Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Ei ole tulossa vielä, delaytä pukkaa avioniikka modifikaatioden takia Victorvillessä. Viimeisen tiedon mukaan kaverit lähtee vasta ensi perjantaina hakemaan konetta ja tulevat takaisin EHKÄ tiistaina tai keskiviikkona (8-9 marraskuuta).

 

Onko päivitystä OH-LGG tietoihin?

 

Tässä odotellessa tunnelmapalaa ala 48753/608:

http://www.airliners.net/open.file/949679/L/

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

??? ??? ???

Kyllä se on PP-VQI, ainakin Victorvillen "agenttini" mukaan.

EDIT : jos viittatta tohon kuvaan niin, se on vuodelta 2004

 

No voi p*** niinpäs onkin kyttäsin liikaa tuota kuukautta.  :-[

 

Tässä kuva jonka muistin nähneeni.

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=536258

 

Edit: jos se nyt tuo PP-VQI on niin tässä ekat kokkari kuvat (kuinkahan paljon muuttuu finskille tullessa?)

 

http://photobucket.com/albums/y191/cmtemd11/Jumps/?action=view&current=1cc15162.jpg

http://photobucket.com/albums/y191/cmtemd11/Jumps/?action=view&current=598f2237.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä tavitse C-luokassa pahemmin jonotella vessaan eikä rullaa vessajono pitkin käytäviä.

Mutta niinkun Jouni mainitsi jos maksat 4000€ lipusta niin kyllä se vessa pitää aika nopeasti olla vapaa.

 

Eikä siellä turistipuolellakaan MD-11:ssa mitään ihmeempiä vessajonoja ole ainakaan oman kokemuksen mukaan.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jetphotossa kuva jossa PP-VQI 48753 lentää Barcelonan yllä RG:n väreissä 6.11.05

 

Olisiko rekisteri kuvaajalla hakusessa?

Pahasti vaikuttaa siltä. Tuohan voi olla melkein mikä vain...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pahasti vaikuttaa siltä. Tuohan voi olla melkein mikä vain...

 

GE se on jokatapauksessa eli PP-VQ?

 

Itse laittaisin rekisteriksi PP-VQX tai PP-VQK jotka nekin saattavat olla kohta AY:n kirjoissa. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jopas kesti, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan:

http://www.kauppalehti.fi/4/0x1000d07ac/uutiset/etusivu/juttu.jsp?oid=2005/11/08/1658678

 

Finnair pudotti hintojaan Suomessa 

 

Tiistai 8.11.2005 klo 6:00 Kauppalehti Online

 

Ennen kilpailua Finnairin lento Helsingistä Ouluun maksoi enemmän kuin matka Saksaan. Kuvassa matkustajia Helsinki-Vantaan lentokentällä.

 

Finnair on ruotsalaisen Blue 1:n pakottamana laskenut hintojaan useilla kotimaan reiteillään. Alennukset pudottavat hintoja noin 30 prosenttia.

 

Finnairin ja Blue 1:n välinen kilpailu lentomatkustajista Suomen sisäisillä reiteillä kiristyy. Finnair on juuri julkaissut uudet kotimaan työmatkustushinnat, joiden arvioidaan pudottavan hintoja tärkeimpiin kohteisiin matkustavilta noin 30 prosenttia.

 

Kuusi vuotta sitten Blue 1, silloinen Air Botnia, vetäytyi tappiollisilta kotimaanreiteiltään. Flying Finnin kaaduttua viime vuoden alussa kotimaassa lähes monopoliasemaan uudelleen päässyt Finnair käytti tilannetta hyväkseen ja palautti pitkälti entisen hintatason.

 

Blue 1:n avattua reitit Helsingistä Ouluun, Kuopioon, Vaasaan ja Rovaniemelle Finnair on joutunut taas laskemaan hintojaan yritysten työmatkalennoilla.

 

Uusien työmatkustukseen tarkoitettujen hintojen mukaan meno-paluu Jyväskylään maksaa 195, Kuopioon 221, Vaasaan 223, Ouluun 264 ja Rovaniemelle 285 euroa.

