Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Jos kahdeksalle koneelle on ainakin kuudelle päivälle viikosta oma reittinsä hoidettavana niin ei siinä  ilman viivästyksiä hoideta kahta kaukoreittiä per päivä jos yksi koneista laukeaa.

 

Olen käsittänyt, että niitä koneita pitää jossain vaiheessa huoltaakin. :laugh:

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistelisin tätä käsitellyn aiemminkin, mutten ketjua aiheesta löytänyt.

 

Päivän Kauppalehden mukaan EU:n komissio aikoo rajoittaa lentoyhtiöiden välistä interlining-hinnoittelua. Järjestelyssä eri aliansseihinkin kuuluvat lentotyhtiöt voivat myydä toistensa lentoja jatkolentoina ennalta sovittuun hintaan. Järjestelyn rajoittaminen tarkoittaisi sitä, että jatkossa toisten allianssien lentojen myyminen olisi kalliimpaa ja vaikeampaa. Finnair kärsisi rajoituksista, koska jatkolentojen tarjonta keski-Eurooppaan heikentyisi. Rajoitus on tarkoitus tulla voimaan EU:n sisäisillä lennoilla 2007 alusta ja ulkopuolelle suuntautuvilla lennoilla heinäkuussa 2008. Interlining tuo Finnairin tuloista noin 15%.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kauppalehti 18.11. (vaatii tunnukset)

 

Finnair menetti asemiaan valtionhallinnon lennoissa

    Lentoyhtiö Finnair menettää asemiaan valtionhallinnon koti- ja ulkomaan reittilennoista. Reitit kilpailutti valtion hankintaorganisaatio Hansel vuodelle 2006. Kaikkiaan kilpailutettiin 800 reittiä. Määrä on huomattavasti suurempi kuin aiempina vuosina. Kuluvana vuonna valtionhallinnon reittilennoista on vastannut Finnair.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

    Lentoyhtiö Finnair menettää asemiaan valtionhallinnon koti- ja ulkomaan reittilennoista.

Finnairin asemiin tunkeutuivat  Blue1, LOT , Lufthansa  ja SN Brussels Airlines.

Onkohan tuon kilpailutuksen tulokset muutenb jossain nähtävilä, luulisi niiden olevan julkista tietoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan tuon kilpailutuksen tulokset muutenb jossain nähtävilä, luulisi niiden olevan julkista tietoa.

 

Reittikohtaiset palveluntarjoajat löytyvät täältä. Hintoja ei webistä näytä löytyvän.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Reittikohtaiset palveluntarjoajat löytyvät täältä.

 

-Tero-

Aika Finnair voittoinen edelleen. Silmään pisti muutama erikoisempi juttu, mm. lennot HEL-ORD, jonka operoiva yhtiö on Finnair!!! Vai lasketaankohan Finnairiksi myös muut OneWorldin yhtiöt??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika Finnair voittoinen edelleen. Silmään pisti muutama erikoisempi juttu, mm. lennot HEL-ORD, jonka operoiva yhtiö on Finnair!!! Vai lasketaankohan Finnairiksi myös muut OneWorldin yhtiöt??

 

Varmaankin. Muita erikoisuuksia oli mm. San Fransisco - Helsinki Luftwaffella, mutta maakunnista sitten Finnairilla. Los Angelesia ei ollut listalla lainkaan, vaikka siellä sentään on Suomen konsulaatti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika Finnair voittoinen edelleen. Silmään pisti muutama erikoisempi juttu, mm. lennot HEL-ORD, jonka operoiva yhtiö on Finnair!!! Vai lasketaankohan Finnairiksi myös muut OneWorldin yhtiöt??

 

Finnairilla on Amadeuksen mukaan codeshare-yhteyksiä Chicagoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika Finnair voittoinen edelleen.

 

Ei taida kovin monesta paikasta olla Finnairin lisäksi muita palveluntarjoajia käytettävissä, kun paikkakunnalta ei joko lennä mitään muuta yhtiötä kuin Finnair tai ainakin lopulliseen kohteeseen pääsy edellyttäisi vähintään kahta koneenvaihtoa.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Reittikohtaiset palveluntarjoajat löytyvät täältä. Hintoja ei webistä näytä löytyvän.

