Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Tilanne on tällä hetkellä se, että 31.5.2011 pitäisi olla 6kpl  A340-konetta kehissä:

 

AY 57 HEL-PVG 17:10 340

AY 73 HEL-NRT 17:15 340

AY 67 HEL-HKG 23:40 340

AY 68 HKG-HEL 00:25-06:05 340 (1.6.2011)

AY 81 HEL-SIN 23:40 340

AY 82 SIN-HEL 23:30-06:25 340 (1.6.2011)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tilanne on tällä hetkellä se, että 31.5.2011 pitäisi olla 6kpl  A340-konetta kehissä:

 

Käytettyjen hankinnastahan tässä onkin vihjailtu / puhuttu kohtuullisen suoraan jo jonkin aikaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuonne Singaporeen taitaakin lentää suoraan Euroopan kotipesistään lähes kaikki muut paitsi Finnair ja SAS?  :o

 

Tuo "lähes kaikki muut" on aika jännä käsite. Singaporesta kun puuttuvat edellämainittujen lisäksi:

 

AZ, AB, OS, LX, VS

 

Käytettyjen hankinnastahan tässä onkin vihjailtu / puhuttu kohtuullisen suoraan jo jonkin aikaa.

 

Aijaa. Missä ja kenen toimesta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noh, foorumien spekulaatiot ja villit/märät unelmat ovat usein ihan eri juttu kun oikea elämä.

 

Jos joku löytää ihan virallisen tiedonannon jostain käytetyistä lahnoista tulossa Finnairille, niin saa laittaa esille.

 

Jokatapauksessa vaikka SIN lennetäänkin Airbusin tuhnumallilla, hienoa että Finnair avaa reitin, haastaa esim. SQ:n ja hienoa että Finnairilla pääsee Changille, maailman parhaalle kentälle. Siellä on maailman paras uima-allaskin, ainakin näkymiltään. Hienoimpia hetkiä oli kun kädessä oli Tiger ja altaasta näki Finnairin MD-11:sta. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo "lähes kaikki muut" on aika jännä käsite. Singaporesta kun puuttuvat edellämainittujen lisäksi:

 

AZ, AB, OS, LX, VS

 

 

Tarkoitin näitä "jänniä" eli Lufthansaa, BA:ta ja KLM:ää & Air Francea. En suinkaan noita mainitsemiasi ja Helsingin lentoliikenteen kannalta marginaalisia yhtiöitä joita ei täällä edes näy juurikaan muita kun Austrian Arrowsia hienoilla takatuuppareilla ja AB:tä.  :D

 

   8) 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noh, foorumien spekulaatiot ja villit/märät unelmat ovat usein ihan eri juttu kun oikea elämä.

 

Jos joku löytää ihan virallisen tiedonannon jostain käytetyistä lahnoista tulossa Finnairille, niin saa laittaa esille.

 

Jokatapauksessa vaikka SIN lennetäänkin Airbusin tuhnumallilla, hienoa että Finnair avaa reitin, haastaa esim. SQ:n ja hienoa että Finnairilla pääsee Changille, maailman parhaalle kentälle. Siellä on maailman paras uima-allaskin, ainakin näkymiltään. Hienoimpia hetkiä oli kun kädessä oli Tiger ja altaasta näki Finnairin MD-11:sta. ;)

 

SQ on sikali helpoo haastaa, etta AY:n aikataulu Euroopasta Singaporeen on taysin erilainen, ja yhteys on paivittainen toisin kuin SQ:lla. Molemmilla on tarjolla 2-luokkaversioiset koneet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noh, foorumien spekulaatiot ja villit/märät unelmat ovat usein ihan eri juttu kun oikea elämä.

 

Jos joku löytää ihan virallisen tiedonannon jostain käytetyistä lahnoista tulossa Finnairille, niin saa laittaa esille.

 

 

Ei se ole mikään foorumien märkä uni

 

 

Finnairgroup.com

Viiden lentokoneen tilauksen arvo on listahinnoilla yli 400 miljoonaa euroa.

Viiden kapearunkokoneen tilaus korvaa vuosille 2012-2013 suunnitellut kaksi

kaukoliikennekoneen tilausta. Kaukoliikenteen mahdollisiin kasvutarpeisiin on

löydettävissä edullisesti koneita muiden lentoyhtiöiden vähentäessä

kapasiteettiaan.

