Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Näin on päättynyt 35v. kausi DC10 & MD11 koneiden osalta :( Toivoin näkeväni viimeisen laskun täältä tikkurilasta parvekkeen ikkunasta, mutta lumisade vei tämän ilon. Lennonjohtoa kuuntelin, ja hyvin oli kohteliasta tornin ja lentäjän välinen keskustelu. Finnair 22, wind XXX/XX knot's, clear'd to land runway 22L, tervetuloa. Clear'd to land runway 22L Finnair 22, kiitos. Kiitotie vaihtui juuri lähestymisen aikana 04L => 22L, joten mahdolliset kuvaajat tuskin kerkesivät vaihtaa kuvauspaikkaansa? Eiköhän joitain kuvia silti ole tulossa.

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitotie vaihtui juuri lähestymisen aikana 04L => 22L, joten mahdolliset kuvaajat tuskin kerkesivät vaihtaa kuvauspaikkaansa? Eiköhän joitain kuvia silti ole tulossa.

 

Hyvin ehtivät vaihtaa mestaa :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Monta sä joit aamun lätkämatsia katsellessa?  ;)

En ottanut yhtään jos alkkohoolia tarkoitat. Olen lopettanut täydellisesti 11.5.2001 eli silloin kun täytin 50. Siksi kai tuleekin tuollaisia "hienoja" ideoita aina silloin tällöin mieleen. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin työntekijät ovat voittaneet Tokiossa sijaitsevan miehistöhotellin vaihtamista koskevan kiistan työtuomioistuimessa. Työtuomioistuimen mukaan Finnair rikkoi työehtosopimusta, kun se päätti vaihtaa henkilöstön yöpymishotellin ilman työntekijöiden suostumusta.

 

Työtuomioistuin määräsi rikkomuksesta Finnairille 5 000 euron hyvityssakon. Lisäksi yhtiö joutui korvaamaan työntekijöiden lähes 9 000 euron oikeudenkäyntikulut. Finnair oli ilman miehistön suostumusta päättänyt vaihtaa käyttämänsä henkilökuntahotellin Tokion keskustassa Naritassa lentokenttäalueella sijaitsevaan hotelliin.

 

Hotellin vaihtamisella Finnair arvioi säästävänsä 300 000 euroa vuodessa. Hotellinvaihdolla oli Finnairin mukaan myös merkitysta Tokion reitin kannattavuuteen.

 

yle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Työtuomioistuin määräsi rikkomuksesta Finnairille 5 000 euron hyvityssakon. Lisäksi yhtiö joutui korvaamaan työntekijöiden lähes 9 000 euron oikeudenkäyntikulut. Finnair oli ilman miehistön suostumusta päättänyt vaihtaa käyttämänsä henkilökuntahotellin Tokion keskustassa Naritassa lentokenttäalueella sijaitsevaan hotelliin.

 

Hotellin vaihtamisella Finnair arvioi säästävänsä 300 000 euroa vuodessa. Hotellinvaihdolla oli Finnairin mukaan myös merkitysta Tokion reitin kannattavuuteen.

 

yle

 

Lukujen perusteella työehtosopimuksen yli kannattaa kävellä suruttomasti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lukujen perusteella työehtosopimuksen yli kannattaa kävellä suruttomasti.

 

Sille joka on työnantajan puolelta laittanut nimen tuollaiseen työehtosopimukseen pitäisi antaa potkut.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinkin voitaisiin nähdä (byrokraattinen suosikkitermi on "nähdä" asia jollain tavalla  8), vaikka eriväristen lasien läpi),

 

että työtuomioistuin tyrmäsi Hienosen Hedelmäkaupan tekemän linjauksen. Jäämme jännittyneinä odottamaan jatkoa tähän mielenkiintoiseen kysymykseen. Vaikka kukaan ei tainnut kysyä mitään, niin silti kuitenkin  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sille joka on työnantajan puolelta laittanut nimen tuollaiseen työehtosopimukseen pitäisi antaa potkut.  :P

Myöhäistä, asian osaiset nauttivat hedelmistä  :laugh:. Hienoja Hotelleja molemmat, ainakin kuvien perusteella. Olisko toisessa niistä liikaa rahvasta väkeä sitten...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sille joka on työnantajan puolelta laittanut nimen tuollaiseen työehtosopimukseen pitäisi antaa potkut.  :P

 

Syistä miksi hotellien sijainnilla on merkitystä, ja miksi niiden valinnassa kuullaan myös lentävää henkilöstöä on keskusteltu tällä aiemminkin. Niillä on hyvin vähän tekemistä sen kanssa onko se suosikkibaari nurkan takana.

 

Käytä hakua. Turha aloittaa tuota kapitalistien tuskanhuutoa taas alusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hong Kongin uuden aikataulun myötä aukeaa AY-koodilla yhteys myös Singaporeen:

 

AY 5853   

Lentoyhtiö: Finnair 

Operoiva yhtiö: Cathay Pacific Airways 

Lähtö: Hong Kong International Airport

Terminaali: Terminal 1 

Lähtöaika: 16:15

 

Saapuminen: Singapore Changi Airport

Terminaali: Terminal 1 

Tuloaika: 20:00

 

AY 5854

Lentoyhtiö: Finnair 

Operoiva yhtiö: Cathay Pacific Airways 

Lähtö: Singapore Changi Airport

Terminaali: Terminal 1 

Lähtöaika: 18:25

   

Saapuminen: Hong Kong International Airport

Terminaali: Terminal 1 

Tuloaika: 22:10

   

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/03/finnair_kitkee_henkiloston_pomottamista_1498530.html?origin=rss

 

 

Finnairin uusi toimitusjohtaja Mika Vehviläinen arvostelee yhtiönsä henkilöstöjohtamista ja lupaa kitkeä huonot esimiestavat.

 

- Yhtiö ei voi olla kauhean ylpeä henkilöstöjohtamiskyvyistään, Vehviläinen sanoi tavatessaan ilmailu- ja matkailutoimittajia Vantaalla tiistaina.

 

Vehviläinen ei maininnut edeltäjäänsä Jukka Hienosta nimeltä, mutta toimittajille ei jäänyt epäselväksi Vehviläisen arvostelun pääkohde. Helmikuussa lentoyhtiön johdossa aloittanut Vehviläinen sanoi, että sekä yhtiön johto että ammattiliitot voivat katsoa itseään peiliin.

 

- Molemminpuolisen luottamuksen parantamisessa on paljon tehtävää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään Finnairin ilmailu- ja matkailutoimittajille järjestetyssä toimittajatapaamisessa yhtiön reittistrategiasta vastaava johtaja Petteri Kostermaa kertoi kesäaikataulukauden reittimuutoksista mm. seuraavaa:

 

  • Tokion reitistä tulee päivittäinen ympäri vuoden
  • Souliin viides viikkovuoro
  • Nagoyaan viides viikkovuoro
  • Toronton reitti lennetään viidesti viikossa (kalustona Boeing 757, pelkkä turistiluokka tarjolla, aiemmin kesäkohteena ollut Boston jää pois)
  • Hong Kongin reitti siirtyy yöaaltoon (kiinalaiset haluavat lentää Euroopaan yölennolla, jolloin säästävät yhden hotelliyöpymisen Euroopassa)
  • Manchesteriin neljä uutta viikkovuoroa
  • Varsovaan kaksi uutta viikkovuoroa
  • Nizzaan uusi viikkovuoro (liitetään Aasian aaltoon, jolloin Aasian kohteita voidaan myydä myös Nizzassa)
  • Helsinki-Tukholma-Bergen kesäkaudella (tärkeä kohde japanilaisille)
  • Firenze uusi kohde (Pisan tilalla) kahdesti viikossa
  • Tallinnaan kuudes päivittäinen vuoro, ei lauantaisin

 

Kaukokohteiden viikkovuorojen määrät kesällä 2010:

Tokio 7

Nagoya 5

Osaka 7

Soul 5

Peking 7

Shanghai 7

Hong Kong 7

Bangkok 7

Delhi 6

New York 7

Toronto 5

 

Laivaston osalta kerrottiin, että MD-11 mahdollisesti lentää kesällä muutamia chartereita, jos joku kauppa toteutuu. Neljä Boeing 757 -konetta jää laivastoon muutamaksi vuodeksi. Vuonna 2013 Airbusilta on markkinoille tulossa wingleteillä varustettu A321-malli, joka voisi sopia 757:n seuraajaksi Finnairilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään Finnairin ilmailu- ja matkailutoimittajille järjestetyssä toimittajatapaamisessa yhtiön reittistrategiasta vastaava johtaja Petteri Kostermaa kertoi kesäaikataulukauden reittimuutoksista mm. seuraavaa:

 

  • Tokion reitistä tulee päivittäinen ympäri vuoden
  • Souliin viides viikkovuoro
  • Nagoyaan viides viikkovuoro
  • Toronton reitti lennetään viidesti viikossa (kalustona Boeing 757, pelkkä turistiluokka tarjolla, aiemmin kesäkohteena ollut Boston jää pois)
  • Hong Kongin reitti siirtyy yöaaltoon (kiinalaiset haluavat lentää Euroopaan yölennolla, jolloin säästävät yhden hotelliyöpymisen Euroopassa)
  • Manchesteriin neljä uutta viikkovuoroa
  • Varsovaan kaksi uutta viikkovuoroa
  • Nizzaan uusi viikkovuoro (liitetään Aasian aaltoon, jolloin Aasian kohteita voidaan myydä myös Nizzassa)
  • Helsinki-Tukholma-Bergen kesäkaudella (tärkeä kohde japanilaisille)
  • Firenze uusi kohde (Pisan tilalla) kahdesti viikossa
  • Tallinnaan kuudes päivittäinen vuoro, ei lauantaisin

 

 

Kiitos selkeästä päivityksestä, tuollaista juuri kaipasin.

Tuosta Firenzestä: ymmärtääkseni sitä operoi kokonaan italialainen Meridian, molempien lentonumeroilla.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos selkeästä päivityksestä, tuollaista juuri kaipasin.

Tuosta Firenzestä: ymmärtääkseni sitä operoi kokonaan italialainen Meridian, molempien lentonumeroilla.

 

 

Eiko Firenzeen laskeutuminen vaadi normaalia jyrkempaa liukukulmaa, jollaiseen Meridianin Airbus-kalusto on sertifioitu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta Firenzestä: ymmärtääkseni sitä operoi kokonaan italialainen Meridian, molempien lentonumeroilla.

 

Hyvä lisäys. Tuo oli kyllä mielessäni, mutta jäi tuohon Kostermaan kalvoon perustuvaan listaan kirjaamatta, koska se oli itselleni jo tuttu asia ja olihan se jo tässäkin ketjussa mainittu.

 

Oheisesta kuvasta käy ilmi miten Finnairin Aasian- ja Euroopan-aallot liittyvät toisiinsa ja millä tavalla yhteistyökumppanien kuten Meridianan Firenzestä operoimilla lennoilla voidaan syöttää Aasian iltapäiväaaltoa yhdellä edestakaisella vuorolla. Finnairin Helsingistä käsin operoimilla reiteillä siihen tarvittaisiin kaksi edestakaista vuoroa, joka ei ole kannattavaa ohuilla reiteillä (eli sellaisilla, joilla ei ole paljon Helsingin ja kohteen välistä liikennettä).

 

Aasian yöaalto (tällä hetkellä Bangkok ja jatkossa myös Hong Kong) tuo lisää matkustajia Finnairin kahdesti päivässä lennettäville reiteille.

 

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Aasian yöaalto (tällä hetkellä Bangkok ja jatkossa myös Hong Kong) tuo lisää matkustajia Finnairin kahdesti päivässä lennettäville reiteille.

 

 

Lienee varsin jarkevaa, etta Helsingista aamun lahteviin ja Helsinkiin illalla saapuviin saadaan hieman enemman vaihtomatkustajia.

 

Tuo Hongkongin aikataulujen muuttaminen palvelee paremmin myos Hongkongissa vaihtavia matkustajia, silla Cathaylla ja Dragonairilla on sita kautta erinomaiset yhteydet muualle Aasiaan/Aasiasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aasian yöaallon etuna on myös se, että jos kone lähtee Helsingistä aikataulustaan myöhässä, se voi saavuttaa aikataulunsa, koska kohteessa on 6-8 tunnin kääntö. Haittapuolena on luonnollisesti se, että konekapasiteettia tarvitaan enemmän, koska yöaallossa edestakaiseen reittiin kuluu noin 30 tuntia ja iltapäiväaallossa (lyhyemmästä kääntöajasta johtuen) alle 22 tuntia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laivaston osalta kerrottiin, että MD-11 mahdollisesti lentää kesällä muutamia chartereita, jos joku kauppa toteutuu.

 

OH-LGD:n suorittamia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiko Firenzeen laskeutuminen vaadi normaalia jyrkempaa liukukulmaa, jollaiseen Meridianin Airbus-kalusto on sertifioitu?

 

Ei.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Oyj - Lehdistötiedote

Pientä piristymistä Euroopan- ja Aasian-liikenteessä

 

Finnairin reittiliikenne kasvoi helmikuussa henkilökilometreissä mitattuna reilut kaksi prosenttia ja matkustajia oli reittilennoilla lähes kolme prosenttia enemmän kuin edellisvuoden helmikuussa. Koko liikenne kuitenkin väheni yli yhdeksän prosenttia lähinnä lomaliikenteestä johtuen. Koko liikenteessä matkustajamäärä laski neljällä prosentilla.

 

Aasian- ja Euroopan-liikenteessä on nähtävissä pientä piristymistä. Aasian-liikenne kasvoi yli kolmella ja Euroopan yli viidellä prosentilla. Myös bisnesmatkustus lisääntyi Suomen ulkopuolella.

 

- Pilkahdus ei kuitenkaan vielä valaise. Lipunhinnat ovat edelleen matalalla, joten orastava kasvu ei vielä tuo taloudellista nostetta, viestintäjohtaja Christer Haglund kertoo.

 

Käyttöasteet nousivat hiukan kapasiteettileikkausten ansiosta, Pohjois-Amerikan liikennettä lukuun ottamatta. Aasian-liikenteen käyttöaste nousi reilut kahdeksan prosenttiyksikköä edellisvuodesta yli 85 prosenttiin. Kapasiteettia Aasian-liikenteessä leikattiin vajaat seitsemän prosenttia. Euroopan-liikenteen käyttöaste oli 66 prosenttia, reilut viisi prosenttiyksikköä enemmän kuin viime vuoden helmikuussa.

 

Lomaliikenteen käyttöaste nousi reilulla kolmella prosenttiyksiköllä yli 94 prosentin.

 

Rahdin määrä reittiliikenteessä kasvoi vajaat 25 prosenttia. Aasian-liikenteessä kasvua oli vajaat 34 prosenttia.

 

Koko Euroopassa vallinneet poikkeuksellisen vaikeat talviolot vaikuttivat helmikuun täsmällisyyslukuihin. Reittiliikenteen lennoista ajoissa saapui vajaat 69 prosenttia, mikä on 19 prosenttiyksikköä vähemmän kuin viime vuonna. Koko liikenteen täsmällisyys laski 18 prosenttiyksikköä reiluun 66 prosenttiin.

 

LENTOLIIKENTEEN SUORITTEET HELMIKUU 2010, TILIVUOSI 2010                        

--------------------------------------------------------------------------------
|                                   | HELMIKU |  MUUTOS | TAMMI-HELM |  MUUTOS |
|                                   |       U |       % |  IKUU 2010 |       % |
|                                   |    2010 |         |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| KOKO LIIKENNE YHTEENSÄ            |         |         |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajat 1000                  |   573,2 |    -4,0 |    1 154,8 |    -5,5 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut henkilökilometrit milj.  | 2 032,7 |   -13,7 |    4 260,9 |   -12,6 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt henkilökilometrit milj.    | 1 629,5 |    -9,3 |    3 380,2 |    -9,4 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajakäyttöaste %            |    80,2 |   3,9 p |       79,3 |   2,8 p |
--------------------------------------------------------------------------------
| Rahti ja posti tn                 | 7 807,9 |    23,7 |   15 702,2 |    24,0 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut tonnikilometrit          |   290,3 |   -17,8 |      614,3 |   -16,0 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt tonnikilometrit            |   192,2 |    -2,1 |      395,3 |    -2,3 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Kokonaiskäyttöaste %              |    66,2 |  10,6 p |       64,4 |   9,0 p |
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
| REITTILIIKENNE YHTEENSÄ           |         |         |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajat 1000                  |   493,6 |     2,9 |      992,3 |     0,8 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut henkilökilometrit milj.  | 1 584,2 |    -5,6 |    3 312,6 |    -4,4 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt henkilökilometrit milj.    | 1 205,7 |     2,4 |    2 489,8 |     1,5 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajakäyttöaste %            |    76,1 |   5,9 p |       75,2 |   4,4 p |
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
| EUROOPAN REITTILIIKENNE           |         |         |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajat 1000                  |   262,1 |     6,7 |      534,1 |     4,8 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut henkilökilometrit milj.  |   540,5 |    -3,2 |    1 116,8 |    -5,3 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt henkilökilometrit milj.    |   357,0 |     5,5 |      726,0 |     3,7 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajakäyttöaste %            |    66,1 |   5,4 p |       65,0 |   5,6 p |
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
| POHJOIS-AMERIKAN REITTILIIKENNE   |         |         |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajat 1000                  |     7,7 |   -20,9 |       19,2 |   -11,6 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut henkilökilometrit milj.  |    77,5 |    -5,4 |      173,1 |    -3,1 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt henkilökilometrit milj.    |    50,6 |   -20,9 |      126,6 |   -11,6 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajakäyttöaste %            |    65,3 | -12,7 p |       73,1 |  -7,0 p |
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
| AASIAN REITTILIIKENNE             |         |         |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajat 1000                  |    99,2 |     1,6 |      206,0 |     1,1 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut henkilökilometrit milj.  |   850,5 |    -6,6 |    1 796,2 |    -3,1 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt henkilökilometrit milj.    |   726,6 |     3,5 |    1 504,9 |     2,5 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajakäyttöaste %            |    85,4 |   8,4 p |       83,8 |   4,6 p |
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
| KOTIMAAN REITTILIIKENNE           |         |         |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajat 1000                  |   124,6 |    -1,5 |      233,0 |    -6,7 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut henkilökilometrit milj.  |   115,8 |    -8,2 |      226,4 |   -11,1 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt henkilökilometrit milj.    |    71,5 |    -2,5 |      132,3 |    -6,8 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajakäyttöaste %            |    61,7 |   3,6 p |       58,4 |   2,7 p |
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
| LOMALIIKENNE                      |         |         |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajat 1000                  |    79,5 |   -32,3 |      162,4 |   -31,5 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut henkilökilometrit milj.  |   448,4 |   -33,9 |      948,3 |   -32,6 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt henkilökilometrit milj.    |   423,8 |   -31,5 |      890,3 |   -30,2 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajakäyttöaste %            |    94,5 |   3,4 p |       93,9 |   3,2 p |
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
| RAHTILIIKENNE                     |         |         |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Rahti reittiliikenteessä yhteensä | 7 619,8 |    24,8 |   15 301,3 |    25,5 |
--------------------------------------------------------------------------------
| - Euroopan rahtiliikenne tn       | 1 436,4 |     5,4 |    2 942,6 |     4,3 |
--------------------------------------------------------------------------------
| - Pohjois-Amerikan rahtiliikenne  |   636,2 |    25,5 |    1 181,8 |    14,6 |
| tn                                |         |         |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| - Asian rahtiliikenne tn          | 5 349,6 |    33,7 |   10 786,9 |    36,9 |
--------------------------------------------------------------------------------
| - Kotimaan rahtiliikenne tn       |   197,7 |   -16,6 |      390,0 |   -15,1 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Rahti lomaliikenteessä tn         |   188,1 |    71,4 |      400,9 |    77,1 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Säännöllinen rahticharter tn      |     0,0 |  -100,0 |        0,0 |  -100,0 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Kokonaisrahti- ja posti tn        | 7 807,9 |    23,7 |   15 702,2 |    24,0 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut rahtitonnikilometrit*    |    63,7 |   -15,8 |      135,6 |   -13,3 |
| milj.                             |         |         |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt rahtitonnikilometrit milj. |    46,2 |    31,3 |       92,4 |    31,5 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Rahtiliikenteen                   |    72,5 |  26,0 p |       68,1 |  23,2 p |
| kokonaiskäyttöaste* %             |         |         |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| - Pohjois-Amerikan                |   101,1 |  31,8 p |       84,3 |  19,7 p |
| rahtiliikenteen käyttöaste* %     |         |         |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| - Aasian rahtiliikenteen          |    83,9 |  28,4 p |       79,9 |  26,1 p |
| käyttöaste* %                     |         |         |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------

- * Laskentaperusteena on käytetty keskimääräistä operatiivista kuljetuskapasiteettia
- p: prosenttiyksikköä
- Muutos %: muutos edellisvuoteen nähden
- Myydyt henkilökilometrit: Matkustajien lukumäärä kerrottuna lennettyjen kilometrien määrällä
- Tarjotut henkilökilometrit: Tarjottujen paikkojen lukumäärä kerrottuna lennettyjen kilometrien määrällä
- Tarjotut tonnikilometrit: Matkustajien, rahdin ja postin kuljetukseen tarjottujen tonnien määrä kerrottuna lennettyjen kilometrien määrällä
- Matkustajakäyttöaste: Myytyjen henkilökilometrien osuus tarjotuista henkilökilometreistä
- Kokonaiskäyttöaste: Myytyjen tonnikilometrien osuus tarjotuista tonnikilometreistä

             

 

Seuraava tilasto julkaistaan 7.4.2010.                                         

 

Finnair Oyj                                                                     

Viestintä                                                                       

9.3.2010

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.