Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

No, minä en näe Conanin talk show-formaatissa mitään ihmeellistä.

 

Tarkoitettu naurattamaan kansaa. Tuikitavallinen ja ikivanha formaatti: Talon oma bändi, pari vierasta jotka mainostavat elokuvaansa, TV-sarjaansa, kirjaansa tai muuten itseään, muutama sketsi, nippu taustakäsikirjoittajia ja joku musiikkiakti.

 

Oliko se nyt Ed Sullivan Show (1948-1971) vai mikä, jossa Elvistä näytettiin (vain lantion yläpuolelta) ja jossa Beatles esiintyi?

 

Jos kansa tykkää, niin mikäs siinä, mutta ruutia ei tässä olla uudelleen keksitty.

 

Sorry, jos ei ole Finnair-uutinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika pieleen meni kuvauskeikka (kuulin skannerista että kone oli ILS:issä 22L:lle ja odotin sitä 15:lla), mutta onpahan nyt LGG suomessa.

 

Epätoivoinen hätävarakuva, mistä selviää jotenkin koneen maalaus:

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttäisi että muuta ei ulkopinnalle ole tehty kun Varigin tekstit ja logot otettu irti.

 

Ovatkohan jättäneen Star Alliancen logon oven viereen.. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttäisi että muuta ei ulkopinnalle ole tehty kun Varigin tekstit ja logot otettu irti.

Noüp. Koko runko on riisuttu maalista (paljasta alumiinia), vaikka tuossa kuvassa se ei ehkä näy niin hyvin. Vain pyrstöstä on maalattu logo yli. Laitas Sami jotain parempaa kuvaa, kun olit ilmeisesti jossain menninkäisen suunnalla kuvaamassa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noüp. Koko runko on riisuttu maalista (paljasta alumiinia), vaikka tuossa kuvassa se ei ehkä näy niin hyvin. Vain pyrstöstä on maalattu logo yli. Laitas Sami jotain parempaa kuvaa, kun olit ilmeisesti jossain menninkäisen suunnalla kuvaamassa. ;)

 

En vaan siellä 15:n finaalissa, mutta katsotaan jos jotain parempaa löytyis.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai se onkin American Airlinesin väreissä.  :laugh:

 

Tuosta kuvasta tosiaan vaikea asiaa todeta ja kentälläkään ei näkynyt rungosta tarpeeksi värin toteamiseksi.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai se onkin American Airlinesin väreissä.  :laugh:

Americanilla on sentään kauniin kiiltävät koneet. Tää on tämmöttis tylsän matta (tyyliin: http://www.airliners.net/open.file/122673/L/). Siksi se ehkä näyttääkin valkoiselta harmaalla kelillä.

 

OT: Americanin värit muuten sopii poikkeuksellisen hyvin MD-11:een. Harmi että luopuivat niistä. http://www.airliners.net/open.file/915724/M/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun LGG on saatu tänne niin alkaa seuraavan koneen odotus.

Laivastossa se kahdeksaskin kone on ensi kesänä eli noin puolen vuoden sisällä tultava.

 

Tuleekohan siitä sitten OH-LGH. Brasiliastahan se nyt ilmeisesti tulee sekin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun LGG on saatu tänne niin alkaa seuraavan koneen odotus.

Laivastossa se kahdeksaskin kone on ensi kesänä eli noin puolen vuoden sisällä tultava.

 

Tuleekohan siitä sitten OH-LGH. Brasiliastahan se nyt ilmeisesti tulee sekin.

Viime kuussa tosin oli jossain uutisissa että Varig aikookin pitää

ykstoistaset vielä kaksi vuotta jolloin luopuu niistä kokonaan.

Konetyyppien määrää myös supistetaan silloin reippaasti.

 

Jossain toisaalla joku taas huhuili että seurava tulisi Thailta?

Niillä taitaa olla juuri 4kpl myynnissä?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Thai ilmoitti koneidensa myynnistä huutokaupalla lokakuun alussa. Finnairin aikatauluissa kahdeksan koneen reitit ovat olleet jo puoli vuotta. Sen lisäksi AY ilmoitti kahdeksannesta koneesta jo aikaa sitten.