 

-Tero-

Kaikenlaista potaskaa sitä tälläkin foorumilla levitetään. Otetaan nyt esimerkiksi Riika-Tampere-väli. Sitä liikennöi Ryanair, eivätkä Finnair Aero, Finnair ja Finncomm Airlines kuten saitilla väitetään.

 

Jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikenlaista potaskaa sitä tälläkin foorumilla levitetään. Otetaan nyt esimerkiksi Riika-Tampere-väli. Sitä liikennöi Ryanair, eivätkä Finnair Aero, Finnair ja Finncomm Airlines kuten saitilla väitetään.

 

Kyllähän ´Riika onnistuu Finnair/Aero/Finncomm, tosin EFHKn kautta.

Esim.

AY3280 /AY3123 6:30-7:05/9.25-10:40

Ei nuo muutkaan yhteydet kaikki suoria ole.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, EFHK:n kautta, joo. Mutta kuka hullu nyt jostain rantakaupungin kautta kiertäisi, jos edes johonkin etelän keskukseen pääsee täältä periferiasta suoraan.

 

Jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hintakilpailussa luulisi, että ns. perinteiset firmat ei paljoa pärjäisi....

 

Eivät LCC:t välttämättä pysty valtiolle sitovasti tarjoamaan halpoja hintoja, jos ehtona on matkan tilaus esim. vasta viikkoa ennen lähtöä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikenlaista potaskaa sitä tälläkin foorumilla levitetään. Otetaan nyt esimerkiksi Riika-Tampere-väli. Sitä liikennöi Ryanair, eivätkä Finnair Aero, Finnair ja Finncomm Airlines kuten saitilla väitetään.

 

Jari

 

Ei taida oikeen Ryanin aikataulu sopia työn takia Riikaan menijöille, ei taida olla aamulentoja kumpaankaan suuntaan...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikenlaista potaskaa sitä tälläkin foorumilla levitetään. Otetaan nyt esimerkiksi Riika-Tampere-väli. Sitä liikennöi Ryanair, eivätkä Finnair Aero, Finnair ja Finncomm Airlines kuten saitilla väitetään.

 

Jari

 

Onk tuo Raijan Air se mikä parkkeeraa Pirkkalassa yleisilmailun puolelle. Heillä on muuten loistavat kotisivut: http://kotisivu.mtv3.fi/raijanair/  ;D ;D ;D ;D

HS

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämän päivän Taloussanomissa SAS:n pääjohtaja Lindegaard haaveilee taas Finnairista.

 

Samasta uutisesta hänen lainaus kaukoereiteistä:

Yksi SAS:n kipupisteistä on mannertenväliset lennot. Yksikkö ei tee voittoa vielä tänäkään vuonna. Lindegaard myöntää olevansa äärimmäisen tyytymätön tilanteeseen.

 

– Minun on vaikea hyväksyä sitä, ettemme pysty samaan kuin Finnair eli kannattavaan toimintaan mannertenvälisillä lennoilla.

 

Siitä huolimatta hän torjuu puheet yksikön myynnistä.

 

– Voimme karsia kansainvälistä bisnestämme, mutta myyminen ei ole vaihtoehto. Meidän on käännettävä toiminta voitolliseksi, vaikka väkisin.

 

Niin kauan kuin kansainvälinen yksikkö tarpoo tappiolla, Lindegaard ei lupaa lisää kapasiteettia esimerkiksi Aasian-reiteille, jotka ovat erittäin tuottoisia pääkilpailija Finnairille.

 

 

http://www.taloussanomat.fi/etusivu/4809629.asp

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jo tuttua juttua Malevin oneworld -jäsenyydestä julkaistu tänään:

 

UNKARIN LENTOYHTIÖ MALÉV MUKAAN oneworldIIN

 

Unkarin kansallinen lentoyhtiö Malév kutsuttiin tiistaiaamuna

Budapestissa pidetyssä juhlallisessa tilaisuudessa jäseneksi

lentoyhtiöliittoutumaan oneworldiin, jonka jäsen kotimainen Finnairkin

on.

