Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Jokainen SUURI johtaja haluaa sormenjälkensä historiaan, kustannuksista välittämättä ja perusteluja kyllä riittää.

en kyllä ihan heti keksi mitään oikeaa syytä tähän muutokseen, kaikki todennäköisesti tulee olemaan yhtä tylsännäköistä

kun nykyäänkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisi hauska kuulla perustelut uudelle logolle ja sen vaihtamisen kustannukset.  :o

 

http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_11_2_1.html?&Id=1045061570.html

Houkutellakseen asiakkaat omiin tuoleihinsa Finnair käynnistää ison design- ja identiteettiuudistuksen, joka koskee yhtiö koko toimintaa.

 

Visuaalisten asioiden kuten asujen tai loungien muotoilun lisäksi Vehviläinen haluaa designin osaksi koko asiakaskokemusta. Ihan kaiken on sujuttava paremmin ja miellyttävämmin kuin kilpailijoilla.

 

Muutokseen Finnair on varannut noin kaksi vuotta aikaa ja noin 10 miljoonaa euroa rahaa.

http://www.talouselama.fi/uutiset/article402791.ece

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh, no se on vallan kiva kuulla että logo-projektiin on varattu kymppimilli samaan aikaan kun turistiluokassa kinutaan vitonen kaljastakin. Niillä vitosen kaljoillakohan tämä logo maksetaankin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Identiteetin kehittämisen järkevyys tiedetään varmasti paremmin kahden vuoden kuluttua, kun koko hanke on selvillä. Nyt sitä on paha arvioida. Hyvin hoidettuna hanke on kovinkin järkevä, kun taas huono toteutus on tuottanut vain suuret kulut.

 

Toivoisin sitten toki, että hanke vietäisiin vähän nopeammin läpi kuin 90-luvun uudistus. Silloin uusi ja vanha ilme elivät rinnakkain aivan liian kauan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä nyt en ymmärrä? Tuo juttuhan on päivätty 31.05.2000.... Ettei Ilkalle olis nyt käynyt käpy?  :)

 

Se oli viittaus edelliseen vastaavaan tapahtumaan kun edellisen kerran luotiin suuria maailmanvalloitusvisioita ja vaihdettiin logoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se oli viittaus edelliseen vastaavaan tapahtumaan kun edellisen kerran luotiin suuria maailmanvalloitusvisioita ja vaihdettiin logoja.

No mutta, eihän tuolla missään puhuta logon vaihtamisesta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieman OT:tä, mutta noista logoista... viimeksi kun tuli lennettyä, tuli lennettyä KLM:llä ja tuli heidän in flight-lehdestä luettua, että viimeisimmän "ulkonäkömuutoksen" yhteydessä moni asia meni uusiksi, paitsi logo. Tulivat siihen johtopäätökseen, että se 1960- tai 70-luvulla (jos en nyt väärin muista) suunniteltu kruunulogo on niin hyvä ettei sitä voi enää parantaa, joten eivät sitten siihen KLM:n logoon koskeneet millään lailla. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No missään muussa linkissä, kuin tuossa sinun laittamassasi.

 

Aijaa, no mitäs Jurikan linkki Taloussanomissa kertoo:

 

Yhtiö uudistaa myös visuaalista ilmettään. Kahden vuoden päähän ulottuva projekti muuttaa niin yhtiön koneiden maalaukset kuin henkilökunnan univormutkin. Myös logo muuttuu.

 

http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/05/06/tata-et-nae-finnairilta-200-eurolla-intiaan/20106539/139

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairilla osa ruokatarjoilusta maksulliseksi:

 

  Finnair uudistaa palvelutuotettaan

 

Finnair uudistaa ateriatarjontaa lennoilla 1.6.2010 alkaen. Samalla koneissa

tarjottava myyntivalikoima monipuolistuu. Kesäkuun alusta alkaen myös

kotimaanlennoilla on numeroidut istuinpaikat.

 

- Olemme kuunnelleet asiakkaitamme ja muuttaneet ateriakokonaisuuksia

erilaisilla lennoilla matkustusluokkien mukaisesti. Tarjoamme pitkillä

lennoilla aiempaa monipuolisemman kattauksen. Vastaavasti lyhyillä lennoilla

asiakas voi halutessaan ostaa välipalatarjoilua, Finnairin uusi

asiakaspalvelujohtaja Anssi Komulainen sanoo.

 

Ateriauudistus tuo lisää vaihtoehtoja

 

Finnair on parantanut turistiluokan ateriatarjoilua Aasian- ja

Yhdysvaltojen-lennoillaan. Muun muassa pääateria on aikaisempaa runsaampi.

