Kirjoitettu Tammikuu 5, 2006 edit: Kauppalehden mukaan islantilaisomistus lähentelee 18% siivua Straumur-Burdaraksen kasvatettua edelleen omistustaan. Onko jollain havaintoa/hajua/tietoa miksi islantilaiset ostavat urakalla Finnairia? Muukin kuin osinkojen saaminen.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 5, 2006 Ja tänään íltapäivällä joku on alkanut ostamaan Finnairia oikein tosissaan Goldman Sachs International -välitysliikken kautta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 5, 2006 Onko jollain havaintoa/hajua/tietoa miksi islantilaiset ostavat urakalla Finnairia? Muukin kuin osinkojen saaminen.. Sijoittajilla on aika usein kiikarissa raha. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 5, 2006 Ja tänään íltapäivällä joku on alkanut ostamaan Finnairia oikein tosissaan Goldman Sachs International -välitysliikken kautta. Aika pientä tuo oli eiliseen verrattuna, kun reilu neljännesprosentti siirtyi Goldman Sachsin kautta uudelle omistajalle. -Tero- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 5, 2006 Sijoittajilla on aika usein kiikarissa raha. Uutisissa oli kurssin nouseeen tuon kaupan johdosta 10 %.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 5, 2006 Aika pientä tuo oli eiliseen verrattuna, kun reilu neljännesprosentti siirtyi Goldman Sachsin kautta uudelle omistajalle. -Tero- En nyt sanoisi pientä. Nopean laskun jälkeen sain GSI:n ostaneen 238.800 kpl osakkeita tänään kello 18:00 mennessä. Jos ne olisi yhdelle taholle ostettu niin sillä pääsisi yhdenneksitoista suurimmaksi omistajaksi Finnairissa. ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 5, 2006 En nyt sanoisi pientä. Nopean laskun jälkeen sain GSI:n ostaneen 238.800 kpl osakkeita tänään kello 18:00 mennessä. Pientä tuo edelleen on mielestäni eiliseen verrattuna (0,25% vs. 3,3%). -Tero- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 5, 2006 Taitaapi tuo uusin ykstoistanen nousta taivaalle kohta ellei ole jo noussut... Onko jollain jonkinlaista havaintoa mainitusta LGG:n lennosta 2. päivä tammikuuta? Aika outoa, että kukaan ei ole ilmoittanut nähneensä konetta tai kuvannut sitä tähän mennessä tai sitten he vain vaikenevat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 5, 2006 Onko jollain jonkinlaista havaintoa mainitusta LGG:n lennosta 2. päivä tammikuuta? Aika outoa, että kukaan ei ole ilmoittanut nähneensä konetta tai kuvannut sitä tähän mennessä tai sitten he vain vaikenevat. Tuli kerrottua vähä hätiköityä tietoa.. LGG on edelleen huollossa, siirretty toiseen halliin josta johtuen luultiin että se olisi jo valmis kun ei ollut entisellä paikallaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2006 Okei. Hieman epäilinkin tuota 2.1. lentoa, koska olen kuullut että kone olisi ehkä puolivälissä tammikuuta rivissä. Piti kylläkin olla heti vuodenvaihteen jälkeen. A.netissäkin asiaa kysellään tuoreeltaan nimimerkki LordHowen toimesta. Siellä paistaa rivi: "According to AY's current schedules there are two MD11s out of traffic." Jos LordHowe lukee tätä palstaa niin terveisiä, että tällä hetkellä kuusi konetta on reiteillä. Esim tänään lähtöjä viisi: 17:00 Bangkok AY095 Gate 33 17:00 Guangzhou AY087 Gate 32 17:20 Osaka AY077 Gate 31 17:50 Beijing AY051 23:50 Bangkok Hong Kong AY091 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2006 Alustavasti olen kuulut että LGG olisi valmis 14.1. paikkeilla.. -J- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 7, 2006 Pietariin matkalla ollut A320 joutui palaamaan Helsinki-Vantaalle. Seuraava info lähtöajasta 14:00. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 7, 2006 Pietariin matkalla ollut A320 joutui palaamaan Helsinki-Vantaalle. Seuraava info lähtöajasta 14:00. Aika huono keli Pietarissa: ULLI 071000Z 30003MPS 0350 R10R/0425N FG VV001 M02/M03 Q1037 NOSIG RMK QBB 050 RWY 10R WET SNOW 11-25 PCT 3 MM BA50 = Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 7, 2006 Aika huono keli Pietarissa: ULLI 071000Z 30003MPS 0350 R10R/0425N FG VV001 M02/M03 Q1037 NOSIG RMK QBB 050 RWY 10R WET SNOW 11-25 PCT 3 MM BA50 = Ihme jos ei putoleveja ole HK:lla näkynyt. Aika useastihan ne tulee huonolla kelillä HK:lle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 9, 2006 Onko jollain havaintoa/hajua/tietoa miksi islantilaiset ostavat urakalla Finnairia? Muukin kuin osinkojen saaminen.. Sitten kun potti on riittävän iso siirtyyy se voitolla eteenpäin SASsille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 9, 2006 Sitten kun potti on riittävän iso siirtyyy se voitolla eteenpäin SASsille. Onko heidän intresseissään ryhtyä Finnairin vähemmistöosakkaaksi ja onko SAS:lla tähän tarvittavia