finnair Engine Sevices) keskittyy moottoripalveluihin ja toinen (Finnair Technical Services) muihin nykyisen Tekniikan tuotteisiin. Kumpikin on kokonaan Finnairin omistuksessa ja saman toimivan johdon alaisuudessa.

 

Tähän asti Tekniikan rooli on ollut tukea konsernin omaa liikennettä ja vieläpä mahdollisimman omavaraisesti. Nykyisellä uudella kalustolla nykyisessä liiketoimintaympäristössä ei ole tilausta näin laajalle tukitoiminnalle pelkästään Finnairin toimintaa varten. Tavoitteena on kaksinkertaistaa ulkopuolinen liikevaihto seuraavien vuosien aikana, jolloin puolet liikevaihdosta tulisi Finnairin ulkopuolelta.

 

Lähde: IAU:n jäsenlehti Unioni nro 6

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Järjestin mielessäni tuon mukavuuden lentokoneissa, punaiset karvaiset pedit koneen lattialle, käytävä keskelle jonne kaikki jättävät kenkänsä, nukumme siis kaikki lennoilla ja turvavöitä eri suunnista jotta voimme kiinnittä itsemme ja ystävän jonka tarvitsemme viereen.

Ruokaa isoissa kulhoissa jotka kiertävät matkustajalta toiselle ja peilit kattoon, ei sitten tarvii miettiä ohjelmatarjontaa.Eteen ja taakse isot screenit joissa jatkuvaa viihdettä.

Oikeasti olen ajatellut että tuo lentokoneella matkustaminen on matkustusmuoto siinä missä junat, bussit laivat ym.

Olen joskus saannut ilmaiseksi pari viskiä jonkun punkun vettä sekä kahvia.

Elämysohjelmia voi tilata, samaten yksityiskyytikoneita joissa ohjelman voi tilatessa ilmoittaa, mitä isompi kone sen enempi ohjelmaa mahtuu.

Ehkä olen kerettiläinen ja matkustan vähäsenpikkasen, matkustus on itsessään elämää, eletään sen kera ja unohdetaan Spat ei teillä kotonakaan ole näitä kaikkia ihanuuksia, ainakaan kaikilla.

Tiedän että toveri Mannikaisella on 11 tasen penkit kotona. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.