 

Ja tarkemmin sanottuna finnairin lehdistötiedote: https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=406808〈=fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tilanne on tällä hetkellä se, että 31.5.2011 pitäisi olla 6kpl  A340-konetta kehissä:

 

AY 57 HEL-PVG 17:10 340

AY 73 HEL-NRT 17:15 340

AY 67 HEL-HKG 23:40 340

AY 68 HKG-HEL 00:25-06:05 340 (1.6.2011)

AY 81 HEL-SIN 23:40 340

AY 82 SIN-HEL 23:30-06:25 340 (1.6.2011)

 

Tähän vielä lisättävä:

AY 51 HEL-PEK 18:05 340

 

eli puhutaan seitsemästä 340- koneesta. Ehkäpä jonkun reitin konetyyppi vielä muuttuu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän vielä lisättävä:

AY 51 HEL-PEK 18:05 340

 

eli puhutaan seitsemästä 340- koneesta. Ehkäpä jonkun reitin konetyyppi vielä muuttuu.

 

Miksei noista osaa voi lentää 330-koneilla kuten nykyäänkin ? Riittääkö koneet sitten ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksei noista osaa voi lentää 330-koneilla kuten nykyäänkin ? Riittääkö koneet sitten ?

 

Varmaan vaihtuukin. SIN on ensimmäinen kohde AY:llä jonne A333 tekee liian tiukkaa suoritusarvoiltaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

S-poren reitillä taitavat odotukset bisnesluokan kysynnän suhteen olla korkealla, saanevatko reitille uudet full-flat -penkit? Ja samoin tein kaikkiin laajarunkoisiin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hong Kong kun on tapetilla niin kerrotaanpa, että HKG saa kesällä 2011 lisävuoroja tämän hetken tiedolla neljästi viikossa alkaen 3.6.2011:

 

AY061 HEL-HKG 16:40-07:25 333

AY062 HKG-HEL 09:20-15:00 333

 

AY067/068 jatkavat nykyisellään päivittäin.

 

Tähän päivitystä, nyt AY061/062 on viidesti viikossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Changi Airport toivottaa Finnairin tervetulleeksi:

 

Finnair to return to Changi Airport

 

SINGAPORE, 1 July 2010 – Changi Airport Group today warmly welcomed the announcement by Finnair that it will mount daily non-stop flights between Singapore and Helsinki from May 2011. The flights to the Finnish capital will reintroduce direct air links between Singapore and Finland.

 

Finnair is one of the largest Nordic carriers and has a strong European network that includes capitals like London, Paris, Copenhagen and Stockholm. Its commencement of operations at Changi will enhance Singapore’s connectivity to Northern Europe and provide air travellers with more choice. The Singapore-Helsinki route will also provide an important link to facilitate people and trade flows between Singapore and Finland, especially with the presence of major Finnish companies in Singapore, such as Neste Oil, Nokia and Kone. Traffic originating from the Nordic countries has also been healthy, growing 8% in the April 2009 to April 2010 period.

 

Changi Airport Group’s Director, Market Development, Mr Lim Ching Kiat, said, “We are delighted at Finnair’s decision and look forward to supporting their operations at Changi Airport. The commencement of non-stop Singapore-Helsinki flights strengthens Changi's connectivity and is a testament to the growth potential of traffic between Singapore and Europe.”

 

http://www.changiairport.com/our-business/airport-news/finnair-to-return-to-changi-airport

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Oyj - Lehdistötiedote

Finnairin Aasian-liikenteessä jälleen kova kasvu, yksikkötuotot nousussa

 

Finnairin Aasian-liikenne kasvoi kesäkuussa 26 prosenttia edellisvuoden kesästä.Finnairin koko reittiliikenteen kasvu oli 12 prosenttia.

- Kysyntä Aasian liikenteessä on vahvassa kasvussa. Olemme lisäämässä kapasiteettiamme Aasian-kohteisiin. Uutena välilaskuttomana reittinä avaamme ensi kesänä jälleen Singaporen, Finnairin toimitusjohtaja Mika Vehviläinen sanoo.

 

Lomaliikenne mukaan lukien Finnairin koko liikennesuoritteen kasvu edellisvuoden kesäkuusta oli kahdeksan prosenttia. Lomaliikenne väheni yhdeksän prosenttia viime vuoden kesäkuusta. Koko liikenteen matkustajakäyttöaste oli kesäkuussa 77 prosenttia eli runsaat kolme prosenttiyksikköä viimevuotista parempi.