 

http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_11_1_1.html?&Id=hex_200511220000038820.html

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä tiedote:

 

FINNAIR ALOITTAA LENNOT DELHIIN

 

Finnair aloittaa säännölliset välilaskuttomat reittilennot Intian

pääkaupunkiin Delhiin ensi vuoden marraskuussa. Intia on maailman

toiseksi väkirikkain maa, jonka miljardista asukkaasta yhä useampi

matkustaa ulkomaille liikeasioissa ja vapaa-aikana. Maan

bruttokansantuote kasvaa 5-7 prosentin vuosivauhtia, ja suomalaisilla

yrityksillä on jo tällä hetkellä Intiassa 70 tehdasta, myyntiyhtiötä

ja yhteisyritystä.

 

 

- Intia on nopeasti kasvava liikematka- ja vapaa-ajan kohde, johon on

suhteellisen vahva ja tasainen matkustajavirta läpi vuoden. Nonstop-

lentovuoro Intiaan on jo kymmenes Aasian-reittimme ja luonnollinen

jatko menestyksekkäälle Aasian-strategiallemme. Suomen keskeinen

sijainti lentoreitin varrella mahdollistaa myös nopeimmat yhteydet

Länsi-Euroopan ja Intian välillä, sanoo Finnairin

liikennesuunnittelusta ja reittistrategiasta vastaava johtaja Petteri

Kostermaa.

 

Delhiin on suhteellisen vähän tarjontaa koko Euroopasta , ja Pohjois-

Euroopasta sinne ei ole lainkaan suoraa lentoyhteyttä. Iltapäivällä

Helsingistä lähteville vuoroille onkin hyvät jatkoyhteydet kaikkialta

Pohjois-Euroopasta, Skandinaviasta ja Itämeren alueelta aina Pariisia

ja Lontoota myöten. Intiasta päin lennolta puolestaan on erinomaiset

aamujatkoyhteydet kaikkiin yhtiön Euroopan kohteisiin.

 

Ensimmäinen lento Delhiin on keskiviikkona 1.11.2006. Reittiä

lennetään aluksi kolmesti viikossa Boeing MD11-koneilla. Muut

lähtöpäivät Helsingistä ovat maanantai ja perjantai. Intiasta päin

lennetään vastaavasti tiistaisin, torstaisin ja lauantaisin. Alustavan

aikataulun mukainen lähtöaika Helsingistä on klo 14.30 ja saapuminen

Delhiin heti puolenyön jälkeen klo 00.35. Delhistä lähdetään kohti

Helsinkiä klo 02.35 ja Suomessa ollaan varhain aamulla klo 06.20.

Helsingin edullisen sijainnin ansiosta lentoaika Helsingistä Delhiin

on vain 6 tuntia 35 minuuttia, yli puoli tuntia nopeampi kuin mikään

muu lentoreitti Länsi-Euroopasta Intiaan.

 

Ihmeellinen Intia on matkailijan unelmamaa, missä löytyy näkemistä ja

tekemistä jokaiseen makuun. Vanha Delhi mutkikkaine pikkukujineen ja

markkinatoreineen on nähtävyys sinänsä ja sen kontrastina on vieressä

uusi Delhi leveine puistokatuineen ja loistohotelleineen. Pohjois-

Intian matkailijan kultainen kolmioreitti käsittää Delhin lisäksi

lähellä sijaitsevan Agran, jossa on maailmankuulu Taj Mahal sekä

maharadjojen vaaleanapunaisen Jaipurin palatsikaupungin. Delhistä on

myös hyvät lentoyhteydet kaikkialle muualle Intiaan.

 

Finnair on määrätietoisesti kasvattanut Aasian-lentojensa määrää

vuodesta 1999, ja jo neljännes yhtiön reittiliikenteen tuotoista

tuleekin Aasian-liikenteestä. Viimeksi syyskuun alussa avattiin

kolmesti viikossa lennettävä reitti Kiinan Kantoniin. Finnair lentää

näin Kiinaan jo useammin kuin kahdesti päivässä sekä Bangkokiin ja

Japaniin päivittäin. Jo aiemmin tänä vuonna yhtiö ilmoitti avaavansa

ensi kesänä uutena kohteena lennot Nagoyaan Japaniin.

 

Finnair Oyj

Viestintä

29.11.2005

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.