Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Agentit Brasiliasta kertovat PP-VQI:n (48753/608) saaneen vasempaan siipeensä sekä koneen molempiin kylkiin tunnuksen OH-LGG.

 

 

 

No kohtahan tuo sitten tulloo jo tännesuuntaan.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joulupukki "julkistettiin" vasta tänään.

 

JOULUPUKKI LÄHTI LENTOON

 

 

Joulupukki lähti lentoon

 

Joulupukki on lähtenyt lentoon Finnairin kaukoreittejä liikennöivän Boeing MD-11-koneen kyljessä.

 

Seuraavien viikkojen aikana muhkea punanuttuinen, lahjasäkkiä kantava seitsemän metriä korkea iloisesti vilkuttava joulupukki väritetään kaikkiin Finnairin kaukoreittikoneisiin, jotka vievät joulun sanomaa maailmalle loppuvuoden ajan.

 

Finnairin joulupukkikoneet lentävät Pekingiin, Kantoniin, Shanghaihin ja Hongkongiin Kiinassa, Tokioon ja Osakaan Japanissa sekä Singaporeen, Bangkokiin ja New Yorkiin.

 

“Joulun valmistelut ovat lähteneet hyvin käyntiin. Tänä vuonna näyttää olevan kiireisempää kuin koskaan. Petteri-poro tulee tarvitsemaan kaiken mahdollisen avun, jonka Finnairin laaja reittiverkosto ja moderni konekalusto pystyvät tarjoamaan”, kerrotaan Korvatunturilta.

 

Finnairin siivillä matkaa vuosittain useita kymmeniä tuhansia vierailijoita etenkin Keski-Euroopasta tutustumaan napapiiriin sekä Joulupukin asuinsijoihin Rovaniemellä. Finnair tarjoaa yhteyden Suomeen ja Lappiin lähes 30 maasta ja 50 kohteesta.

 

Jotta toiveet tulevat varmasti kuulluksi, kirjeen joulupukille voi lähettää jo nyt Finnairin nettisivuilla osoitteessa www.finnair.com.

 

 

Finnair on ollut joulupukin virallinen lentoyhtiö vuodesta 1983.

 

 

Finnair Oyj

 

Viestintä

 

11.10.05

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotta toiveet tulevat varmasti kuulluksi, kirjeen joulupukille voi lähettää jo nyt Finnairin nettisivuilla osoitteessa www.finnair.com.

 

Hieno kisa tarjolla ;) Herrat Copy ja Paste eivät ole tainneet tehdä työtään kunnolla, kun tuolla on osallistumisaikana 1.10.-31.12. kuluvaa vuotta ja sitten kohdassa 5. kerrotaan pääpalkintona olevan matka Rovaniemelle, joka on suoritettava helmi-maaliskuussa 2005. Kaiken kruunaa kohdassa 8. olevat tarkemmat ehdot, joiden mukaan matka onkin suoritettava helmi-maaliskuussa 2004.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yritin juuri tsekata kuvia airliners.net sivuilta. Ei ainakaan siellä vielä mitään. Mutta ekaa kertaa huomasin yhden tosi oudon jutun: Kun olin laittanut hakuni tuttuun tapaan finnair ja md11 niin explorerin ylärivissä lukeekin tällainen outo tietorivi:

 

Aviation photos: Finnair LOT - Polish Airlines / Polskie Linie Lotnicze (Finnair) McDonnell Dou - Microsoft Internet Explorer

 

Niin kuin what the f**k? Mitä tolla LOT:illa on asian kanssa tekemistä???

 

Tää nyt meni vähän ohi aiheesta, mutta mutta...

 

Olen selittänyt tämän ennenkin, mutta selitetään taas ;): Finnairin DC-10 -kone OH-LHD on joskus ollut vuokralla LOT:lle, eli airliners.netin käytännön mukaan ko. kuviin on lentoyhtiöksi merktty LOT - Polish Airlines / Polskie Linie Lotnicze (Finnair). Jotta nämä kaksi kuvaa http://www.airliners.net/open.file/527002/M/ ja http://www.airliners.net/open.file/289795/M/ tulisivat mukaan lentoyhtiöhaussa haettaessa Finnairin koneiden kuvia, niin hakumakroon on otettu mukaan myös LOT.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämän päivän (11.10.2005) Kauppalehdessä oli artikkeli¹ Finnairin koneisiin hankittavista tablet-PC:istä, jotka poistavat suuren osan ohjaamon papereista. Artikkelin lukeminen vaatii Alma Median tunnukset. Paperiversiosta artikkeli löytyy sivuilta 18 - 19. Sinänsä artikkelissa ei varmaan mitään uutta ja ihmeellistä ole, mutta voivatpahan kiinnostuneet silti käydä lukemassa.

 

Onko Finnair muuten pitkäänkin (aina?) käyttänyt European Aeronautical Groupin² reittikäsikirjoja? Artikkelissa olevien kuvien (ja tällä palstalla käytyjen aiempien keskustelujen) perusteella käyttää ainakin nykyään. European Aeronautical Grouphan (tai ainakin osa siitä) oli ennen SAS Flight Support AB. Ilmeisesti ei sitten ole mikään ongelma ostaa tällaisia palveluita pahimmalta kilpailijalta.

 

¹ http://www.kauppalehti.fi/4/0x20/uutiset/plehti/juttu.jsp?oid=2005/10/11/1589200

² http://www.euronautical.com/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tunnu olevan, pitäsiköhän tästä itse lähteä varmentamaan asia. :laugh:

 

Älä kuitenkaan mene sitten Brasiliaan vaan Kalifornian Victorvilleen, jossa koneen pitäisi nyt olla varusteltavana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko Finnair muuten pitkäänkin (aina?) käyttänyt European Aeronautical Groupin² reittikäsikirjoja? Artikkelissa olevien kuvien (ja tällä palstalla käytyjen aiempien keskustelujen) perusteella käyttää ainakin nykyään. European Aeronautical Grouphan (tai ainakin osa siitä) oli ennen SAS Flight Support AB. Ilmeisesti ei sitten ole mikään ongelma ostaa tällaisia palveluita pahimmalta kilpailijalta.

Paperiaikana on käytössä ollu Jeppesenin kartat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Älä kuitenkaan mene sitten Brasiliaan vaan Kalifornian Victorvilleen, jossa koneen pitäisi nyt olla varusteltavana.

Toiset taas väittää että Rio de Janierossa?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Älä kuitenkaan mene sitten Brasiliaan vaan Kalifornian Victorvilleen, jossa koneen pitäisi nyt olla varusteltavana.

 

No molemmat paikat kyllä kävisivät. :D

Koneen piti jättää Brasilia lauantaina mutta jostain syystä ei sitä tehnyt, mutta ilmeisesti tuo VCV on koneen seuraava osoite ja niinkun joku täällä totesikin miehistön valmistautuvan siirtolentoon Victorvillestä Helsinkiin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotta nämä kaksi kuvaa http://www.airliners.net/open.file/527002/M/ ja http://www.airliners.net/open.file/289795/M/ tulisivat mukaan lentoyhtiöhaussa haettaessa Finnairin koneiden kuvia, niin hakumakroon on otettu mukaan myös LOT.

 

No viimeinkin minäkin sitten sain selityksen siihen.  Mutta tuohan on ihan järjetön käytäntö - parin kuvan takia joka Finnair-otsikko onkin Finnair|LOT.  Jos joku haluaa kaikki kuvat OH-LHD:stä, niin luulisi, että kyseinen henkilö tajuaa koneen voivan lentää muillakin yhtiöillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko Finnair muuten pitkäänkin (aina?) käyttänyt European Aeronautical Groupin² reittikäsikirjoja? Artikkelissa olevien kuvien (ja tällä palstalla käytyjen aiempien keskustelujen) perusteella käyttää ainakin nykyään. European Aeronautical Grouphan (tai ainakin osa siitä) oli ennen SAS Flight Support AB. Ilmeisesti ei sitten ole mikään ongelma ostaa tällaisia palveluita pahimmalta kilpailijalta.

 

Nämä ovat tässä syksyn mittaan vaihtuneet/vaihtumassa juuri. Nuo uudet läppärit ja kartat ovat ikäänkuin samaa uudistusta, kun karttojahan vilkuillaan tuosta tietokoneen ruudulta nyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

YLEn tv-uutisten mukaan joulupukki maalattiin koneen kylkeen :laugh:

Minkäs firman koneessa se pukki oli nokassa?  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuka tietää miksi OH-LGB ja OH-LGC saavat ottaa maksimissaan vain 375 matkustajaa kun neljä muuta Finnairin MD-11 -konetta saa ottaa 410 paxia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä paperikarttoja muuten pidetään vielä matkassa mukana, kun pääasiassa niitä katsellaan kuitenkin läppäriltä? Nykytekniikka ei kuitenkaan ole yhtä toimintavarmaa, kuin nuo vanhat karttakansiot. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FINNAIR OYJ        PÖRSSITIEDOTE      12.10.2005  KLO 9:40

 

FINNAIRIN REITTILIIKENNE KASVOI LÄHES KYMMENEN PROSENTTIA

 

Finnairin reittiliikenne kasvoi syyskuussa 9,4 % edellisvuoteen

verrattuna. Tarjontaa kasvatettiin vain 3,2 %. Matkustajamäärä kasvoi 6,4

% 638 800 matkustajaan. Matkustajakäyttöaste reittiliikenteessä oli 69,4

%, joka on 3,9 %-yksikköä korkeampi kuin viime vuoden syyskuussa.

Euroopan-liikenteen käyttöaste nousi peräti 6,2 %. Reittiliikenteen

tuotoista puolet tulee Euroopan-liikenteestä.

 

Finnair-konsernin kaikkien lentoyhtiöiden yhteenlaskettu kysyntä kasvoi

syyskuussa 8,4 % ja tarjonta nousi 3,8 %. Matkustajakäyttöaste oli siten

3,1 %-yksikköä korkeampi kuin viime vuonna eli 72,6 %. Konsernin

lentoyhtiöt kuljettivat syyskuussa yhteensä 767 700 matkustajaa, joka on

6,3 % enemmän kuin vuotta aikaisemmin.

 

Finnairin konserniyhtiö Aero kuljetti syyskuussa 71 300 matkustajaa

(+579,1 %) Helsingin ja Baltian pääkaupunkien välisillä sekä Etelä-Suomen

reiteillä. flynordic kasvatti edelleen markkinaosuuttaan ja kuljetti

syyskuussa 112 500 matkustajaa (+70,3 %), mikä on uusi ennätys yhtiön

historiassa. Aeron ja flynordicin suoritteet sisältyvät Finnair konsernin

liikennelajikohtaisiin lukuihin.

 

Koko tiedote http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_11_1_1.html?&Id=hex_200510120000036208.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FINNAIRIN REITTILIIKENNE KASVOI LÄHES KYMMENEN PROSENTTIA

 

Muutenhan näyttää ihan hyvin menneen, mutta kotimaanliikenteessä edelleenkin kysyntä laskee tarjontaa nopeammin. Täyttöaste 52% (muutos vuoden takaisesta -2,3%-yksikköä).

 

Taaskin herrat Copy ja Paste ovat olleet laiskoja ja tiedotteen lopussa lukee:

 

Seuraava tilasto julkaistaan 10.8.2005.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.