 

Finnairin reittiliikenteen yksikkötuotto henkilökilometriltä nousi toisella vuosineljänneksellä kuusi prosenttia edellisvuodesta, kun alkuvuonna yksikkötuotto laski prosentin. Yhtenä merkittävänä tekijänä on bisnesluokan kysynnän kasvu lähes 40 prosentilla. Aasian-liikenteessä bisnesluokan matkustajamäärä kasvoi yli 50 prosenttia.

- Kokonaiskysynnän ohella on vahvistunut erityisesti liikematkustus matkustusluokasta riippumatta. Kysyntä tulee ennen muuta Suomen ulkopuolisilta markkinoilta Euroopasta ja Aasiasta. Matkustajarakenteen muutos alkuvuoden aikana on parantanut merkittävästi myös yksikkötuottoa. Hintataso on kuitenkin  edelleen selvästi alle vuoden 2008 tason.

 

Koko alkuvuoden matkustajamäärä Finnairin lennoilla oli 3,5 miljoonaa, joista lomalennoilla matkusti 450 000. Reittiliikenteen matkustajamäärä oli edellisvuoden tasolla.

 

Kuljetettujen rahti- ja postikilojen määrä oli kesäkuussa 54 prosenttia edellisvuotta suurempi. Merkittävä nousu johtuu ennen kaikkea toukokuussa aloitetusta rahtikoneoperaatiosta Helsingistä Hongkongiin ja Souliin. Myös reittilennoilla kuljetetun rahdin määrä nousi yli 30 prosenttia.

 

Kesäkuussa kaikista Finnairin lennoista 87,3 prosenttia saapui aikataulun mukaisesti, mikä on 1,7 prosenttiyksikköä vähemmän kuin viime vuoden kesäkuussa. Reittilentojen täsmällisyysprosentti laski viime vuoden kesäkuusta 1,8 prosenttiyksikköä ja oli 88,7 prosenttia.

 

FINNAIRIN LENTOLIIKENTEEN SUORITTEET KESÄKUU 2010                               

--------------------------------------------------------------------------------
|                                   |  KESÄKUU | MUUTOS | TAMMI-KESÄ |  MUUTOS |
|                                   |     2010 |      % |   KUU 2010 |       % |
--------------------------------------------------------------------------------
| KOKO LIIKENNE YHTEENSÄ            |          |        |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajat 1000                  |    649,0 |    1,1 |    3 519,1 |    -5,4 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut henkilökilometrit milj.  |  2 168,3 |    3,4 |   12 469,6 |    -8,1 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt henkilökilometrit milj.    |  1 674,0 |    7,9 |    9 587,7 |    -4,1 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajakäyttöaste %            |     77,2 |  3,2 p |       76,9 |   3,2 p |
--------------------------------------------------------------------------------
| Rahti ja posti tn                 | 11 127,7 |   54,0 |   54 534,2 |    33,9 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut tonnikilometrit          |    331,5 |    4,5 |    1 828,9 |   -10,2 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt tonnikilometrit            |    217,9 |   20,7 |    1 185,9 |     5,6 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Kokonaiskäyttöaste %              |     65,7 |  8,8 p |       64,8 |   9,7 p |
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
| REITTILIIKENNE YHTEENSÄ           |          |        |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajat 1000                  |    561,1 |    3,0 |    3 073,0 |    -0,9 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut henkilökilometrit milj.  |  1 861,8 |    6,0 |   10 288,8 |    -1,0 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt henkilökilometrit milj.    |  1 407,7 |   11,7 |    7 648,4 |     5,5 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajakäyttöaste %            |     75,6 |  3,8 p |       74,3 |   4,6 p |
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
| EUROOPAN REITTILIIKENNE           |          |        |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajat 1000                  |    346,9 |   -0,9 |    1 730,2 |    -1,3 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut henkilökilometrit milj.  |    681,3 |    1,7 |    3 584,8 |    -5,7 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt henkilökilometrit milj.    |    480,6 |   -0,1 |    2 389,1 |    -1,9 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajakäyttöaste %            |     70,5 | -1,2 p |       66,6 |   2,6 p |
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
| POHJOIS-AMERIKAN REITTILIIKENNE   |          |        |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajat 1000                  |     15,2 |  -11,9 |       71,1 |    -1,6 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut henkilökilometrit milj.  |    117,3 |  -11,5 |      602,8 |     0,2 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt henkilökilometrit milj.    |    100,2 |  -12,0 |      469,5 |    -1,6 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajakäyttöaste %            |     85,4 | -0,5 p |       77,9 |  -1,5 p |
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
| AASIAN REITTILIIKENNE             |          |        |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajat 1000                  |    107,1 |   26,7 |      606,0 |    11,8 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut henkilökilometrit milj.  |    983,8 |   12,1 |    5 487,1 |     3,5 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt henkilökilometrit milj.    |    781,9 |   26,1 |    4 425,0 |    12,7 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajakäyttöaste %            |     79,5 |  8,8 p |       80,6 |   6,6 p |
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
| KOTIMAAN REITTILIIKENNE           |          |        |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajat 1000                  |     92,0 |   -1,0 |      665,6 |    -9,4 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut henkilökilometrit milj.  |     79,5 |    4,7 |      614,0 |   -11,1 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt henkilökilometrit milj.    |     45,1 |   -1,8 |      364,9 |   -10,4 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajakäyttöaste %            |     56,7 | -3,7 p |       59,4 |   0,5 p |
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
| LOMALIIKENNE                      |          |        |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajat 1000                  |     87,8 |   -9,6 |      446,2 |   -27,9 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut henkilökilometrit milj.  |    306,5 |  -10,4 |    2 180,8 |   -31,3 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt henkilökilometrit milj.    |    266,3 |   -8,6 |    1 939,3 |   -29,5 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Matkustajakäyttöaste %            |     86,9 |  1,7 p |       88,9 |   2,3 p |
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
| RAHTILIIKENNE                     |          |        |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Rahti reittiliikenteessä yhteensä |  9 192,6 |   31,4 |   50 641,3 |    28,8 |
--------------------------------------------------------------------------------
| - Euroopan rahtiliikenne tn       |  2 013,3 |   33,8 |   10 053,0 |    12,8 |
--------------------------------------------------------------------------------
| - Pohjois-Amerikan rahtiliikenne  |    667,1 |   41,6 |    4 058,5 |    38,5 |
| tn                                |          |        |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| - Asian rahtiliikenne tn          |  6 312,2 |   31,2 |   35 395,3 |    35,7 |
--------------------------------------------------------------------------------
| - Kotimaan rahtiliikenne tn       |    200,0 |   -3,9 |    1 134,5 |   -18,7 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Rahti lomaliikenteessä tn         |     83,7 |  -16,8 |      808,8 |    31,9 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Rahtilento tn                     |  1 851,5 | 1324,0 |    3 084,0 |   291,5 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Kokonaisrahti- ja posti tn        | 11 127,7 |   54,0 |   54 534,2 |    33,9 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Tarjotut rahtitonnikilometrit*    |     93,4 |   37,3 |      443,7 |     2,4 |
| milj.                             |          |        |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| Myydyt rahtitonnikilometrit milj. |     67,9 |   63,8 |      326,9 |    43,5 |
--------------------------------------------------------------------------------
| Rahtiliikenteen                   |     72,7 | 11,8 p |       73,7 |  21,1 p |
| kokonaiskäyttöaste* %             |          |        |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| - Pohjois-Amerikan                |     77,7 | 33,2 p |       87,6 |  29,8 p |
| rahtiliikenteen käyttöaste* %     |          |        |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------
| - Aasian rahtiliikenteen          |     87,6 | 16,4 p |       87,5 |  24,8 p |
| käyttöaste* %                     |          |        |            |         |
--------------------------------------------------------------------------------

- * Laskentaperusteena on käytetty keskimääräistä operatiivista kuljetuskapasiteettia
- Muutos-%: muutos edellisvuoden vastaavaan ajankohtaan nähden (p =  prosenttiyksikköä)
- Tarjotut henkilökilometrit: Tarjottujen paikkojen lukumäärä kerrottuna lennettyjen kilometrien määrällä
- Myydyt henkilökilometrit: Matkustajien lukumäärä kerrottuna lennettyjen kilometrien määrällä
- Matkustajakäyttöaste: Myytyjen henkilökilometrien osuus tarjotuista henkilökilometreistä
- Tarjotut tonnikilometrit: Matkustajien, rahdin ja postin kuljetukseen tarjottujen tonnien määrä kerrottuna lennettyjen kilometrien määrällä
- Myydyt tonnikilometrit: Kuljetettujen matkustajien, rahdin ja postin muodostama kuorma tonneissa kerrottuna lennettyjen kilometrien määrällä
- Kokonaiskäyttöaste: Myytyjen tonnikilometrien osuus tarjotuista tonnikilometreistä

 

Seuraava tilasto julkaistaan 5.8.2010.                                         

 

Finnair Oyj                                                                     

Viestintä                                                                       

7.7.2010

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pohjois-Amerikan reittiliikenteessä ja lomalennoissa sekä rahdissa että matkustajissa on hurjat miinukset.

