Mikko Sokero

Lentoyhtiöuutisia - Finnair

4 899 viestiä aiheessa

Tarkemmat tiedot HEL-DEL-HEL:

 

AY021

Helsinki-Vantaa (HEL), Helsinki, Suomi - - 14:30 6h35min

Indira Gandhi Int'l (DEL), Delhi, Intia 0:35 

 

AY022 

Indira Gandhi Int'l (DEL), Delhi, Intia - - 2:35  7h15min

Helsinki-Vantaa (HEL), Helsinki, Suomi 6:20 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan selvästi ajetaan samaan hubiin Bangkokin koneen saapumisajan kanssa aamulla Helsinki-Vantaalla ja samaan aikaan kun New Yorkilainen lähtee eli puoli kolmen aikaan. Näin saadaan jatko- ja liittymälennot Delhin transit-matkaajille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan selvästi ajetaan samaan hubiin Bangkokin koneen saapumisajan kanssa aamulla Helsinki-Vantaalla ja samaan aikaan kun New Yorkilainen lähtee eli puoli kolmen aikaan. Näin saadaan jatko- ja liittymälennot Delhin transit-matkaajille.

 

Voisitko selventää - en oikein ymmärrä mitä tarkoitat.  Jos joku haluaa lentää JFK-HEL-DEL, niin odotusta on kentällä melkein 6 tuntia ja DEL-HEL-JFK puolestaan melkein 8.

 

Sen sijaan on kyllä totta, että noitten on hyvä lähteä samaan aikaan, jotta Euroopan jatkoyhteydet toimisivat nopeasti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, en tarkoittanut Delhistä New Yorkiin vaan, että aamulla kun tulee Bangkokista kone ja Delhistä kone, niiden transitit saadaan samoille jatkolennoille, samaten kun AY005 ja AY021 lähtevät suht samaan aikaan niin näille molemmille saadaan transitteja samoilla lennoilla Helsinkiin ja jatkamaan joko Kennedylle tai Ganhille.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, jostain syystä (varmaan juuri edellämainitsemistanne) on trendinä, että käytännössä kaikki reittikoneet, jotka Euroopasta Intiaan lentävät (tai ainakin BA, Lufthansa ja Austrian ainakin viime vuonna) laskeutuvat kohteeseen puolenyön jälkeen ja lähtevät juuri siinä kahden kieppeillä takaisin. Ei herkkua tosiaan.. Tupakoitsijoille mukavan lisäbonuksen paluumatkaa odotellessa tuo muuten sellainen Intiassa voimassa oleva laki, joka kieltää tupakoinnin kaikilla julkisilla paikoilla. Joten ei puhettakaan että konetta odotellessa saisi savukkeen sytyttää :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, jostain syystä (varmaan juuri edellämainitsemistanne) on trendinä, että käytännössä kaikki reittikoneet, jotka Euroopasta Intiaan lentävät (tai ainakin BA, Lufthansa ja Austrian ainakin viime vuonna) laskeutuvat kohteeseen puolenyön jälkeen ja lähtevät juuri siinä kahden kieppeillä takaisin. Ei herkkua tosiaan..

 

Mutta ainakin yksi syy tähän lienee se, että kaikille noille yhtiöille juuri tuo keskellä yötä lähtö Intiasta tuo nopeat jatkoyhteydet aamupäivästä lähteville Pohjois-Amerikan lennoille.

 

Aika outoa mielestäni kyllä tosiaan se, ettei JFK-HEL-DEL ja DEL-HEL-JFK nyt aikataulun puolesta onnistu järkevästi, vaikka Helsinki sijaitseekin aika täsmälleen suorimman JFK-DEL-reitin varrella...

 

Tuleekohon Helsinki-Vantaalle kohta opasteet kiinan ja japanin lisäksi hindiksikin...? ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

JAL ja Finnair aloittaa yhteistyön:

 

JAL JA FINNAIR YHTEISTYÖHÖN JO JOULUKUUSSA

 

 

Finnair ja sen tuleva oneworld-kumppani Japan Airlines (JAL ), Aasian ja Tyynenmeren alueen suurin lentoyhtiö, aloittavat codeshare-yhteistyön Japanin sisäisillä lennoilla ja Finnairin Euroopan-reiteillä jo joulukuussa.

 

Finnairin lentonumero tulee Japanin sisäisillä lennoilla JAL:n reiteille Osakasta Sapporoon,

Sapporosta Osakaan, Fukuokasta Osakaan ja Tokioon sekäTokiosta (Hanedan kentältä) Osakaan. Kyseisille reiteille on yhteys Finnairin Osakan ja Tokion lennoilta.

 

JAL:in lentonumero puolestaan tulee Finnairin lennoille Helsinki-Amsterdam-Helsinki ja Helsinki-Frankfurt-Helsinki. JAL tulee myymään näitä lentoja jatkoyhteytenä sen omille Tokio-Amsterdam ja Tokio-Frankfurt -lennoille.