 

Käytännössä Blue 1:n ja Finnairin hinnoittelut kulkevat käsi kädessä. Lennettäessä esimerkiksi maanantaina Helsingistä Ouluun ja Oulusta takaisin Helsinkiin riippui lentoajasta, kumpi oli halvempi. Erot olivat aina alle 20 euroa puoleen ja toiseen.

 

- Kilpailu on enemmän kuin tervetullutta kotimaan lentoliikenteeseen. Blue 1 on aidosti Finnairin haastaja. Se kehittää varmasti kotimaan liikennettään edelleen, joten siitä muodostuu todellinen vaihtoehto, sanoo Liikematkayhdistyksen toiminnanjohtaja Jutta Luoma.

 

Finnair on tosin kotimaanreiteillään käyttänyt aikaisempaa joustavampaa hinnoittelua.

 

Hankalina aikoina lentäminen ja vapaa-ajan matkustus on ollut edullisempaa kuin työaikana tai välittömästi sitä ennen ja jälkeen.

 

Yrityksiä on kuitenkin ihmetyttänyt, että lento työaikana Helsingin ja Oulun välillä on ollut usein kalliimpi kuin matka Saksaan tai Englantiin. Työmatkustusta onkin siirretty rautateille.

 

Finnair vastasi tähän luomalla suurasiakkaita varten omat multifly-hinnat, joissa oli paljousalennus. Uudet työmatkustushinnat ovat kuitenkin selvästi multifly-hintoja halvempia.

 

 

Muut reitit edelleen kalliita

Kilpailua vailla olevilla kotimaanreiteillä Finnairin hinnat pysyvät edelleen korkealla. Outokumpu ja Stora Enso maksavat lentolipuistaan Kemiin lähes tuplahinnan verrattuna uuteen Oulun-hintaan.

 

Sama koskee UPM:n lentoja Kajaaniin sekä Ahlstromin ja Stora Enson lipunhintoja Varkauteen.

 

- Uusi hintataso on edullisempi, mutta en tiedä, löytyykö tällä halvemmalla hinnalla juuri lentopaikkoja Finnairin koneista, sanoo Keskon matka-asiapäällikkö Auni Karekari.

 

Finnairin johtaja Mika Perho korostaa, että Finnairissa on ollut vuodesta 2003 käynnissä suuri hinnoittelu-uudistus. Siinä on nyt toinen merkittävä vaihe, jossa otetaan käyttöön yhdensuuntaiset liput ja multifly-hinnoittelu laajenee Euroopan reiteille.

 

- Tämä tuo koneisiin kahdeksannen hintatason. Kaikilla väleillä on samana päivänä tarjolla näitä hintaluokkia, Perho sanoo.

 

Kysymys on muuttuvasta tilanteesta, jossa lentolipun hinta muuttuu sen mukaan, miten kyseisellä retillä kukin lentovuoro täyttyy. Sitä mukaa halvin hintaluokka poistuu.

 

Blue 1 uskoo, että hintakilpailu voi edelleen kiristyä.

 

- Seuraamme tarkoin toistemme hinnoittelua. Uusia kilpailijoitakin voi tulla tietyille reiteille, sanoo Blue 1:n viestintäjohtaja Tom Christides.

 

- Flying Finn osoitti, että kotimaanlennoilla tarvitaan kilpailua. Kustannusrakenteemme on kilpailukykyinen ja ajoitus oikea, Christides sanoo.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tukholmaankin pääsee arkena samana päivänä menopaluuna jo 150 eurolla. Tosin vain hiljaisemmille lähdöille mutta ennen nekin maksoivat sen 460€.

 

Kilpailu tekee hyvää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Yrityksiä on kuitenkin ihmetyttänyt, että lento työaikana Helsingin ja Oulun välillä on ollut usein kalliimpi kuin matka Saksaan tai Englantiin.

 

Mitähän ihmetystä siinä on.

Valtaosa ilmeisesti vieläkin elää käsityksessä, että lentolipun hinta olisi jotenkin matka-aikaan suhteutettu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muut firmat, kun laskee lipunhintaa se kirjoitetaan jotenkin positiiviseen sävyyn. Mut kun Finnair sen tekee, se joutuu/on pakotettu?