 

En jaksa enää muistaa, oliko 2009 kesäkuussa Bostoniin lentoja ja montako oli viikossa Torontoon.

 

Ja sekään ei ole selvää laskeeko Finnair Bostonia ja Torontoa edes reittiliikenteen lukuihin. En kyllä keksi mikä voi olla muuten noin suuri pudotus tarjonnassakaan, koska JFK on ollut päivittäinen molempina vuosina kesäkuussa. Tosin 2009 oli lisävuoroja JFK:lle 3 per viikko AY7/AY8 mutta niissäkin oli jotain epäsäännöllisyyksiä ja peruutuksia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pohjois-Amerikan reittiliikenteessä ja lomalennoissa sekä rahdissa että matkustajissa on hurjat miinukset.

 

En jaksa enää muistaa, oliko 2009 kesäkuussa Bostoniin lentoja ja montako oli viikossa Torontoon.

 

Ja sekään ei ole selvää laskeeko Finnair Bostonia ja Torontoa edes reittiliikenteen lukuihin. En kyllä keksi mikä voi olla muuten noin suuri pudotus tarjonnassakaan, koska JFK on ollut päivittäinen molempina vuosina kesäkuussa. Tosin 2009 oli lisävuoroja JFK:lle 3 per viikko AY7/AY8 mutta niissäkin oli jotain epäsäännöllisyyksiä ja peruutuksia.

Viime kesänä AY lensi mainitsemasi lisävuoron New Yorkiin. Eikö sen puuttuminen selitä pitkälti tuota Pohjois-Amerikan laskua. Bostoniin oli lomalento.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta missä ovat Finnairin lomalentojen kadonneet asiakkaat nyt?

Ennemminkin missä ovat ne lomalentojen tyhjät penkit'?

757-lennoillakin pitäisi olla keskimäärin pari-kolmekymmentä tyhjää

penkkiä mutta ovatten aina likimain täysiä. Samaa ovat ihmetelleet

vuodesta toiseen lukuisat lentoemännätkin joiden kanssa olen jutellut.

Onko tässä jotain tilastokikkailua?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan huuhaata koko tilastojen julkistaminen koska niistä ei mitään analyyttistä voi ulkopuolinen päätellä kun ei tiedä edes miten tilastot rakennetaan. Lasketaanko Frankfurt-Seoul-Frankfurt -lipun ostanut makustaja kerran Aasian liikenteeseen ja kerran Euroopan liikenteeseen vaiko vain Aasiaan? Onko lomalennoissa mukana vain lipun ostaneet vai sekä lipun ostaneet ja matkatoimistojen asiakkaat ja mitkä lennot ovat lomalentojen sarjassa? Oulusta Brysseliin matkaava on missä kaikissa sarjoissa, Kotimaa ja Eurooppa vaiko vain Eurooppa?

Mahdoton yhtälö tietää yhtään mitään noiden lukujen takaa ja siksi ihmettelenkin miksi niitä on niin mukava lentoyhtiöiden puolelta julkaista. Noh, saihan siitä tänäänkin ainakin positiivisen otsikon aikaiseksi lehdistötiedotteeseen.

 

Jos kerrtotaan että Aasian reittiliikenne on kasvanut 26,7% niin mitä se kertoo? Kertoo että 26,7% on enemmän matkustajia mutta mitä sitten? Minkälaisia päätelmiä sen avulla voi tehdä tai olisi tarkoitus tehdä ja kuka niitä tekee?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kerrtotaan että Aasian reittiliikenne on kasvanut 26,7% niin mitä se kertoo? Kertoo että 26,7% on enemmän matkustajia mutta mitä sitten? Minkälaisia päätelmiä sen avulla voi tehdä tai olisi tarkoitus tehdä ja kuka niitä tekee?

 

Kaiken lisäksi matkustajamäärät ja täyttöasteet eivät kerro juuri mitään bisneksestä - pitäisi tietää kuinka paljon minkäkin hintaisia lippuja on myyty. Kyllä minäkin saan Aasian koneen täyteen (kaikki paikat myytyä) euron hinnalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.