Euroopan turistiluokassa pidemmillä reittilennoilla tarjotaan deli-tyyppinen,

ruokaisa leipätuote tai salaatti kahvin, teen tai virvokkeiden kera. Finnairin

lähiliikenteessä kotimaassa, Pohjoismaissa, Baltian-alueella sekä Puolaan ja

Pietariin lennettäessä tarjotaan kahvi, tee tai mehu. Tarjoilua täydennetään

monipuolisella maksullisella välipalavalikoimalla.

 

Bisnesluokassa keskitytään laadukkaan pohjoismaisen keittiön selkeisiin ja

raikkaisiin ateriakokonaisuuksiin. Menu-korteissa ateriavaihtoehdot esitellään

tarinoina, joiden kautta myös Finnairin kansainväliset asiakkaat voivat

tutustua Pohjoismaiden luontoon ja sen puhtaisiin antimiin. Mannertenvälisillä

lennoilla huomioidaan lisäksi lentokohteen paikallinen ruokakulttuuri.

 

- Uudistuksessa on jo nähtävissä äskettäin esitellyt menestystekijämme laatu,

raikkaus ja luovuus. Haluamme erottua rohkeasti kilpailijoistamme ja tarjota

paljon matkustaville pohjoismaisen keittiön parhaita anteja, Komulainen toteaa.

 

Myyntivalikoima Finnairin lennoilla on monipuolistunut ja lahjatavaroita on nyt

myynnissä lähes kaikilla Finnairin lennoilla. Ateriauudistuksen myötä

maksullinen välipalavalikoima lisätään kaikille reiteille, joilla lentoaika

sallii myynnin toteuttamisen.

 

Kotimaan liikenteeseen numeroidut istuinpaikat

 

Kesäkuun alusta alkaen kotimaanlennoilla on numeroidut istuinpaikat. Finnairin

liikennöimille kotimaanlennoille voi varata mieleisensä istuinpaikan ennakkoon

Finnairin internetpalvelussa, matkatoimistossa tai Finnairin toimipisteissä.

 

Istuinpaikan voi valita myös lähtöselvityksen yhteydessä. Lähtöselvityksen voi

tehdä tekstiviestillä, netissä, lähtöselvitysautomaatilla tai

lähtöselvitystiskillä. Pelkän käsimatkatavaran kanssa matkustettaessa

lähtöselvityksen kotimaanlennoille voi edelleen tehdä myös lähtöportilla.

Lähtöportilla ei istuinpaikkaa kuitenkaan voi valita, vaan paikka annetaan

koneeseen siirtymisen yhteydessä.

 

Uudistus parantaa muun muassa lapsiperheille, seurueille sekä

erikoismatkustajille tarjottavaa palvelua.

 

Finnair Oyj

Viestintä

10.5.2010

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"" Finnair uudistaa palvelutuotettaan""

 

Voiko kauniimmin enää kirjoittaa tuotteesta joka sisältää Lundenin kanannahasta tehtyjä lihapullia tjsp. määrällä 1-4. Lisäten tai väheten.

 

Noloa mutta nykyaikaa. Näyttää vaan yha sille että mitä enemmän Finnair lentää sitä enemmän tulee tappiota, pitäisköhän niitä Katajaisen arkussa lymyäviä Euroja jo julkisestikin syytää muualle kuin Papapoundoksille. Kynnyksen alla tuulee jo aikas lailla.  :'(

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis euroopanlentojen palvelu on nyt tiputettu samalle tasolle kun suurimalla osalla kilpailijoista, lukuunottamatta lisäsyömisen myyntiä :-\. Ikävää sinänsä, kun taisi luftin lisäksi olla ainoa lämpimiä ruokia euroopanlennoilla tarjoava. No ainakin kaukolentojen palvelu paranee  :thmbup:.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On se hyvä, kun ekana haukutaan lipun hintaan lisättyä ruoka-ateriaa kuraksi, sen jälkeen vinistään että karsitaan kokoajan palveluita.. Ei näin.  :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Suomen Matkatoimisto aikoo irtisanoa 32 henkilöä. Yhtiö kaavailee myös Seinäjoen, Pietarsaaren ja Varkauden toimistojensa lopettamista sekä Rauman ja Porin toimistojen yhdistämistä.

 

Matkatoimisto Area puolestaan neuvottelee parhaillaan säästöistä, joiden tavoitteena on 50 työpaikan vähentäminen.

 

http://www.iltalehti.fi/talous/2010051011642302_ta.shtml

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.