 

 

www.finnair.fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisaalta, jos tuota kyseistä JFK-DEL routea miettii, niin ei transit esim. Lontoossa kauheasti pidennä matka-aikaa vs. Helsinki...about 16h matka-aikaan pääsee, vaikka Hki-Vantaa sähäkkä kenttä onkin, niin ei JFK-HEL-DEL paljoa ajassa säästäisi vaikka kuinka natsaisi AY6 transit tuohon uuteen Delhin reittiin...

 

Enhän mä tarkottanutkaan, että siitä mitään maagisen nopeeta yhteyttä muihin vaihtoehtoihin verrattuna tulisi, vaan ihan vaan sitä, että Finnair pystyisi hyvin kilpailemaan kyseisellä reitillä. Pystyy siis toki tälläkin aikataululla, jos hinta vaan on kohdallaan, mutta pysyisi vielä paremmin, jos lentojen aikataulut osuisivat paremmin yhteen. KLM:llä vaihtoajat Amsterdamissa välillä DEL-JFK tosin ovat samaa luokkaa Finnairin tulevien aikojen kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

JAL ja Finnair aloittaa yhteistyön:

---klip---

Finnairin lentonumero tulee Japanin sisäisillä lennoilla JAL:n reiteille Osakasta Sapporoon,

Sapporosta Osakaan, Fukuokasta Osakaan ja Tokioon sekäTokiosta (Hanedan kentältä) Osakaan. Kyseisille reiteille on yhteys Finnairin Osakan ja Tokion lennoilta.

---klip---

www.finnair.fi

 

Täytyy sanoa, että tää on kyllä aika erittäin hieno uutinen - ja varsinkin, että yhteistyö lähtee käyntiin näinkin nopeasti!

 

Naritan slottien saamisen vaikeudesta johtuenhan Finski ei lennä tänne Tokioon kuin 2 kertaa viikossa, joten on kyllä aika mahtavaa, että muina päivinä voi sitten matkan hoitaa Hanedasta käsin Kansain kautta. (Toivottavasti hinnoittelu osuu myös kohdalleen.) Samoin se, että Finnair voi omalla koodillaan myydä lentoja Euroopasta Sapporoon (1,8 miljoonaa asukasta) ja Fukuokaan (1,3 milj.) Nagoyan, Osakan ja Tokion lisäksi on aikamoista herkkua! Onko Lufthansa ainut eurooppalainen, joka tekee vastaavaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair kilpailee transit-yhteyksissä ensisijaisesti silloin kun kilpailu ei ole toisia OW-partnereita vastaan, olen ymmärtänyt. Tässä tapauksessa jo sekä AA että BA sahaa jenkkilästä Delhiin, en tiedä paljonko sinne tarttetaan enää lisäpaukkuja allianssin sisällä, etenkään kun tässä threadissäkin on jo todettu muidenkin toimesta, että Finnairilla ei mitään erikoista kilpailuetua ko. reitillä ole...

 

Oikeassa olet, että oneworldilla on aika hyvin jo tarjontaa Intia-USA-välillä. Mutta kyllä allianssipartneritkin toisiaan vastaan yhteisillä reitillä kilpailee: ei Finnair jätä esim. kaikkia Lontoo-Peking-välin matkustajia BA:lle, vaikka sillä suora lento onkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisää vuorotiheyksien kasvattamista kesälle 2006:

 

4.5.06- alkaen lokakuun loppuun Guangzhoun AY087 neljästi viikossa eli torstai tulee uutena päivänä Kantoniin.

 

Shanghaihin AY057 päivittäin 7.6.06 alkaen.

 

Eli päivittäisiä on kesällä AY005, 097, 052 sekä 057.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin pääjohtaja Keijo Suilan haastateltiin torstain Ykkösaamussa. Kuunneltavissa täältä (ainakin tämän päivän ajan). Juttua mm. Finnairin tulevaisuuden haasteista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän samaan uutiseen Kiinan vuorojen lisäämisestä sopisi hyvin aamuinen "Nokia lisää matkapuhelintuotantoaan Kiinassa..." ;D - nojoo, ennekuin joku piikittää takas niin toki kait sinne/tänne (etenkin juuri kesällä) lentää muitakin...

 

On helppo ymmärtää tarjonnan lisäyksen kun henk. koht. lufthansalla CAN-FRA-HEL välin lentäneenä suosittelen lämpimästi menemällä finskillä kun on vajaa 7h nopeampi. 13tunnin A346:n lennon frankkulaan pelasti vain pusinesliput ja spottaus pysähdys.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairille 4 Embraer 190-konetta lisää

 

Finnair on tehnyt lisätilauksen neljästä Embraer-lentokoneesta. Uudet

koneet ovat satapaikkaisia Embraer 190 -suihkukoneita, jotka tulevat

Euroopan- ja kotimaan liikenteeseen. Arvoltaan noin sadan miljoonan

euron tilaus on jatkoa tänä syksynä alkaneelle 12 Embraer-koneen

hankintaohjelmalle.

 

Finnairilla on syksyyn 2007 mennessä yhteensä kuusitoista Embraer-

perheen konetta. Näiden lisäksi Finnairilla on Embraer-koneisiin neljä

tilausvarausta. Tilatuista kymmenen on 76-paikkaisia Embraer 170 -

koneita ja kuusi on isompaa 190-mallia. Ensimmäiset kolme Embraer 170

-konetta ovat jo liittyneet Finnairin laivastoon tänä syksynä.

- Uusia koneita käytetään Euroopassa ja kotimaassa reiteillä, joilla

kysyntä ei edellytä suuremman Airbus-kalustomme käyttöä. Pystymme näin

tarjoamaan Aasian-lentojemme matkustajille jatkoyhteyksiä uusiin

kohteisiin. Samalla myös suorien lentojen määrä ja vuorotiheys

Suomesta muualle Eurooppaan kasvaa. Kahden koneperheen viisi

erikokoista lentokonetta tuo joustavuutta kapasiteetin hallintaan ja

parantaa siten koneiden käyttöastetta, Finnairin reittiliikenteen

johtaja Henrik Arle sanoo.

 

Embraerit korvaavat Finnairin laivastossa Boeing MD-80 -lentokoneet

ensi kesään mennessä. Embraer-koneet edustavat uusinta

lentokoneteknologiaa, mikä vähentää päästöjä ja alentaa merkittävästi

polttoaineen kulutusta. Ohjaamovarustukseltaan Embraer 170- ja 190-

mallit ovat täysin yhteensopivia ja samat miehistöt voivat lentää

kumpaakin konetyyppiä.

 

Embraer-koneet ovat matkustusmukavuudeltaan suurten matkustajakoneiden

luokkaa. Koneiden kantama yltää Etelä-Euroopan kohteisiin saakka. Ensi

vuonna avataan ainakin kaksi uutta Embraerilla lennettävää kohdetta,

Krakova Puolassa ja Geneve Sveitsissä.

 

(olisiko kuulunut konekaupat threadiin?)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Deliveries of the four additional jets are expected to take place in 2007. In addition, from

the initial order of 12 EMBRAER 170s, the 11th and 12th aircraft will be delivered as

EMBRAER 190s by the end of 2006. Thus, the Finnish national carrier’s E-Jets fleet will

comprise a total of ten EMBRAER 170s and six EMBRAER 190s."

http://www.embraer.com.br/institucional/download/2_111-Com-VPC-Finnair_Converts_Options-I-05.pdf

 

Aikalailla odotettu uutinen. Mielenkiintoista on tuo, että nro:t 11 ja 12 tulevatkin olemaan 190:sia...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Finnair muistuttaa matkustajiaan, että lennolle lähtiessä henkilöllisyys tulee pystyä todistamaan aina sitä pyydettäessä. Sähköisellä eli e-lipulla matkustettaessa henkilöllisyyden tunnisteeksi ei siis hyväksytä pelkästään Finnair Plus- tai luottokorttia kotimaanlennoilla."

Finnairin etusivulta löytyy linkki. En osannut sitä laittaa lyhyempänä linkkinä.

 

Ilmeisesti uudet säännöt eivät ole menneet perille toivotulla tavalla, kun pitää muistutella. Viimeksi kun lensin, niin kyllä sitä korttia portilla jouduttiin erikseen kyselemään monelta. Ei sitä tarkemmin syynätty kunhan se vain oli esillä.

 

Ja mukava kuulla, että suurempiakin Embraer koneita saadaan Suomeen.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Plussan ja Swissin yhteistyö loppuu 31.3.06.

Normaali 6:n kuukauden takaumajakso, palkintoliput lunastettava 31.3.06 mennessä.

 

Lähde: Finnair Plus News 4/05

 

EDIT: samalla loppuu code share yhteistyö Swissin ja Finnairin välillä HEL-ZRH-HEL -reitillä. Swiss tarjoaa jatkossa yhteyden Lufthansalla Saksan kautta Zurichiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Länsinaapurimme Travelnewsin mukaan Finnair lentää ensi kesänä Arlandasta Bostoniin. Kuluneena kesänä reitti kulki HEL-Skavasta-BOS

 

Pitää paikkaansa ainakin perjantaina päivätyn Finnairin uusimman PDF-aikataulun mukaan. Sen mukaan Finnair lisää myös iltavuoron Varsovaan tiettyinä viikonpäivinä elokuusta lähtien.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se on sattumaa sillä kyllä ne kiertää aika hyvin joka reitillä.

 

Joulukuuksi Finnair on kyllä lupaillut ensimmäisiä uusia business-penkkejä eli jos se aikataulu pitää niin LGG:n pitäisi kohtapuoliin olla kuosissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.