 

Joten väitän ihan mutu-tuntumalla, että kahdeksannesta koneesta on jo paperit tehtynä ja kone tulee Varigilta. Varigilta on nimittäin poistumassa yksi MD-11 laivastosta vuoden lopulla.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Thai ilmoitti koneidensa myynnistä huutokaupalla lokakuun alussa. Finnairin aikatauluissa kahdeksan koneen reitit ovat olleet jo puoli vuotta. Sen lisäksi AY ilmoitti kahdeksannesta koneesta jo aikaa sitten.

 

Joten väitän ihan mutu-tuntumalla, että kahdeksannesta koneesta on jo paperit tehtynä ja kone tulee Varigilta. Varigilta on nimittäin poistumassa yksi MD-11 laivastosta vuoden lopulla.

 

 

 

Osa Varigin MD-11-koneista on vuokralla Boeing Capitalilta. Nainollen Boeing on naissa Finnairin MD-11-vuokrauksissa tai jarjestelyissa laheisesti mukana. Myos LGE ja LGF on leasattuna Boeingilta.

 

Aiemmin Boeing Capital on yrittanyt saada takaisin joitakin Varigin B777-koneita eraantyneiden leasingmaksujen takia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Thai on muuten myymässä koneitansa eikä Finnairilla käsittääkseni ole intressiä ostaa yhtään MD-11 konetta, joten väliin tarvittaisiin leasing-yhtiö.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mita muuten ovat ne kahdeksannen koneen reitit ja/tai vuorot? Tuleeko mitaan uutta USA:n suuntaan?

Jossain oli juttua/huhua Koreasta, mene ja tiedä sitten

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mita muuten ovat ne kahdeksannen koneen reitit ja/tai vuorot? Tuleeko mitaan uutta USA:n suuntaan?

 

Ei varmaankaan USA:n suuntaan tule uusia reittejä, sillä puolella kilpailu on veristä. Mumbai ja Soul ainakin ovat olleet ehdolla uusiksi kohteiksi. Niistä ehkä Soul on todennäköisempi kohde. Lisää vuoroja Kiinaan ja Japaniin taitaa olla tulossa. Todella hyvin näyttää Finnairin strategia Aasian suhteen toimivan kun katselee kolmannen vuosineljänneksen tulosta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, olen toki kuullut naista Etela-Korean ja Intian huhuista. Mutta, kun katsoo viimeisia kayttoasteita lokakuulta, niin kyllahan luvut ovat erinomaisia olleet New Yorkin liikenteessakin. Ehdottaisinkin paluuta parilla viikkovuorolla talvikaudella Miamiin, ja sitten kesakaudella pari lisavuoroa viikossa New Yorkiin. Keskikesalla Nykin reitin kayttoasteet ovat muistaakseni yli 90 prosentin luokkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, olen toki kuullut naista Etela-Korean ja Intian huhuista. Mutta, kun katsoo viimeisia kayttoasteita lokakuulta, niin kyllahan luvut ovat erinomaisia olleet New Yorkin liikenteessakin. Ehdottaisinkin paluuta parilla viikkovuorolla talvikaudella Miamiin, ja sitten kesakaudella pari lisavuoroa viikossa New Yorkiin. Keskikesalla Nykin reitin kayttoasteet ovat muistaakseni yli 90 prosentin luokkaa.

 

On tuokin toki mahdollista että JFK:n vuoroja lisätään. En ole asiaa tutkinut, mutta olisiko niin että katetuotto/matkustaja on Aasian reiteillä parempi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hong Kongin suora eli AY067/068 jatkaa myöskin lokakuun-06 loppuun saakka eli palvelee koko kesäaikataulun ajan. Singapore via Bangkok siis päivittäin 1.5.06-29.10.06.

 

Lokakuun lopusta eli 29.10.06 alkaen AY095/096 aloittaa Bangkokiin uudella aikataululla eli 20:00-10:45 HEL-BKK ja 12:30-18:25 BKK-HEL tiistaisin, torstaisin ja sunnuntaisin. Nämä saattaa lisääntyä mitä pidemmälle talvea mennään ja sesonki Bangkokiin paranee.

Tänä vuonnahan 095 aloittaa vasta 20.11.

 

AY091/092 jatkaa talviaikataulussa 2006/2007 Hong Kongin lentoja Bangkokin kautta kolmesti viikossa ja AY097/098 Singaporeen via Bangkok neljästi viikossa, lähtö 23:50 Helsingistä, paluut 06:40.

 

Edelleen kesälle 2006 puuttuu monelle päivälle lähtöjä kahdeksalle koneelle, joten odottelemme mitä noille päiville tulee.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.