varoja? -Tero- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 9, 2006 Mikähän intressi persaukisella SAS:lla olisi ostaa siivu Finnairista kun enemmistö pysyy Suomen Valtiolla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 9, 2006 Jos SAS haluaisi siivun Finnairia, niin miksi se ei ostasi sitä suoraan? Samasta syysta kuin bulvaania muutoinkin monesti käytetään eli jos SAS itse ostelisi voisi hinta nousta nopeammin ylös kuin jos sitä ostelee aluksi puolihuomaamattomastikin vain sijoitus- mielessä "joku islantilainen" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 9, 2006 Mikähän intressi persaukisella SAS:lla olisi ostaa siivu Finnairista kun enemmistö pysyy Suomen Valtiolla. Varmaan samat intressit kuin jo vuosikymmenien ajan? Yhdistymistä SASsin kanssa on paljon helpompi ehdotella kun jo valmiiksi omistaa ison siivun yhtiöstä. Ja kun kyse on SASsin vuosikymmenin haaveesta niin kyllä se rahoitus jostain kaivetaan. Ei ollenkaan mahdotonta että SASsin päämajassa on mietitty jotain tälläistä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 9, 2006 Täytyy kuitenkin muistaa, että islantilaisilla on kaksi leiriä jotka ovat osuutta Finnairista kasvatteneet lähiaikoina. He eivät toimi yhteistyössä eikä yhdessä vaikka samasta maasta ovatkin. Ja se SAS:n Finnairin yhdistyminen vaatisi Suomen Valtiolta myöntymistä asiaan eikä semmoisesta ole mitään näyttöä. Eikä toivottavasti koskaan tulekaan. SAS:n puolelta tuo yhdistyminen on ollut vain yhden miehen puheita ja haavekuvia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 9, 2006 Täytyy kuitenkin muistaa, että islantilaisilla on kaksi leiriä jotka ovat osuutta Finnairista kasvatteneet lähiaikoina. He eivät toimi yhteistyössä eikä yhdessä vaikka samasta maasta ovatkin. Ja se SAS:n Finnairin yhdistyminen vaatisi Suomen Valtiolta myöntymistä asiaan eikä semmoisesta ole mitään näyttöä. Eikä toivottavasti koskaan tulekaan. SAS:n puolelta tuo yhdistyminen on ollut vain yhden miehen puheita ja haavekuvia. Tiedossa on siis että nuo kaksi leiriä ilmoittavat että eivät toimi yhdessä. Toki molemmat leirit tuntevat toisensa hyvin. Ja vaikka eivät yhdessä toimisikaan niin toinen leiri saattaa aavistaa toisen aikeet ja ostelee siksi myöskin päästäkseen aikanaan tavalla tai toisella osille. Rahaahan islantilaiset tuosta aikovat aikanaan kääriä ja vaikka SAS pa onkin niin heillä kuitenkin on mahdollisuudet rahat jostain kaivaa esiin. Ja tottakai valtiota tarvitaan hommaan mutta onhan nuo poliitikot tyhmiä kauppoja ennenkin tehneet. Sopimus josta Suomen valtion kanssa neuvoteltaisiin voisi olla Finnairin ja SASsin täydellinen yhdistäminen josta omistajtahot hyötyisivät mutta kuluttajat eivät. Mutta mitä mahtaisivat EUn kilpailuviranomaiset sanoa yhdistymisestä? Voipi olla että maalaan piruja seinälle mutta tämäkin mahdollisuus kannattaa muistaa eikä kovinkaan epätodennäköisenä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 9, 2006 Jos jotain yhdistymistä koskaan tulisi niin se menisi niin päin että Finnair ostaa ne osat mitä SAS:ssa on ostettavaa/ kannattavaa. Ei siis hirveästi, jos mitään. Mutta toivokaamme että molemmat pitävät omat leirinsä eivätkä ole tekemisissä keskenään. Jo ihan kilpailun kannalta näin ja johan se on nähty miten hyvin yhteispohjoismainen lentoyhtiö kannattaa. Siitä alkaisi Finnairin alamäki sekä suomalaisten matkustuksen hankaluudet jos SAS Finnairin sattuisi ostamaan. Mutta onhan se kiva kun naapurissa haaveillaan hyvinhoidetusta firmasta kun itsellään ei hommat toimi. Välillä näinkin päin. Sonerassa tulikin vähän suomaisille näpeille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 9, 2006 Joku finnairilainen tai asiasta tietävä voisi kertoa mitä ovat jonkinlaiset tasot Plus-ojelmassa Finnair Club ja VIP? Tuo VIP on ilmeisesti aika uusi juttu. Finnair Plus Platinum-, VIP-, Gold-, Club- ja Silver-jäsenet voivat 01/2006 alkaen varata yhdensuuntaisen palkintolennon Euroopan kohteisiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 9, 2006 Joskus kysyin Clubista ja miten sinne pääsee. Vastaukseksi tuli jotain malliin "Club on myyntiorganisaation suosituksesta saatava jäsenyys ja sitä ei voi hakea". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 9, 2006 SAS:lla ei ole tätä tahtia kohta varaa maksaa palkkoja ja muita velvoitteitaan sovitusti...jos tuohon vakavissasi uskot, niin suosittelen lämpimästi myös viikottaista lottoamista isoilla summilla... Heitin esille mahdollisuuden joka ei ole kovinkaan utopistinen. Mutta aika näyttää ja sitä odotellessa ei kannata hengitystä pidätellä p.s. Lottoa harrastan max. kerran viidessä vuodessa. liian huonot tuotto-odotukset Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla