Kirjoitettu Toukokuu 6, 2010 Olisi hauska kuulla perustelut uudelle logolle ja sen vaihtamisen kustannukset. http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_11_2_1.html?&Id=1045061570.html Juurihan tuo vaihdettiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2010 Jokainen SUURI johtaja haluaa sormenjälkensä historiaan, kustannuksista välittämättä ja perusteluja kyllä riittää. en kyllä ihan heti keksi mitään oikeaa syytä tähän muutokseen, kaikki todennäköisesti tulee olemaan yhtä tylsännäköistä kun nykyäänkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2010 Olisi hauska kuulla perustelut uudelle logolle ja sen vaihtamisen kustannukset. http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_11_2_1.html?&Id=1045061570.html Houkutellakseen asiakkaat omiin tuoleihinsa Finnair käynnistää ison design- ja identiteettiuudistuksen, joka koskee yhtiö koko toimintaa. Visuaalisten asioiden kuten asujen tai loungien muotoilun lisäksi Vehviläinen haluaa designin osaksi koko asiakaskokemusta. Ihan kaiken on sujuttava paremmin ja miellyttävämmin kuin kilpailijoilla. Muutokseen Finnair on varannut noin kaksi vuotta aikaa ja noin 10 miljoonaa euroa rahaa. http://www.talouselama.fi/uutiset/article402791.ece Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2010 Heh, no se on vallan kiva kuulla että logo-projektiin on varattu kymppimilli samaan aikaan kun turistiluokassa kinutaan vitonen kaljastakin. Niillä vitosen kaljoillakohan tämä logo maksetaankin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2010 Identiteetin kehittämisen järkevyys tiedetään varmasti paremmin kahden vuoden kuluttua, kun koko hanke on selvillä. Nyt sitä on paha arvioida. Hyvin hoidettuna hanke on kovinkin järkevä, kun taas huono toteutus on tuottanut vain suuret kulut. Toivoisin sitten toki, että hanke vietäisiin vähän nopeammin läpi kuin 90-luvun uudistus. Silloin uusi ja vanha ilme elivät rinnakkain aivan liian kauan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2010 Mitä nyt en ymmärrä? Tuo juttuhan on päivätty 31.05.2000.... Ettei Ilkalle olis nyt käynyt käpy? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2010 Mitä nyt en ymmärrä? Tuo juttuhan on päivätty 31.05.2000.... Ettei Ilkalle olis nyt käynyt käpy? Se oli viittaus edelliseen vastaavaan tapahtumaan kun edellisen kerran luotiin suuria maailmanvalloitusvisioita ja vaihdettiin logoja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2010 Se oli viittaus edelliseen vastaavaan tapahtumaan kun edellisen kerran luotiin suuria maailmanvalloitusvisioita ja vaihdettiin logoja. No mutta, eihän tuolla missään puhuta logon vaihtamisesta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2010 Hieman OT:tä, mutta noista logoista... viimeksi kun tuli lennettyä, tuli lennettyä KLM:llä ja tuli heidän in flight-lehdestä luettua, että viimeisimmän "ulkonäkömuutoksen" yhteydessä moni asia meni uusiksi, paitsi logo. Tulivat siihen johtopäätökseen, että se 1960- tai 70-luvulla (jos en nyt väärin muista) suunniteltu kruunulogo on niin hyvä ettei sitä voi enää parantaa, joten eivät sitten siihen KLM:n logoon koskeneet millään lailla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2010 No mutta, eihän tuolla missään puhuta logon vaihtamisesta? Missä tuolla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2010 Missä tuolla? No missään muussa linkissä, kuin tuossa sinun laittamassasi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2010 No missään muussa linkissä, kuin tuossa sinun laittamassasi. Aijaa, no mitäs Jurikan linkki Taloussanomissa kertoo: Yhtiö uudistaa myös visuaalista ilmettään. Kahden vuoden päähän ulottuva projekti muuttaa niin yhtiön koneiden maalaukset kuin henkilökunnan univormutkin. Myös logo muuttuu. http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/05/06/tata-et-nae-finnairilta-200-eurolla-intiaan/20106539/139 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2010 No Mutta tuohan oli livahtanut vallan ohi! Noh, katsotaan mitä aika tuo tullessaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2010 Näyttääkö jonkun muun mielestä tässä lennälomalle.com kuvassa, jossa on ilmeisesti Delhissä kuvattu Finnairin katumainosta, että 343:seen olisi mehupillien tilalle fiksattu isompaa kannua mitä ne oikeasti ovat? http://www.lennalomalle.com/images/stories/600_200/ay_delhi.jpg Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2010 Näyttääkö jonkun muun mielestä tässä lennälomalle.com kuvassa, jossa on ilmeisesti Delhissä kuvattu Finnairin katumainosta, että 343:seen olisi mehupillien tilalle fiksattu isompaa kannua mitä ne oikeasti ovat? http://www.lennalomalle.com/images/stories/600_200/ay_delhi.jpg Musta näyttää normi -300:n pannuilta... AY 340-600 ois kyllä kiva 8) Jani Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2010 Näyttääkö jonkun muun mielestä tässä lennälomalle.com kuvassa, jossa on ilmeisesti Delhissä kuvattu Finnairin katumainosta, että 343:seen olisi mehupillien tilalle fiksattu isompaa kannua mitä ne oikeasti ovat? http://www.lennalomalle.com/images/stories/600_200/ay_delhi.jpg Ihan normaaleilta näyttävät. En usko että kyseessä olisi sumutus. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2010 Näyttääkö jonkun muun mielestä tässä lennälomalle.com kuvassa, jossa on ilmeisesti Delhissä kuvattu Finnairin katumainosta, että 343:seen olisi mehupillien tilalle fiksattu isompaa kannua mitä ne oikeasti ovat? http://www.lennalomalle.com/images/stories/600_200/ay_delhi.jpg Ilkan märkäuni Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Myös Finnair aikoo testata biopolttoaineita Finnairin on tarkoitus testata biopolttoaineita mahdollisimman nopeasti, Finnairin viestinnästä kerrotaan. Biopolttoaineiden käyttöönoton tarkempi aikataulu ei kuitenkaan ole vielä selvillä. http://www.vihrealanka.fi/uutiset/my%C3%B6s-finnair-aikoo-testata-biopolttoaineita Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Edellisessä elämässä Anssin alaisena olleena toivotan Anssille menestystä uusissa tehtävissä: Anssi Komulaisesta Finnairin asiakaspalvelujohtaja https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=401340〈=fi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Finnairilla osa ruokatarjoilusta maksulliseksi: Finnair uudistaa palvelutuotettaan Finnair uudistaa ateriatarjontaa lennoilla 1.6.2010 alkaen. Samalla koneissa tarjottava myyntivalikoima monipuolistuu. Kesäkuun alusta alkaen myös kotimaanlennoilla on numeroidut istuinpaikat. - Olemme kuunnelleet asiakkaitamme ja muuttaneet ateriakokonaisuuksia erilaisilla lennoilla matkustusluokkien mukaisesti. Tarjoamme pitkillä lennoilla aiempaa monipuolisemman kattauksen. Vastaavasti lyhyillä lennoilla asiakas voi halutessaan ostaa välipalatarjoilua, Finnairin uusi asiakaspalvelujohtaja Anssi Komulainen sanoo. Ateriauudistus tuo lisää vaihtoehtoja Finnair on parantanut turistiluokan ateriatarjoilua Aasian- ja Yhdysvaltojen-lennoillaan. Muun muassa pääateria on aikaisempaa runsaampi. Euroopan turistiluokassa pidemmillä reittilennoilla tarjotaan deli-tyyppinen, ruokaisa leipätuote tai salaatti kahvin, teen tai virvokkeiden kera. Finnairin lähiliikenteessä kotimaassa, Pohjoismaissa, Baltian-alueella sekä Puolaan ja Pietariin lennettäessä