Antipatioita kenties?

Älä tuota minulta kysy vaan Veijo Sahiluomalta ;)

Kauppalehti toki kirjoittaa asioista bisneksen

eikä kuluttajan näkökulmasta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muut firmat, kun laskee lipunhintaa se kirjoitetaan jotenkin positiiviseen sävyyn. Mut kun Finnair sen tekee, se joutuu/on pakotettu?

Antipatioita kenties?

 

Juu. Kun Flying Finn tuli markkinoille, niin Vinnairilla laskettiin. Sitten Flying Finn ajettiin konkurssiin ja hintoja voitiin taas nostaa. Nyt kun on huomattu, että hemmetti ihmisethän lentää Blue1:llä niin taas lasketaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu. Kun Flying Finn tuli markkinoille, niin Vinnairilla laskettiin. Sitten Flying Finn ajettiin konkurssiin ja hintoja voitiin taas nostaa. Nyt kun on huomattu, että hemmetti ihmisethän lentää Blue1:llä niin taas lasketaan...

 

Kyllä.

Tätä kutsutaan liiketoiminnaksi. Toinen nimitys on tulojen maksimointi johon jokainen yritys pyrkii.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä.

Tätä kutsutaan liiketoiminnaksi. Toinen nimitys on tulojen maksimointi johon jokainen yritys pyrkii.

 

Totta, mutta ei siitä ole kuitenkaan pakko pitää ja voi valita käyttämänsä lentoyhtiön sen mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tätä kutsutaan liiketoiminnaksi. Toinen nimitys on tulojen maksimointi johon jokainen yritys pyrkii.

 

Jossain tapauksissa tätä on kutsuttu myös määräävän markkina-asemassa väärinkäytöksi.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se Blue1 ja kaikki muutkin lentoyhtiöt pyrkivät maksimoimaan tuottonsa.

 

Tottakai pyrkivät. Mutta voi valita yhtiönsä sen mukaan minkä yhtiön toiminnasta pitää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitähän ihmetystä siinä on.

Valtaosa ilmeisesti vieläkin elää käsityksessä, että lentolipun hinta olisi jotenkin matka-aikaan suhteutettu.

 

En saa selvää tarkoitatko tuota normaalina faktana, vai huonona asiana.

 

Sehän on nimittäin ihan selvä, että rahaa pitää nyhtää sieltä, mistä saa.  Sanotaan vaikka, että lentokoneen omistaminen maksaa 300€/tunti, ja lentäminen 200€/tunti.  Saksan reitillä on niin kova kilpailu, että siitä voi saada rahaa sisään 350€/tunti.  Tämä ei kata omistusta, mutta "tappiota" tulee silti vähemmän, kuin jos seisottaisi.

 

Sen sijaan Kemin reitillä voisi olla niin hyvä etulyöntiasema, että rahantulo voi olla jopa 900e/tunti.  Tällä katetaan sekä lentämiskulut, oman ajan omistamiskulut, että Saksan ajan omistamiskulut.  Ja koska joku vielä sanoo tähän, että eivät sitten lentäisi Saksaan, niin ei tarvitsisi maksaa senkin reitin kuluja, niin muistakaa mitä sanoin aiemmin seisottamisesta.

 

Lisäksi kannattaa pitää mielessä, että Finnair elää lähinnä Aasianmatkustuksella, eikä millään kotimaanlentojen monopolihinnoittelulla, vaikka kilpailun puute varmasti mahdollistaakin tietyt korotukset.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairko sen Flying Finnin ajoi konkurssiin?

Flying Finn oli niin heikoilla eväillä matkassa että varmaan itse itsensä konkurssiin saivat.

Mutta kyllä Finnairkin sitä halusi avittaa ;)

Silloin kun Flying Finn viimeisinä aikoinaan aloitti

lennot Vaasaan myymällä lippuja sinne 29 eurolla

riittikin Finnairilla yhtäkkiä halpoja lentoja Vaasaan

28 eurolla ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.