tarjotaan kahvi, tee tai mehu. Tarjoilua täydennetään monipuolisella maksullisella välipalavalikoimalla. Bisnesluokassa keskitytään laadukkaan pohjoismaisen keittiön selkeisiin ja raikkaisiin ateriakokonaisuuksiin. Menu-korteissa ateriavaihtoehdot esitellään tarinoina, joiden kautta myös Finnairin kansainväliset asiakkaat voivat tutustua Pohjoismaiden luontoon ja sen puhtaisiin antimiin. Mannertenvälisillä lennoilla huomioidaan lisäksi lentokohteen paikallinen ruokakulttuuri. - Uudistuksessa on jo nähtävissä äskettäin esitellyt menestystekijämme laatu, raikkaus ja luovuus. Haluamme erottua rohkeasti kilpailijoistamme ja tarjota paljon matkustaville pohjoismaisen keittiön parhaita anteja, Komulainen toteaa. Myyntivalikoima Finnairin lennoilla on monipuolistunut ja lahjatavaroita on nyt myynnissä lähes kaikilla Finnairin lennoilla. Ateriauudistuksen myötä maksullinen välipalavalikoima lisätään kaikille reiteille, joilla lentoaika sallii myynnin toteuttamisen. Kotimaan liikenteeseen numeroidut istuinpaikat Kesäkuun alusta alkaen kotimaanlennoilla on numeroidut istuinpaikat. Finnairin liikennöimille kotimaanlennoille voi varata mieleisensä istuinpaikan ennakkoon Finnairin internetpalvelussa, matkatoimistossa tai Finnairin toimipisteissä. Istuinpaikan voi valita myös lähtöselvityksen yhteydessä. Lähtöselvityksen voi tehdä tekstiviestillä, netissä, lähtöselvitysautomaatilla tai lähtöselvitystiskillä. Pelkän käsimatkatavaran kanssa matkustettaessa lähtöselvityksen kotimaanlennoille voi edelleen tehdä myös lähtöportilla. Lähtöportilla ei istuinpaikkaa kuitenkaan voi valita, vaan paikka annetaan koneeseen siirtymisen yhteydessä. Uudistus parantaa muun muassa lapsiperheille, seurueille sekä erikoismatkustajille tarjottavaa palvelua. Finnair Oyj Viestintä 10.5.2010 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2137883 Lyhennettynä: Finnair leipälinjalle Euroopan lennoilla 10.05.2010 18:35 Finnair tarjoaa kesäkuun alusta lähtien enää leivän tai salaatin turistiluokassa pitemmillä Euroopan lennoilla. Tähän saakka lipun hintaan on kuulunut lämmin ateria yli kahden tunnin lennoilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 "" Finnair uudistaa palvelutuotettaan"" Voiko kauniimmin enää kirjoittaa tuotteesta joka sisältää Lundenin kanannahasta tehtyjä lihapullia tjsp. määrällä 1-4. Lisäten tai väheten. Noloa mutta nykyaikaa. Näyttää vaan yha sille että mitä enemmän Finnair lentää sitä enemmän tulee tappiota, pitäisköhän niitä Katajaisen arkussa lymyäviä Euroja jo julkisestikin syytää muualle kuin Papapoundoksille. Kynnyksen alla tuulee jo aikas lailla. :'( Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Siis euroopanlentojen palvelu on nyt tiputettu samalle tasolle kun suurimalla osalla kilpailijoista, lukuunottamatta lisäsyömisen myyntiä . Ikävää sinänsä, kun taisi luftin lisäksi olla ainoa lämpimiä ruokia euroopanlennoilla tarjoava. No ainakin kaukolentojen palvelu paranee . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 On se hyvä, kun ekana haukutaan lipun hintaan lisättyä ruoka-ateriaa kuraksi, sen jälkeen vinistään että karsitaan kokoajan palveluita.. Ei näin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2010 Suomen Matkatoimisto aikoo irtisanoa 32 henkilöä. Yhtiö kaavailee myös Seinäjoen, Pietarsaaren ja Varkauden toimistojensa lopettamista sekä Rauman ja Porin toimistojen yhdistämistä. Matkatoimisto Area puolestaan neuvottelee parhaillaan säästöistä, joiden tavoitteena on 50 työpaikan vähentäminen. http://www.iltalehti.fi/talous/2010051011642302_ta.shtml Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla